Gastón Pereiro (A)

Ik snap het vooral omdat hij de laatste tijd weinig vertrouwen krijgt van Van Bommel. Dan is deze reactie niet geheel onlogisch.
 
Kip en ei toch? Het is niet voor niks dat hij minder vertrouwen krijgt. Bovendien is zijn zaakwaarnemer 30% eigenaar als ik het goed onthouden heb? Bijtekenen is minder lukratief dan n transfer.
 
Kip en ei toch? Het is niet voor niks dat hij minder vertrouwen krijgt. Bovendien is zijn zaakwaarnemer 30% eigenaar als ik het goed onthouden heb? Bijtekenen is minder lukratief dan n transfer.

Of dat niet voor niks is, is een discussie waar wij op dit forum niet uit lijken te komen... ;)
 
Als Pereiro zich gewoon elke week weet te motiveren, of beter nog, gewoon een heel seizoen op een acceptabel niveau presteert, is hij onomstreden. Hij heeft zijn huidige situatie helemaal aan zichzelf te danken. Dat hij daar niet blij mee is en dat hij daarom niet wil bijtekenen is logisch en voor de oorzaak van het bankzitten hoeft hij geen begrip te hebben.
 
Ik snap het vooral omdat hij de laatste tijd weinig vertrouwen krijgt van Van Bommel. Dan is deze reactie niet geheel onlogisch.
En de eerste 4 maanden steevast in de basis n te weinig laten zien, dat telt dan weer niet... Nee huilen in een hoekje en refereren aan de laatste paar weken waarbij je terecht gewisseld wordt. “Krijgt de laatste tijd te weinig vertrouwen van van Bommel”.... Het houdt een keertje op.
 
En de eerste 4 maanden steevast in de basis n te weinig laten zien, dat telt dan weer niet... Nee huilen in een hoekje en refereren aan de laatste paar weken waarbij je terecht gewisseld wordt. “Krijgt de laatste tijd te weinig vertrouwen van van Bommel”.... Het houdt een keertje op.

Ik ga mezelf niet herhalen. Maar PSV moet dan ook niet huilen in een hoekje als een van je meeste technische spelers voor een peulenschil of transfervrij de deur uitloopt.
 
Wat moet Pereiro precies doen om wel genoeg te laten zien?

Laten zien en horen dat hij de bal wil en focussen op het aanspeelbaar zijn, zoals bijvoorbeeld meer communiceren met zijn teamgenoten wanneer hij een bal diep wil krijgen zijn zou een goed begin zijn. En bij balbezit tegenstander nu en dan eens een sprintje trekken om een passlijn dicht te lopen of een tegenstander onder druk te zetten zou ook wel sociaal zijn. Zou al een wereld van verschil maken.
 
Wat moet Pereiro precies doen om wel genoeg te laten zien?
Precies.

Sorry, maar ik begrijp dit volkomen. Hij is altijd positief gebleven op momenten waar ieder ander, ook wij, de boel kort en klein hadden geslagen. Als je na jaar in jaar uit zo beslissend geweest te zijn weer geen basisspeler bent, moet je ook gewoon voor je carrière kiezen. Nu bijtekenen is een doodsteek voor zijn carrière en dus een logische beslissing om dat voorlopig uit te stellen.
 
Komt bij dat je Pereiro moet gebruiken voor die zaken die hij goed kan (we lieten Romario vroeger toch ook niet meeverdedigen???!!). Als hij op 10 moet spelen laat hem dat dan ook doen. Nu zie je constant tijdens de wedstrijd Lozano, Bergwijn en ook de Jong op 10 spelen. Dat werkt natuurlijk niet. Idem dito met Guti overigens die zelf aangeeft dat hij beter op 8 speelt met het spel voor zich, maar door van Bommel op 10 geposteerd wordt (waar hij ook wel behoorlijk wat steken heeft laten vallen, maar waar niet zo'n ophef over gemaakt wordt als bij Pereiro).
 
Komt bij dat je Pereiro moet gebruiken voor die zaken die hij goed kan (we lieten Romario vroeger toch ook niet meeverdedigen???!!). Als hij op 10 moet spelen laat hem dat dan ook doen. Nu zie je constant tijdens de wedstrijd Lozano, Bergwijn en ook de Jong op 10 spelen. Dat werkt natuurlijk niet. Idem dito met Guti overigens die zelf aangeeft dat hij beter op 8 speelt met het spel voor zich, maar door van Bommel op 10 geposteerd wordt (waar hij ook wel behoorlijk wat steken heeft laten vallen, maar waar niet zo'n ophef over gemaakt wordt als bij Pereiro).
Romario en Pereiro? Da's toch geen vergelijk man!:lmao: Romario verdedigde ook niet mee, dat klopt, maar die prikte er toch effe een paar meer in.

Ik heb niets tegen Pereiro en ik hoopte ook echt dat hij gevoelig zou zijn voor het vertrouwen dat Bommel 'm gaf. En je kunt zeggen wat je wilt, maar niet dat hij te vroeg of onterecht buiten de basis is beland. Bommel heeft 'm wekenlang het voordeel van de twijfel en het vertrouwen gegeven, ook toen iedereen hier bijkans gek werd van zijn (Pereiro's) lethargische gekloot. Maar ik ben inmiddels wel tot de conclusie gekomen dat het met Gaston niets meer wordt bij PSV en dat we 'm beter kunnen verkopen.

Dat hij niet wil verlengen, is zijn goed recht en dat reken ik hem ook niet aan. Net zo min als dat ik van PSV / Bommel vindt dat ze het anders hadden moeten aanpakken. Bommel sprak vertrouwen uit en heeft dat gegeven, Pereiro heeft niet zo'n zin om elke week actief op het werk te verschijnen. Prima, klaar, afgelopen, het is mooi geweest.

Maar een vergelijk met de situatie Romario gaat toch wel erg scheef in mijn optiek.
 
Bommel sprak vertrouwen uit en heeft dat gegeven.
En Pereiro heeft niets gedaan wat dat vertrouwen beschaamt. Het is vooral de perceptie. Door zijn flegmatieke houding zal hij nooit een publiekslieveling worden en kan hij op minder krediet rekenen dan bijvoorbeeld een werkpaard als Hendrix. Ondertussen doet hij wel gewoon zijn werk, is hij regelmatig beslissend en is het onze beste speler voor de nr. 10-positie. Ja, hij is een dooie met bijzonder weinig uitstraling en zijn onverstoorbaarheid kan gemakkelijk worden verward met desinteresse. Maar ik beoordeel hem liever op zijn technische kwaliteiten en die zijn - zeker voor eredivisiebegrippen - vrij uniek.
 
En Pereiro heeft niets gedaan wat dat vertrouwen beschaamt. Het is vooral de perceptie. Door zijn flegmatieke houding zal hij nooit een publiekslieveling worden en kan hij op minder krediet rekenen dan bijvoorbeeld een werkpaard als Hendrix. Ondertussen doet hij wel gewoon zijn werk, is hij regelmatig beslissend en is het onze beste speler voor de nr. 10-positie. Ja, hij is een dooie met bijzonder weinig uitstraling en zijn onverstoorbaarheid kan gemakkelijk worden verward met desinteresse. Maar ik beoordeel hem liever op zijn technische kwaliteiten en die zijn - zeker voor eredivisiebegrippen - vrij uniek.
We zullen het zien. het is nu wel duidelijk dat hij in de zomer verkocht gaat worden. Vragen zijn dan: welke clubs uit welke competitie zijn geinteresseerd? Gaat hij het bij zijn nieuwe club wel waarmaken?

Het zou allemaal kunnen, maar ik vermoed: er zal vrij weinig belangstelling zijn uit toplanden, ik denk dat het Griekenland, Turkije of een ex sovjet republiek wordt. En ik denk dat hij ook daar niet gaat slagen en op de bank komt.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
... Het zou allemaal kunnen, maar ik vermoed: er zal vrij weinig belangstelling zijn uit toplanden, ik denk dat het Griekenland, Turkije of een ex sovjet republiek wordt. En ik denk dat hij ook daar niet gaat slagen en op de bank komt.

Als Uruguayaans international zou ie wel wat opleveren toch?!
 
Als Uruguayaans international zou ie wel wat opleveren toch?!
Ik hoop het, zou mij niet verbazen als we er geen winst o gaan maken. Maar ja, de markt is wel heel gek. Hopen op een Italiaanse club die er 10m of zo voor over heeft. Zal ook niet helpen dat hij een hoop vage zaakwaarnemers heeft.
 
Pereiro vergelijk ik altijd met een andere mooie voetballer Brabatov: Ook hij had fanboys die nooit iets slechts in zijn acties zagen maar ook een groep die zich ergerde aan zijn houding en bepaalde acties op het veld. Er tussen in had je eigenlijk weinig mensen, wel een kleine groep die hem toch het voordeel van de twijfel gaf vanwege zijn technische begaafdheid. Hoewel Pereiro niet eens de verers van Brabatov mag strikken, zijn ze vergelijkbaar. Maar ook een potentiële topper als Brabatov die United haalde slaagde niet bij grotere clubs waar veel meer werd gevraagd dan alleen dat mooie buiten-binnenkantje rechts of her en der goals maken. Men wilde meer zien van een aanvaller bij een topclub, meer aanwezigheid en betrokkenheid bij het spel, minder apathisch rondlopen op het veld waardoor je soms een stap te laat bent, meer beslissende passes en minder ballen richting de tribunes. Pereiro heeft zich gewoonweg te weinig ontwikkeld bij PSV. Daarom wilde en wil geen enkele club hem hebben. Daar waar clubs zomaar 17 miljoen neerlegden voor een Locadia is geen enkele club beleid geweest om zulke bedragen neer te leggen voor Pereiro. En dat moet te denken geven, aan hem zelf maar ook aan diegene die vinden dat het de schuld is van eerst Cocu en nu van Bommel. Blijkbaar eisen clubs in betere competities toch ook veel andere dingen naast mooie hakjes.
Zeg ik daarmee dat hij PSV onwaardig is? Nee absoluut niet. Veruit de mooiste voetballer van ons kwa techniek om naar te kijken. Maar ik vergelijk hem met zijn concollega bij Ajax en ik zie dat die zich erg bepalend opstelt. Maar misschien past hij niet in zowel het systeem van Cocu als dat van van Bommel maar in het systeem van Ten Hag bijv??
 
  • Leuk
Reactions: Bas
Komt bij dat je Pereiro moet gebruiken voor die zaken die hij goed kan (we lieten Romario vroeger toch ook niet meeverdedigen???!!). Als hij op 10 moet spelen laat hem dat dan ook doen. Nu zie je constant tijdens de wedstrijd Lozano, Bergwijn en ook de Jong op 10 spelen. Dat werkt natuurlijk niet. Idem dito met Guti overigens die zelf aangeeft dat hij beter op 8 speelt met het spel voor zich, maar door van Bommel op 10 geposteerd wordt (waar hij ook wel behoorlijk wat steken heeft laten vallen, maar waar niet zo'n ophef over gemaakt wordt als bij Pereiro).
Romario?? Hahahaha je meent het ook echt he? Romario die in zijn eentje Steua oprolde?? Romario die wereldkampioen werd? De vaste waarde van een fantastisch Braziliaans elftal? Later de spits van Barca? We houden dit tussen ons. Nu je mond spoelen ;)
 
Romario en Pereiro? Da's toch geen vergelijk man!:lmao: Romario verdedigde ook niet mee, dat klopt, maar die prikte er toch effe een paar meer in.

Ik heb niets tegen Pereiro en ik hoopte ook echt dat hij gevoelig zou zijn voor het vertrouwen dat Bommel 'm gaf. En je kunt zeggen wat je wilt, maar niet dat hij te vroeg of onterecht buiten de basis is beland. Bommel heeft 'm wekenlang het voordeel van de twijfel en het vertrouwen gegeven, ook toen iedereen hier bijkans gek werd van zijn (Pereiro's) lethargische gekloot. Maar ik ben inmiddels wel tot de conclusie gekomen dat het met Gaston niets meer wordt bij PSV en dat we 'm beter kunnen verkopen.

Dat hij niet wil verlengen, is zijn goed recht en dat reken ik hem ook niet aan. Net zo min als dat ik van PSV / Bommel vindt dat ze het anders hadden moeten aanpakken. Bommel sprak vertrouwen uit en heeft dat gegeven, Pereiro heeft niet zo'n zin om elke week actief op het werk te verschijnen. Prima, klaar, afgelopen, het is mooi geweest.

Maar een vergelijk met de situatie Romario gaat toch wel erg scheef in mijn optiek.
Romario?? Hahahaha je meent het ook echt he? Romario die in zijn eentje Steua oprolde?? Romario die wereldkampioen werd? De vaste waarde van een fantastisch Braziliaans elftal? Later de spits van Barca? We houden dit tussen ons. Nu je mond spoelen ;)

Jongens, niet te serieus over Romario hè. Dat was de beste ooit bij PSV. Het ging mij om de gedachte dat je een aanvaller niet moet laten verdedigen als hij dat niet kan. En ik vind dat Pereiro een prachtige speler die meer techniek heeft dan elke andere PSV speler momenteel. Laat hem dan lekker zijn ding doen en de rest gaten dichtlopen, want dat kan Pereiro gewoon niet. En natuurlijk speelt hij niet altijd geweldig, maar elke wedstrijd zie ik hem wel prachtige acties maken en daar geniet ik meer van dan van dat balletje breed van Isimat of Hendrix (niks ten nadele van die spelers voordat iedereen zich weer opwindt, maar die kunnen niet beter). En nogmaals, de laatste wedstrijden dat ik hem heb zien spelen werd hij constant in de weg gelopen door de andere aanvallers die allemaal graag centraal staan te spelen op 10 blijkbaar. Als dat de tactiek is stel hem dan niet op, maar beoordeel hem dan niet op die wedstrijden, want dan kan hij dus niet op 10 spelen zoals de bedoeling is. Ik blijf het in ieder geval jammer vinden dat Pereiro niet volledig uit de verf komt en onder Cocu zo weinig progressie heeft geboekt omdat ie op elke positie zo'n beetje misbruikt werd.
Dat was het eigenlijk wel. Elke andere vergelijking met Romario gaat mank, laat dat duidelijk zijn ;)
 
Wat moet Pereiro precies doen om wel genoeg te laten zien?

Constant presteren, in plaats van een paar wedstrijden goed, of zelfs slecht een paar momenten per wedstrijd goed, en dan weer volledig onzichtbaar, flets en slap?
Vergelijk het eens met Lozano, die speelt ook al maanden niet goed, maar hij toont op ieder moment een tomeloze inzet, én scoort en geeft nog steeds assists. Dat is wat je wil zien.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Terug
Bovenaan Onderaan