Internazionale - PSV | Dinsdag 11 december | Eindstand 1-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Tja, had ie niet gewisseld, of Pereiro voor Guti hadden we ook wat te zeiken gehad. Het is gewoon de koe in de kont kijken met een hoop als en dan.
Dat had ik een betere wissel gevonden. Of nog beter: Pereiro voor Rosario. Maar je hebt gelijk, het is gemakkelijk lullen achteraf.
 
Omdat je dan weinig winst boekt als je wil winnen. Logisch toch?
Maar waarom zou je Malen voor een middenvelder of verdediger wisselen als je 1 - 0 voorstaat?

Als je 2-1 achterstaat en je gaat alleen door (alles of niets) als je scoort/wint dan geef ik je gelijk. Maar tegen dit Inter een extra aanvaller erin zetten lijkt me onverstandig. Als je geluk heb maak je er eentje extra maar kans groter dat je er 2 tegen krijgt.
 
Maar waarom zou je Malen voor een middenvelder of verdediger wisselen als je 1 - 0 voorstaat?

Als je 2-1 achterstaat en je gaat alleen door (alles of niets) als je scoort/wint dan geef ik je gelijk. Maar tegen dit Inter een extra aanvaller erin zetten lijkt me onverstandig. Als je geluk heb maak je er eentje extra maar kans groter dat je er 2 tegen krijgt.

Ik kon de wissel Bergwijn/Malen wel begrijpen. Bergwijn was wel gevaarlijk, maar bij bijna al zijn aanvallen stokten in zijn poging om 1 of meerdere verdedigers voorbij te pingelen. Prima als je het probeert, liever wel dan niet, maar even terug en een een-tweetje proberen op te zetten om er zo voorbij te komen, of om naar een andere speler passen behoorde ook tot de opties. Vanavond zat het op de assist en het venijnige schot gewoon niet mee, en dan is het best te begrijpen dat je dan halverwege de tweede helft Malen de kans wil geven.

Guti had ik er niet uitgehaald; die draaide prima mee. Ik had eerder De Jong gewisseld voor Pereiro, en dan ook zo halverwege de tweede helft. Pereiro inbrengen met 2 seconden op de klok vind ik wel een klap in het gezicht van Pereiro, maar misschien dat het in goed overleg is gegaan.
 
Dat maakte de wissel van Guti ook des te vreemder en Pereiro 5 seconden voor het einde is natuurlijk ook kansloos. Zeker voor Pereiro.
Ja, de Guti-wissel was onbegrijpelijk. Blijkbaar is Sadilek een vriendje van Van Bommel, maar zet hem er dan in tegen Emmen-thuis. De wissel van Pereiro kan je ook niet maken, zo vlak voor tijd, en zeker omdat Pereiro eerder een vaste waarde was. Niet sterk van Van Bommel.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Guti was helemaal op, die gaf afgelopen maandag nog aan dat hij geen hele wedstrijd meer in de benen heeft en na 60 minuten al leeg is.
 
Ik snap het gedoe om die wissel van Guti niet helemaal? Natuurlijk is hij beter dan Sadilek, maar hij was helemaal leeg joh. Die beste jongen heeft 60 minuten lang moeten racen om al die gaten dicht te lopen (zie vi.nl voor uitleg daarover). Zoveel wedstrijdritme heeft ie niet en blijkbaar ook niet het beste uithoudingsvermogen. Als je hem laat staan wandelt Inter er doorheen. Dan liever 'n frisse kracht. En zoals we gezien hebben in Rotterdam doet Pereiro geen verdedigend werk, dan loopt Inter er dus nog steeds doorheen.

Je had nog beter Ramselaar kunnen brengen dan Pereiro in deze wedstrijd. Maar dat Guti niet meer kon was mij wel duidelijk.

Verder ben ik tevreden met 'n punt. Onmogelijke poule om echt in te schitteren. Goede leerschool, nu kampioen worden en volgend jaar opnieuw proberen.
 


Prima clip.
Lange bal van Inter.
Sainsbury stapt prima in en kopt weg. Bal komt op een plek waar de voorwaartsen (teveel voor) of middenvelders (teveel achter) haar kunnen verwachten, maar in geen velden of wegen zijn.
Interspeler passt door het midden, langs Saisbury die de bal net mist met een sliding (“sjonge wat een prutser die Sainsbury...hoe kan PSV..?.”)
Viergever redt de boel.
Moet je dan opletten hoe vrij die gozer van Inter (zonder bal) is en waar Rosario is. Hij sjokt het beeld in.
Lijkt precies op Jetro, ook hoe hij, kont erin draaiend, de voorzet pareert...
...om daarna, als hij niet oppast, en dat doet hij, niet-uitkijken en niet-instappen, nog stilstaand buitenspel op zal gaan heffen, indien de bal weer ingebracht zal worden.

Rosario: tsja, ernstig overgewaardeerd op dit moment.
 
Laatst bewerkt:
Deze wedstrijd gaat voor mij vooral de geschiedenis in als de wedstrijd van de foute keuzes, in de passing. Zo vaak werd er juist naar de drukte gespeeld of gedraaid terwijl er aan de andere kant ruimte en rust te vinden was. Daar heb ik me echt aan zitten ergeren. Het kwam wellicht door het felle jagen van Inter, maar het viel me echt op dat er te vaak verkeerd gekozen werd. Ook het aantal nutteloze dribbels en mislukte passeerbewegingen was opzienbarend.

Maar goed, geen gezichtsverlies, dus PSV mag tevreden zijn.
 
Deze wedstrijd gaat voor mij vooral de geschiedenis in als de wedstrijd van de foute keuzes, in de passing. Zo vaak werd er juist naar de drukte gespeeld of gedraaid terwijl er aan de andere kant ruimte en rust te vinden was. Daar heb ik me echt aan zitten ergeren. Het kwam wellicht door het felle jagen van Inter, maar het viel me echt op dat er te vaak verkeerd gekozen werd. Ook het aantal nutteloze dribbels en mislukte passeerbewegingen was opzienbarend.

Maar goed, geen gezichtsverlies, dus PSV mag tevreden zijn.

Dat viel me ook op. Te vaak werd niet afgespeeld en liep een speler zich vast en te vaak werden de verkeerde keuze gemaakt. Dat gebeurt in de competitiewedstrijden ook wel, maar dan win je je die toch nog gemakkelijk, omdat je over het algemeen te weinig tegenstand hebt. In de Champions League wedstrijden valt het veel meer op, omdat het vrijwel direct balverlies tot gevolg heeft.
 
Ik snap het gedoe om die wissel van Guti niet helemaal? Natuurlijk is hij beter dan Sadilek, maar hij was helemaal leeg joh. Die beste jongen heeft 60 minuten lang moeten racen om al die gaten dicht te lopen (zie vi.nl voor uitleg daarover). Zoveel wedstrijdritme heeft ie niet en blijkbaar ook niet het beste uithoudingsvermogen. Als je hem laat staan wandelt Inter er doorheen. Dan liever 'n frisse kracht. En zoals we gezien hebben in Rotterdam doet Pereiro geen verdedigend werk, dan loopt Inter er dus nog steeds doorheen.

Je had nog beter Ramselaar kunnen brengen dan Pereiro in deze wedstrijd. Maar dat Guti niet meer kon was mij wel duidelijk.

Verder ben ik tevreden met 'n punt. Onmogelijke poule om echt in te schitteren. Goede leerschool, nu kampioen worden en volgend jaar opnieuw proberen.
Het ging ook niet om Guti zelf maar om het feit dat zon jeugdspeler inbrengen in zo een fysieke wedstrijd niet echt slim is. En dat hebben we gezien ook. Feit is dat PSV in de CL tekkels zwakker is geworden na de wissels en telkens de wedstrijden uit handen gaf na die wissels: Barca uit, Tottenham uit, Barca thuis en Inter uit. Dat is volgens mij iets wat niet klopt want meestal brengen de wissels iets extras wat tot dan toe te kort kwam in de wedstrijd. MvB is iig geen wissel-koning gebleken tot nu toe.
 
Dat viel me ook op. Te vaak werd niet afgespeeld en liep een speler zich vast en te vaak werden de verkeerde keuze gemaakt. Dat gebeurt in de competitiewedstrijden ook wel, maar dan win je je die toch nog gemakkelijk, omdat je over het algemeen te weinig tegenstand hebt. In de Champions League wedstrijden valt het veel meer op, omdat het vrijwel direct balverlies tot gevolg heeft.

Je mist een verbindingsspeler vanuit het middenveld die razendsnel aan kan sluiten en extra aanspeelpunt is. Die is er niet. Daardoor is in de CL balverlies definitief balverlies en in de competitie niet, omdat de linies dan dichter bij elkaar staan.

Wellicht werkt het beter als alledrie de voorwaartsen snelle jongens zijn.
 
Laatst bewerkt:
Toch weer een mooie pot van PSV. Ik vond dat alle PSV-ers goede acties hebben laten zien en een voldoende verdienen. De verdediging had het zwaar. Viergever was daar toch het beste. Hendrix liet zich ook weer van zijn goede kant zijn. De aanvallers waren toch continu dreigend, maar speelden vaak tegen een overtal.
Het is geen Fifa. Je bent 6 wedstrijden zwaar de underdog. Qua budget, selectie en thuiscompetitie. Dat je 5 van de 6 wedstrijden kans maakt op punten is gewoon knap. Dan doe je als selectie en coach echt iets goed hoor. Dat het niet allemaal perfect is. Tja het zijn ook maar mensen en het is wel de top van de top.

Toch mooi dat je in deze poule bij meerdere wedstrijden uberhaupt het geloof had dat er meer inzat? Qua budget zou je zeggen dat je 4x met 5 - 0 word weggespeeld en 2x met 3 - 0 oid. PSV heeft het harstikke goed gedaan. Alleen pech dat er soms niet meer in zat. En tuurlijk, soms slordig. Maar goed als onze spelers nooit slordig waren en geen fouten maakte dan speelde ze al bij Barca.
Precies. Meer zat er eigenlijk niet in. Al weet je het nooit, 5 wedstrijden inderdaad kans gehad op de volle punten. En dat is meer dan waar ik vooraf op gerekend of zelfs maar gehoopt had.
Meh, tegenvaller hoor. Had toch gewoon een overwinning moeten zijn. Wederom onnodig die tegengoal. Onder de streep heeft PSV alleen uit tegen Barca dik verloren, en de rest van de wedstrijden zat het, qua uitslagen, in deze poule telkens vrij dicht bij elkaar. Maar telkens kwamen ze net tekort, of zat het net niet mee. Typisch PSV in europa. Ik verlang zo onderhand toch wel weer eens naar een alles en iedereen verrassende campagne zoals in 2005, desnoods in de EL. Ben een beetje klaar met die net-niet frustrerende partijen.
Tja, ondanks dat PSV kansen had, is het ook kwaliteit of je die voorsprong wel of niet over de streep trekt. Uiteindelijk is het team van PSV toch minder dan de tegenstanders en dan komt aan het einde van de wedstrijd toch het kwaliteitsverschil bovendrijven.
Dat maakte de wissel van Guti ook des te vreemder en Pereiro 5 seconden voor het einde is natuurlijk ook kansloos. Zeker voor Pereiro. Wissel dan niet en waarom dan juist je beste middenvelder wisselen voor een onervaren jeugdspeler?? Kan je Mark wel aanrekenen toch?
Guti klaagde na 90 minuten Excelsior al dat het zwaar was. Sadilek was niet de meeste logische wissel en hij kon ook niet brengen wat hij in Nederland wel brengt. Desondanks durft Van Bommel dus wel gewoon een jeugdspeler erin te gooien. Al had ik gewoon Pereiro gebracht.

Net als Humtoezje twijfelde ik ook of De Jong gewisseld moest worden, maar hij is zo kopsterk. Dat is toch erg handig bij die uittrappen van Zoet.
Zo kun je er tegenaan kijken. Ik denk dat we in deze poule gewoon het klasseverschil hebben gezien. Het lijkt of je leuk meevoetbalt, maar je verliest gewoon. Barca en Spurs waren gewoon echt een paar maatjes te groot. En tegen Inter hebben we echt pech gehad thuis en deze wedstrijd was gelijkspel wel verdiend vond ik.

Inderdaad, ik denk dat we in de EL wel goed met de beteren mee hadden gekund. Maar ik ben toch blij dat we CL hebben gespeeld. Volgend jaar weer.
Precies.
Filmpje doet het niet, maar was een fantastische sliding.
 
Het ging ook niet om Guti zelf maar om het feit dat zon jeugdspeler inbrengen in zo een fysieke wedstrijd niet echt slim is. En dat hebben we gezien ook. Feit is dat PSV in de CL tekkels zwakker is geworden na de wissels en telkens de wedstrijden uit handen gaf na die wissels: Barca uit, Tottenham uit, Barca thuis en Inter uit. Dat is volgens mij iets wat niet klopt want meestal brengen de wissels iets extras wat tot dan toe te kort kwam in de wedstrijd. MvB is iig geen wissel-koning gebleken tot nu toe.
Het is toch logisch dat je in principe aan kwaliteit inboet na een wissel? Je begint met je sterkste spelers, dus daarna wordt het per definitie minder.
 
Het is toch logisch dat je in principe aan kwaliteit inboet na een wissel? Je begint met je sterkste spelers, dus daarna wordt het per definitie minder.
Nee hoor dat hoeft niet zo te zijn. Als het goed is heb je andere soorten spelers die je, wanneer je met plan B gaat spelen, in kunt zetten. Als je theorie altijd zou gelden, dan hadden we nooit succesvolle wissels gezien.
 
Nee hoor dat hoeft niet zo te zijn. Als het goed is heb je andere soorten spelers die je, wanneer je met plan B gaat spelen, in kunt zetten. Als je theorie altijd zou gelden, dan hadden we nooit succesvolle wissels gezien.
Dat is ook zo, maar heeft ook te maken met de breedte van de selectie. En die valt wellicht toch wat tegen: de vaste 11 van het begin van het seizoen, Guti en Malen. Dan houdt het wel zo'n beetje op.
 
Dat is ook zo, maar heeft ook te maken met de breedte van de selectie. En die valt wellicht toch wat tegen: de vaste 11 van het begin van het seizoen, Guti en Malen. Dan houdt het wel zo'n beetje op.
Eens. PSV heeft geen sterke bank. Vergelijkt dat eens met Ajax waar Neres, vd Beek, Wöber, Huntelaar/Dolberg... pfff die zouden bij PSV bijna allemaal in de basis staan...
 
Tja, als we uit bij barca nou veel beter hadden gespeeld en Messi uit de wedstrijd hadden gespeeld, hadden we daar ook gewonnen. En als we alle kansen in elke wedstrijd hadden gemaakt, hadden we die ook gewonnen, en stonden we nu met 18 punten bovenaan. Zo werkt het niet. We staan waar we op grond van het budget en het vertoonde spel hadden moeten staan. We zijn in 5 wedstrijden niet weggespeeld, en dat is al heel wat. We kunnnen met opgeheven hoofd de CL verlaten.

Yep, geen grotere dooddoener dan 'als'.

Er is geen team in de CL dat meer schoten op het doel heeft gehad dan PSV, las ik gisteravond. In veel van de wedstrijden zijn ze amper aan aanvallen toegekomen. Zo'n opgeheven hoofd vind ik dat allemaal niet.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Tsja, ook weer achter de rug. Gezien de verhoudingen is 1-1 prima, maar er had misschien meer in gezeten. Datzelfde gevoel zullen Inter-fans hebben.

Maar die Sainsbury...gutteguttegut.
Verder vond ik Guti niet top deze wedstrijd. Niet dat ik de wissel super logisch vond, maar blijkbaar was hij op.
 
Eens. PSV heeft geen sterke bank. Vergelijkt dat eens met Ajax waar Neres, vd Beek, Wöber, Huntelaar/Dolberg... pfff die zouden bij PSV bijna allemaal in de basis staan...
Mwaah, als ik coach was zou van die spelers er geen een in de basis staan. Dat ajax een sterkere bank heeft is wel waar natuurlijk.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan