Auto's

Iemand verstand van een Jaguar x300. Ik heb de spanrol en multiriem vervangen maar piepen blijft als ik start/wegrij.
 
Iemand al een Tesla gereden?
Ik had de eer om er laatst 60km in te rijden, heb denk ik ook 60 minuten een erectie gehad tegelijk. Terwijl ik de grootste anti electrisch crap figuur ben, maar dat electrisch is toch echt gewoon magie die levensgevaarlijk is. Dat ding weegt net zo veel als een vrachtwagen maar het rijdt als de bliksem, helm er in zou gewoon verplicht moeten zijn :D
 
Iemand al een Tesla gereden?
Ik had de eer om er laatst 60km in te rijden, heb denk ik ook 60 minuten een erectie gehad tegelijk. Terwijl ik de grootste anti electrisch crap figuur ben, maar dat electrisch is toch echt gewoon magie die levensgevaarlijk is. Dat ding weegt net zo veel als een vrachtwagen maar het rijdt als de bliksem, helm er in zou gewoon verplicht moeten zijn :D

Ik heb wel eens een proefritje gemaakt. Heerlijk en magisch inderdaad om er in te rijden, alhoewel het remmen/gas loslaten wel even wennen is. Automatische piloot was wel bijzonder om mee te maken. Ook de automatische rem was leuk om mee te maken: Een tegenliggende auto stak te laat de weg op, maar ik had het op tijd door. Met mijn voet klaar op de rem, wachtte ik net zolang te auto zelf ingreep. En ja hoor, voordat het tricky werd, was mijn snelheid genoeg afgenomen. Toch echt een futuristisch gevoel.
 
Andere vraag:
Ik ben mij aan het oriënteren op de aankoop van mijn eerste auto (emotioneel moment :sneaky:). Ik zoek naar een auto in de trend van de VW Up; een wat nieuwer, klein autootje, met lage wegenbelasting en brandstofkosten. Nu heb ik wel aardig wat ervaring met zo'n Up, maar het is wel een vrij dure optie. Vaak gaat zo'n Up richting de 7k, en ik hoop iets minder uit te geven. Dus kijk ik naar vergelijkbare auto's van andere merken, zoals de Aygo, Peugeot 107, C1 oid.
Zijn er mensen met ervaring van zo'n soort auto? Positief, dan wel negatief? Welk type is aan te raden of juist af te raden?
 
Andere vraag:
Ik ben mij aan het oriënteren op de aankoop van mijn eerste auto (emotioneel moment :sneaky:). Ik zoek naar een auto in de trend van de VW Up; een wat nieuwer, klein autootje, met lage wegenbelasting en brandstofkosten. Nu heb ik wel aardig wat ervaring met zo'n Up, maar het is wel een vrij dure optie. Vaak gaat zo'n Up richting de 7k, en ik hoop iets minder uit te geven. Dus kijk ik naar vergelijkbare auto's van andere merken, zoals de Aygo, Peugeot 107, C1 oid.
Zijn er mensen met ervaring van zo'n soort auto? Positief, dan wel negatief? Welk type is aan te raden of juist af te raden?
Is de Skoda Citigo geen logische vervanger dan? Dat is theoretisch dezelfde auto, hoewel er vast verschillen zijn qua uitrusting en afwerking. Wij waren altijd wel tevreden met onze Skoda's, maar die hadden geen vierwielaangedreven modellen behalve 1 met een overdreven dorstige motor, dus toen kwam er iets anders.
 
Andere vraag:
Ik ben mij aan het oriënteren op de aankoop van mijn eerste auto (emotioneel moment :sneaky:). Ik zoek naar een auto in de trend van de VW Up; een wat nieuwer, klein autootje, met lage wegenbelasting en brandstofkosten. Nu heb ik wel aardig wat ervaring met zo'n Up, maar het is wel een vrij dure optie. Vaak gaat zo'n Up richting de 7k, en ik hoop iets minder uit te geven. Dus kijk ik naar vergelijkbare auto's van andere merken, zoals de Aygo, Peugeot 107, C1 oid.
Zijn er mensen met ervaring van zo'n soort auto? Positief, dan wel negatief? Welk type is aan te raden of juist af te raden?
Neem aan dat je zelf al na hebt gedacht over andere alternatieven zoals autodelen etc. ;)
Voor de rest heb ik weinig ervaring, hebben op t werk wat van dat kleine spul staan, vind ik zelf niet echt lekker zitten met mijn 1.86m, zou dus voldoende proefrijden en daarbij goed letten op comfort.
 
Neem aan dat je zelf al na hebt gedacht over andere alternatieven zoals autodelen etc. ;)
Voor de rest heb ik weinig ervaring, hebben op t werk wat van dat kleine spul staan, vind ik zelf niet echt lekker zitten met mijn 1.86m, zou dus voldoende proefrijden en daarbij goed letten op comfort.
Wonende in Groningen, met familie over het hele land en het realistische vooruitzicht van het forenzenleven, is het hebben van een klein autootje erg handig.
 
Was te duur in Nederland. In Duitsland een stuk goedkoper minder duur.
Ik keek even naar de vanaf prijs in NL. Dat is inderdaad uhh veel geld. Ook al is hij in Duitsland goedkopen, ik ben blij dat de eerste eigenaar al heel veel afschrijving heeft gepakt.
 
Wonende in Groningen, met familie over het hele land en het realistische vooruitzicht van het forenzenleven, is het hebben van een klein autootje erg handig.
Weet je wat nog handiger is? Een grote auto! ;) Maar de vraag is of dat financiel een beetje te doen is...
 
Er moet ook ruimte blijven voor toekomstdromen he!
By the way, ik zou dan kijken naar een Skoda Rapid. Verbruikt zo ongeveer evenveel als een up!, kost ongeveer evenveel maar dan heb je wel iets wat op een auto lijkt. En aangezien het een uitgaand model is is er misschien nog wel een prijsje te breken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan