BeNeliga

In een interview van VI geven ten Hag, van Bommel, Van Bronckhorst en Koeman ook hun mening over een Beneliga...

Bron
 
Verborgen achter een 'betaalmuur'. Kun/wil je bondig opsommen?
Soms kun je ze lezen als je een gratis vi account aanmaakt. Dan krijg je 1 a 2 artikelen gratis(per maand/week/dag oid.). Als je dat niet hebt, aanrader als je af en toe een pro artikel wil lezen. Zoveel interessante zijn er toch niet dus vaak kan ik gratis zoiets lezen. Als je dat wel hebt dan was dat zinloze informatie haha.

Een korte samenvatting trouwens altijd fijn!
 
Soms kun je ze lezen als je een gratis vi account aanmaakt. Dan krijg je 1 a 2 artikelen gratis(per maand/week/dag oid.). Als je dat niet hebt, aanrader als je af en toe een pro artikel wil lezen. Zoveel interessante zijn er toch niet dus vaak kan ik gratis zoiets lezen. Als je dat wel hebt dan was dat zinloze informatie haha.

Een korte samenvatting trouwens altijd fijn!
Met een VI account moet je minimaal je email adres geven, en zit je weer in een bestand dat verkocht wordt en waardoor je weer een hele berg crap in je inbox krijg. Nee bedankt
 
Met een VI account moet je minimaal je email adres geven, en zit je weer in een bestand dat verkocht wordt en waardoor je weer een hele berg crap in je inbox krijg. Nee bedankt
Nieuwsbrief/acties van VI moet je je kunnen afmelden (wettelijk geregeld) en aan derde mogen ze je niet verkopen. Maar ik heb een email adress gebruikt wat ik momenteel niet gebruik. Oftewel een soort grote spambox. Dat is ook altijd een optie :p
 
Verborgen achter een 'betaalmuur'. Kun/wil je bondig opsommen?
Korte samenvatting: Meer weerstand is nodig willen spelers beter veel worden. Dat zag je in de Champions league bij PSV en Ajax en ook bij de Nations cup. Koeman is voor, met name omdat de intensiteit van speler hoger ligt in Belgie (de andere trainers lijken het met hem eens te zijn).

‘Ik denk dat zo’n Beneliga voor de intensiteit van wedstrijden wel goed zou kunnen zijn. Ik ben naar Charleroi-Club Brugge geweest voor Ruud Vormer. Bij Charleroi liep een aantal spelers rond met zó enorm veel power, snelheid, poeh… Die kom je in Nederland echt niet tegen, hoor, buiten de topdrie​

Ook van Bronckhorst lijkt positief:

‘Ik denk ook wel dat het voor de weerstand goed zou zijn als Anderlecht, Club Brugge en Standard Luik erbij zouden komen.’​
Van bommel houd zich meer op de vlakte en Ten Hag merkt op dat het probleem vooral is dat de kleine clubs tegen zullen zijn en een hervorming van de eredivisie een ruime meerderheid nodig heeft van clubs om te voltrekken.

Los daarvan, we komen steeds weer op hetzelfde uit. Het is aan de clubs. Stap over je eigen schaduw heen en kijk verder dan alleen wat voor jezelf belangrijk is. Het belang van het Nederlandse voetbal moet vooropstaan. Uiteindelijk is het zo dat als het bovenin regent, het drupt naar beneden. Maar kennelijk zien niet alle clubs het zo.’​
Van Bronckhorst ziet hetzelfde probleem:

‘Hoe kunnen we dat oplossen zodat er toch dingen veranderen? Nu moet er een meerderheid van vijftien clubs zijn, dan ben je kansloos toch?’​
 
Laatst bewerkt:
Met een VI account moet je minimaal je email adres geven, en zit je weer in een bestand dat verkocht wordt en waardoor je weer een hele berg crap in je inbox krijg. Nee bedankt

Nadeel is dan weer dat je aangewezen bent op vervelende sites als VP, met zijn gekleurde en vermoeiende artikelen.
 
Nadeel is dan weer dat je aangewezen bent op vervelende sites als VP, met zijn gekleurde en vermoeiende artikelen.
Klopt, maar dat prefereer ik toch boven m'n data weggeven. Maar de meest betrouwbare info komt toch gewoon van het forum :sneaky:
 
Nee de kleine clubs maken in Nederland helaas de dienst uit.

Dat dus. Van de 18 Eredivisie clubs hebben er 'n stuk of 14 weinig zin in 'n Beneliga. Ze vinden het wel best. Een groot deel van die clubs is elk jaar gevrijwaard van degradatiezorgen en dus zeker van inkomsten.

Persoonlijk ben ik wel voor 'n BeNeLiga. Maar ik zou beginnen met een gezamenlijk bekertoernooi. Gewoon eens om te kijken hoe het in de praktijk allemaal werkt. Of supporters er voor te porren zijn, of sponsoren het interessant vinden, of er op televisie mensen naar kijken, of de samenwerking met de Belgen een beetje lukt, etc.

Bekertoernooi hangt er nu toch maar 'n beetje bij. Nederland heeft 34 profclubs, België heeft er 24. Dat zijn er 58 in totaal. Nu begin je het hoofdtoernooi met 64. Kun je de drie periodekampioenen uit de 2e divisie bij doen en de beste 3 uit de 1e klasse amateurs in België.
 
Dat dus. Van de 18 Eredivisie clubs hebben er 'n stuk of 14 weinig zin in 'n Beneliga. Ze vinden het wel best. Een groot deel van die clubs is elk jaar gevrijwaard van degradatiezorgen en dus zeker van inkomsten.

Persoonlijk ben ik wel voor 'n BeNeLiga. Maar ik zou beginnen met een gezamenlijk bekertoernooi. Gewoon eens om te kijken hoe het in de praktijk allemaal werkt. Of supporters er voor te porren zijn, of sponsoren het interessant vinden, of er op televisie mensen naar kijken, of de samenwerking met de Belgen een beetje lukt, etc.

Bekertoernooi hangt er nu toch maar 'n beetje bij. Nederland heeft 34 profclubs, België heeft er 24. Dat zijn er 58 in totaal. Nu begin je het hoofdtoernooi met 64. Kun je de drie periodekampioenen uit de 2e divisie bij doen en de beste 3 uit de 1e klasse amateurs in België.

Of gewoon de huidige opzet van beide bekers houden en vanaf de 8e of kwartfinales de overgebleven Belgische en Nederlandse teams mixen. Dan creëer je 1 extra ronde maar kunnen ook kleinere clubs mee blijven doen zonder dat een semi-prof team uit Groningen meteen een rit naar een semi-prof team uit Wallonië moet betalen.
 
Cambuur - Union of iets in die geest, daar zit inderdaad niemand op te wachten in de eerste ronde. Dus later samenvoegen zou je ook nog kunnen doen. inderdaad.
 

Lastig te zeggen hoe concreet dit overleg is geweest. Denk wel dat de topclubs meer en meer door hebben dat veranderingen in eigen land moeilijk te regelen zijn, omdat je overal bij meerderheid of zelfs 5-6e meerderheid over moet beslissen. En dan zijn er nu eenmaal meer kleinere clubs dan grotere clubs.
 
Lastig te zeggen hoe concreet dit overleg is geweest. Denk wel dat de topclubs meer en meer door hebben dat veranderingen in eigen land moeilijk te regelen zijn, omdat je overal bij meerderheid of zelfs 5-6e meerderheid over moet beslissen. En dan zijn er nu eenmaal meer kleinere clubs dan grotere clubs.
Klopt, maar je ontkomt er niet aan om iets te doen. Niets doen is het faillissement van het Nederlandse en ook het Belgische voetbal.

hopen jullie op een BeNeliga
Natuurlijk, sterkere teams, meer tv gelden. Kom ik weer met met schermafdrukken:
NL.png
belgie.png
Als je toch een top 5 van elk land pakt heb je allemaal mooie teams?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan