Memphis Depay

Cynische coach: ‘Sorry Memphis, voor de keren dat jij te laat kwam’

link

Memphis Depay is gisteren volgens RMC Sport te kijk gezet door zijn trainer bij Olympique Lyon, Bruno Genesio. In het bijzijn van al zijn medespelers kreeg Memphis een ironisch antwoord op zijn uiting van onvrede, nadat hij in de competitiewedstrijd tegen Angers op de bank moest beginnen.

,,Ik wil me verontschuldigen, Memphis", zou Genesio zijn cynische betoog gestart hebben. ,,Sorry voor de keren dat je te laat kwam, bijvoorbeeld afgelopen zomer (toen Memphis een week te laat terug kwam van vakantie, red). Mijn excuses voor de outfits die je draagt die niet van de club zijn. Mijn excuses voor je warming-up in Angers (Memphis ging onder meer op de bal zitten) en je gebrek aan betrokkenheid.”
Volgens Genesio zou Memphis meer nederigheid moeten tonen naar zijn coach én zijn teamgenoten, die zich volgens het Franse medium beginnen te irriteren aan de houding van de Nederlander.


Het lijkt er sterk op dat het gedrag van Memphis hem weer eens in de weg zit. :zien:
Het komt niet meer goed tussen Bruno Genesio en Memphis Depay.
 
Het komt gegarandeerd van twee kanten. Verhaal vanuit de trainer is natuurlijk ook scheef aangezien die warming-up net in reactie was op een aardig onbegrijpelijke plek op de bank voor zowat hun beste speler die goed in vorm aan het raken was, en die de hele club vorig seizoen hoogst persoonlijk de CL in schoot. Zonder de schuld in de schoenen van die Genesio te willen schuivel heb je natuurlijk coaches die heel goed zijn om omgang met ietwat excentrieke vedettes. Ik heb niet de indruk dat deze man in die categorie valt. Zie als contrast hoe geweldig Memphis in Oranje overkomt, ook richting de hele groep, met ook dito werklust op het veld.
 
Het komt gegarandeerd van twee kanten. Verhaal vanuit de trainer is natuurlijk ook scheef aangezien die warming-up net in reactie was op een aardig onbegrijpelijke plek op de bank voor zowat hun beste speler die goed in vorm aan het raken was, en die de hele club vorig seizoen hoogst persoonlijk de CL in schoot. Zonder de schuld in de schoenen van die Genesio te willen schuivel heb je natuurlijk coaches die heel goed zijn om omgang met ietwat excentrieke vedettes. Ik heb niet de indruk dat deze man in die categorie valt. Zie als contrast hoe geweldig Memphis in Oranje overkomt, ook richting de hele groep, met ook dito werklust op het veld.
Precies. Daarbij klopte het vakantieverhaal van Memphis wel gewoon. Hij mocht zoveel dagen vakantie en dat had hij gedaan. Als ik de club was, zou ik maar eens een gesprek tussen beiden initiëren.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Het komt gegarandeerd van twee kanten. Verhaal vanuit de trainer is natuurlijk ook scheef aangezien die warming-up net in reactie was op een aardig onbegrijpelijke plek op de bank voor zowat hun beste speler die goed in vorm aan het raken was, en die de hele club vorig seizoen hoogst persoonlijk de CL in schoot. Zonder de schuld in de schoenen van die Genesio te willen schuivel heb je natuurlijk coaches die heel goed zijn om omgang met ietwat excentrieke vedettes. Ik heb niet de indruk dat deze man in die categorie valt. Zie als contrast hoe geweldig Memphis in Oranje overkomt, ook richting de hele groep, met ook dito werklust op het veld.
Idd. Bovendien besliste Memphis vorig jaar wedstrijden voor deze trainer maar ook nu laat Memphis zich op het veld van zijn beste kant zien. Hij is de beste speler daar maar wordt gepasseerd, desondanks is hij gelijk beslissend als hij er in komt. Geen enkele coach van Memphis heeft ooit geklaagd over zijn arbeidsethos en houding tijdens de trainingen. Sterker nog hij kwam als eerste binnen en ging als laatste weg. En zowel in Engeland als in Frankrijk hebben de roddelkranten nooit wat te vermelden gehad over het privé leven of scapades van hem.
Ja hij houdt van mooie auto’s en mooie kleding. Nou nou poe poe wat een schande zeg.
 
Memphis en Plasterk praten op feestjes vooral over hoeden. Soms mag Waylon ook wat zeggen.

Het schijnt dat zij dan weer op hun beurt graag babbelen/roddelen over gasten die in hun ogen rare hoofddeksels dragen. Zo schijnt Depay niks te hebben met Sinterklaas en Plasterk niets met de paus.

(Zou Plasterk onder een gleufhoed nog een keppeltje dragen, vraag ik me nu zomaar af?)
 
Er is zie ik geen Marcel Brands-topic, dus dan maar even hier om het toch ergens gemeld te hebben. Ik lees net in een VI PRO-artikel over Robert van der Wallen waarom Marcel hem zo creatief en slim vindt:

Ik weet nog dat ik een etentje met hem had en we op het punt stonden Memphis Depay te verkopen. Ik dacht aan een bedrag van twintig miljoen euro, maar hij zei: “Je moet echt groter denken, voor Memphis moet je dertig miljoen kunnen krijgen”

Dan had hij ook simpelweg dit forum kunnen lezen... :FP:
 
't Was gisteren natuurlijk 'maar' Wit-Rusland, maar wat speelde hij echt vreselijk goed...

En aangezien dit al tijden zo is in Oranje, kunnen we het denk ik geen toeval meer noemen. Duidt eerder op onkunde en verkeerde beslissingen bij Lyon, waar ze niet eens in de buurt komen om hetzelfde uit Memphis te halen. Het hele team ziet hem als echte leider en hij gaat voorop in de strijd. Deze Memphis is klaar voor de absolute top, waardoor zijn niet bijzondere stats dit seizoen bij Lyon des te opvallend zijn.
 
De manier waarop hij de 1-0 in het doel prikte vond ik echt ongelooflijk knap.

Ik vond hoe hij vol de sprint in de diepte aanging op moment dat hij intuïtief voelde dat er iets mis kon gaan geweldig. En inderdaad, dan buitenkantje voet die bal met rechts richting doel tikken, en al juichend weglopen terwijl wij nog vol spanning zitten te kijken, vanuit hem al met zekerheid wetende dat 'ie er in gaat. Genieten.
 
Ik vond hoe hij vol de sprint in de diepte aanging op moment dat hij intuïtief voelde dat er iets mis kon gaan geweldig. En inderdaad, dan buitenkantje voet die bal met rechts richting doel tikken, en al juichend weglopen terwijl wij nog vol spanning zitten te kijken, vanuit hem al met zekerheid wetende dat 'ie er in gaat. Genieten.
Ja mooi he? Die gretigheid in die sprint. En dat tikkie, het leek wel snooker op een voetbalveld, wat een precisie.
 
En aangezien dit al tijden zo is in Oranje, kunnen we het denk ik geen toeval meer noemen. Duidt eerder op onkunde en verkeerde beslissingen bij Lyon, waar ze niet eens in de buurt komen om hetzelfde uit Memphis te halen. Het hele team ziet hem als echte leider en hij gaat voorop in de strijd. Deze Memphis is klaar voor de absolute top, waardoor zijn niet bijzondere stats dit seizoen bij Lyon des te opvallend zijn.

Koeman geeft hem een vrije rol en heel veel vertrouwen - ik weet niet hoe dat bij Lyon is. Dit is een jongen die je gewoon niet te veel opdrachten moet geven.
Nadeel van zijn vrije rol is wél dat een speler als Bergwijn (nog?) niet uit de verf komt. Ik denk dat hij zijn idool zo min mogelijk in de weg wil lopen. Babel gaat daar beter mee om.
 
Koeman geeft hem een vrije rol en heel veel vertrouwen - ik weet niet hoe dat bij Lyon is. Dit is een jongen die je gewoon niet te veel opdrachten moet geven.
Nadeel van zijn vrije rol is wél dat een speler als Bergwijn (nog?) niet uit de verf komt. Ik denk dat hij zijn idool zo min mogelijk in de weg wil lopen. Babel gaat daar beter mee om.

Hij krijgt veel vrijheid, maar toch ook weer niet op een manier dat hij geen arbeid hoeft te leveren. Op dat vlak vind ik hem ook heel volwassen geworden. Hij is dus in staat om te zwerven als valse negen, waarbij hij wel continu zijn meters blijft maken en druk zet voor het team.

En Bergwijn deed het de voorgaande wedstrijden in Oranje wel aardig, dus ik blijf vooralsnog even positief en noem gisteren een incident.
 
Terug
Bovenaan Onderaan