Internationale Politiek

Als ze voortdurend wordt geconfronteerd met haar (aanstaande) nederlaag, denk ik dat ze het fatsoen moet hebben om zich erbij neer te leggen en terug te treden. Ze beledigt de democratie en het parlement met haar hazengedrag.
Maar ze zou haar volk er wel eens mee kunnen redden. De deal is de enige niet rampzalige uitkomst. En als ze die er met uitstel en een paar geleende geitenpaadjes door krijg, is het uitstel wel gerechtvaardigd
 
May zit in een heel lastig pakket, ze heeft een zo goed mogelijke deal proberen te regelen bij de EU alleen ziet het parlement deze deal niet zitten. Nu probeert ze de deal nog te verbeteren (of minder slecht te maken) juist om het parlement meer de zin te geven. Als zij nu opstapt gaat de deal echt niet beter worden. Ik vermoed dat er een brexit zonder deal aankomt waar iedereen wel wat van gaat voelen in de komende jaren.
De deal gaat gewoon door, denk ik. Er is absoluut geen meerderheid in het parlement voor no deal. Als het puntje bij paaltje komt en de keuze tussen deal en no deal gaat, denk ik dat men toch voor de deal kiest
 
Het is de koppigheid die me stoort. De schreeuw van het volk om een nieuw referendum is groot. Vrijwel iedereen heeft een uitgelubberde kringspier na de leugens van de pro-Brexit beweging. Nu die leugens langzaam maar zeker allemaal van hun waanzin ontdaan zijn, is het enige dat rest een nieuw referendum.
Met de meeste peilingen die een nog grotere meerderheid voor Brexit voorspellen. De mensheid is gek geworden
 
Moeilijk, moeilijk, moeilijk. May heeft haar eigen graf gegraven. Ze staat er al met één been in, maar beseft nog niet dat ze van de beademing is afgehaald.
En ik voorspel dat May, hoezeer ik ook een teringhekel aan haar heb, nog lang PM zal zijn. Er is geen enkel alternatief
 
Dat schrijft de pers in NL, omdat ze dat graag willen. Athangend van de vraagstelling, is een People’s Vote een risky business
Ja ik vind het een beetje lastig. Hoewel ik geloof dat een brexit nadelig kan zijn, wekt de NL-pers mij wel de indruk vrij subjectief te berichten over de brexit. Waardoor het lastig is om in te schatten of het werkelijk zo 'rampzalig' is.
 
Ja ik vind het een beetje lastig. Hoewel ik geloof dat een brexit nadelig kan zijn, wekt de NL-pers mij wel de indruk vrij subjectief te berichten over de brexit. Waardoor het lastig is om in te schatten of het werkelijk zo 'rampzalig' is.
Behalve de hoop op een handelsverdrag met de VS, die de Brexiteers ons voorschotelen, is de Brexit, volgens alle serieuze bronnen (zonder deal) inderdaad rampzalig. Daar hoef je niet aan te twijfelen
 
Ja, vorige week een peiling gehoord waar zo'n 55% inmiddels tegen een Brexit is. Vooral de jonge generatie is massaal (>80%) tegen de Brexit.
Ja, maar die jongere generatie is best bereid een paar vraagjes via hun mobieltje beantwoorden, maar gaan zeker niet stemmen in een referendum
 
Ja? Ik heb een beetje het idee dat ze op een positie zit waar ze het niet goed kan doen. Iedere stap, compromis of iets anders krijg je de helft van het land over je heen. Zijn zoveel mensen voor en tegen. Ik weet niet of May het goed doet , volg haar persoonlijk niet heel nauwkeurig, maar heb het gevoel dat niemand op die positie het goed kan doen.
 
Ook echt een ruime meerderheid inderdaad.

Zo ruim is dat niet, hoor. Dit zijn niet alle "kamerleden", maar alle "kamerleden" van haar partij (dus wezenlijk anders dan een Nederlandse motie van wantrouwen). Bijna 20% van het lagerhuis heeft dus direct tegen haar gestemd, en dat zijn dan "haar eigen mensen". Tel daar bij op dat meer dan 50% van de mensen in dat huis helemaal niet bij haar partij horen, dan staat ze er niet zo goed op.

Het kan maar zo zijn dat de mensen die deze stemming hebben afgedwongen wisten dat ze de stemming zouden verliezen, maar er bewust voor hebben gekozen om publiekelijk op deze manier duidelijk te maken dat meer dan 1 op de 3 conservatieven May niet ziet zitten om zo haar positie danig te verzwakken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan