Joël Piroe (A)

Ook Inter en Everton zouden zich hebben geneld. Interessant om te zien waar dit toe gaat leiden.

Hoe vaak zijn bij die clubs jeugdspelers uit het buitenland gehaald die vervolgens ook daadwerkelijk zijn doorgebroken? Ik kan me toch niet voorstellen dat zo'n jongen die vragen niet stelt. Als hij hier ontevreden zou zijn over de kansen die hij in het eerste kan krijgen de komende jaren, moet je zeker niet naar Inter of Everton gaan, dat wordt namelijk alleen maar erger.

PSV moet gewoon een goed plan uitwerken met een (wellicht zelfs tweejarige) verhuur aan een eredivisieclub. Wellicht is Heerenveen ervoor te porren nu ze Lammers waarschijnlijk weer kwijt gaan raken.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
maar als je als topsporter op je 18e al een kind krijgt samen met een meisje van dezelfde leeftijd, dan wordt het plaatje voor mij steeds completer. Je focus is iig niet echt gericht op 200% met voetbal bezig zijn
Dit gevoel heb ik toch ook wel een beetje, inderdaad.
 
Ik weet niet of Romero niets aan kon doen of niet. Wel weet ik dat hij met veel overgewicht hier al binnen kwam. Dat getuigt voor mij iig niet van een professionele instelling. En ik zou wel iemand van de oude (of nieuwe...) stempel zijn en dat heb ik al vaker gezegd hier, maar als je als topsporter op je 18e al een kind krijgt samen met een meisje van dezelfde leeftijd, dan wordt het plaatje voor mij steeds completer. Je focus is iig niet echt gericht op 200% met voetbal bezig zijn. Je bent zelf al een kind en hebt begeleiding nodig maar moet je s nachts en overdag bezig zijn met het grootbrengen van een baby. Locadia gaf een keer in een interview aan dat hij op zijn 20e, het erg moeilijk had met het combineren van die twee zaken met elkaar. En dat hij toevallig of niet, steeds meer blessures kreeg in die periode.


Veel andere spelers lukt het overigens wel. Makkelijk is het zeker niet. Een baby gooit je leven overhoop. Prachtig en soms zwaar tegelijkertijd.
 
Veel andere spelers lukt het overigens wel. Makkelijk is het zeker niet. Een baby gooit je leven overhoop. Prachtig en soms zwaar tegelijkertijd.

Martial, Eden Hazard en Neymar werden vader op hun 19e. Sterling op z'n 18e. Dan zou ik net zo makkelijk op basis van deze case studies kunnen beweren dat je net wel jong vader moet worden, want dan word je blijkbaar een absolute topper.
 
Hoe vaak zijn bij die clubs jeugdspelers uit het buitenland gehaald die vervolgens ook daadwerkelijk zijn doorgebroken? Ik kan me toch niet voorstellen dat zo'n jongen die vragen niet stelt. Als hij hier ontevreden zou zijn over de kansen die hij in het eerste kan krijgen de komende jaren, moet je zeker niet naar Inter of Everton gaan, dat wordt namelijk alleen maar erger.

PSV moet gewoon een goed plan uitwerken met een (wellicht zelfs tweejarige) verhuur aan een eredivisieclub. Wellicht is Heerenveen ervoor te porren nu ze Lammers waarschijnlijk weer kwijt gaan raken.
Ik kan me eigenlijk alleen Van Persie voor de geest halen, die echt gelukt is.
 
Als je een overschot aan talent hebt, is slaaptekort makkelijker op te vangen denk ik.
Ik vraag me serieus af of al die multimiljonairs ook maar iets zelf doen aan die baby. Van Romero weet ik het niet, maar Martial, Eden Hazard, Neymar en Sterling hebben zeker een of wellicht meer nannies in dienst die het vuile werk doen.
 
Mij bekroop laatst het ongemakkelijke gevoel dat hij wellicht volgend seizoen transfervrij bij de Amsterdammers wil tekenen..
Hopelijk een ongegronde negatieve gedachte.
 
Ik kan me eigenlijk alleen Van Persie voor de geest halen, die echt gelukt is.

Waarbij die eigenlijk al wel een seizoen in de basis speelde, daar is Piroe nog lang niet. Van Persie is denk ik beter te vergelijken met Justin Kluivert, die vertrok in eenzelfde fase naar een grote buitenlandse club.
 
Martial, Eden Hazard en Neymar werden vader op hun 19e. Sterling op z'n 18e. Dan zou ik net zo makkelijk op basis van deze case studies kunnen beweren dat je net wel jong vader moet worden, want dan word je blijkbaar een absolute topper.
Je noemt nu ook de natuurtalenten allemaal op een rijtje.... 99% van de voetballers moeten ook ontzettend inzetten op krachttraining en atletisch vermogen vergroten: Messi en Hazard doen dat nooit en die eerste is al 10 jaar op rij de beste speler van de wereld. We moeten de uitzonderingen niet als voorbeeld nemen om iets wel of niet te rechtvaardigen. Psychologisch en pedagogisch gezien is kinderen krijgen als je zelf nog een kind bent onverantwoord en komt je leven niet ten goede, zeker niet als je een topsport bent en wil blijven.
 
Mij bekroop laatst het ongemakkelijke gevoel dat hij wellicht volgend seizoen transfervrij bij de Amsterdammers wil tekenen..
Hopelijk een ongegronde negatieve gedachte.
Waarom zou hij naar Ajax gaan? Ajax haalt toch wel een spits van 20 miljoen, hebben Dolberg nog lopen en volgens mij staat Huntelaar ook nog onder contract.
 
Het is een reden voor mij om te hopen dat Luuk verkocht wordt. Overigens niet omdat we er absoluut gezien op voorruit gaan, meer uit strategische personeelsplanning:
  • Luuk verkopen op z'n hoogtepunt: leuk voor hem en financieel gunstig voor PSV;
  • Wat is de kans dat Luuk nóg zo'n seizoen draait, en wat is de kans dat hij een seizoen draait als vorig jaar? Waarheid ligt waarschijnlijk in het midden......
  • Persoonlijk zou ik deze talenten graag een kans zien krijgen. Lammers moet nog groeien, maar ik zie hem dingen doen die echt bijzonder zijn. Dan denk ik aan zijn aanname met rechts en slim intikken met links in de laatste wedstrijd. Hij is een heel intelligente voetballer, volledig tweebenig. Hij moet alleen nog 'harder' worden en beter moeten leren koppen.
 
Ik vraag me serieus af of al die multimiljonairs ook maar iets zelf doen aan die baby. Van Romero weet ik het niet, maar Martial, Eden Hazard, Neymar en Sterling hebben zeker een of wellicht meer nannies in dienst die het vuile werk doen.

Yep. dat weet ik wel zeker. E dan achteraf maar klagen dat hun zoon/dochter alleen maar bij de psychiater zit. Losers.
 
Ik weet niet of Romero niets aan kon doen of niet. Wel weet ik dat hij met veel overgewicht hier al binnen kwam. Dat getuigt voor mij iig niet van een professionele instelling. En ik zou wel iemand van de oude (of nieuwe...) stempel zijn en dat heb ik al vaker gezegd hier, maar als je als topsporter op je 18e al een kind krijgt samen met een meisje van dezelfde leeftijd, dan wordt het plaatje voor mij steeds completer. Je focus is iig niet echt gericht op 200% met voetbal bezig zijn. Je bent zelf al een kind en hebt begeleiding nodig maar moet je s nachts en overdag bezig zijn met het grootbrengen van een baby. Locadia gaf een keer in een interview aan dat hij op zijn 20e, het erg moeilijk had met het combineren van die twee zaken met elkaar. En dat hij toevallig of niet, steeds meer blessures kreeg in die periode.

Kan je volgen in jouw beredenering maar er is ook een andere kant. Voetballers worden op veel jongere leeftijd volwassen omdat ze al vanaf de jeugd serieus met hun beroep bezig moeten zijn ipv kind zijn. Eenmaal doorgebroken krijgen ze te maken met grote zakelijke belangen en zaakwaarnemers. Denk dat je het een beetje kunt vergelijken met eerdere generaties die ook op hele jonge leeftijd trouwden omdat ze bijvoorbeeld onder andere omstandigheden opgroeiden. Zullen denk ik zelfs autochtone forummers hier kunnen beamen van hun grootouders/overgrootouders. Plus als je op zo jonge leeftijd met zoveel poen op de bank in het buitenland leeft zonder ouders, dan kan een gezin juist ook de verleidingen buiten de deur houden. Kijk maar hoe Reis het is vergaan.
 
Laatst bewerkt:
Kan je volgen in jouw beredenering maar er is ook een andere kant. Voetballers worden op veel jongere leeftijd omdat ze al vanaf de jeugd serieus met hun beroep bezig moeten zijn ipv kind zijn. Eenmaal doorgebroken krijgen ze te maken met grote zakelijke belangen en zaakwaarnemers. Denk dat je het een beetje kunt vergelijken met eerdere generaties die ook op hele jonge leeftijd trouwden omdat ze bijvoorbeeld onder andere omstandigheden opgroeiden. Zullen denk ik zelfs autochtone forummers hier kunnen beamen van hun grootouders/overgrootouders. Plus als je op zo jonge leeftijd met zoveel poen op de bank in het buitenland leeft zonder ouders, dan kan een gezin juist ook de verleidingen buiten de deur houden. Kijk maar hoe Reis het is vergaan.
Deels klopt wat je zegt. Maar ik denk dat een Reis zelfs met 3 kinderen om zich heen al wel verslaafd was geraakt of gewoon van het padje was geweest. Reis heeft namelijk jaren lang met een verslaafde vader in een huis gezeten waar openlijk gebruik werd en hij heeft grotendeels zichzelf moeten opvoeden. Bij hem was het probleem juist niet het uitgaansleven en de discotheken plat lopen maar gewoon binnens huis drugs gebruiken. Ik denk dat de voorbeelden van een geslaagd jong gezin alleen te zien zijn bij kinderen waarvan een sterk netwerk om hun heen gebouwd is die hen ook daarin begeleid. Dat ze veel geld hebben betekent namelijk niet dat ze ook volwassen zijn en een gezin kunnen runnen. Het zijn er ook maar weinigen bij wie het echt is gelukt om het beide goed en 100% te doen: jong gezin runnen en topsporter zijn. Ronaldo bracht dan ook niet voor niets zijn zoon bij zijn moeder in Portugal en hield hem niet bij zich in Spanje.
 
Deels klopt wat je zegt. Maar ik denk dat een Reis zelfs met 3 kinderen om zich heen al wel verslaafd was geraakt of gewoon van het padje was geweest. Reis heeft namelijk jaren lang met een verslaafde vader in een huis gezeten waar openlijk gebruik werd en hij heeft grotendeels zichzelf moeten opvoeden. Bij hem was het probleem juist niet het uitgaansleven en de discotheken plat lopen maar gewoon binnens huis drugs gebruiken. Ik denk dat de voorbeelden van een geslaagd jong gezin alleen te zien zijn bij kinderen waarvan een sterk netwerk om hun heen gebouwd is die hen ook daarin begeleid. Dat ze veel geld hebben betekent namelijk niet dat ze ook volwassen zijn en een gezin kunnen runnen. Het zijn er ook maar weinigen bij wie het echt is gelukt om het beide goed en 100% te doen: jong gezin runnen en topsporter zijn. Ronaldo bracht dan ook niet voor niets zijn zoon bij zijn moeder in Portugal en hield hem niet bij zich in Spanje.

Natuurlijk verschilt het van persoon tot persoon. Kijk maar hoeveel echtscheidingen er zijn. Ook volwassen oudere mensen maken er in het huwelijk een potje van. Maar ik denk dat de kans op een stabiel leven als jonge voetballer met gezin groter is dan zonder. Na de trainingen en wedstrijden ga je niet meer snel de stad in om te feesten. Dan heb je thuis ook een verantwoordlijkheid waarbij de voor het kind aanbevolen rust, ritme en reinheid ook goed zijn voor de voetballer in kwestie. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Juist het voorbeeld van Reis met verslaafde vader laat zien hoe belangrijk eem stabiele thuisbasis is.
 
Laatst bewerkt:
Het is een reden voor mij om te hopen dat Luuk verkocht wordt. Overigens niet omdat we er absoluut gezien op voorruit gaan, meer uit strategische personeelsplanning:
  • Luuk verkopen op z'n hoogtepunt: leuk voor hem en financieel gunstig voor PSV;
  • Wat is de kans dat Luuk nóg zo'n seizoen draait, en wat is de kans dat hij een seizoen draait als vorig jaar? Waarheid ligt waarschijnlijk in het midden......
  • Persoonlijk zou ik deze talenten graag een kans zien krijgen. Lammers moet nog groeien, maar ik zie hem dingen doen die echt bijzonder zijn. Dan denk ik aan zijn aanname met rechts en slim intikken met links in de laatste wedstrijd. Hij is een heel intelligente voetballer, volledig tweebenig. Hij moet alleen nog 'harder' worden en beter moeten leren koppen.


Lammers heeft dus andere kwaliteiten dan de Jong en zullen we ook anders gebruiken. Lammers is minder 'hard', maar heeft dat in een andere rol in de spits ook veel minder nodig.

Wat mij vooral belangrijk lijkt bij een vertrek van de Jong is dat we het tactisch om moeten gooien. De laatste jaren hebben we de Jong gebruikt als een kapstok die de ballen vasthield en zorgde dat de rest bijsloot. Lammers is beter in het spel zelf te maken en zal in dezelfde situatie dreigen, acties maken en eventueel naar buiten uitwijken en de voorzet geven. We hebben dan buitenspelers nodig die de spits in komen en kunnen afmaken. Dat pure afmaken (met voeten én hoofd) hebben onze buitenspelers misschien te weinig voor die tactiek (?).

Waar ik me meer zorgen over maak is niet het verschil tussen de Jong en Lammers maar het verschil tussen PSV en Heerenveen. Minder ruimte om een actie te maken, minder ballen van de medespelers, etc. Daardoor moet hij effectiever zijn in zijn acties en daar heb ik geen zicht op, ik zie goede dingen van hem, maar ik kijk te weinig Heerenveen om te beoordelen hoeveel mislukte acties hij heeft tov geslaagde acties... iemand?
 
Waar ik me meer zorgen over maak is niet het verschil tussen de Jong en Lammers maar het verschil tussen PSV en Heerenveen. Minder ruimte om een actie te maken, minder ballen van de medespelers, etc. Daardoor moet hij effectiever zijn in zijn acties en daar heb ik geen zicht op, ik zie goede dingen van hem, maar ik kijk te weinig Heerenveen om te beoordelen hoeveel mislukte acties hij heeft tov geslaagde acties... iemand?

Dat is nou net het aspect waar ik me de minste zorgen over zou maken. Hij voelt zich ondanks zijn flinke lengte als een vis in het water in de kleine ruimte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan