PSV - AZ | Zaterdag 22 december | Eindstand 3-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Redelijk (niet meer dan dat) hersteld in de tweede helft na een schandalige eerste.

Hendrix, Guti en Dumfries heel zwak. Malen heel hinderlijk. Heeft ons al punten ontnomen in De Kuip en nu weer slechte, egoïstische keuzes.

Nou goed, gewonnen. Blijf erbij, laffe Van Bommel om Pereiro te slachtofferen. Wel blij dat hij in ieder geval durft in te grijpen en geen Cocuutje doet en pas in de 75e wisselt.

Zoet: 6. Kan hij geen ballen van afstand pakken?

Dumfries: 3. Werkweigering van jewelste.
Isimat: 6. Begon matig, herpakte zich prima.
Viergever: 6. Prima, minder dan normaal.
Angelino: 7. Een van de weinigen met een redelijke eerste helft, goede tweede.

Hendrix: 2. Koning balverlies vanavond. Verschrikkelijk.
Guti: 3. Verschrikkelijk slecht. Had nog wel een enkele pass, maar verloor continu gevaarlijk z'n duels en de bal.
Pereiro: 5. Onzichtbaar, maar compleet logisch met de spelers in die vorm om je heen. Zoals Koevermans ook al zei: erg laffe wissel en makkelijk slachtoffer.

Bergwijn: 6. Stond de gehele eerste helft stil, verschrikkelijk. Maar prima hersteld en een belangrijke goal.
De Jong: 6. Sleuren. Prima hersteld.
Lozano: 7. Onze enige echte vechter.

Sadilek: 7. Mooie invalbeurt en belangrijke goal: mijn motm.
 
Redelijk (niet meer dan dat) hersteld in de tweede helft na een schandalige eerste.

Hendrix, Guti en Dumfries heel zwak. Malen heel hinderlijk. Heeft ons al punten ontnomen in De Kuip en nu weer slechte, egoïstische keuzes.

Nou goed, gewonnen. Blijf erbij, laffe Van Bommel om Pereiro te slachtofferen. Wel blij dat hij in ieder geval durft in te grijpen en geen Cocuutje doet en pas in de 75e wisselt.

Zoet: 6. Kan hij geen ballen van afstand pakken?

Dumfries: 3. Werkweigering van jewelste.
Isimat: 6. Begon matig, herpakte zich prima.
Viergever: 6. Prima, minder dan normaal.
Angelino: 7. Een van de weinigen met een redelijke eerste helft, goede tweede.

Hendrix: 2. Koning balverlies vanavond. Verschrikkelijk.
Guti: 3. Verschrikkelijk slecht. Had nog wel een enkele pass, maar verloor continu gevaarlijk z'n duels en de bal.
Pereiro: 5. Onzichtbaar, maar compleet logisch met de spelers in die vorm om je heen. Zoals Koevermans ook al zei: erg laffe wissel en makkelijk slachtoffer.

Bergwijn: 6. Stond de gehele eerste helft stil, verschrikkelijk. Maar prima hersteld en een belangrijke goal.
De Jong: 6. Sleuren. Prima hersteld.
Lozano: 7. Onze enige echte vechter.

Sadilek: 7. Mooie invalbeurt en belangrijke goal: mijn motm.
Veel te negatief over Hendrix en Dumfries
 
Redelijk (niet meer dan dat) hersteld in de tweede helft na een schandalige eerste.

Hendrix, Guti en Dumfries heel zwak. Malen heel hinderlijk. Heeft ons al punten ontnomen in De Kuip en nu weer slechte, egoïstische keuzes.

Nou goed, gewonnen. Blijf erbij, laffe Van Bommel om Pereiro te slachtofferen. Wel blij dat hij in ieder geval durft in te grijpen en geen Cocuutje doet en pas in de 75e wisselt.

Zoet: 6. Kan hij geen ballen van afstand pakken?

Dumfries: 3. Werkweigering van jewelste.
Isimat: 6. Begon matig, herpakte zich prima.
Viergever: 6. Prima, minder dan normaal.
Angelino: 7. Een van de weinigen met een redelijke eerste helft, goede tweede.

Hendrix: 2. Koning balverlies vanavond. Verschrikkelijk.
Guti: 3. Verschrikkelijk slecht. Had nog wel een enkele pass, maar verloor continu gevaarlijk z'n duels en de bal.
Pereiro: 5. Onzichtbaar, maar compleet logisch met de spelers in die vorm om je heen. Zoals Koevermans ook al zei: erg laffe wissel en makkelijk slachtoffer.

Bergwijn: 6. Stond de gehele eerste helft stil, verschrikkelijk. Maar prima hersteld en een belangrijke goal.
De Jong: 6. Sleuren. Prima hersteld.
Lozano: 7. Onze enige echte vechter.

Sadilek: 7. Mooie invalbeurt en belangrijke goal: mijn motm.
Ik vond Angelino tegenvallen in de eerste helft. De rest kan ik me nog redelijk in vinden,
 
Redelijk (niet meer dan dat) hersteld in de tweede helft na een schandalige eerste.

Hendrix, Guti en Dumfries heel zwak. Malen heel hinderlijk. Heeft ons al punten ontnomen in De Kuip en nu weer slechte, egoïstische keuzes.

Nou goed, gewonnen. Blijf erbij, laffe Van Bommel om Pereiro te slachtofferen. Wel blij dat hij in ieder geval durft in te grijpen en geen Cocuutje doet en pas in de 75e wisselt.

Zoet: 6. Kan hij geen ballen van afstand pakken?

Dumfries: 3. Werkweigering van jewelste.
Isimat: 6. Begon matig, herpakte zich prima.
Viergever: 6. Prima, minder dan normaal.
Angelino: 7. Een van de weinigen met een redelijke eerste helft, goede tweede.

Hendrix: 2. Koning balverlies vanavond. Verschrikkelijk.
Guti: 3. Verschrikkelijk slecht. Had nog wel een enkele pass, maar verloor continu gevaarlijk z'n duels en de bal.
Pereiro: 5. Onzichtbaar, maar compleet logisch met de spelers in die vorm om je heen. Zoals Koevermans ook al zei: erg laffe wissel en makkelijk slachtoffer.

Bergwijn: 6. Stond de gehele eerste helft stil, verschrikkelijk. Maar prima hersteld en een belangrijke goal.
De Jong: 6. Sleuren. Prima hersteld.
Lozano: 7. Onze enige echte vechter.

Sadilek: 7. Mooie invalbeurt en belangrijke goal: mijn motm.

Natuurlijk hoeven we het niet eens te zijn, maar ik vind veel cijfers erg raar. Dumfries leek heel nerveus te zijn met Isimat in zijn bijzijn. Die twee zaten aan elkaar vastgenageld. Daarnaast had Dumfries prima intercepties en ook nog een aantal goede duels, maar ook veel ongelukkige momenten. Vind "Werkweigering van jewelste" enorm overdreven en nogal een overhaaste conclusie voor een speler die bijna iedere week de hardste werker van het veld is.

Viergever een 6 vind ik erg laag, heeft vandaag weer enkele belangrijke ingrepen verricht en weinig tot geen fouten gemaakt. Cijfer van Isimat kan ik me nog in vinden. Isimat is nogal een clown en zeer onrustig, maar hij verdiende vandaag echt niet om uitgefloten te worden. Ronduit walgelijk hoe sommigen het in hun hoofd halen. Hij oogde nogal onzeker, durfde en kon ook vaak geen ballen naar het middenveld sturen. Daarin verdienen alle 11 de spelers het om flink bekritiseerd te worden.

Lozano was prima, beter dan prima, had een paar mooie dribbels en zelf een schitterende verdedigende actie. Alleen die vrije trappen waren schandalig, en jammer genoeg is dit niet de eerste keer. Bergwijn speelde voor mijn gevoel heerlijk. Zo snel aan en met de bal, goed met pressie, simpelweg een plaag voor je verdediging. Bergwijn, i.t.t. Lozano, vind ik meer volwasse ogen, over het algemeen veel rustiger en nauwelijks over de zijk. Echt een verademing, spijtig dat er zo weinig over hem wordt gesproken in de media.

De grootste grap vind ik het cijfer van Hendrix. In tijden dat het team niet vooruit te branden is, stond Hendrix er wel, waar zijn strijd vorig jaar duidelijk ontbrak tegen Willem II. AZ staat de eerste helft goed, geeft PSV balbezit waar ze niks mee kunnen en doen. PSV hanteert dan vaker de lange bal, kan op zich wel, maar was niet (altijd) succesvol. Ook worden ballen, hoewel zeer zelden, door het midden gespeeld. Omdat geen spelers in de wedstrijd zitten, worden zij hier constant overlopen en kan AZ hieruit gevaar stichten. Niet alleen 'lower' je je confidence, maar ook je tegenstander krijgt een confidence 'boost'. Wat je op zo'n moment nodig hebt is een Hendrix: Een speler die de tegenstander mentaal - of zelfs fysiek, lol - uit de wedstrijd weet te spelen en tegelijkertijd je team wakker weet te schudden. Van die overtredingen waar spelers elkaar om de oren vliegen, kaarten vallen, maar iedereen, inclusief publiek, wel effe van opleeft. Hierin vond ik Hendrix een goede waarde in de eerste dertig minuten. In de tweede helft leek Hendrix een andere positie te hebben gekregen. Aanvallende middenvelder, waarbij Guti en Sadilek als controlleurs leken te spelen. Interessant en naar mijn mening slim, heb eerder geoppert dat Hendrix het best tot zijn recht komt als hij druk moet zetten. Ik vond hem in de tweede helft bij het jagen dan ook prima. Voetballend was het niet altijd best, maar dat kan ik over meer spelers zeggen vandaag. Oftewel: Jorrit verdient een dikke 7!
 
Redelijk (niet meer dan dat) hersteld in de tweede helft na een schandalige eerste.

Hendrix, Guti en Dumfries heel zwak. Malen heel hinderlijk. Heeft ons al punten ontnomen in De Kuip en nu weer slechte, egoïstische keuzes.

Nou goed, gewonnen. Blijf erbij, laffe Van Bommel om Pereiro te slachtofferen. Wel blij dat hij in ieder geval durft in te grijpen en geen Cocuutje doet en pas in de 75e wisselt.

Zoet: 6. Kan hij geen ballen van afstand pakken?

Dumfries: 3. Werkweigering van jewelste.
Isimat: 6. Begon matig, herpakte zich prima.
Viergever: 6. Prima, minder dan normaal.
Angelino: 7. Een van de weinigen met een redelijke eerste helft, goede tweede.

Hendrix: 2. Koning balverlies vanavond. Verschrikkelijk.
Guti: 3. Verschrikkelijk slecht. Had nog wel een enkele pass, maar verloor continu gevaarlijk z'n duels en de bal.
Pereiro: 5. Onzichtbaar, maar compleet logisch met de spelers in die vorm om je heen. Zoals Koevermans ook al zei: erg laffe wissel en makkelijk slachtoffer.

Bergwijn: 6. Stond de gehele eerste helft stil, verschrikkelijk. Maar prima hersteld en een belangrijke goal.
De Jong: 6. Sleuren. Prima hersteld.
Lozano: 7. Onze enige echte vechter.

Sadilek: 7. Mooie invalbeurt en belangrijke goal: mijn motm.

Wedstrijd gewonnen dankzij 2 luckies/frotgoals en een onterechte penalty. De overwinning kwam niet tot stand dankzij PSV.

Zoet: 5. Erg zwak ingegrepen bij die eerste goal van die KKD-niveau speler Seuntjens. Ook de spelvoortzettingen zijn en blijven beroerd. Staat tegenover dat hij wel een paar keer goed in heeft gegrepen, dus dat maakt een score van 5.

Dumfries: 0. Echt, wat was dit? De TGV was vandaag een NS stoptrein met een kapotte bovenleiding. Echt schandalig slecht. Was het angst voor "geweldenaar" Idrissi (wie? :rolleyes:)? Was het in opdracht van MvB om Isimat te beschermen? Vertikte het om ook maar iets te doen. Elke bal die hij van Isimat kreeg ging weer linea recta terug naar Isimat. Heb me kapot geërgerd aan hem. En dan als kers op de bedorven taart een ingooi verkloten door de bal uit je handen te laten glijden :FP:.
Isimat: 6. Degelijk, zeker nadat hij publiekelijk is afgevallen door de coach en nadat hij zolang geen minuten heeft gemaakt. Dat het spel niet op gang kwam lag niet aan hem. Hij deed wat hij moet doen; de bal inleveren bij een ander en alleen op verdedigen focussen. Maar ja, als hij elke bal die hij aflegt ook weer terug krijgt... Waarom speelde Schwaab niet?
Viergever: 7. Een van de weinigen die een degelijke wedstrijd afleverde. Niks op aan te merken.
Angelino: 4. Slechte wedstrijd van Angelino. Liet zich kinderlijk eenvoudig in de luren leggen door aanvallers van AZ en won geen enkel duel. Aanvallend ook te snel balverlies.

Hendrix: 5. Wat slordig hier en daar, maar ook belangrijke ingrepen hier en daar.
Guti: 3. Waardeloos. Heeft veel te veel tijd nodig of neemt veel te veel tijd als hij de bal krijgt, en raakt dan vervolgens gepikeerd als de tegenstander hem door zijn vertragende handelen bovenop de lip zit. Denkt blijkbaar dat hij rustig even aan mag nemen en eens rond mag kijken wat er allemaal mogelijk is of zo. Valt me ook op dat hij bij de eerste aanname vaak gelijk met de kop omlaag gaat.
Pereiro: 5. Niet gezien, maar voor mijn gevoel lag dat niet eens aan Pereiro maar aan de manier waarop AZ stond opgesteld tegen PSV, of het spelletje dat ze speelden. Had geen kans gekregen om zich te onderscheiden omdat de bal niet over de middenlijn kwam, maar werd toch geslachtofferd omdat het de makkelijke weg was. Zelf had ik Guti eraf gehaald.

Bergwijn: 5. Niet gezien. Fijn dat hij die frotgoal maakt, maar was verder vrij onzichtbaar. Wederom, dat lag denk ik vooral aan de tactiek van AZ en de stilstaande backs van PSV die weigerden om op te stomen. Zoals iedere PSV aanvaller voortdurend omringd door 3 gele shirts.
De Jong: 5. Deed hij mee? Nauwelijks in het spel voorgekomen. Vrije trapje dat bijna met mazzel erin ging, en dat was het wel.
Lozano: 6. Het was niet veel, maar het is in ieder geval de enige die continu voor elke bal gaat, de enige die lekker opportunistisch nooit verzaakt om zelfs de keeper van de tegenstander op te jagen in de hoop op een goal. Verder verzoop hij ook een beetje in de gele shirts om hem heen. Extra puntje omdat hij de onterechte penalty goed benutte en daarmee de hondsberoerde wedstrijd beslechtte.

Sadilek: 7. Heerlijk fel en net als Lozano gaat hij overal vol voor en blijft hij gaan. Prima invalbeurt. Beetje mazzel met die goal die hij er toevallig inloopt, maar dat verdiende zijn invalbeurt wel.
 
Viergever een 6 vind ik erg laag, heeft vandaag weer enkele belangrijke ingrepen verricht en weinig tot geen fouten gemaakt. Cijfer van Isimat kan ik me nog in vinden. Isimat is nogal een clown en zeer onrustig, maar hij verdiende vandaag echt niet om uitgefloten te worden. Ronduit walgelijk hoe sommigen het in hun hoofd halen. Hij oogde nogal onzeker, durfde en kon ook vaak geen ballen naar het middenveld sturen. Daarin verdienen alle 11 de spelers het om flink bekritiseerd te worden.

Lozano was prima, beter dan prima, had een paar mooie dribbels en zelf een schitterende verdedigende actie. Alleen die vrije trappen waren schandalig, en jammer genoeg is dit niet de eerste keer. Bergwijn speelde voor mijn gevoel heerlijk. Zo snel aan en met de bal, goed met pressie, simpelweg een plaag voor je verdediging. Bergwijn, i.t.t. Lozano, vind ik meer volwasse ogen, over het algemeen veel rustiger en nauwelijks over de zijk. Echt een verademing, spijtig dat er zo weinig over hem wordt gesproken in de media.
Met dit gedeelte erg eens ;)
Hendrix is moeilijk, juist omdat hij gebrek aan kwaliteit niet met snelheid kan compenseren. Ziet er dan erg onbeholpen uit (zeker in vergelijking met Stengs) Vond hem 2e helft wel herpakken maar 1e helft was niet meer dan een 4
 
Nou, Guti en Pereiro wordt hem ook nooit meer samen op het middenveld onder Van Bommel. Sadilek is de nummer 1 vervanger van Hendrix of Rosario. Zover is dat duidelijk.

Achteraf was het ingrijpen Van Bommel een prima zet. Sadilek bracht meer gif in de wedstrijd, en scoorde zelfs. We mogen ook niet mopperen met de VAR bij de 2-1 en 3-1.
Nog een keer (ook voor analisten bij FOX). De VAR moet 100% blunders eruit halen. Niet elke keer proberen de beste beslissing to forceren. Dus VAR was prima vandaag. Angelino vond ik wel pingel, maar is goed dat VAR niet ingreep. Dumfries vond ik geen pingel, maar Vlaar neemt veel risico door niet de bal en wel de knie te spelen. Weer goed van VAR Blom.
Misschien hielp het wel dat Blom schijthekel heeft aan AZ :SC:
 
Ik word wakker en heb toch een katterig gevoel overgehouden aan de wedstrijd/wissel gisteren, merk ik.

Pereiro wissel, Dumfries obligaat, Rosario zowaar gemist (hoewel Sadilek het best goed deed), Schwaab gemist (hoewel Isimat het best goed deed), Guti langzaam.

Nou nou.
Flinke haarscheurtjes.
 
Als n jonge neus speelt is het de nieuwe Cruijf / Messi / weetikveelwat

Als wij een jonge speler hebben moet dit kennelijk in het artikel op nu.nl
nu.nl zei:
De controleur speelde zaterdag zijn vierde wedstrijd in het eerste elftal en kreeg daarin al zijn derde gele kaart. Eerder werd hij bestraft in de bekerwedstrijd tegen Excelsior Maassluis (0-4-zege) en het Champions League-duel met Internazionale (1-1).

hele bericht
Kennelijk een zure journalist met een andere voorkeur..
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan