PSV - FC Groningen | Zaterdag 26 januari | Eindstand: 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Net zoals Emmen vorige week. Daar geloof ik dus niet in. We spelen niet 2 wedstrijden achteraf elkaar ‘die er tussen zitten’ nee, er is iets mis met dit elftal. Volgens mij, de onmacht om overwicht om te zetten in doelpunten

Mja, maar wat?
We kwamen op 2-0 en waren heer en meester. Emmen niet gezien maar vergelijkbaar?

Kunnen we niet consolideren?
 
En trouwens, elleboogstoten in de zestien uitdelen, mag dus tegenwoordig? Lozano kreeg voor minder, 4 wedstrijden schorsing. En 6 minuten blessuretijd, maar Higler doet er nog een minuutje extra bij, in de hoop dat Groningen nog de 2-2 maakt.

Blijkbaar moet Ajax kampioen worden op deze manier.

Morgen kijken of Feyenoord wordt gepakt door de arbiter,unicum dan in de Kuip maar de KNVB is alles er aan gelegen.
 
Mja, maar wat?
We kwamen op 2-0 en waren heer en meester. Emmen niet gezien maar vergelijkbaar?

Kunnen we niet consolideren?
Nee, eerder het tegenovergestelde, bij een voorsprong worden we gemakzuchtig, verliezen we controle en raken we in paniek. Het is een gebrek aan scorend vermogen. Of liever, een mismatch voorin. 2 individualisten op de vleugels en een spits die voor 100 % afhankelijk is van anderen. En een middenveld zonder scoren vermogen
 
Nou..

- heel gemakkelijk naar 2-0
- dan een bespottelijke carambool van een tegengoal
- superreddingen van de keeper aan de andere kant
- hard spel tegen
- sterspeler die uitvalt
- nog eens gered door de lat

Al met al had Groningen ab-so-luut nergens recht op.

Maar ben ik heel erg blij met die drie punten. Dit zijn de moeilijke wedstrijden van het jaar die er tussen zitten!
- honden weer ook nog.
 
Nee, eerder het tegenovergestelde, bij een voorsprong worden we gemakzuchtig, verliezen we controle en raken we in paniek. Het is een gebrek aan scorend vermogen. Of liever, een mismatch voorin. 2 individualisten op de vleugels en een spits die voor 100 % afhankelijk is van anderen. En een middenveld zonder scoren vermogen
Ik vind een voorhoede die halverwege de competitie samen 47 doelpunten heeft gescoord geen mismatch. Misschien dat er door defensie onzekerheid toch wat angst in het elftal sluipt waardoor er met minder overgave wordt aangevallen? Daarom is het te hopen dat de blessure van Lozano meevalt, hij neemt hierin toch vaak het voortouw
 
Net zoals Emmen vorige week. Daar geloof ik dus niet in. We spelen niet 2 wedstrijden achteraf elkaar ‘die er tussen zitten’ nee, er is iets mis met dit elftal. Volgens mij, de onmacht om overwicht om te zetten in doelpunten

Misschien is de tactiek wel ver-Cocu'd, waardoor PSV, in plaats van aan het begin van het seizoen altijd op zoek te gaan naar het volgende doelpunt, nu juist de voorsprong probeert te behouden, maar niet verder uit te breiden, en zo angstig achteruit gaat hollen, bij de cornervlag triest tijd gaat proberen te rekken etc. Allemaal dingen die niet nodig zijn als je op zoek blijft gaan naar het volgende doelpunt en de druk op de tegenstander houdt. [edit:] Anderzijds:

Was het soms van tevoren afgesproken dat Groningen er op los mocht beuken en dat elke pietluttige aanraking van PSV een overtreding zou zijn?

Zie je vaak in de wedstrijden waarin we t moeilijk hebben.

Waardoor je je af kunt gaan vragen of het aan PSV ligt of aan de arbitrage, want als PSV gewoon wel de vrije trappen krijgt die het verdient, na lompe en overduidelijke overtredingen op bijv. LdJ, en er niet doorgespeeld wordt of er niets aan de hand is, en als niet iedere keer als er een PSV'er ook maar in de buurt van een Groninger komt direct wordt afgefloten, krijg je eigenlijk een normale wedstrijd, waarbij Groningen er niet aan te pas komt en PSV niet terecht geïrriteerd raakt en het de druk wat makkelijker op de tegenstander kan houden.[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Het ergste is van allemaal is nog Ihattaran laten debuteren voor 10 seconde. Leuk joh, kan die tegen zijn kleinkinderen later zeggen dat die zijn debuut heeft gemaakt in het profvoetbal, en maar 5 seconden op het veld heeft gestaan.

Mark en zijn wissels. Brrrr.
 
Het ergste is van allemaal is nog Ihattaran laten debuteren voor 10 seconde. Leuk joh, kan die tegen zijn kleinkinderen later zeggen dat die zijn debuut heeft gemaakt in het profvoetbal, en maar 5 seconden op het veld heeft gestaan.

Mark en zijn wissels. Brrrr.
Pakt zo toch de wedstrijdpremie mee.
 
Het ergste is van allemaal is nog Ihattaran laten debuteren voor 10 seconde. Leuk joh, kan die tegen zijn kleinkinderen later zeggen dat die zijn debuut heeft gemaakt in het profvoetbal, en maar 5 seconden op het veld heeft gestaan.

Mark en zijn wissels. Brrrr.
Ach de bedoeling is dat hij nog veel wedstrijden gaat spelen voor PSV. En anders prima toch, iniedergeval in Philips stadion het veld betreden.

Zo een speler krijgt waarschijnlijk wedstrijdpremie plus het is toch een eer. Liever een 16 jarige jongen belonen voor zijn inzet dan Ramselaar erin gooien (zat niet op de bank dus is vrij hypothetisch voor het punt). Snapte de wissel ook wel. Het was billenknijpen nog die laatste minuten. Dan gaan coaches toch nog even wisselen om zeker van te zijn dat er zo snel mogelijk word afgefloten. MvB is niet de eerste die dat en zeker ook niet de laatste. Denk dat er meer coaches zijn die zoiets dan het niet doen.

Daarnaast vond ik zijn wissels niet heel raar. Malen voor Lozano is vrij logisch. Gewoon super pech dat Lozano uitviel. Als hij opeens Pereiro op de flanken had gezegd oid. had ik het veel vreemder gevonden. Tweede helft liep het slecht en dan heb je wat meer vechters nodig. Malen presteerde ondermaats dus dan gooi je liever Sadilek erin.

Er ligt de laatste twee wedstrijden duidelijk een probleem met de houding van groep. 90 minuten brengen ze niet de prestatie die wij als supporters verwachten. Daar is MvB verantwoordelijk voor. Maar had vandaag nou niet echt idee dat andere wissels het per se beter hadden gemaakt. Zo een Guti had hetzelfde (motivatie/concentratie ?) probleem tegen Emmen bijv.

Hoewel, vond wel dat beidde wedstrijden iets van pech hadden. Hier valt Lozano heel naar uit. Dan mis je al één van je beste spelers en ook nog eens een echte aanjager. Daarnaast kreeg je daarvoor toch wel een 'lullige' tegengoal. Je geeft bijna niks weg en die bal kwam wel heel goed terecht. Waardoor de marge 2 - 1 blijft. Tegen Emmen krijg je 2 goals die afgekeurd worden. Terecht of onterecht, als speler zul je daar toch wel van balen want beidde waren discutabel. Dus ondanks deze twee matige wedstrijden zie ik nog niet super donker in. Zeker niet als ik Ajax afgelopen week een 3-1 voorsprong thuis zag weggeven. Die matige wedstrijden blijf je gewoon houden (helaas). Gelukkig pakte we drie punten mee en hopelijk word er progressie gemaakt.
 
Ach de bedoeling is dat hij nog veel wedstrijden gaat spelen voor PSV. En anders prima toch, iniedergeval in Philips stadion het veld betreden.

Zo een speler krijgt waarschijnlijk wedstrijdpremie plus het is toch een eer. Liever een 16 jarige jongen belonen voor zijn inzet dan Ramselaar erin gooien (zat niet op de bank dus is vrij hypothetisch voor het punt). Snapte de wissel ook wel. Het was billenknijpen nog die laatste minuten. Dan gaan coaches toch nog even wisselen om zeker van te zijn dat er zo snel mogelijk word afgefloten. MvB is niet de eerste die dat en zeker ook niet de laatste. Denk dat er meer coaches zijn die zoiets dan het niet doen.

Daarnaast vond ik zijn wissels niet heel raar. Malen voor Lozano is vrij logisch. Gewoon super pech dat Lozano uitviel. Als hij opeens Pereiro op de flanken had gezegd oid. had ik het veel vreemder gevonden. Tweede helft liep het slecht en dan heb je wat meer vechters nodig. Malen presteerde ondermaats dus dan gooi je liever Sadilek erin.

Er ligt de laatste twee wedstrijden duidelijk een probleem met de houding van groep. 90 minuten brengen ze niet de prestatie die wij als supporters verwachten. Daar is MvB verantwoordelijk voor. Maar had vandaag nou niet echt idee dat andere wissels het per se beter hadden gemaakt. Zo een Guti had hetzelfde (motivatie/concentratie ?) probleem tegen Emmen bijv.

Hoewel, vond wel dat beidde wedstrijden iets van pech hadden. Hier valt Lozano heel naar uit. Dan mis je al één van je beste spelers en ook nog eens een echte aanjager. Daarnaast kreeg je daarvoor toch wel een 'lullige' tegengoal. Je geeft bijna niks weg en die bal kwam wel heel goed terecht. Waardoor de marge 2 - 1 blijft. Tegen Emmen krijg je 2 goals die afgekeurd worden. Terecht of onterecht, als speler zul je daar toch wel van balen want beidde waren discutabel. Dus ondanks deze twee matige wedstrijden zie ik nog niet super donker in. Zeker niet als ik Ajax afgelopen week een 3-1 voorsprong thuis zag weggeven. Die matige wedstrijden blijf je gewoon houden (helaas). Gelukkig pakte we drie punten mee en hopelijk word er progressie gemaakt.

Goeie analyse (ik haalde hierboven ook al iets soortgelijks aan), al ben ik het wel met PSVynadaMas eens dat die jongen een mooier debuut verdient dan anoniem als opvulling van de tijd binnen de lijnen komen.

Maar pech of niet, paniekvoetbal, tijdrekken en dergelijke, dat is iets wat ik nooit wil zien, en al zeker niet in eigen huis; daarmee zet je jezelf gewoon voor schut als topclub, en geef je de tegenstander bovendien een stimulans.
 
Leuke slotfase. Kwam eindelijk wa leven in ons stille stadion. Ik heb altijd beweerd dat wij als supporters meer te horen zijn in moeilijke dan makkelijke tijden, vanavond is daar gelukkig weer een mooi voorbeeld van.

Wel zwaar teleurgesteld over de tweede helft. Ik ben eigenlijk al zo bedroeft, dat ik geen behoefte heb om er ook maar een woord over te schrijven. Lichtpuntjes: pitbull Hendrix, Koning Pablo, Bergwijn het beest, linksbenige José & Nick en tacofanaat Lozano.

Oops, ben vergeten de beste delen van de wedstrijd met jullie te delen. Allereerst dat schot van Pereiro op Mike zijn muil, ik ging kapot van het lachen. Die zag ik echt niet aankomen :lol::grin:.

Er was ook een speler van Groningen die ergens in de 80ste minuut in corner wilde nemen. De bal lag achter de goal, eind lopen dus. De ballenjongen achter de goal hield de bal lekker verborgen om die speler te irriteren, West kon er wel om lachen :lol:.
 
Laatst bewerkt:
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan