Armando Obispo (V)

Dat zei Aad 2 jaar geleden, toen De Ligt nog megafouteh mocht maken bij Ajax (ook bij Oranje) maar Ajax hem wel liet staan. Wij zouden hier hebben geroepen dat hij er toch nog niet klaar voor is... De rest is historie....
Maar misschien heeft ze dat wel een kampioenschap gekost?
 
Maar misschien heeft ze dat wel een kampioenschap gekost?

Vast, en ons een WK.

Je kunt spelers ook gelijkelijk en met beleid brengen, denk aan een Bergwijn. Ik denk dat de lijst “snel gebracht en uiteindelijk niet succesvol bij ajaks” langer is dan omgekeerd.
Overigens wil men Schuurs, je weet wel dat dure talent, ook niet zo graag brengen. Anders had men niet bijna 30 miljoen uitgegeven aan een Magallan en Blind.
 
Maar misschien heeft ze dat wel een kampioenschap gekost?
Dat denk ik niet... Uiteindelijk was het ook veel onrust tussen Bosz en Bergkamp en een aantal anderen. Ook anderen maakten fouten en Bosz was heel eigenwijs en wilde zijn tactiek nooit aanpassen. Dat heeft hem veel gebracht ( finale EL met mooi spel) maar ook heel wat gekost (kampioenschap). Het kan nooit aan een toen 17 jarige hebben gelegen dat Ajax geen kampioen werd... En dat vertrouwen levert hen straks minimaal 60-70 miljoen op.
 
Vast, en ons een WK.

Je kunt spelers ook gelijkelijk en met beleid brengen, denk aan een Bergwijn. Ik denk dat de lijst “snel gebracht en uiteindelijk niet succesvol bij ajaks” langer is dan omgekeerd.
Overigens wil men Schuurs, je weet wel dat dure talent, ook niet zo graag brengen. Anders had men niet bijna 30 miljoen uitgegeven aan een Magallan en Blind.
Onzin, “ons WK”.... NL was gewoon een bagger elftal met baggercoaches achter elkaar. Te makkelijk hoor om 12 andere wedstrijden niet en die ene wedstrijd waarin hij een fout maakte wel als oorzaak van het mislopen van het WK te noemen.
 
Is er iemand hier die Obispo regelmatig bij jong heeft zien spelen en weet wat zijn sterke en zwakke punten zijn? Is het een jongen die nog veel coaching zou verlangen in het veld mocht hij definitief bij de A-groep aansluiten?

Ik heb momenteel echt 0.0 zicht op hoe het Obispo vergaat (zoek enkel nu en dan de uitslagen van JPSV op). Opzich hebben we in Schwaab een goede RCV die kan coachen (mijn indruk) - althans, beter denk ik dan Viergever en Sainzburry. Dumfries en Angelino voldoen prima maar zie ik ook niet heel veel steun geven aangezien ze zelf net komen kijken en meer aanvallend ingesteld zijn (Zeker Angelino).

Waar ik heen wil, als Obispo volgend jaar in aanmerking wil komen voor de basis heeft hij dit seizoen vlieguren nodig in het eerste. Het vertrek van Isimat is daarin denk ik wel bevorderlijk.
 
Onzin, “ons WK”.... NL was gewoon een bagger elftal met baggercoaches achter elkaar. Te makkelijk hoor om 12 andere wedstrijden niet en die ene wedstrijd waarin hij een fout maakte wel als oorzaak van het mislopen van het WK te noemen.

Zeker geen onzin jeugdspeler opstelllen is vragen om fouten en jawel de Ligt maakte een cruciale fout en Oranje speelde geen WK.
 
Zeker geen onzin jeugdspeler opstelllen is vragen om fouten en jawel de Ligt maakte een cruciale fout en Oranje speelde geen WK.
Opstellen was een groot risico idd maar niet de Ligt maar al die andere wedstrijden waarin niet gewonnen werd en waar hij niet eens bij de selectie zat, zijn de oorzaak van het mislopen van het WK. Mismanagement van de KNVB met al die onrust en coaches die kwamen en weer gingen, wedstrijden die niet gewonnen werden vergeten maar de fout van de Ligt tegen de Bulgaren wel als oorzaak noemen... Kom op zeg wat een zielig verhaal tegen een toen 17 jarige speler. Nee met de ouwe Snijder en die vreselijke Strootman tegen Frankrijk uit spelen, dat was wel een gouden zet...
 
Heb 'm bij Jong PSV weleens zien spelen. Het zal best een groot talent zijn, maar komt tekort voor het eerste. Zou 'n jaartje moeten spelen bij 'n club als VVV of Willem II.

Daar kan 'ie wedstrijden op Eredivisieniveau mee pakken. Da's toch wel wat 'ie nodig heeft. Kun je daarna nog altijd beoordelen of dit 'n toekomstige basisspeler is voor PSV of gewoon 'n sub-topper / middenmoter in de Eredivisie.
 
Iemand een idee hoe het nu gaat met de ontwikkeling van deze jongen?
Je hoort er niets meer van. Echt zonde. Die jongen wilde zo graag een basisplaats veroveren in PSV 1. Bedankt Mark en ook Cocu, weer een speler mentaal geknakt.
 
Want aan de speler kan het echt niet liggen natuurlijk.
Inderdaad. Ik heb een wedstrijdje of 3 gezien van JPSV en daarin speelde hij toen echt belabberd. Jammer, want ik had (en heb nog wel) hoge verwachtingen van hem. Verhuren lijkt mij een logische optie.
 
Inderdaad. Ik heb een wedstrijdje of 3 gezien van JPSV en daarin speelde hij toen echt belabberd. Jammer, want ik had (en heb nog wel) hoge verwachtingen van hem. Verhuren lijkt mij een logische optie.
Ik weet niet of het bij Obispo zo is, maar soms hebben spelers lichamelijk een voorsprong waardoor ze getalenteerder lijken. En als dat voordeel wegvalt, dan blijken het toch niet zo'n grote talenten te zijn. We'll see. Maar is een PSV-coach-complot waarbij men een nieuwe de Ligt bewust weigert en mentaal proberen te slopen geloof ik niet zo. Maar ik heb dan ook geen aluminium hoedje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan