Hij juicht zowiezo nooit normaal. Voor mij geen PSV speler. Dat zijn de types Lerby, Bommel en Nistelrooij, en nog een aardig lijstje. Spelers als Bergwijn en Depay met hun maniertjes horen meer bij Ajax. Gaat me niet om de kleur van die jongens want Edison Mendez was voor mij een ideale PSV speler.
Vind ik niet juist. In interviews wilde hij nooit praten over Ajax. Voor hem was dat een gesloten boek. Hij had niets meer op met zijn oude club. Hij is en was blij met PSV.
 
Het belachelijke is ook nog eens dat als JdJ hem voor 40 miljoen naar die butsclub laat gaan zij hem volgend jaar voor 80 verkopen want ja hij speelt in Amsterdam ?
 
Het belachelijke is ook nog eens dat als JdJ hem voor 40 miljoen naar die butsclub laat gaan zij hem volgend jaar voor 80 verkopen want ja hij speelt in Amsterdam ?
Dan zal 'ie het toch in de CL moeten laten zien. Eerst maar eens afwachten of Ajax in de CL weer wat laat zien. Zo niet, dan gaat er niemand 80 betalen voor Bergwijn.
 
Ik zeg ruilen voor de Ligt + 10 mjn, en dan in het ED schrijve

wat wil je met arbitrage beginnen, Stevie heeft pas verlengt, speelt in dezelfde competitie tegen dezelfde tegenstanders en heeft minimaal gelijkwaardige statistieken dus kan Psv gewoon de hoofdprijs vragen, ook nu heeft hij aangegeven het prima naar de zin te hebben.
Ik wil niks met arbitrage beginnen, maar Bergwijn zou dat kunnen doen, als hij per se naar Ajax wil. En dan houdt PSV hem niet tegen.
 
Ik wil niks met arbitrage beginnen, maar Bergwijn zou dat kunnen doen, als hij per se naar Ajax wil. En dan houdt PSV hem niet tegen.
Jawel hoor, dan bepaalt de arbitragecommissie of er verbetering inpositie is. Dat lijkt me onwaarschijnlijk. En als dat wel het geval is, dan bepaalt de arbitragecommissie de vergoedingssom. En die zal torenhoog zijn.
 
Via die arbitragecommissie kreeg Bas Dost het al niet voor elkaar dat 'ie van Heerenveen naar Ajax mocht, toch? En die lag dan nog overhoop met de trainer.

Bergwijn niet. Heeft nota bene in de media gezegd dat hij gelukkig is bij PSV en kan volgens mij prima overweg met Van Bommel. Speelt ook bijna alles, dus onherstelbaar verstoord is de arbeidsrelatie vast niet.

Suarez van Groningen naar Ajax was 'n positieverbetering, maar geen aanmerkelijke positieverbetering. Idem dito R. de Boer en F. de Boer toen ze van Ajax naar Barca wilden. Van PSV naar Ajax is zeker geen aanmerkelijke positieverbetering, waarschijnlijk zelfs niet eens 'n positieverbetering. Beide spelen voorronde CL, zekerheid dat Ajax wel CL speelt en PSV niet, is er niet. Beide clubs spelen ook in dezelfde (zwakke) competitie.

Dan blijft over financiële verbetering. Samaras werd ooit afgewezen, terwijl die in Engeland per week kon gaan verdienen wat hij bij Heerenveen per drie maanden kreeg.

Arbitrage lijkt me kansloos in dit geval. Maar ook een kansloze zaak kan als breekijzer fungeren.
 
Een speler kan altijd nog een arbitragezaak starten. Waarom zou Bergwijn niet naar Ajax mogen, als Ajax de gewenste vergoeding betaalt? Afgezien van de emotionele redenen?

Bergwijn mag naar ajax.
Als ajax en PSV een overeenstemming kunnen vinden dan is het done deal.

Een arbitrage zaak heeft voor hem alleen zin als hij de knvb kan overtuigen dat :
a) naar ajax gaan een onmiskenbare sportieve verbetering is
b) prijskaartje om zijn nek te hoog is.

Naar arbitrage commissie gaan is Kansloos!!!

Het kan PSV wel “dwingen” om water bij de wijj te doen door de verstoorde arbeidsrelatie.

Hou er ook rekening mee dat er geen buy out clausule in het contract van Bergwijn zit.

Die zaakwaarnener kan lullen wat die wilt.
PSV bepaalt wat ze willen hebben voor bergwijn.

Laat ajax maar komen onderhandelen!!!

En als ze er nog niet uitkomen mag de zaakwaarnemer ajax overtuigen om toch te betalen.

Dus zaakwaarnemer, ga eens aan het werk.
We kunnen die 40mio + goed gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Vind ik niet juist. In interviews wilde hij nooit praten over Ajax. Voor hem was dat een gesloten boek. Hij had niets meer op met zijn oude club. Hij is en was blij met PSV.
U mist mijn punt. Geen probleem ?
 
Ondertussen borrelt het zo wel behoorlijk. Bergwijn zou het eenvoudig kunnen stoppen door aan te geven nooit naar Ajax te zullen gaan, maar hij houdt waarschijnlijk graag zijn opties open.
 
Ik voel werkelijk niets voor een Bergwijn-transfer. Al die miljoenen die hij moet gaan kosten, zou ik - als je dan al zo graag een speler van PSV wilt overnemen - investeren in Ihattaren. Ik vraag me zelfs af of jullie er wel op achteruit zouden gaan als Gakpo volgend seizoen gewoon op zijn plek speelt. Iets zegt me dat Bergwijn heel gauw vergeten zal worden wanneer Gakpo basisspeler wordt.

Om me heen met wat Ajacieden gepraat en die vinden het ook veel te veel geld voor een speler van het kaliber Bergwijn. Ik zou tussen 20-25m de absolute max vinden, o.a. omdat ik uberhaupt vind dat Ajax niet nu al moet beginnen aan transfers van boven de 30m (tenzij het een wereldtalent uit Brazilie is oid, of een Ihattaren die ik erg hoog heb zitten), maar ook omdat ik in Stevie simpelweg niet meer zie dan een subtopper in spé. Categorie Q.Promes oid. Het lastige in dit verhaal is dat Bergwijn zelf heel graag schijnt te willen. Normaal heb ik niets met de "ik weet uit betrouwbare bron"-posts en daar probeer ik me zo veel mogelijk van te onthouden, maar in dit geval is dat gegeven bekend bij iemand uit mijn directe omgeving die dichtbij het vuur zit. Anyway, hoeft niemand ook te geloven verder.

Er zitten natuurlijk wat andere (wat mij betreft irrelevante) sentimenten aan vast, zoals het feit dat veel Ajacieden hem nog altijd zien als "onze" jeugdspeler. Laten we dat soort kinderachtige en zinloze discussies verder overigens niet op gang brengen svp; dat is niet waarom ik dit opbreng en ook zeker niet mijn gedachte/mening, maar puur om aan te geven dat de ratio onder sommige fans zoals meer dan eens ontbreekt. Of dat hij één van de beste maatjes van Donny is en "hoe mooi het wel niet zou zijn" als hij met rugnummer 34 gaat spelen volgend seizoen, gezien het alom bekende lot van zijn boezemvriend Appie. Whatever.

Enfin, als ik Marc zijn nummer had zou ik hem opbellen en zeggen dat hij dit nooit moet doen. En de argumenten die hier al voorbij zijn gekomen vind ik ook hout snijden: Ajax dicht zo ook het financiele gat. Hoeft van mij ook niet. Mijn onbereikbare wens is Ihattaren, zoals menig PSV'er wellicht had bij Frenkie. Alleen was de komst van Frenkie naar PSV destijds nog veel realistischer dan de komst van Mo. Helaas, maar dan zal ik als pure liefhebber van hem kunnen genieten wanneer hij over een aantal jaar schittert in Oranje samen met Frenkie en Donny/Gini op het middenveld. Kijk ik enorm naar uit.

Wel eens met TotalBB, dat we niet moeten zeuren over die nietszeggende "herenakkoorden". Laten we wel wezen, de grootste successen van PSV dateren nog altijd van het tijdperk waarin veel Ajacieden over kwamen en beviel volgens mij meer dan prima in Eindhoven. Daarnaast heb ik ook niemand horen zeuren toen Wijnaldum, hét jeugdexponent van Feyenoord destijds, de overstap naar Eindhoven maakte. Als de omstandigheden daar zijn, de juiste prijs wordt betaald en de speler dolgraag wil, dan zegt zo'n herenakkoord mij verder niets. (Maar nogmaals: de juiste prijs, significant boven de 30m, zal - mag ik vurig hopen - niet door Ajax worden betaald. Waanzin!)
 
Overmars laat even zijn spierballen zien hoor. Wat een onzin.
Lamlul. Het werkt wel natuurlijk, de Ajacieden zullen hier wel schik mee hebben.

Verder lees ik nu dat het management van Bergwijn de houding van PSV niet begrijpt. Dat vind ik erg teleurstellend want dat zegt eigenlijk dat ook Bergwijn zelf er wel open voor zou staan.
En dat vind ik wel erg teleurstellend.
Als je klaar bent bij PSV moet je gewoon het land uit, klaar.
 
Overmars laat even zijn spierballen zien hoor. Wat een onzin.
Lamlul. Het werkt wel natuurlijk, de Ajacieden zullen hier wel schik mee hebben.

Verder lees ik nu dat het management van Bergwijn de houding van PSV niet begrijpt. Dat vind ik erg teleurstellend want dat zegt eigenlijk dat ook Bergwijn zelf er wel open voor zou staan.
En dat vind ik wel erg teleurstellend.
Als je klaar bent bij PSV moet je gewoon het land uit, klaar.

Het is een hobby van Overmars om zoveel mogelijk namen te noemen. Liefst van een club waar ze in die week tegen spelen. Het "Nederlands gezicht" is natuurlijk een smoes eerste klas. Men verkoopt een middenvelder en zeer waarschijnlijk een verdediger, wat moet je dan met een linkerspits? Dan gokt men dus op een vertrek van bv Zyech of Neres, dan begrijp ik dat wel.
Interesse? Dat kan. Dan een mooi bedrag vragen. 40, 50 miljoen. Het is bekend dat ajax geld heeft, dus bied maar. Ja, zij worden sterker en wij worden zwakker. Maar doe je het niet, dan kopen ze voor 15-20 miljoen een andere speler die misschien wel beter is dat Steven, en heeft PSV geen investeringsmogelijkheden. Zitten we straks met een centraal duo Viergever/Luckassen. De horror! En een ontevreden Bergwijn....
Dus als hij graag wil: doei. Maar wel op een manier in ons voordeel.
 
Overmars laat even zijn spierballen zien hoor. Wat een onzin.
Lamlul. Het werkt wel natuurlijk, de Ajacieden zullen hier wel schik mee hebben.

Verder lees ik nu dat het management van Bergwijn de houding van PSV niet begrijpt. Dat vind ik erg teleurstellend want dat zegt eigenlijk dat ook Bergwijn zelf er wel open voor zou staan.
En dat vind ik wel erg teleurstellend.
Als je klaar bent bij PSV moet je gewoon het land uit, klaar.

Ze hebben nog niet lang geleden zijn contract verlengd met hun volle verstand en nu snapt deze flapdrol al niks meer van de houding van PSV?! Gewoon weer een zaakwaarnemer die zijn zakken wil vullen en de hand die hem voedt een klap in het gezicht geeft als ie ergens anders meer kan vangen. Enge mannetjes zijn dat :braak:
 
Wat duidelijk is dat de zaakwaarnemer olie op het vuur blijft gooien. Dit terwijl Bergwijn zelf gister nietszeggende politiek correcte statements zonder inhoud de wereld in gooide om de schijn niet tegen te krijgen. Bijzonder.
 
Overmars laat even zijn spierballen zien hoor. Wat een onzin.
Lamlul. Het werkt wel natuurlijk, de Ajacieden zullen hier wel schik mee hebben.

Verder lees ik nu dat het management van Bergwijn de houding van PSV niet begrijpt. Dat vind ik erg teleurstellend want dat zegt eigenlijk dat ook Bergwijn zelf er wel open voor zou staan.
En dat vind ik wel erg teleurstellend.
Als je klaar bent bij PSV moet je gewoon het land uit, klaar.

Dat management speelt ook gewoon haar rolletje. Een manager die zegt dat ze het met het standpunt van PSV eens is, doet het niet goed imho.
 
Ik geloof helemaal niks van een vertrek. Waarom zou Bergwijn trek hebben in nog een paar jaar eredivisie en meer concurrentie?
 
Ik geloof helemaal niks van een vertrek. Waarom zou Bergwijn trek hebben in nog een paar jaar eredivisie en meer concurrentie?
Dan moet Bergwijn, om aan alle geruchten en commoties eens en voor altijd een einde te maken, duidelijke taal spreken en aangeven wat zijn toekomstplannen zijn: bij PSV blijven, naar het buitenland gaan of verhuizen naar Ajax. Zolang hij dat zelf niet doet, blijven deze geruchten aanzwellen en heeft dat negatieve gevolgen voor de eenheid en sfeer binnen de PSV-selectie. De technische leiding en JDJ moeten Bergwijn expliciet en dringend vragen om nog voor het einde van deze week met een statement te komen inzake zijn toekomst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan