Atos Origin
here
Daf
Samsung (maar volgens mij heeft Philips exclusiviteit bedongen)
Als Philips geen consumentenelektronica meer verkoopt, dan is Samsung wellicht geen concurrent meer?

Edit: oenig, er bestaan toch nog gewoon Philips televisies?
 
Als Philips geen consumentenelektronica meer verkoopt, dan is Samsung wellicht geen concurrent meer?

Edit: oenig, er bestaan toch nog gewoon Philips televisies?

Is volgens mij al een andere onderneming, maar mogen de naam Philips nog een tijdje gebruiken.
 
Als Philips geen consumentenelektronica meer verkoopt, dan is Samsung wellicht geen concurrent meer?

Edit: oenig, er bestaan toch nog gewoon Philips televisies?
Is volgens mij al een andere onderneming, maar mogen de naam Philips nog een tijdje gebruiken.
IK heb even het jaarverslag doorgekeken. Philips presenteert zich als een healthcare organsiation. De verkoop van domestic appliances is al geen aparte afdeling meer, en voor zover ik het zo snel kan zien, bedraagt de omzet iets meer dan 10% van de totale omzet.

Allerlei consumenten electronica wordt verder afgestoten, kort geleden de lichtdivisie.

Dat verhaal van -040- dacht ik ook, maar kon ik zo snel niet vinden in het jaarverslag. Volgens mij houdt dat ook verband met het afstoten van die aktiviteiten. Zoals Philips Lightning, eerst een aparte onderneming was geworden met Philips als 100% aandeelhouder, en die aandelen worden nu langzamerhand verkocht, terwijl de lampen die geproduceerd worden dus wel gewoon Philips blijven heten.
 
IK heb even het jaarverslag doorgekeken. Philips presenteert zich als een healthcare organsiation. De verkoop van domestic appliances is al geen aparte afdeling meer, en voor zover ik het zo snel kan zien, bedraagt de omzet iets meer dan 10% van de totale omzet.

Allerlei consumenten electronica wordt verder afgestoten, kort geleden de lichtdivisie.

Dat verhaal van -040- dacht ik ook, maar kon ik zo snel niet vinden in het jaarverslag. Volgens mij houdt dat ook verband met het afstoten van die aktiviteiten. Zoals Philips Lightning, eerst een aparte onderneming was geworden met Philips als 100% aandeelhouder, en die aandelen worden nu langzamerhand verkocht, terwijl de lampen die geproduceerd worden dus wel gewoon Philips blijven heten.

Iets gedetailleerder:

https://tweakers.net/nieuws/77770/philips-brengt-tv-tak-onder-in-joint-venture-met-chinese-tpv.html
 
Ik verwacht eigenlijk dat AeroMexico de volgende hoofdsponsor gaat worden. Wat mij betreft in principe een grote verbetering tov het KKD-niveau ogende EnergieDirect.nl, al zullen de haters er waarschijnlijk wel direct dit soort dingen bij gaan halen: https://samchui.com/2018/08/01/aeromexico-e190-crashes-departure/
Ik gok iig dat ze een Mexicaanse sponsor gaan strikken. Anderzijds, dan moeten ze natuurlijk wel veelbelovende Mexicaanse spelers blijven aankopen, anders zal niemand in Mexico PSV blijven volgen en haakt de sponsor ook snel af.
 
EnergieDirectpuntnl, aan het begon vond ik het walgelijk, nu ben ik er - jammer genoeg - gewend aan geraakt. Om heel eerlijk te zijn was het ook niet zo moeilijk voor mij om te wennen, aangezien ik waarschijnlijk wat minder bewust was van wat Philips op ons shirt betekende. Ik heb zelf twee of drie shirtjes met daarop Philips gekocht voordat EnergieDirect.nl op het shirt kwam. Ik heb nog één shirt met EnergieDirect.nl gekocht en één retro met daarop Philips. Maar als ik mag kiezen, zou ik 100% voor Philips gaan, omdat ik de naam ten eerste al veel professioneler vind dan dat extreem lelijke puntnl. En natuurlijk besef ik me nu ook meer van wie en wat Philips is/was.

Ik had vandaag mijn shirtje met EnergieDirectpuntnl aan. Dat vielen twee anderen ook op, die overigens niks met voetbal hadden, en met een sarcastisch toontje EnergieDirect.nl noemden. Dat was voor mij wel effe een harde klap, die me deed beseffen hoe erg het eigenlijk is dat we zo'n nietszeggend energiebedrijf als hoofdsponsor op ons mooie shirt hebben staan. Het is jammer dat sponsors nou eenmaal belangrijke inkomsten zijn, want ik zou nog bijna liever, zonder er geld voor te vangen, Philips op onze shirts terug willen dan nog zo'n nietzeggende sponsor.
 
Ik verwacht eigenlijk dat AeroMexico de volgende hoofdsponsor gaat worden. Wat mij betreft in principe een grote verbetering tov het KKD-niveau ogende EnergieDirect.nl, al zullen de haters er waarschijnlijk wel direct dit soort dingen bij gaan halen: https://samchui.com/2018/08/01/aeromexico-e190-crashes-departure/
Ik gok iig dat ze een Mexicaanse sponsor gaan strikken. Anderzijds, dan moeten ze natuurlijk wel veelbelovende Mexicaanse spelers blijven aankopen, anders zal niemand in Mexico PSV blijven volgen en haakt de sponsor ook snel af.
Zou wel leuk zijn.

Financieel gezien heb je nog die enorme Mexicaanse telecom boer: meneer Slim (Telmex).
 
Duurt wel lang voordat er nieuws is over een nieuwe hoofdsponsor, Gerbrands had de verwachting in Februari met nieuws te komen.
Iemand die iets meer weet?
 
Duurt wel lang voordat er nieuws is over een nieuwe hoofdsponsor, Gerbrands had de verwachting in Februari met nieuws te komen.
Iemand die iets meer weet?

Dat betekent waarschijnlijk dat PSV net als voorheen stiekem toch de grootste moeite heeft om een hoofdsponsor te vinden. Na Philips had ik nog de hoop dat er een gerenommeerd bedrijf op in zou springen, misschien zelfs Mercedes, maar uiteindelijk kwamen ze dus met het armetierige EnergieDirect.nl aankakken. Nu duurt het ook weer heel lang, dus de interesse zal wederom geen storm lopen. Mexicaanse sponsors zullen ook terecht twijfelen om toe te slaan, aangezien Chucky hier straks weg is, en Guti geen minuten maakt. Dan haken de Mexicaanse fans ook af en heeft het geen zin voor ze om PSV te gaan sponsoren.

mogen er al bedrijven als Unibet op het shirt of is dat nog niet vrijgegeven?

Volgens mij mag dat, maar ziet vooral Gerbrands er geen heil in?
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik denk, het VI artikel over de rol van vd Wallen gelezen te hebben, dat de armoede bij PSV zich voortzet: ze kunnen geen sponsor vinden die 6 miljoen per jaar op tafel legt. PSV hoefde wat dat beterft nooit inventief te zijn: men kreeg tientallen jaren achter elkaar geld van Philips. Nu moet men op zoek en komt er achter dat ze te weinig netwerk hebben opgebouwd.
Het alternatief is een “community” met ASML, VdL en Mandemakers waarbij een ieder 2 miljoen neerlegt. Dat is dus de armoede wat ik bedoelde. Ajax krijgt met Ziggo in een klap een sponsor die 7-8 miljoen per jaar er in steekt en wij zijn afhankelijk van een “community”.
En vd Wallen is weliswaar een miljardair maar 1. Hij is vooral een zakenman die niet zomaar geld in een voetbalclub gaat steken omdat hij ook weet dat je eigenlijk nooit winst maakt en 2. Hij is vooral, zegt het artikel, iemand die nooit in beeld, berichtgeving en media wil komen. Zo een iemand wil altijd op de achtergond blijven en “zijn steentje” bijdragen.
 
We are fuc*ed, in elke vorm *
Na dit seizoen gaat ajaks serieus op elke front ons 5x voorbij, enige wat wij kunnen roepen is dat wij vriendelijkere volk zijn dan de randstadsvolk.
 
Volgens mij krijgen ze in Amsterdam al 8 miljoen per jaar binnen van Adidas als shirtsponsor nog los van de naam op de borst Ziggo
 
Hmmm, ik had ook al een linkje geplaatst in algemeen nieuws. Ik verwachtte het topic "PSV tenue & sponsoring" niet in het onderdeel "wedstrijden en stadion". Ik kon het ook niet vinden met de zoekterm "sponsor". Dat is toch ook vreemd?

Misschien kunnen de mods mijn post even naar dit topic verplaatsen. Waarvoor dank!
 
Op zich prima en mooie opzet. Innovatief concept ook, in plaats van dat het perse één bedrijf moet zijn. Vraag me alleen af of ze eerst wel geprobeerd hebben om een 'normale' sponsor te vinden en dat dit niet lukte. Dat zou toch een negatief en jammer signaal zijn.

Wat zijn nog mooie ‘normale’ sponsoren? Rakuten? Als dit op deze wijze lukt heb je een fraaie sponsor, waarbij ik aanneem het ook financieel in orde is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan