Prima statistieken van Luuk. Als je het vergelijkt met een Kenneth Perez, of een Arnold Bruggink, haalt de geboren Zwitser, een veel beter moyenne.
 
Als hij in zijn kracht kan spelen is hij denk ik goed genoeg voor een buitenlandse competitie van niveau. De match moet dan wel echt goed zijn. Kans bestaat helaas altijd dat het niet lekker loopt, een coach ontslagen wordt, en er plotseling een nieuwe komt die niet van een type kopsterke targetman en teamspeler op 9 houdt.
Zijn grootste probleem voor de betere competitie is zijn beperkte techniek en het niet hebben van snelheid. Elders gaat alles 2 of 3 keer zo snel, zowel het tempo als de handelingssnelheid van je medespelers en tegenstanders. Zelfs bij de degradatiekandidaten in Engeland en Spanje maar zelfs in Frankrijk, zijn de aanvallers sneller en technisch beter dan De Jong. Er is ook geen enkele club die zijn hele spel op een De Jong zou gaan afstemmen. Hij kan hoogstens meekomen in de Portugese competitie.
 
Ik hou me op de vlakte en stel me neutraal op. Overigens gaan wij eerdaags de Zwitserse nationaliteit aanvragen, althans vrouwlief en kinderen. Ik volg nadaat zij 'm hebben.
Weliswaar redelijk of-topic, maar ik dacht dat je dan je Nederlandse nationaliteit moet opgeven? (Er van uitgaande dat minimaal 1 van jullie die heeft)
 
Weliswaar redelijk of-topic, maar ik dacht dat je dan je Nederlandse nationaliteit moet opgeven? (Er van uitgaande dat minimaal 1 van jullie die heeft)

Ja, dat klopt. Het volgende scenario is echter van toepassing. Mijn vrouw is Belgisch (geboren en getogen in NL, maar toch). Belgen verliezen hun nationaliteit niet bij vrijwillige aanname van een 2e nationaliteit. Dus....zij gaat eerst, wordt Zwitsers en dan ben ik ineens met een Zwitserse getrouwd en geldt de regel niet meer. Tadaaa! De kinderen hebben dan 3 nationaliteiten. Gelet op hun voetbalkwaliteiten hoeven ze geen bezoek van Ronald Koeman te verwachten trouwens.
 
Er speelden tijdens Luuks falen in het buitenland wel van alles?
-Hij kwam een keer terug van een blessure?
-Hij werd op het middenveld gezet
-Er was ook iets met de trainer?

Luuk is nu ouder, ik zie niet in waarom hjj het niet nog een keer kan proberen.

Er zijn legio aan voorbeelden van trage spitsen die bij een Duitse/Engelse laagvlieger, een middenmotor of een topclub hebben gespeeld: Pelle, Weghorst, Crouch, Giroud, Jones, Llorente enz.
 
Weliswaar redelijk of-topic, maar ik dacht dat je dan je Nederlandse nationaliteit moet opgeven? (Er van uitgaande dat minimaal 1 van jullie die heeft)
Ja, helaas wel. Zou voor mij ivm Brexit perikelen handig zijn als ik ook de Britse nationalitiet aan kon vragen.
 
Ja, dat klopt. Het volgende scenario is echter van toepassing. Mijn vrouw is Belgisch (geboren en getogen in NL, maar toch). Belgen verliezen hun nationaliteit niet bij vrijwillige aanname van een 2e nationaliteit. Dus....zij gaat eerst, wordt Zwitsers en dan ben ik ineens met een Zwitserse getrouwd en geldt de regel niet meer. Tadaaa! De kinderen hebben dan 3 nationaliteiten. Gelet op hun voetbalkwaliteiten hoeven ze geen bezoek van Ronald Koeman te verwachten trouwens.
Maar dat opgeven van de Nl nationaliteit wordt toch juist van de Nlse overheid verlangt. Volgens mij kan je geen ander paspoort naast het Nlse hebben, behalve als je originele nationaliteit het opgeven verbiedt (bv Turkije, Marokko). Dus als je de Zwitserse nationaliteit aanvraagt, raak je automatisch de Nederlandse kwijt.
 
Ja, dat klopt. Het volgende scenario is echter van toepassing. Mijn vrouw is Belgisch (geboren en getogen in NL, maar toch). Belgen verliezen hun nationaliteit niet bij vrijwillige aanname van een 2e nationaliteit. Dus....zij gaat eerst, wordt Zwitsers en dan ben ik ineens met een Zwitserse getrouwd en geldt de regel niet meer. Tadaaa! De kinderen hebben dan 3 nationaliteiten. Gelet op hun voetbalkwaliteiten hoeven ze geen bezoek van Ronald Koeman te verwachten trouwens.

Tezijnertijd ook maar eens onderzoeken, aangezien mijn vrouw ook geen Nederlandse is. En een EU-paspoort is toch wel handig, zie Brexit.
 
Maar dat opgeven van de Nl nationaliteit wordt toch juist van de Nlse overheid verlangt. Volgens mij kan je geen ander paspoort naast het Nlse hebben, behalve als je originele nationaliteit het opgeven verbiedt (bv Turkije, Marokko). Dus als je de Zwitserse nationaliteit aanvraagt, raak je automatisch de Nederlandse kwijt.
Echt stom dat daar een uitzondering voor wordt gemaakt. Wel voor buitenlanders, maar niet voor Nederlanders.
 
Tezijnertijd ook maar eens onderzoeken, aangezien mijn vrouw ook geen Nederlandse is. En een EU-paspoort is toch wel handig, zie Brexit.
Ik houd me ook aanbevolen voor updates, volgens mij is het gewoon niet mogelijk op dit moment. D66 heeft aangekaart dat de mogelijkheid voor een dubbel paspoort ook mogelijk moet worden voor nederlanders die in het VK wonen. Ik ben voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan