PSV Jeugdopleiding

Ik zag net dat Oranje -17 op het EK met 5-2 van Engeland -17 had gewonnen, toen ik ging kijken hoeveel PSV-spelers er bij de selectie zitten.... Welgeteld 1 speler, dan is er toch iets goed mis met de opleiding en/of scouting?
Van al die spelers gaat misschien 1 of 2 het eerste halen bij een topclub. Geen paniek dus.
 
PSV neemt afscheid van 34 jeugdspelers: ''Zijn ook hard met een d''

Prima, dat bevorderd de kansen van de meer belovende talenten...
Hehe....het lijkt wel alsof Gerbrands meeleest op dit Forum, en mijn reacties van de afgelopen dagen gelezen heeft, nu eindelijk wakker geworden is .....grote schoonmaak binnen de jeugdselecties. En nu doorzetten naar Jong PSV en de hoofdselectie....schoonmaak en daarna investeren in kwaliteit en dat kan in mijn ogen alleen met nieuwe, dus andere scouts toe te voegen aan het scoutingsapparaat.
 
Hehe....het lijkt wel alsof Gerbrands meeleest op dit Forum, en mijn reacties van de afgelopen dagen gelezen heeft, nu eindelijk wakker geworden is .....grote schoonmaak binnen de jeugdselecties. En nu doorzetten naar Jong PSV en de hoofdselectie....schoonmaak en daarna investeren in kwaliteit en dat kan in mijn ogen alleen met nieuwe, dus andere scouts toe te voegen aan het scoutingsapparaat.

Het is Gerbrands niet die dit bepaalt neem ik aan, maar de hoofd jeugdopleiding in combinatie met de trainers. Daarnaast wordt in de video door Rick de Rooij uitgelegd dat dit ieder jaar zo gaat en afscheid nemen van 34 jeugdspelers een lager aantal is dan andere jaren. Dus ik denk niet dat er wordt meegelezen. :lol:
 
Hehe....het lijkt wel alsof Gerbrands meeleest op dit Forum, en mijn reacties van de afgelopen dagen gelezen heeft, nu eindelijk wakker geworden is .....grote schoonmaak binnen de jeugdselecties. En nu doorzetten naar Jong PSV en de hoofdselectie....schoonmaak en daarna investeren in kwaliteit en dat kan in mijn ogen alleen met nieuwe, dus andere scouts toe te voegen aan het scoutingsapparaat.
Mwah, het zou me niets verbazen als ze wat toekomstige pareltjes, daarin mee laten gaan.
 
Mwah, het zou me niets verbazen als ze wat toekomstige pareltjes, daarin mee laten gaan.
PSV geeft - in tegenstelling tot de andere BVO's - in ieder geval de garantie dat jeugspelers tot (en met?) hun 12e in de opleiding mogen blijven. Dan heb je in ieder geval een redelijk beeld van de persoonlijkheid van zo'n jeugdspeler. Al begint daarna natuurlijk pas de grote puberreis, waarin mensen zowel positief als negatief kunnen veranderen. Het blijft altijd een gok dat jeugdvoetbal. Maar goed, het is logisch dat PSV per leeftijdscategorie probeert een zo sterk mogelijke selectie te hebben. Dat betekent dat er jaarlijks aan de onderkant spelers afvallen. Dat kan dus ook een keer een misser zijn.
 
PSV geeft - in tegenstelling tot de andere BVO's - in ieder geval de garantie dat jeugspelers tot (en met?) hun 12e in de opleiding mogen blijven. Dan heb je in ieder geval een redelijk beeld van de persoonlijkheid van zo'n jeugdspeler. Al begint daarna natuurlijk pas de grote puberreis, waarin mensen zowel positief als negatief kunnen veranderen. Het blijft altijd een gok dat jeugdvoetbal. Maar goed, het is logisch dat PSV per leeftijdscategorie probeert een zo sterk mogelijke selectie te hebben. Dat betekent dat er jaarlijks aan de onderkant spelers afvallen. Dat kan dus ook een keer een misser zijn.
Natuurlijk kan PSV daarin miszitten, maar wat ik uit het interview begrijp (en ik weet niet of dat elders ook geldt) is dat men de vertrekkende spelers toch onder de aandacht van andere clubs probeert te brengen. Dus ook daaraan is gedacht. Anderzijds kan ik mij voorstellen dat je als youngster in een zwart gat terecht komt als PSV sorry zegt en het daarmee direct stopt. Een stukje begeleiding (in de trend van deze spelers aanbieden) is dan wel netjes.
 
Na eerder Justin de Haas en Robin Lauwers te hebben aangetrokken voor de jeugd, lijkt PSV nu bijna rond te zijn met Ibrahima Berete (Feyenoord)

Bron: ED
 
Weer een afdankertje of een echte versterking? Ik vrees het eerste, want de scouting is nauwelijks te pruimen. Zie Frenkie de Jong, een geweldige misser van PSV. Af laten ketsen op 2 tonnetjes...:sad:
 
Lyon strikt Deyonge
De zeventienjarige Deyonge heeft een aanbieding van PSV afgeslagen en kiest voor een overstap naar Olympique Lyon. Dat meldt het Eindhovens Dagblad. De verdediger, die de Belgische nationaliteit heeft, vertolkte dit seizoen nog geen grote rol bij PSV onder 19 en maakte nog niet zijn debuut voor de beloften.

PSV krijgt nog wel een opleidingsvergoeding van in totaal 220.000 euro. Lyon moet vier keer 10.000 euro en twee keer 90.000 euro afrekenen, omdat Deyonge tussen zijn 12e en 17e levensjaar in Eindhoven actief was.
 
Natuurlijk kan PSV daarin miszitten, maar wat ik uit het interview begrijp (en ik weet niet of dat elders ook geldt) is dat men de vertrekkende spelers toch onder de aandacht van andere clubs probeert te brengen. Dus ook daaraan is gedacht. Anderzijds kan ik mij voorstellen dat je als youngster in een zwart gat terecht komt als PSV sorry zegt en het daarmee direct stopt. Een stukje begeleiding (in de trend van deze spelers aanbieden) is dan wel netjes.

Prima, mag best wat breder opgepakt worden wat mij betreft. Iemand die bij PSV (net) tekort komt, is misschien prima voor VVV, FC Den Bosch, NEC of Helmond. Net zoals dat spelers die uiteindelijk afvallen voor de A-selectie, prima bruikbaar zijn voor die clubs. Omgekeerd zitten er in de jeugdopleidingen van die clubs vast ook wel spelers die daar uitblinken en dus prima meekunnen in de PSV jeugd.
 
Ooit liep er in de PSV jeugd ook 'n John Schot rond. Speelde in Oranje U16 en U19. Het enige oranje dat 'ie daarna nog aan heeft gehad is dat van het Nederlands amateurelftal en dat van RBC.
 
Terug
Bovenaan Onderaan