UEFA Nations League

Ik vind het allemaal nog zo gek niet. Ze zijn hard voor het Engelse team dat in mijn ogen toch redelijk gelijkwaardig was. Daarnaast vond ik juist De Jong wat bleekjes en traag, maar goed.

Bijna alle sites die de spelers van Oranje rapportcijfers gaven, gaven Dumfries het laagste cijfer van allemaal, terwijl Depay een van de hoogste cijfers kreeg. Naar mijn mening speelde Dumfries juist echt een geweldige wedstrijd en was Depay dramatisch slecht :S Ook het hoogste cijfer voor FdJ vond ik wel wat overdreven. Heb hem maar weinig naar voren zien spelen; leed weinig balverlies, maar of dat nou een 8 waard is?
 
Bijna alle sites die de spelers van Oranje rapportcijfers gaven, gaven Dumfries het laagste cijfer van allemaal, terwijl Depay een van de hoogste cijfers kreeg. Naar mijn mening speelde Dumfries juist echt een geweldige wedstrijd en was Depay dramatisch slecht :S Ook het hoogste cijfer voor FdJ vond ik wel wat overdreven. Heb hem maar weinig naar voren zien spelen; leed weinig balverlies, maar of dat nou een 8 waard is?
Nou, Dumfries was aan de bal wel zwak. Depay wisselde zoals wel vaker knullige momenten met mooie acties af, maar was ook erg ongeduldig en ongelukkig in de afwerking.
 
Frenkie is een hype en wee diegene die een slecht woord over hem durft te zeggen.
De Ligt is veel verder dan Frenkie die vaak te lang wacht en op gevaarlijke plaatsen balverlies heeft ( was het niet dat ene moment van MvB waar de halve wereld over viel toen hij tegen Milan balverlies had?).

Frenkie heeft zeker veel kwaliteit maar moet nog groeien.
Over Dumfries, speelde verdedigend een puike partij, aanvallend schoot hij zowat alles tegen een tegenstander, Menphis was niet top maar wel bij alle Nederlandse treffers betrokken.
 
Frenkie is een hype en wee diegene die een slecht woord over hem durft te zeggen.
De Ligt is veel verder dan Frenkie die vaak te lang wacht en op gevaarlijke plaatsen balverlies heeft ( was het niet dat ene moment van MvB waar de halve wereld over viel toen hij tegen Milan balverlies had?).

Frenkie heeft zeker veel kwaliteit maar moet nog groeien.
Over Dumfries, speelde verdedigend een puike partij, aanvallend schoot hij zowat alles tegen een tegenstander, Menphis was niet top maar wel bij alle Nederlandse treffers betrokken.
O ja, dat laatste had ik er ook wel even bij mogen vertellen.
 
Frenkie is een hype en wee diegene die een slecht woord over hem durft te zeggen.
De Ligt is veel verder dan Frenkie die vaak te lang wacht en op gevaarlijke plaatsen balverlies heeft ( was het niet dat ene moment van MvB waar de halve wereld over viel toen hij tegen Milan balverlies had?).

Frenkie heeft zeker veel kwaliteit maar moet nog groeien.
Over Dumfries, speelde verdedigend een puike partij, aanvallend schoot hij zowat alles tegen een tegenstander, Menphis was niet top maar wel bij alle Nederlandse treffers betrokken.
Hoe vaak ging FDJ wel niet in de fout dat zelfs een Blind moest ingrijpen. Ik denk dat Barcelona nog wel eens achter hun oren gaat krabben wanneer hij dodelijk balverlies gaat leiden in hun competitie.
 
FDJ blinkt uit door De Ligt achter zich en Van de Beek naast zich.
Bij zijn club was daar eigenlijk alles afgestemd om FDJ zijn spel te laten spelen.
Vraag is zullen ze bij Barça in dienst van FDJ gaan spelen of lopen ze daar al voor ene Messi te werken.
 
FDJ speelde redelijk, maar zeker geen 8. Vond 'm zeker niet onvoldoende, maar ook geen uitblinker. De Ligt speelde een redelijke tweede helft, maakte die kopgoal, maar was brandhout in de eerste helft.

Dumfries was prima. Verdedigend zeker, aanvallend meestal ook. Het hangt vaak ook op details. Depay mist bijvoorbeeld een grote kans, waarna Promes via de tegenstander scoort in de rebound. Dat draagt bij aan 'n goed cijfer voor Depay, omdat hij zo betrokken was bij die goal. Mist Promes die kans, wat 'ie zou hebben gedaan zonder hulp van de tegenstander, dan is dat al niet het geval. En als Depay dan bv. een goede kans die Dumfries hem biedt erin jast...

Depay speelde op 3 of 4 momenten na waardeloos. Maar voor die paar momenten laat Koeman 'm staan natuurlijk.

Ander voorbeeld is de fout van De Ligt in een duel met Sancho. Maken de Engelsen dat gewoon af... Dat gebeurt Stones wel twee keer en die krijgt 'n 3.

Van Dijk is de leider in de verdediging en veruit de beste verdediging. Speelde niet z'n beste wedstrijd, maar deed verder prima z'n werk. Net zoals Wijnaldum de 1e helft. Bergwijn ook goed gespeeld.
 
Stel je wint van Portugal, dus je wint de Nations League.
Krijg je een beker en een huldiging.
Je wordt 2de in je kwalificatiepoule loot in de play-offs tegen Frankrijk en die verlies je dan ben je er op het EK gewoon niet bij.
Maar dat laatste stukje is wel heel negatief bekeken.

Trouwens de UEFA had de Nations League toch in het leven geroepen als vervanging van de vriendschappelijke wedstrijden om de belasting van de spelers te verminderen, weet iemand dan waarom er nu ook kwalificatie wedstrijden worden gespeeld?
Ik zou denken dat wanneer je de Nations League niet speelt je nu ook kwalificatiewedstrijden had gespeeld, dus minder wedstrijden.
 
Stel je wint van Portugal, dus je wint de Nations League.
Krijg je een beker en een huldiging.
Je wordt 2de in je kwalificatiepoule loot in de play-offs tegen Frankrijk en die verlies je dan ben je er op het EK gewoon niet bij.
Maar dat laatste stukje is wel heel negatief bekeken.

Trouwens de UEFA had de Nations League toch in het leven geroepen als vervanging van de vriendschappelijke wedstrijden om de belasting van de spelers te verminderen, weet iemand dan waarom er nu ook kwalificatie wedstrijden worden gespeeld?
Ik zou denken dat wanneer je de Nations League niet speelt je nu ook kwalificatiewedstrijden had gespeeld, dus minder wedstrijden.

De 2de plaats van elke poule voor de EK kwalificatie plaatsen zich gewoon voor de EK2020. Stel Nederland wordt 3de, dan hebben ze nog een extra kans via de Nations league ticket die ze dan krijgen.
 
Stel je wint van Portugal, dus je wint de Nations League.
Krijg je een beker en een huldiging.
Je wordt 2de in je kwalificatiepoule loot in de play-offs tegen Frankrijk en die verlies je dan ben je er op het EK gewoon niet bij.
Maar dat laatste stukje is wel heel negatief bekeken.

Trouwens de UEFA had de Nations League toch in het leven geroepen als vervanging van de vriendschappelijke wedstrijden om de belasting van de spelers te verminderen, weet iemand dan waarom er nu ook kwalificatie wedstrijden worden gespeeld?
Ik zou denken dat wanneer je de Nations League niet speelt je nu ook kwalificatiewedstrijden had gespeeld, dus minder wedstrijden.
Nee, Nations League vervangt de oefenwedstrijden. Als het goed is, zou het min of meer gelijk moeten zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan