Engels voetbal

Berbatov had al sinds 17 september niet meer gescoord. Nu doet 'ie het even vijf keer tegen Blackburn. En dan ga ik er maar even van uit dat hij in de komende 20 minuten niks meer doet.

Knap van Berbatov, maar de leuke dingen zitten vandaag toch in de FA Cup. Even twee tussenstanden vlak voor tijd:

Carlisle United 1 - Tamworth 2. Daar zit zo'n 58 plaatsen tussen, Tamworth staat 19de in de Conference.

Brighton & Hove Albion 0 - FC United of Manchester 1. Daar zit nog veel meer tussen. Brighton staat eerste in League 1, FC United geen idee, maar het verhaal daarachter is gewoon mooi.
 
De loting voor de FA Cup is net geweest, derde ronde, waar dus de Premier League & Championship instromen.

DE wedstrijd van de derde ronde is natuurlijk Manchester United thuis tegen Liverpool. Groter dan dat krijg je ze niet.

De hele loting:

FA Cup third round draw:

Burnley v Port Vale
Coventry v Crystal Palace
Bristol City v Sheffield Wednesday
Fulham v Peterborough
Doncaster v Wolves
Brighton or FC United of Manchester v Portsmouth
Huddersfield v Dover Athletic
Crawley Town or Swindon v Derby
West Ham v Barnsley
Reading v West Brom
Arsenal v Leeds
Sheffield Utd v Aston Villa
Leicester v Man City
Bolton v York
Blackburn v QPR
Swansea v Colchester
Wycombe v Hereford or Lincoln
Stevenage v Newcastle
Burton Albion v Middlesbrough
Millwall v Birmingham
Southampton v Blackpool
Watford v Hartlepool or Yeovil
Chelsea v Ipswich
Sunderland v Notts County or Bournemouth
Scunthorpe v Everton
Man Utd v Liverpool
Hull v Wigan
Stoke v Cardiff
Tottenham v Charlton or Luton
Preston v Nottingham Forest
Norwich v Droylsden or Leyton Orient
Torquay v Carlisle

De vetgedrukte wedstrijden zijn de meest interessante. De loting werd overigens verricht door de zangers van Kasabian (uit Leicester) en Oasis (uit Manchester) dus het is wel grappig dat zij met de wedstrijd Leicester City tegen Manchester City op de proppen kwamen.
 
Newcastle zet Hughton verrassend aan de kant

Newcastle United heeft maandag trainer Chris Hughton ontslagen. Dat meldt de Engelse club op de officiële website. Het ontslag van de trainer van de club van doelman Tim Krul mag als een verrassing omschreven worden.

Het ontslag van Hughton volgt een dag na de 3-1 nederlaag tegen West Bromwich Albion in de Premier League. Afgelopen week speelde Newcastle nog met 1-1 gelijk tegen Chelsea. De week daarvoor werd de promovendus echter op een 5-1 nederlaag getrakteerd door Bolton.

Hughton hielp Newcastle United afgelopen seizoen overtuigend aan de titel in het Championship, nadat de club een seizoen eerder degradeerde uit de Premier League. In de eerste zestien duels van dit seizoen wist Newcastle vijf keer te winnen. De club is momenteel de nummer elf van de ranglijst.

Die had ik niet zien aankomen... :eek:

Wow, ik heb net een ontzettend foute gedachte. Laat Newcastle alsjeblieft niet Jol halen... :eek::mad:
 
Wtf,
was, zo lijkt het, totaal geen rede toe.

Hij is nooit een echte favoriet geweest van de machthebbers daar. Hij bleef alleen zitten omdat er geen betere kandidaat beschikbaar was. Ik vraag me nu dan ook af of er al iemand klaarstaat. Anders zou ik het ook erg vreemd vinden.

Het enige dat dit seizoen niet goed gaat zijn de prestaties tegen concurrenten onderin. Die gaan keer op keer verloren, en geregeld ook nog eens met flinke cijfers. Tegen tegenstanders van grotere naam en kwaliteit wordt echter goed gepresteerd. Ze hebben ook nog eens erg veel last van blessures en schorsingen.

Maar goed, Carroll vertekent met al z'n doelpunten natuurlijk best veel.
 
Hij is nooit een echte favoriet geweest van de machthebbers daar. Hij bleef alleen zitten omdat er geen betere kandidaat beschikbaar was. Ik vraag me nu dan ook af of er al iemand klaarstaat. Anders zou ik het ook erg vreemd vinden.

Het enige dat dit seizoen niet goed gaat zijn de prestaties tegen concurrenten onderin. Die gaan keer op keer verloren, en geregeld ook nog eens met flinke cijfers. Tegen tegenstanders van grotere naam en kwaliteit wordt echter goed gepresteerd. Ze hebben ook nog eens erg veel last van blessures en schorsingen.

Maar goed, Carroll vertekent met al z'n doelpunten natuurlijk best veel.

Aah, dat van die machthebbers is nieuw voor mij, dat verklaart al wat.
Ik vind dat ze nu nog hoog staan met het materiaal dat ze hebben.
Caroll is trouwens indeed een doelpuntenmachine.
 
Hij heeft nog niet getekend toch?

Nee, maar ze haalden bij VI wel een kritiek punt aan, volgens mij.

Jol zou nooit uit zichzelf opstappen, als hij niet ergens anders al aan de bak kon. En aangezien Newcastle toevallig vandaag hun trainer heeft ontslagen...

Ik vrees dat in deze 1+1 gewoon 2 is. :(
 
Nee, maar ze haalden bij VI wel een kritiek punt aan, volgens mij.

Jol zou nooit uit zichzelf opstappen, als hij niet ergens anders al aan de bak kon. En aangezien Newcastle toevallig vandaag hun trainer heeft ontslagen...

Ik vrees dat in deze 1+1 gewoon 2 is. :(
Tsja... Dan hopen we maar dat het niet zo is.
En anders word je gewoon weer full-time PSV'er joh. ;)
 
Wat hoop ik dat Jol naar Newcastle gaat. Het zou karmatechnisch een perfecte afstraffing zijn voor een gerespecteerde moderator, die een wedstrijd van Newcastle boven dat van PSV zou verkiezen op basis van beeldkwaliteit.
 
Wat hoop ik dat Jol naar Newcastle gaat. Het zou karmatechnisch een perfecte afstraffing zijn voor een gerespecteerde moderator, die een wedstrijd van Newcastle boven dat van PSV zou verkiezen op basis van beeldkwaliteit.

Op basis van beelkwaliteit én spelniveau.

En dankje. :(

Lees nu dat Jol inderdaad de belangrijkste kandidaat is bij Newcastle. Zoals ik al vreesde dus. Man, wat zou ik dat jammer vinden zeg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan