Binnenlandse Politiek

Kamervoorzitters vinden zichzelf te vaak belangrijk. Ze moet haar mening voor zich houden en mensen aankondigen die wat willen zeggen. Steeds dat ja ja dat ze zegt omdat het haar niet boeit wat de spreker zegt. Maar ja om de racismekaart niet om de oren te krijgen is zij het geworden en niet Bosma. Waardeloze voorzitter die Arib.
Fred Schuit zei het ooit al, vrouwen horen niet in de politiek.
Fred Schuit for president, maar ja, die is niet meer :sad: het komt nooit meer goed vrees is.

Overigens gaat dit over fatsoensnormen in de kamer, daar is zij wat mij betreft ook voor aangesteld. En als ik dan lees wat er weer geroepen is dan ben ik blij dat er ingegrepen wordt, dit is niet het niveau wat de politiek hoort na te streven.
 
Kamervoorzitters vinden zichzelf te vaak belangrijk. Ze moet haar mening voor zich houden en mensen aankondigen die wat willen zeggen. Steeds dat ja ja dat ze zegt omdat het haar niet boeit wat de spreker zegt. Maar ja om de racismekaart niet om de oren te krijgen is zij het geworden en niet Bosma. Waardeloze voorzitter die Arib.
Fred Schuit zei het ooit al, vrouwen horen niet in de politiek.

Als jij mij op het forum zou beschuldigen van terrorisme, dan denk ik dat de moderatoren ook gaan ingrijpen. Want het is nogal wat om iemand van terrorisme te beschuldigen, zeker als je geen bewijs hebt. Arib deed het in dit geval gewoon goed.

En het tweede punt, als ik Öztürk zo hoor, met Trump en Poetin in het achterhoofd kan ik ook zeggen, mannen horen niet in de politiek. Maar dat denk ik niet, wat ik vind dat iedereen een stem hoort te hebben in de politiek.
 
Kamervoorzitters vinden zichzelf te vaak belangrijk. Ze moet haar mening voor zich houden en mensen aankondigen die wat willen zeggen. Steeds dat ja ja dat ze zegt omdat het haar niet boeit wat de spreker zegt. Maar ja om de racismekaart niet om de oren te krijgen is zij het geworden en niet Bosma. Waardeloze voorzitter die Arib.
Fred Schuit zei het ooit al, vrouwen horen niet in de politiek.

Ik vind dat Arib vaak al begint te steigeren als die twee lieden van de AK-partij Oztürk of Kuzu hun mond open doen. Niet heel erg objectief. Vaak ontaardt dat ook weer in een discussie tussen Kuzu/Oztürk en Arib.

Maar in dit geval vind ik wel dat Oztürk of bewijs moet geven voor zijn beschuldiging of 'm in moet trekken. Als de ene volksvertegenwoordiger de ander beschuldigt van banden met terroristische organisatie, dan moet de beschuldigende volksvertegenwoordiger dat bewijzen. Anders is het laster. Zeker als zoiets dan achteraf weer geknipt in 'n filmpje terugkomt.
 
Als jij mij op het forum zou beschuldigen van terrorisme, dan denk ik dat de moderatoren ook gaan ingrijpen. Want het is nogal wat om iemand van terrorisme te beschuldigen, zeker als je geen bewijs hebt. Arib deed het in dit geval gewoon goed.

En het tweede punt, als ik Öztürk zo hoor, met Trump en Poetin in het achterhoofd kan ik ook zeggen, mannen horen niet in de politiek. Maar dat denk ik niet, wat ik vind dat iedereen een stem hoort te hebben in de politiek.

Exact. Öztürk's beschuldiging sloeg ook nergens op in de zin dat Karabulut hem vroeg naar de mensenrechtensituatie in Turkije, en dat hij dan in plaats van de antwoorden, over die banden met de PKK begint. In mijn ogen handelde Arib prima.
 
Kwam bij toeval deze column tegen in het FD.nl. verhip nog waar ook.

De 'voor-of-tegen-samenleving' is om doodmoe van te worden.
Voor of tegen de Europese Unie. Voor of tegen Zwarte Piet. Voor of tegen het Klimaatakkoord. Voor of tegen de komst van vluchtelingen. Voor of tegen het kabinet. Voor of tegen. Als ik de krant lees, televisie kijk of naar politieke debatten luister voeren de tegenstellingen daarin de boventoon. De tegenstellingen worden aangezet, de kiezer wordt gespleten en als burger sta je met de rug tegen de muur.

Zomaar a comment.:horen:

Column is vrij lang. zal ik hullie besparen..
 
Kwam bij toeval deze column tegen in het FD.nl. verhip nog waar ook.

De 'voor-of-tegen-samenleving' is om doodmoe van te worden.
Voor of tegen de Europese Unie. Voor of tegen Zwarte Piet. Voor of tegen het Klimaatakkoord. Voor of tegen de komst van vluchtelingen. Voor of tegen het kabinet. Voor of tegen. Als ik de krant lees, televisie kijk of naar politieke debatten luister voeren de tegenstellingen daarin de boventoon. De tegenstellingen worden aangezet, de kiezer wordt gespleten en als burger sta je met de rug tegen de muur.

Zomaar a comment.:horen:

Column is vrij lang. zal ik hullie besparen..

Da’s ook het beste, want rechtstreeks kopiëren mag ook niet. Iets met rechten en zo....
 
Kamervoorzitters vinden zichzelf te vaak belangrijk. Ze moet haar mening voor zich houden en mensen aankondigen die wat willen zeggen. Steeds dat ja ja dat ze zegt omdat het haar niet boeit wat de spreker zegt. Maar ja om de racismekaart niet om de oren te krijgen is zij het geworden en niet Bosma. Waardeloze voorzitter die Arib.
Fred Schuit zei het ooit al, vrouwen horen niet in de politiek.
Je bent ook nog seksistisch... En ik kan me ook nog herinneren dat je iets had tegen Jetta Kleinsma. Nog twee etappes tot Hitler te gaan: homo’s en zigeuners :maniac:
 
Je bent ook nog seksistisch... En ik kan me ook nog herinneren dat je iets had tegen Jetta Kleinsma. Nog twee etappes tot Hitler te gaan: homo’s en zigeuners :maniac:
Ik kan je wel wat filnpjes laten zien hoor van de huidige politieke vrouwen. Schandalig dat dat in de tweede kamer zit. Zigeuners heb ik ook niks mee, maar om ze dan maar te vergassen gaat ook mij te ver hoor. ?
 
Kwam bij toeval deze column tegen in het FD.nl. verhip nog waar ook.

De 'voor-of-tegen-samenleving' is om doodmoe van te worden.
Voor of tegen de Europese Unie. Voor of tegen Zwarte Piet. Voor of tegen het Klimaatakkoord. Voor of tegen de komst van vluchtelingen. Voor of tegen het kabinet. Voor of tegen. Als ik de krant lees, televisie kijk of naar politieke debatten luister voeren de tegenstellingen daarin de boventoon. De tegenstellingen worden aangezet, de kiezer wordt gespleten en als burger sta je met de rug tegen de muur.

Zomaar a comment.:horen:

Column is vrij lang. zal ik hullie besparen..

Hetzelfde probleem is er met de Stemwijzer. Door bij alle stellingen maar vier opties te geven (eens, weet ik niet, oneens en overslaan) scheer je wel een hoop meningen over een kam - als ik het zo mag noemen.
 
Stukkie in mijn krant over de dag van de jonge forummers die afgelopen weekend was, zit achter een betaalmuur haal slechts enkele kleine stukkies eruit
Natuurlijk zijn er mensen die het met ons oneens zijn’, zegt hij. ‘Mensen die ons fascisten noemen, nazi’s en héél erg fout. Dat zijn de stormtroepen van de gevestigde orde. Ze leren ons dat de Nederlander niet bestaat, dat onze geschiedenis slecht is, dat we een onaflosbare erfschuld dragen waarvoor onze wereld tot een einde moet komen.
Dit sprak de voorzitter. Als ik de groepsfoto zie krijg ik er een hoog vinex-gehalte gevoel bij. Een lading ontevreden blanke jongentjes die de boze buitenwereld de schuld van alles willen geven en bescherming zoeken door samen te klitten met gelijkdenkenden (een nieuwe verzuiling). Vraag mij overigens af wie leert dat onze geschiedenis slecht is? Onze geschiedenis kent wat zwarte bladzijden, maar ook hoogtepunten, volgens mij is er niemand die dat ontkent.

Flirtcoach Tom Gorny is uitgenodigd om een lezing te geven over daten (‘nee betekent niet altijd nee’) en verdedigt Baudets eerdere beweringen dat vrouwen ‘minder excelleren’.
Altijd fijn als je dochter slachtoffer wordt van zo'n fijne knaap die op de partijdag nog eens hoorde dat nee niet altijd nee betekend.

Als een jonge vrouw wil weten hoe Baudet zo zeker weet dat een eigen munt sterker wordt dan de euro, reageert de partijleider in de geest van de hele bijeenkomst: omdat we zo geweldig zijn.
Dezelfde holle beloftes als n Trump en een Boris, maar kennelijk genoeg jeugd die blind achter de populist aanlopen.

SGP-Tweede Kamerlid Chris Stoffer was tijdens het congres van de Forum-jongeren een van de sprekers. Hij wees op het ‘roemrijke verleden’ van Nederland, met zijn schilders en bijvoorbeeld de deltawerken, en zei dat Forum en SGP daar beide aandacht voor hebben. ‘Wij als SGP’ers zijn trots op het verleden van Nederland.
Sowieso een beetje vreemd, alsof het JCDA Wilders uitnodigt voor een speech. Daarnaast sta ik te kijken hoe de SGP het forum omarmt, zie hier n parallel met de evangelicals in Amerika die achter Trump staan omdat deze de abortuswetten zou gaan aanscherpen. Wat mij betreft heiligt het doel niet altijd de middelen...
 
Daarnaast sta ik te kijken hoe de SGP het forum omarmt, zie hier n parallel met de evangelicals in Amerika die achter Trump staan omdat deze de abortuswetten zou gaan aanscherpen. Wat mij betreft heiligt het doel niet altijd de middelen...
Dit valt mij ook al erg op. Baudet zelf hangt ook erg tegen SGP aan, hij wilde meer "Christelijke" standpunten in Forum. Dat werd door (o.a.) Otten tegengehouden. Maar de politieke romantiek is zeker zichtbaar.
 
Dit valt mij ook al erg op. Baudet zelf hangt ook erg tegen SGP aan, hij wilde meer "Christelijke" standpunten in Forum. Dat werd door (o.a.) Otten tegengehouden. Maar de politieke romantiek is zeker zichtbaar.
Ja, alleen kent Baudet de bijbel niet, zie ook deze clash eerder dit jaar https://www.businessinsider.nl/thierry-baudet-joel-voordewind/.

Ik christen schrik ik er van hoe een deel zo achter Baudet aanloopt omdat die 'Christelijk Nederland' beschermt tegen het gevaar van 'de moslim'.
 
Ja, alleen kent Baudet de bijbel niet, zie ook deze clash eerder dit jaar https://www.businessinsider.nl/thierry-baudet-joel-voordewind/.

Ik christen schrik ik er van hoe een deel zo achter Baudet aanloopt omdat die 'Christelijk Nederland' beschermt tegen het gevaar van 'de moslim'.
Klopt, ik ken het fragment ook. Ken in mijn (Christelijke) omgeving ook zeker mensen die zich Forum sympathie hebben. Hoewel het wel een kleine minderheid is: De meesten nemen de CU trein, zover mogelijk weg van Baudet.

Heb altijd gezegd dat de Amerikaanse Republicans het meeste overeenkomen met onze SGP. Nu hebben we - wat dat betreft - twee mogelijkheden.
 
De logica van de FvD nazi's:
Iedereen meet met twee maten daar is de FvD niet anders in. Verder kan je het als politieke partij, welke dan ook, ook nooit goed doen. Laat je die kinderen binnen en die bombarderen over 13 jaar het vakantiehuisje met gezin van Bouterbaas oo de veluwe dan kan de keuze van FvD om ze niet binnen te halen al op wat meer goedkeuring rekenen uwerzijde.
 
Laat je die kinderen binnen en die bombarderen over 13 jaar het vakantiehuisje met gezin van Bouterbaas oo de veluwe dan kan de keuze van FvD om ze niet binnen te halen al op wat meer goedkeuring rekenen uwerzijde.

Da's nogal wat speculatie. Het wil er bij mij maar niet in dat we kinderen laten creperen omdat hun ouders rare keuzes hebben gemaakt.
 
Da's nogal wat speculatie. Het wil er bij mij maar niet in dat we kinderen laten creperen omdat hun ouders rare keuzes hebben gemaakt.
Beetje off topic, maar als je ziet dat iedereen in, laten we Nederland houden om ontopic te blijven, maar kinderen kan krijgen die hun kinderen geen toekomst kunnen bieden omdat ze of verslaafd zijn of mentaal niet geschikt, of wat dan ook, dan behoeft dat ook een punt van aandacht. Helaas zijn kinderen nu eenmaal de dupe van de keuzes van hun ouders. Denk dat we, hoe naar ook, ons daar toch bij neer moeten leggen. Zwanger worden mag van mij uit het lijstje vrijheden van de vrouw worden geschrapt. Een zware keuring, ook al is dat een momentopname en geen garantie op goed ouderschap, mag vandaag nog ingevoerd worden. Dwaal iets af, maar toch ook niet. ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan