Auto's

CNG MrKrateos heb je al eens naar private lease gekeken? Voor kleine auto's kan dat een heel erg aantrekkelijke optie zijn tegenwoordig. Zijn vaak zo voordelig omdat fabrikanten het verliesgevend aanbieden en financieren vanuit hun eigen marketingpotjes. We hebben zelf vorig jaar een 'kleintje' gekocht, dat is uiteindelijk een Seat Mii geworden. Net zoals de Citygo een goed alternatief voor de Up!, exact dezelfde auto maar meestal een stukje goedkoper. Als je betrouwbaarheid erg belangrijk vindt zijn de Aziaten altijd een goed alternatief, al heb je daar wel iets meer een 'koekblik'-gevoel.
Hmm, daar nog niet naar gekeken. Gaat ook wel een twijfelbelletje rinkelen als fabrikanten iets verliesgevend aanbieden. Waarom zouden ze dat doen, alleen om zichzelf in de markt te kopen?

Was zelf inderdaad ook al lang de Mii gekomen, lijkt het goedkopere neefje (tweelingbroer, eigenlijk) van de Up!.
 
Mensen in de Randstad hebben ook wel eens familie in Groningen ;) ik verwacht zelf ook niet dat het zo'n vaart gaat lopen met het auto-minderen. Waterstof ben ik ook voorstander voor, tanken gaat sneller dan bij elecktrisch. Daarbij de levensduur van de accu's in electrische auto's is nog wel iets wat mij zorgen baart. Tevens leveren de electrische auto's een nieuw veiligheidsprobleem op, bij brand is het niet zo makkelijk te blussen, in o.a. Den Haag hebben ze daar een dompelbak voor aangeschaft bron zie dat maar eens te doen met een vrachtwagen, grotere bak nodig, en de bijbehorende kraan is ook en uitdaging. Hoop dat de waterstofproeven in Groningen goed gaan verlopen en dat de autoproducenten ook hier sterker op gaan inzetten. (maar nu gaan we wel sterk off-topic).
Dan zal ik maar niet beginnen over waarom waterstof het echt niet gaat worden voor personenvoertuigen.

Een aantal kritiekpunten:

http://www.wattisduurzaam.nl/10999/.../waarom-743-auto-experts-mist-gaan-waterstof/

En het snelle tanken is er alleen voor de eerste tankers, vanwege de extreme druk die nodig voor het tanken. Na een aantal tankbeurten is de druk zo verlaagd dat het tanken lang duurt. De belangrijke reden dat het nog in de picture staat is dat de tankstations (en de staat) controle houden over de brandstof. Het zou maar eens gebeuren dat je met je eigen zonnecollectoren "gratis" brandstof in je auto kunt gooien!
 
Ja ik weet dat ze het proberen, maar ben hier een stuk sceptischer over. De hoeveelheid kilo's die je meezeult als tank (accu) kan moeilijk op tegen de kilo's vracht. Zorgt er ook voor dat het lithiumprobleem dan nog groter wordt. Dan kun je beter waterstof (of een biodiesel) gebruiken. Dit soort projecten zijn vaak ook als marketing stunt of imagobuilding bedoeld. Want als je er aan gaat rekenen, blijkt het soms milieutechnisch niet uit te kunnen.

Hoewel ik dit specifieke onderwerp niet heb doorgerekend oid.
 
Ja ik weet dat ze het proberen, maar ben hier een stuk sceptischer over. De hoeveelheid kilo's die je meezeult als tank (accu) kan moeilijk op tegen de kilo's vracht.

MAN built further fully electric concept vehicles based on the MAN TGM in the weight class from 18 to 26 tonnes. Since 2018, the MAN eTruck has been in use in test operations at nine CNL partner companies.

https://www.truck.man.eu/de/en/man-etruck.html

Dus toch aardig wat ze kunnen.
 
Hmm, daar nog niet naar gekeken. Gaat ook wel een twijfelbelletje rinkelen als fabrikanten iets verliesgevend aanbieden. Waarom zouden ze dat doen, alleen om zichzelf in de markt te kopen?

Was zelf inderdaad ook al lang de Mii gekomen, lijkt het goedkopere neefje (tweelingbroer, eigenlijk) van de Up!.

Ze willen het merk in the picture zetten, als het hun zelf geen concrete winst oplevert wil dat denk ik niet perse iets zeggen over de kwaliteit van de daadwerkelijke auto's. Wij hebben het zelf uiteindelijk niet gedaan omdat we een automaat wilden, daarzonder was private lease denk ik een goede kanshebber geweest. Je betaalt alleen de brandstof en weet verder waar je aan toe bent. Is wel handig om grofweg te weten hoeveel kilometers je gaat maken, dus dat is in jouw geval misschien nog even moeilijk.

De Mii en Citygo zijn niet neefjes van de Up!, eerder tweelingbroers met een andere jas en bril. Technisch zijn ze identiek, de VW heeft slechts een wat sjiekere uitstraling. Ik vond verder de Suzuki Alto qua betrouwbaarheid een interessante keuze. Toyota heeft de Aygo samen met Citroën en Peugeot gemaakt (technisch identiek aan de C1 en 107), waardoor ze de traditionele Japanse betrouwbaarheid kwijt zijn.
 
Ze willen het merk in the picture zetten, als het hun zelf geen concrete winst oplevert wil dat denk ik niet perse iets zeggen over de kwaliteit van de daadwerkelijke auto's. Wij hebben het zelf uiteindelijk niet gedaan omdat we een automaat wilden, daarzonder was private lease denk ik een goede kanshebber geweest. Je betaalt alleen de brandstof en weet verder waar je aan toe bent. Is wel handig om grofweg te weten hoeveel kilometers je gaat maken, dus dat is in jouw geval misschien nog even moeilijk.

De Mii en Citygo zijn niet neefjes van de Up!, eerder tweelingbroers met een andere jas en bril. Technisch zijn ze identiek, de VW heeft slechts een wat sjiekere uitstraling. Ik vond verder de Suzuki Alto qua betrouwbaarheid een interessante keuze. Toyota heeft de Aygo samen met Citroën en Peugeot gemaakt (technisch identiek aan de C1 en 107), waardoor ze de traditionele Japanse betrouwbaarheid kwijt zijn.
Dank iig voor de tips! We nemen het mee :)
 
.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
IVM de aangkondigde milieumaatregelen mbt auto verkoop in 2030 gaan we als alles goed gaat morgen mijn Clio GT wegbrengen en een grotere broer halen. Deze zal vooralsnog meer gaan verbruiken waardoor de aarde schijnbaar opwarmt. Zodoende hoeven jullie minder te stoken om het huis warm te krijgen.

Geen dank!!
 
Dus vanmorgen inderdaad naar Arnhem met de Clio GT en met 205 pk in het vooronder van de Megane GT naar huis gereden. Nette auto uit 2017 met alle denkbare opties en met 20.000 km op de teller. Topsnelheid van 230 km/h nog niet gehaald wel akelig dichtbij de 7 seconden naar de 100.

Pimmet weer blij.
 
Dus vanmorgen inderdaad naar Arnhem met de Clio GT en met 205 pk in het vooronder van de Megane GT naar huis gereden. Nette auto uit 2017 met alle denkbare opties en met 20.000 km op de teller. Topsnelheid van 230 km/h nog niet gehaald wel akelig dichtbij de 7 seconden naar de 100.

Pimmet weer blij.
Nice!
 
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3010271/tesla-van-123-000-euro-knalt-tegen-boom
07eb5408-1533-11e9-a3a8-138dd7f37e37.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan