Grootste cultheld

Ik begrijp hier dat de cultheld niet te goed mag zijn, maar ik kom eigenlijk echt niet verder dan Berry van Aerle. Theo Maassen heeft 'm ooit perfect beschreven. De man is uniek. Hij is en blijft mijn cult/clubheld.
Maassen heeft hem op een leuke manier belachelijk gemaakt, maar dekt de lading niet. In deze tijd zou van Aerle bij een Chelsea, of Atletico hebben gespeeld. Wanneer de defenitie van cultheld is dat de speler zwaar onderschat wordt, dan is van Aerle de winnaar. Basispeler bij het gouden PSV, en het gouden NL elftal. Waterdrager zeker, maar net als Erwin Koeman destijds onmisbaar.
 
Maassen heeft hem op een leuke manier belachelijk gemaakt, maar dekt de lading niet. In deze tijd zou van Aerle bij een Chelsea, of Atletico hebben gespeeld. Wanneer de defenitie van cultheld is dat de speler zwaar onderschat wordt, dan is van Aerle de winnaar. Basispeler bij het gouden PSV, en het gouden NL elftal. Waterdrager zeker, maar net als Erwin Koeman destijds onmisbaar.

Dat vind ik het bijzondere aan Berry, geen sterallures, gewoon weer post rondbrengen, waar vind je nog dit soort helden?
 
Hoewel beiden veel en veel te goed, vind ik Lee en Park ook wel een soort culthelden. Cultheld kan jongen van de streek zijn, zoals Berry, of juist heel exotisch. Zie ook Obiku bij Feyenoord.

De terugkeer van Park draagt voor mij ook bij aan zijn cultstatus.
 
En ik wil toch ook een balletje opwerpen voor 'lilleken' Theo. Beetje knullig crimineel-achtig draagt ook wel bij aan cultstatus.
 
Hoewel beiden veel en veel te goed, vind ik Lee en Park ook wel een soort culthelden. Cultheld kan jongen van de streek zijn, zoals Berry, of juist heel exotisch. Zie ook Obiku bij Feyenoord.

De terugkeer van Park draagt voor mij ook bij aan zijn cultstatus.

Alledrie gewoon veel te goed voor een cultheld. Berry is gewoon een held. Ging post rondbrengen omdat hem dat gewoon erg leuk leek. Zit in zo’n filmpje van Maassen ondanks dat hij in een vorige show toch wel op de hak werd genomen. Komt dan ook nog eens uit Helmond, de underdogplaats van een underdogprovincie. Hij is cult en held, maar de combinatie doet hem veel te kort.
 
Dat vind ik het bijzondere aan Berry, geen sterallures, gewoon weer post rondbrengen, waar vind je nog dit soort helden?
Ook omdat hij geen miljoenen heeft verdiend, Linskens heeft in de PSV shop gewerkt, en Lucius ging vuurwerk verkopen ?
 
Petrovic? Niet lang bij PSV gespeeld, maar wel mooie vent. Tot de dag van vandaag wordt ik vrolijk als hij in beeld komt.
Ging na PSV naar Japan en was daar heel eerlijk over: dat hij voor het geld ging, zijn kinderen zouden niet meer hoeven werken.
Haalde toen ook het nieuws, want hij kreeg een onterechte rode kaart en wilde het veld niet verlaten: hij trok zijn schoenen uit en bleef huilend op het veld. Uiteindelijk hebben zijn teamgenoten hem overtuigd het veld te verlaten :giggle:(Y)
 
Enneh… mogen trainers ook? Bobby Robson?!

Voldoet vermoedelijk niet aan de eis dat hij niet succesvol mag zijn, maar prachtvent. Grootste gentleman in het voetbal.
 
Edward Linskens. Geen cult wel held.
 
Petrovic? Niet lang bij PSV gespeeld, maar wel mooie vent. Tot de dag van vandaag wordt ik vrolijk als hij in beeld komt.
Ging na PSV naar Japan en was daar heel eerlijk over: dat hij voor het geld ging, zijn kinderen zouden niet meer hoeven werken.
Haalde toen ook het nieuws, want hij kreeg een onterechte rode kaart en wilde het veld niet verlaten: hij trok zijn schoenen uit en bleef huilend op het veld. Uiteindelijk hebben zijn teamgenoten hem overtuigd het veld te verlaten :giggle:(Y)

Legendarisch verhaal
 
Misschien mag je in sommige gevallen ook weer wel heel erg goed zijn, en kan je toch nog steeds cultheld zijn. Mannen als George Best of Eric Cantona zijn toch ook culthelden., terwijl ze de beste voetballers van hun generatie waren.. Niet geheel van onbesproken gedrag zijn, of een liederlijk leven leiden vol drank, drugs en vrouwen, wil wel helpen. En een beetje rebels, zoals Best. Romario is bijvoorbeeld niet echt een cultheld, maar wel weer meer dan Van Nistelrooy. Vraag maar aan de discotheken in Eindhoven, of het aantal jongens en meisjes met licht Braziliaans uiterlijk (of beter: hun blondharige moeders) in Eindhoven, die nou zo'n beetje tegen de dertig lopen. Hun moeders zijn doorgaans zo'n jaar of 14 à 15 ouder.
 
Ik heb de regels van deze topic niet verzonnen, dus ik heb me gewoon aan te passen aan de grillen van de huiscommunist en cult-forumlid 'De Bondscoach'.:grin:
Die mag niet volgens de regels. Hij mag niet te goed zijn. Of wil jij nu hier beweren dat DE Bondscoach er niet met kop en schouders bovenuit steekt?
Cult-forumleden: Tirza, Elio
 
Die mag niet volgens de regels. Hij mag niet te goed zijn. Of wil jij nu hier beweren dat DE Bondscoach er niet met kop en schouders bovenuit steekt?
Cult-forumleden: Tirza, Elio

Ik stem op onze oude buidelwolf / Thylacinus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan