Religie

Als was het er 1 dan was het al te veel. Ik wil hetgeen wat in de kerken gebeurd hier ook absoluut niet bagatelliseren!

Wat ik ook bijzonder kwalijk vind, is de manier waarop het instituut zelf omgaat met misbruik. Daders worden niet gestraft (herplaatst om na te denken), slachtoffers krijgen een trap na door te zeggen dat ze het zelf schuld zijn.
Geen hoger geplaatste gaat richting politie. Want het is gewoon een strafbaar feit hè?! Er wordt zelfs druk op de politie gezet om niet teveel te doen, het gaat immers om een geestelijke.
Dat vind ik een wezenlijk verschil.
 
Wat ik ook bijzonder kwalijk vind, is de manier waarop het instituut zelf omgaat met misbruik. Daders worden niet gestraft (herplaatst om na te denken), slachtoffers krijgen een trap na door te zeggen dat ze het zelf schuld zijn.
Geen hoger geplaatste gaat richting politie. Want het is gewoon een strafbaar feit hè?! Er wordt zelfs druk op de politie gezet om niet teveel te doen, het gaat immers om een geestelijke.
Dat vind ik een wezenlijk verschil.
Yups, helemaal mee eens, sterker nog, wat mij betreft mogen personen die misbruikers overgeplaatst hebben waarna er weer sprake was van misbruik gewoon aangeklaagd worden voor het faciliteren van deze praktijken danwel medeplichtig zijn.
 
Yups, helemaal mee eens, sterker nog, wat mij betreft mogen personen die misbruikers overgeplaatst hebben waarna er weer sprake was van misbruik gewoon aangeklaagd worden voor het faciliteren van deze praktijken danwel medeplichtig zijn.

Ja eens. Ik begrijp de laksheid van justitie in deze ook niet.
 
Wat ik ook bijzonder kwalijk vind, is de manier waarop het instituut zelf omgaat met misbruik. Daders worden niet gestraft (herplaatst om na te denken), slachtoffers krijgen een trap na door te zeggen dat ze het zelf schuld zijn.
Geen hoger geplaatste gaat richting politie. Want het is gewoon een strafbaar feit hè?! Er wordt zelfs druk op de politie gezet om niet teveel te doen, het gaat immers om een geestelijke.
Dat vind ik een wezenlijk verschil.

Bij een bedrijfwaren er koppen gerold, de CEO ontslagen, winstwaarschuwingen etc. Maar niet bij de RK kerk, want kerk. Kudtkerk.
 
Ja, als gewone werknemer kom je er niet zo makkelij’ vanaf met:”ik heb het gruwelijk verkloot, maar ooit ergens in de toekomst zul je zien dat het voor iets best wel goed is”

Ik heb een misdrijf gepleegd. En mijn werkgever weet ervan. Ipv naar de politie te gaan en mij te laten eten dat het bedrijf dit absoluut niet accepteert, word ik overgeplaatst naar een andere vestiging, zodat de omgeving niet weet wat ik heb uitgevreten. Ik krijg geen straf, maar kom er af met een “niet meer doen hè”, en kan verder met mijn leven. Bovendien zorgen ze dat het slachtoffer niet serieus wordt genomen.
Zie je niet vaak.
 
Ik heb een misdrijf gepleegd. En mijn werkgever weet ervan. Ipv naar de politie te gaan en mij te laten eten dat het bedrijf dit absoluut niet accepteert, word ik overgeplaatst naar een andere vestiging, zodat de omgeving niet weet wat ik heb uitgevreten. Ik krijg geen straf, maar kom er af met een “niet meer doen hè”, en kan verder met mijn leven. Bovendien zorgen ze dat het slachtoffer niet serieus wordt genomen.
Zie je niet vaak.
In jouw geval zal het nog wel eens de waarheid kunnen zijn gezien je recente overplaatsing. Maar snap het wel. Probeer maar eens zo een lekkere limburgse vlaai te weerstaan ?
 
h9B2DCFE5
 
"Toen de nazi-ideologie zich opdrong, zwegen de kerken.
Sterker nog, De Katholieke kerk vond het wel prima. De jodenhaat was enorm bij de kerk en die was dan ook een fan van Hitler.

Nu dringt de genderideologie zich op en zwijgen de kerken weer te vaak.”
Iemand die zo makkelijk de nazis er bij haalt om een punt te maken (of je nu links, rechts, religieus of anders bent) diskwalificeert zich.

Wat niet weg neemt dat het een discussie is die gevoed moet worden. Een discussie over wat transgender nu wel of niet inhoud of bepaalde stellingen ter discussie stellen is al voldoende om de groep over je heen te krijge. De identiteits politiek en Transgender activisten hanteren regelmatig fascistische tactieken die (geweld, intimidatie, proberen anders denkende hun baan te laten verliezen, etc) moet besproken worden. Maar fascistische tactieken beschrijven een bepaald soort niet-liberale acties, terwijl Nazis een heel specifiek set van ideeen en acties zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan