Ja, dat klopt. Het volgende scenario is echter van toepassing. Mijn vrouw is Belgisch (geboren en getogen in NL, maar toch). Belgen verliezen hun nationaliteit niet bij vrijwillige aanname van een 2e nationaliteit. Dus....zij gaat eerst, wordt Zwitsers en dan ben ik ineens met een Zwitserse getrouwd en geldt de regel niet meer. Tadaaa! De kinderen hebben dan 3 nationaliteiten. Gelet op hun voetbalkwaliteiten hoeven ze geen bezoek van Ronald Koeman te verwachten trouwens.
Je kan dan natuurlijk ook de Belgische nationaliteit aannemen ipv de Nederlandse, dan heb je een EU paspoort en een Zwitsers.
 
Er speelden tijdens Luuks falen in het buitenland wel van alles?
-Hij kwam een keer terug van een blessure?
-Hij werd op het middenveld gezet
-Er was ook iets met de trainer?

Luuk is nu ouder, ik zie niet in waarom hjj het niet nog een keer kan proberen.

Er zijn legio aan voorbeelden van trage spitsen die bij een Duitse/Engelse laagvlieger, een middenmotor of een topclub hebben gespeeld: Pelle, Weghorst, Crouch, Giroud, Jones, Llorente enz.
Van alle namen die jij op een rijtje zet hier, is Luuk de langzaamste plus dat Crouch, Liorente, Pelle en Jones daarnaast ook nog een veel betere techniek en handelingssnelheid hebben dan Luuk en dat geldt al helemaal voor een Giroud. Weghorst is hetzelfde verhaal als Dost: een periode boven zichzelf maar straks een Portugese competitie. Maar zowel Weghorst als Dost hebben een bepaalde snelheid die Luuk niet heeft. DArnaat denk ik dat een Weghorst een echte klootzak is op het veld hetgeen Luuk niet is. Die gunt zijn medespelers ook wel iets.
 
Je kan dan natuurlijk ook de Belgische nationaliteit aannemen ipv de Nederlandse, dan heb je een EU paspoort en een Zwitsers.
Yep, en ik de Tsjechische. 1 nadeel, je moet blijkbaar wel een beetje Tsjechisch kunnen spreken. :rolleyes:
 
Van alle namen die jij op een rijtje zet hier, is Luuk de langzaamste plus dat Crouch, Liorente, Pelle en Jones daarnaast ook nog een veel betere techniek en handelingssnelheid hebben dan Luuk en dat geldt al helemaal voor een Giroud. Weghorst is hetzelfde verhaal als Dost: een periode boven zichzelf maar straks een Portugese competitie. Maar zowel Weghorst als Dost hebben een bepaalde snelheid die Luuk niet heeft. DArnaat denk ik dat een Weghorst een echte klootzak is op het veld hetgeen Luuk niet is. Die gunt zijn medespelers ook wel iets.
Oftewel Luuk moet maar gewoon bij PSV blijven en Cruijff voorbij gaan op de Nederlandse topscorer aller tijden lijst. Van der Kuijlen voorbijgaan, dat is denk ik een beetje te hoog gegrepen. :grin:
 
Als PSV zijn top is, en hij is bij PSV een topspeler/sterkhouder dan is daar in mijn ogen niks mis mee. Pas als we n jeugdspeler hebben die m voorbij gaat (Lammers/Romero/Piroe?) dan zou ik overwegen m in te ruilen. Zolang dat niet aan de orde is, en hij top3 in het speler van de week op dit forum blijft, lekker blijven verlengen.. :grin:
 
Als PSV zijn top is, en hij is bij PSV een topspeler/sterkhouder dan is daar in mijn ogen niks mis mee. Pas als we n jeugdspeler hebben die m voorbij gaat (Lammers/Romero/Piroe?) dan zou ik overwegen m in te ruilen. Zolang dat niet aan de orde is, en hij top3 in het speler van de week op dit forum blijft, lekker blijven verlengen.. :grin:
Eens. Luuk kan het verschil maken of we wel of geen kampioen worden. Volgens Van Bommel raakt Romero binnenkort 100% fit. Laat hem maar lekker :BALL::BALL::BALL: momenteel in Zuid-Amerika, daar wordt hij alleen maar beter van. Er ontstaat zo voor onze coach een gigantisch luxe-probleem.
 
Ja, dat klopt. Het volgende scenario is echter van toepassing. Mijn vrouw is Belgisch (geboren en getogen in NL, maar toch). Belgen verliezen hun nationaliteit niet bij vrijwillige aanname van een 2e nationaliteit. Dus....zij gaat eerst, wordt Zwitsers en dan ben ik ineens met een Zwitserse getrouwd en geldt de regel niet meer. Tadaaa! De kinderen hebben dan 3 nationaliteiten. Gelet op hun voetbalkwaliteiten hoeven ze geen bezoek van Ronald Koeman te verwachten trouwens.
Zo zie je maar. Of je nou Turk, marokkaan, of Nederlander bent, wanneer er gebruik/misbruik gemaakt kan worden van geldende regeltjes dan zullen we het niet nalaten. Zou hetzelfde doen hoor.
On topic mag Luuk van mij wel zijn kans elders gaan proberen te pakken. We moeten doorselecteren, ook voorbij Romero, en ik zie in Luuk geen blije bankzitter. Hij was het even, maar daar kon zelfs Luuk zich niet over verbazen. Hij doet het nu prima, maar bij hem heb ik altijd het gevoel dat het zo weer een jaar niks kan zijn.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
20 goals alweer, de laatste die dat haalde voor de Jong was depay? Ik weet het al nieteens meer.
 
20 goals alweer, de laatste die dat haalde voor de Jong was depay? Ik weet het al nieteens meer.
Klopt ja, Depay in 2014/15. Daarna Luuk in 2015/16 en dit seizoen dus weer.
Met als verschil dat dit seizoen nog niet eens op 2/3e is. Bizar moyenne (bijna 1 op 1 na 21 wedstrijden is w.m.b. ongekend).

Gisteren ook weer 2 ontzettend belangrijke goals, dus het is ook niet dat 'ie alleen maar de 4-0 binnentikt.
 
Klopt ja, Depay in 2014/15. Daarna Luuk in 2015/16 en dit seizoen dus weer.
Met als verschil dat dit seizoen nog niet eens op 2/3e is. Bizar moyenne (bijna 1 op 1 na 21 wedstrijden is w.m.b. ongekend).

Gisteren ook weer 2 ontzettend belangrijke goals, dus het is ook niet dat 'ie alleen maar de 4-0 binnentikt.
Met de kanttekening dat Memphis dat deed als buitenspeler en Luuk een echte spits is die ze gewoon hoort er in te schieten.
 
Met de kanttekening dat Memphis dat deed als buitenspeler en Luuk een echte spits is die ze gewoon hoort er in te schieten.
Memphis was geen echte buitenspeler, die liep gewoon waar hij wilde, of had een vrije rol als je het wat leuker wil zeggen.
 
En Memphis deed dat terwijl hij rapteksten uit z'n hoofd aan het leren was en in gedachten tegelijkertijd een leuk hoedje uitzocht bij de Bijenkorf.
Precies de beste jongen is gewoon een genie.
 
Klopt ja, Depay in 2014/15. Daarna Luuk in 2015/16 en dit seizoen dus weer.
Met als verschil dat dit seizoen nog niet eens op 2/3e is. Bizar moyenne (bijna 1 op 1 na 21 wedstrijden is w.m.b. ongekend).

Gisteren ook weer 2 ontzettend belangrijke goals, dus het is ook niet dat 'ie alleen maar de 4-0 binnentikt.
Hahhaha jouw paintskills zijn ook niet gek!
 
Nadat junior vandaag nog wat plaatjes kreeg voor zijn Appie-album keek ik ff in de bijbehorende app. Staan allerlei statistieken en lijstjes in die app. Ook die van gewonnen duels. De stand tot deze speelronde:
1. Luuk de Jong, aantal 289
2. S. Memisevic, aantal 209
3. Denzel Dufries, aantal 205

Wat een belachelijk hoog aantal heeft Luuk als je t afzet tegen de nr 2 :maniac:
 
Nadat junior vandaag nog wat plaatjes kreeg voor zijn Appie-album keek ik ff in de bijbehorende app. Staan allerlei statistieken en lijstjes in die app. Ook die van gewonnen duels. De stand tot deze speelronde:
1. Luuk de Jong, aantal 289
2. S. Memisevic, aantal 209
3. Denzel Dufries, aantal 205

Wat een belachelijk hoog aantal heeft Luuk als je t afzet tegen de nr 2 :maniac:

Ook wat betreft overtredingen die op hem gemaakt worden waar niet voor gefloten wordt zou hij met afstand bovenaan staan, met dan Lozano op nummer 2. :sneaky:
 
Ben benieuwd of Luuk dit seizoen de 30 gaat aantikken...
Zou toch mooi zijn, nadat Van Bommel aan het begin van het seizoen aan journalisten keer op keer moest uitleggen waarom hij Luuk opstelde.... (Nadat Luuk ook vorig seizoen cruciaal was in het gevecht om de titel).

Echt een klasbak - mijn respect is groot. Behalve een volstrekt fenomenale kopper - misschien wel de beste van Europa - niet bepaald een begiftigde spits. Maar hoe hij dat compenseert met werklust, vuile meters en onverzettelijkheid, dwingt veel respect af.
 
Ben benieuwd of Luuk dit seizoen de 30 gaat aantikken...
Zou toch mooi zijn, nadat Van Bommel aan het begin van het seizoen aan journalisten keer op keer moest uitleggen waarom hij Luuk opstelde.... (Nadat Luuk ook vorig seizoen cruciaal was in het gevecht om de titel).

Echt een klasbak - mijn respect is groot. Behalve een volstrekt fenomenale kopper - misschien wel de beste van Europa - niet bepaald een begiftigde spits. Maar hoe hij dat compenseert met werklust, vuile meters en onverzettelijkheid, dwingt veel respect af.

Inderdaad. Hoe hij gisteren verdedigde bij Namli (die hij later licht in z'n gezicht raakte in die actie), daar kunnen de daadwerkelijke verdedigers van PSV nog iets van leren. De Jong heeft de juiste mentaliteit en werklust, en zou altijd door de voordeur moeten vertrekken als de tijd daar is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan