FC Utrecht - PSV | Zondag 10 februari | Eindstand 2-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Waarom konden ze het in het begin van het seizoen wel en nu niet meer? Moe!? Als ze dat durven roepen dan moeten ze zich hartstikke dood schamen.
Niet alleen naar de uitslagen kijken. In het begin van het seizoen waren de uitwedstrijden ook meestal slecht, vaak zelfs twee helften. ;) Kijk bijvoorbeeld nog maar eens naar de wedstrijden bij Fortuna, NAC, Zwolle en Groningen. Het zat toen gewoon ontzettend mee.
 
Moe zal het niet zijn. Verkeerde tactische concept wellicht: moeilijke uitwedstrijd, geen risicos nemen. Het allergrootste manco van PSV was dat in balbezit, en dat was 3/4 van de wedstrijd, er 10 PSV spelers stil stonden, zodat degene aan de bal een stukje ging lopen, en daarna geen enkele andere keuze had de bal maar weer terug/breed te spelen, waarna hetzelfde zich herhaalde. In de 2e helft speelde men wat meer de lange bal, maar Utrecht stond zo compact en speelde, onder aanvoering van het publiek, zo fel, dat dat helemaal geen ene moer uithaalde. Pas toen de jonkies erin kwamen, begon men te voetballen, de bal naar voren spelen, een man uitspelen en door. Dat had ook meteen resultaat, met Utrecht onder grote druk en uiteindelijk een gelijkspel. Als we zo de hele wedstrijd hadden gespeeld, hadden we makkelijk gewonnen.
Hetzelfde verhaals als de pot tegen Feyenoord...
 
Teleurstellende dag gisteren. Maar ik vond het niet zozeer teleurstellend vanwege het spel van PSV (en dan heb ik alleen de eerste helft kunnen zien) maar vanwege voetbal in het algemeen. Voetbal is een jurysport geworden, waarbij wedstrijden steeds vaker door de scheidsrechter beslist worden.

Ik erger me kapot aan al die eikels die het hanteren van de spelregels optioneel vinden en gewoon een beetje fluiten naar hun eigen mening. De spelregels zijn de spelregels. Als scheidsrechter hoor je waar te nemen of er overtredingen van die regels plaatsvinden en dan te fluiten. "Hoe erg" je die overtreding vindt is volstrekt irrelevant. De overtreding op Lozano net voor de 2-0 had afgefloten moeten worden. Shirtje trekken is ook een pingel en die van Utrecht zal ook wel een pingel geweest zijn, althans dat hoor ik.

Dus als die klojo's uit Zeist hun werk hadden gedaan en hun eigen meninkjes thuis hadden gelaten waar ze horen, hadden we met 2-3 gewonnen (aannemende dat beide pingels erin zouden gaan)
 
Ik lees dit de laatste tijd iets te vaak. Om Bacchus aan te halen: in de eerste seizoenshelft konden ze het wel en speelden ze de hele wedstrijd zo.
Ik heb al meerdere malen aangegeven, in de eerste seizoenshelft hebben we nauwelijks moeilijke uitwedstrijden gehad. Nu gaan we die allemaal wel krijgen: Utrecht, Heerenveen, Vitesse, AZ, ajax. En ook VVV, WII en Excelsior uit gaan moeizaam worden, als men zo speelt, en de uitwedstrijden tegen de makkelijke tegenstanders waren ook in de eerste seizoenshelft vaak moeizaam: Fortuna uit, laatste minuut, PEC uit, laatste minuut, Groningen uit
 
Was meer een penalty dan die van Luuk. Als Luuk niet was vastgehouden, dan had hij nooit bij de bal gekund, dus is hem ook geen scoringskans ontnomen. Dat is toch wel een vereiste bij een penalty. Je kunt ze allebei geven, of allebei niet. In dat opzicht heeft de scheids het wel consequent gedaan.

Overigens ben ik het ook wel met Luuk eens dat dat vasthouden aan het shirtje maar eens aangepakt moet gaan worden, maar dan wel consequent, altijd.

Het was niet meer een penalty dan die van LdJ, het was ook een penalty. Het is duidelijk dat Dumfries opzettelijk met zijn arm die speler nog even raakt zodat hij valt. Maar het is ook overduidelijk dat LdJ 3 seconden lang aan zijn shirt wordt getrokken in het strafschopgebied. Of hem dan wel of niet een scoringskans wordt ontnomen doet niet terzake. Vasthouden in strafschopgebied is een penalty, punt. Tenminste, die ervaring hebben wij hier met Isimat vaak genoeg gehad. Geen enkele van die spelers die door Isimat werden vastgehouden in het strafschopgebied werd een scoringskans ontnomen, maar hij ging toch op de stip.

Ik heb al meerdere malen aangegeven, in de eerste seizoenshelft hebben we nauwelijks moeilijke uitwedstrijden gehad. Nu gaan we die allemaal wel krijgen: Utrecht, Heerenveen, Vitesse, AZ, ajax. En ook VVV, WII en Excelsior uit gaan moeizaam worden, als men zo speelt, en de uitwedstrijden tegen de makkelijke tegenstanders waren ook in de eerste seizoenshelft vaak moeizaam: Fortuna uit, laatste minuut, PEC uit, laatste minuut, Groningen uit

Noem je dat makkelijke tegenstanders? Goed, Fortuna is er dit seizoen pas bijgekomen dus daar viel weinig over te zeggen, en dat maakt het misschien wel gevaarlijker, maar hoewel er vaak bij PEC werd gewonnen, ging dit nooit makkelijk, en Groningen uit is echt nog nooit een makkelijke tegenstander geweest voor PSV. Dan hebben ze nog Feyenoord uit gehad, wat de moeilijkste uitwedstrijd is voor PSV, en Heracles uit, die gewonnen werd. ADO en NAC uit kunnen wel degelijk lastig zijn voor PSV, maar waren dat dit seizoen gelukkig niet. Kortom, er zijn al genoeg lastige uitwedstrijden geweest.

Ben nog steeds wel verbolgen over het feit dat PSV niet op 8 punten voorsprong is gekomen na de wedstrijd tegen het matige Utrecht. 6 punten voorsprong is echt niks, als je ziet wat de ploeg allemaal nog voor de boeg heeft. Als ze zo blijven breien in een traag tempo gaat elke wedstrijd een moeizame worden. Zeker als ze dan ook nog eens een incapabele scheidsrechter hebben zoals gisteren en tegen Emmen.

Enige positieve waren LdJ, Ihattaren en vooral Gakpo, die een prima indruk achterlaat en wat mij betreft de nummer 1 invaller mag zijn ipv Malen.
 
Het was niet meer een penalty dan die van LdJ, het was ook een penalty. Het is duidelijk dat Dumfries opzettelijk met zijn arm die speler nog even raakt zodat hij valt. Maar het is ook overduidelijk dat LdJ 3 seconden lang aan zijn shirt wordt getrokken in het strafschopgebied. Of hem dan wel of niet een scoringskans wordt ontnomen doet niet terzake. Vasthouden in strafschopgebied is een penalty, punt. Tenminste, die ervaring hebben wij hier met Isimat vaak genoeg gehad. Geen enkele van die spelers die door Isimat werden vastgehouden in het strafschopgebied werd een scoringskans ontnomen, maar hij ging toch op de stip.



Noem je dat makkelijke tegenstanders? Goed, Fortuna is er dit seizoen pas bijgekomen dus daar viel weinig over te zeggen, en dat maakt het misschien wel gevaarlijker, maar hoewel er vaak bij PEC werd gewonnen, ging dit nooit makkelijk, en Groningen uit is echt nog nooit een makkelijke tegenstander geweest voor PSV. Dan hebben ze nog Feyenoord uit gehad, wat de moeilijkste uitwedstrijd is voor PSV, en Heracles uit, die gewonnen werd. ADO en NAC uit kunnen wel degelijk lastig zijn voor PSV, maar waren dat dit seizoen gelukkig niet. Kortom, er zijn al genoeg lastige uitwedstrijden geweest.

Ben nog steeds wel verbolgen over het feit dat PSV niet op 8 punten voorsprong is gekomen na de wedstrijd tegen het matige Utrecht. 6 punten voorsprong is echt niks, als je ziet wat de ploeg allemaal nog voor de boeg heeft. Als ze zo blijven breien in een traag tempo gaat elke wedstrijd een moeizame worden. Zeker als ze dan ook nog eens een incapabele scheidsrechter hebben zoals gisteren en tegen Emmen.

Enige positieve waren LdJ, Ihattaren en vooral Gakpo, die een prima indruk achterlaat en wat mij betreft de nummer 1 invaller mag zijn ipv Malen.
Vind je nou serieus dat PEC, Groningen, NAC, ADO en Heracles uit net zo moeilijk of wellicht moeilijker zijn dan ajax, Heerenveen, Utrecht, Vitesse en AZ uit?
 
Enige positieve waren LdJ, Ihattaren en vooral Gakpo, die een prima indruk achterlaat en wat mij betreft de nummer 1 invaller mag zijn ipv Malen.

Ik zou Gakpo wel eens vanaf het begin willen zien. Ipv Bergwijn of Lozano, maar ik vermoed dat dat niet gaat gebeuren.
 
Vind je nou serieus dat PEC, Groningen, NAC, ADO en Heracles uit net zo moeilijk of wellicht moeilijker zijn dan ajax, Heerenveen, Utrecht, Vitesse en AZ uit?

Ja. Juist de uitwedstrijden tegen de kleinere clubs zijn op topclubs als Ajax en Feyenoord na het lastigst. Met name Vitesse, Utrecht en AZ uit zie ik altijd met meer vertrouwen tegemoet dan uitwedstrijden tegen frotclubjes. En Groningen uit is gewoon op hetzelfde niveau als Heerenveen uit, dus waar jij vandaan haalt dat dat een makkie is, is mij een raadsel.

Ik zou Gakpo wel eens vanaf het begin willen zien. Ipv Bergwijn of Lozano, maar ik vermoed dat dat niet gaat gebeuren.

Het zou onderhand wel eens mogen, want zowel Lozano als Bergwijn zijn echt uit vorm. Anderzijds, ze juist laten staan zodat ze weer in vorm komen is ook wel weer logisch. Op de bank zullen ze niet in vorm komen. Zolang het maar niet zolang duurt als destijds met LdJ iig ;)
 
Laatst bewerkt:
Ja. Juist de uitwedstrijden tegen de kleinere clubs zijn op topclubs als Ajax en Feyenoord na het lastigst. Met name Vitesse, Utrecht en AZ uit zie ik altijd met meer vertrouwen tegemoet dan uitwedstrijden tegen frotclubjes. En Groningen uit is gewoon op hetzelfde niveau als Heerenveen uit, dus waar jij vandaan haalt dat dat een makkie is, is mij een raadsel.
We zijn het dus oneens. En we gaan het zien, dit weekend al tegen Heerenveen.
 
Tegen Heerenveen gaan we het iig niet zien, want daar zijn we het allebei over eens dat dat een lastige uitwedstrijd is ;)
Lekker makkelijk dit, de volgende keer dat weer tegen ADO uit spelen zijn we dit allang weer vergeten :D. En de volgende keer NAC uit, dan zit ik waarschijnlijk niet eens meer op het forum;)
 
Beide was een penalty, maar als je er één niet geeft, dan beide niet. Toch voel ik mij bestolen, want 1-1 levert vermoedelijk een andere wedstrijd op. En dát is wat ik vervelend vind: de scheidsrechter leidt de wedstrijd niet in goede banen, hij dicteert de wedstrijd, oftewel bepaalt het verloop.

Even een gekke mening: zó slecht speelde PSV niet (niet goed ook, begrijp me niet verkeerd). PSV had alleen ontzettend veel pech met spelverloop.
 
Het is duidelijk dat Dumfries opzettelijk met zijn arm die speler nog even raakt zodat hij valt.

Meen je dit nu serieus? Als jij uitglijdt lijkt me het een automatische reactie dat je met je handen de val probeert op te vangen. Of laat jij gewoon je hoofd op de grond stuiteren?
 
Ik vond het wel een penalty. Een speler werd door Dumfries onderuitgehaald. Opzet of niet, de scheids had 'm op de stip moeten leggen.
Wellicht is het volgens de regels een penalty. Maar ik kijk tegen die regel anders aan. Ik vind het pas een penalty als het er echt om gaat om een tegenstander te torpederen. Dat gebeurde dus niet. Ik kan mij vinden in de uitleg van van Boekel. Overigens dat hele penalty gebeuren moet men eens grondig analyseren. Tegen iemands arm aanschieten is ook zo'n situatie : bewust of niet bewust. De ene scheid geeft wel een strafschop en de andere niet. Ook het vastpakken of naar de grond trekken in het strafschopgebied wordt door elke scheids anders uitgelegd. Isimat kreeg regelmatig voor vasthouden ( licht of anders) altijd een penalty tegen. Een strafschop en beslissing van de scheids drukt te veel op de uitslag van een wedstrijd en heeft derhalve veel te veel invloed op het eindresultaat. Men zou eens een lijn moeten trekken m.b.t. het vastpakken van een aanvaller. Handen thuis houden is regel een. Doe je dat niet, dan een penalty. Handen thuishouden dus.

Ander punt is de overtreding op Lozano, vooraf aan de 2-0. Lozano wordt totaal onderste boven gelopen. Niets aan de hand zegt de scheids. Ook zo'n interpretatie waar je alle kanten mee op kan. Dit was een dikke overtreding, dus fluiten. Ze fluiten wel meer voor een geringere overtreding. Geen peil op te trekken.
 
Wellicht is het volgens de regels een penalty. Maar ik kijk tegen die regel anders aan. Ik vind het pas een penalty als het er echt om gaat om een tegenstander te torpederen. Dat gebeurde dus niet. Ik kan mij vinden in de uitleg van van Boekel. Overigens dat hele penalty gebeuren moet men eens grondig analyseren. Tegen iemands arm aanschieten is ook zo'n situatie : bewust of niet bewust. De ene scheid geeft wel een strafschop en de andere niet. Ook het vastpakken of naar de grond trekken in het strafschopgebied wordt door elke scheids anders uitgelegd. Isimat kreeg regelmatig voor vasthouden ( licht of anders) altijd een penalty tegen. Een strafschop en beslissing van de scheids drukt te veel op de uitslag van een wedstrijd en heeft derhalve veel te veel invloed op het eindresultaat. Men zou eens een lijn moeten trekken m.b.t. het vastpakken van een aanvaller. Handen thuis houden is regel een. Doe je dat niet, dan een penalty. Handen thuishouden dus.
Jij kwalificeert wel als scheidsrechter voor de eredivisie :grin:

Maar ik deel het wel hoor: je mag weliswaar niet te hard rijden, maar ik kijk daar anders tegenaan. Het hangt immers af van hoe laat je waar moet zijn (a)
 
Even een gekke mening: zó slecht speelde PSV niet (niet goed ook, begrijp me niet verkeerd). PSV had alleen ontzettend veel pech met spelverloop.
Nou, dat we pech hadden met het spelverloop wil ik nog wel in meegaan, maar dat we niet ontzettend slecht speelde de eerste 70 minuten ben ik het niet mee eens
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan