Racisme & Discriminatie

Vandaar dat ik op de PVV zou stemmen. Niet omdat ik het zo eens ben met die partij, maar omdat ik de meeste verandering verwacht.
Nu even concreet, zoals JCS ook al vroeg: wat gaat er precies veranderen als de PVV het voor het zeggen krijgt? Ik heb hier echt nog nooit een duidelijk antwoord op gekregen in discussies met PVV'ers. Ik neem aan dat je dat 'verkiezingsprogramma' onderschrijft, omdat je anders niet op die partij zou stemmen. Maar hoe denk je dat Wilders dat allemaal voor elkaar kan krijgen?
 
Nu even concreet, zoals JCS ook al vroeg: wat gaat er precies veranderen als de PVV het voor het zeggen krijgt? Ik heb hier echt nog nooit een duidelijk antwoord op gekregen in discussies met PVV'ers. Ik neem aan dat je dat 'verkiezingsprogramma' onderschrijft, omdat je anders niet op die partij zou stemmen. Maar hoe denk je dat Wilders dat allemaal voor elkaar kan krijgen?

Als ik nu zou moeten stemmen, zeker na het zien van dat verkiezingsprogramma en nog een klein eigen onderzoek, zou ik niet meer op de PVV stemmen. Maar ik wil wel nog een antwoord op die vraag en reactie op het verkiezingsprogramma zelf leveren. Evenals de indruk die ik heb gekregen na mijn eigen 'onderzoekje' omtrent de PVV. Maar daar gaat nogal wat typwerk inzitten, dus hoop er later deze dag op terug te komen.
 
Als ik nu zou moeten stemmen, zeker na het zien van dat verkiezingsprogramma en nog een klein eigen onderzoek, zou ik niet meer op de PVV stemmen. Maar ik wil wel nog een antwoord op die vraag en reactie op het verkiezingsprogramma zelf leveren. Evenals de indruk die ik heb gekregen na mijn eigen 'onderzoekje' omtrent de PVV. Maar daar gaat nogal wat typwerk inzitten, dus hoop er later deze dag op terug te komen.
En dan in het juiste topic ??
 
Ik heb deze post gemist. Ben enorm blij dat ik deze nu heb gelezen, want het klopt tot in de details! Ons systeem is aan verbetering toe, daarom ben ik ook aan een nieuwe regering toe. Ik geef er niet veel om wie, zolang er maar frisse wind is. Vandaar dat ik op de PVV zou stemmen. Niet omdat ik het zo eens ben met die partij, maar omdat ik de meeste verandering verwacht. Of dat positief of negatief uitvalt, moeten we maar zien. Maar als ik zeg dat ik voor de PVV stem, dan wordt ik eerst raar aangekeken, daarna vragen ze of het een grapje is, om me vervolgens als gek en racist te bestempelen. Maajaa, fucc Nederland. Het enige wat me met andere Nederlanders verbindt, is deze mooie club :D.

Maar de PVV stemt altijd met de regering en vooral de VVD mee... Ik heb nog nooit ook nog maar een glimp van een echte sociale hervormingsagenda van de PVV gezien.
 
Maar de PVV stemt altijd met de regering en vooral de VVD mee... Ik heb nog nooit ook nog maar een glimp van een echte sociale hervormingsagenda van de PVV gezien.
Ik denk niet dat KevinNummer8 PVV gaat stemmen omdat hij voor een sociale hervormingsagenda is. Het is namelijk al lang bekend waar de PVV de laatste jaren in de Kamer voor of tegen heeft gestemd. De enige waar ze wel wat sociale ideen over hebben is de zorg.
Maar hij kan het wellicht zelf beter uitleggen.
 
]
Bron. PVV is ook economisch een keihard rechtse, neoliberale partij. Niks verandering.

.https://www.trouw.nl/opinie/vergis-je-niet-ook-op-economisch-vlak-is-de-pvv-keihard-rechts~adb6de73/
Dit is echt een selectieve colum die niet helemaal accuraat is. De PVV kun je zien als een middenpartij. Zowel (vrij) linkse standpunten (denk aan bepaalde standpunten op gebied van o.a. dierwelzijn en de zorg) als rechtse standpunten. Zie bron: https://www.nrc.nl/nieuws/2017/03/12/de-pvv-is-best-sociaal-maar-wel-selectief-7328509-a1549996

Hierdoor kun je dus niet stellen dat de PVV een kei harde rechtse economische partij is. Daarnaast zou ik zelf eerder de PVV een vrij conservatieve partij noemen. Veel 'rechtse' moties waarmee ze stemmen lijken vaak ook uit conservatieve opvattingen te komen dan per se de economisch rechtse opvattingen. Zeker toen ze nog een fatsoenlijk partijprogramma hadden zag je dat ze vaak zowel linkse als rechtse (populistische) standpunten hanteren. Alleen op gebied van immigratie waren ze fors conservatief uiteraard.

Ik zelf stem niet op de PVV. Zou dat ook niet doen om twee redenen. 1. Ben het niet eens met een migratie opvattingen. 2. Over de jaren heen zijn ze alleen betrouwbaar op een stevig aanpak van de migratie. Ander standpunten(links en rechts) lijken ze vrij gemakkelijk op te geven. Op een enkeling na.
 
]
Dit is echt een selectieve colum die niet helemaal accuraat is. De PVV kun je zien als een middenpartij. Zowel (vrij) linkse standpunten (denk aan bepaalde standpunten op gebied van o.a. dierwelzijn en de zorg) als rechtse standpunten. Zie bron: https://www.nrc.nl/nieuws/2017/03/12/de-pvv-is-best-sociaal-maar-wel-selectief-7328509-a1549996

Hierdoor kun je dus niet stellen dat de PVV een kei harde rechtse economische partij is. Daarnaast zou ik zelf eerder de PVV een vrij conservatieve partij noemen. Veel 'rechtse' moties waarmee ze stemmen lijken vaak ook uit conservatieve opvattingen te komen dan per se de economisch rechtse opvattingen. Zeker toen ze nog een fatsoenlijk partijprogramma hadden zag je dat ze vaak zowel linkse als rechtse (populistische) standpunten hanteren. Alleen op gebied van immigratie waren ze fors conservatief uiteraard.

Ik zelf stem niet op de PVV. Zou dat ook niet doen om twee redenen. 1. Ben het niet eens met een migratie opvattingen. 2. Over de jaren heen zijn ze alleen betrouwbaar op een stevig aanpak van de migratie. Ander standpunten(links en rechts) lijken ze vrij gemakkelijk op te geven. Op een enkeling na.

Ik heb dit stuk ook gelezen, goed dat je het post, maar eerlijk gezegd vind ik deze analyse het beeld van een keihard rechtse partij juist versterken (ondanks de kop). Maar misschien moet er nog een karakterisering bij: populistisch. Met Fleur Agema in de gelederen betekent dat: hulp aan onze oudjes (met nadruk op `onze`) en onze kinderen.

Voor de rest valt me in het stuk vooral het verschil op wat ze met de mond belijden en wat ze uiteindelijk stemmen. Dus eerst pleiten vóór sociale werkplaatsen, maar dan tegen 'beschutte werkplekken' stemmen. Vóór een plan om jeugdwerkloosheid aan te pakken, maar tegen een plan om langdurig werklozen aan het werk te helpen. Agema wil in 2013 een baangarantie regelen voor thuiszorgmedewerkers die hun baan dreigden te verliezen. Maar in januari 2015 stemde de PVV tegen een SP-motie die opriep om duizenden banen in de thuiszorg te behouden. Etc.

In mijn ogen kan je niet selectief enkele onderwerpen op de sociale of linkse agenda claimen. Ten eerste niet, omdat je moet nadenken over de financiering. Als de PVV zelfs rechts van de VVD de hypotheekrenteaftrek wilt behouden, motorrijtuigenbelasting wil halveren, belasting ook in de hoogste schijf wil verlagen et cetera dan vraag je je af hoe er wordt betaald voor oudjes en jongeren. Dat ene A4-tje aan partijprogramma maakt dat in ieder geval niet duidelijk.

Ten tweede omdat links betekent solidariteit, door alle klassen heen. Nu is het: in een goed blaadje komen bij de lagere (witte) middenklasse, die zich toch al gepakt voelt. En uiteraard bij de bovenlaag - gezien dat ze toch vooral meestemmen met Groep-Bontes en de VVD.
Dat resulteert in stemmen tegen plannen om langdurige werkloosheid aan te pakken (je hoort het de mensen uit de lagere middenklasse al zeggen: 'is hun eigen schuld - wie wil werken, kan werken'). En bijvoorbeeld dat arbeidsmarktdiscriminatie geen enkel probleem is.

Dit is niet links - dit is kapen van enkele linkse thema's, die een populistisch-rechtse partij goed uitkomt. Maar vergis je niet: er is geen enkel plan tot echte hervorming. Ik ben geen fan van de SP, maar daar zie je in ieder geval een poging.
 
Ik heb dit stuk ook gelezen, goed dat je het post, maar eerlijk gezegd vind ik deze analyse het beeld van een keihard rechtse partij juist versterken (ondanks de kop)
Da's logisch, want men predikt voor eigen kerk.
Zo werkt het ook voor rechts wanneer er weer over de linkse hobby's wordt gesproken.

Wassen neuzen polariseren het hardst.
 
49572422_2586914848003738_9211143955725418496_n.jpg
 
Boete voor man (78) na discriminerende opmerking in supermarkt

https://www.ad.nl/gouda/boete-voor-man-78-na-discriminerende-opmerking-in-supermarkt~adf2b1fa/

De vrouw in kwestie is erg verdrietig en gekwetst, maar voor 1500 euro is dat snel vergeten en vergeven ?
Waarom mag deze man niet zelf bepalen aan welke kassa hij gaat staan? Bij mij in de AH zit een blanke half kale man van begin 50 iedere 3 seconde in zijn hand te hoesten en bij ieder cash betaling steekt hij zijn vinger tegen zijn tong omdat hij anders denkt geen briefgeld te kunnen vastpakken. Ik ga noooit bij hem aan de kassa.
Waarom is dat niet strafbaar maar een kassa weigeren waarachter een hoofddoek zit wel? Waarom mag ik geen k.. Marokkaan zeggen, maar wel iemand kwetsen met de meest vreselijke ziektes?
Zonder racisme te willen goedpraten of daar een discussie over te beginnen, maar waar komt het vandaan dat het ene strafbaar is, en het andere niet?
 
Laatst bewerkt door een ninja:
Boete voor man (78) na discriminerende opmerking in supermarkt

https://www.ad.nl/gouda/boete-voor-man-78-na-discriminerende-opmerking-in-supermarkt~adf2b1fa/

De vrouw in kwestie is erg verdrietig en gekwetst, maar voor 1500 euro is dat snel vergeten en vergeven ?
Waarom mag deze man niet zelf bepalen aan welke kassa hij gaat staan? Bij mij in de AH zit een blanke half kale man van begin 50 iedere 3 seconde in zijn hand te hoesten en bij ieder cash betaling steekt hij zijn vinger tegen zijn tong omdat hij anders denkt geen briefgeld te kunnen vastpakken. Ik ga noooit bij hem aan de kassa.
Waarom is dat niet strafbaar maar een kassa weigeren waarachter een hoofddoek zit wel? Waarom mag ik geen k.. Marokkaan zeggen, maar wel iemand kwetsen met de meest vreselijke ziektes?
Zonder racisme te willen goedpraten of daar een discussie over te beginnen, maar waar komt het vandaan dat het ene strafbaar is, en het andere niet?

Het ene is strafbaar omdat het gericht is tegen een groep en bij jou is het gericht tegen de acties/ de presentatie van een individueel. Bovendien zal het nogal schelen dat jij rustig aan een andere kassa gaat staan ipv door de winkel heen te schreeuwen dat je niet bij die kut-kale gaat afrekenen. Ik snap op zich je punt, maar het voorbeeld is imo te makkelijk.

Wat mij wel opviel is dat, in een uitspraak over discriminatie, de rechter aangeeft rekening te houden met de leeftijd. Is dat dan geen leeftijds-discriminatie?
 
Ik vind het ook discriminerend. Maar dat je daar als slachtoffer wakker van ligt. Een oude man, die wat roept....
 
Is dat dan geen leeftijds-discriminatie?
Is dat positieve discriminatie dan? Net zoals er bij de politie lang (nog?) positief werd gediscrimineerd op afkomst en huidskleur. Toelatingseisen waren lager voor die groep en ze kregen voorrang bij de selectieprocedure. ,,Om te zorgen dat de samenstelling van de teamchefs daadwerkelijk diverser wordt, wordt een kandidaat geselecteerd met een andere culturele achtergrond.”

Idioot natuurlijk dat het positieve discriminatie heet wanneer je Nederlandse mensen uitsluit.
 
Is dat positieve discriminatie dan? Net zoals er bij de politie lang (nog?) positief werd gediscrimineerd op afkomst en huidskleur. Toelatingseisen waren lager voor die groep en ze kregen voorrang bij de selectieprocedure. ,,Om te zorgen dat de samenstelling van de teamchefs daadwerkelijk diverser wordt, wordt een kandidaat geselecteerd met een andere culturele achtergrond.”

Idioot natuurlijk dat het positieve discriminatie heet wanneer je Nederlandse mensen uitsluit.
Zelfde geldt voor t halen van n vrouwenquotum, stel mensen aan die competent zijn.
 
Zelfde geldt voor t halen van n vrouwenquotum, stel mensen aan die competent zijn.
Anderzijds, vaak stellen mensen mensen aan die op hun lijken. Blanke oudere mannen zullen dus een voorkeur hebben voor blanke oudere mannen. Dat de “quotum-kandidaat” wel aan de eisen moet voldoen lijkt me dan weer wel essentieel, zeker als je draagvlak wilt creeeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan