Amerika

Dat is nu niet de tijd om over te praten na zo'n incident, eerst moeten de emoties zakken. Bovendien had dit makkelijk voorkomen kunnen worden als de omstanders wapens hadden gehad om de politieagent tegen te houden. Ten slotte had er een betere controle moeten zijn bij de deur van de oorspronkelijke dader zodat die niet zomaar met een pistool naar de bar had kunnen gaan. Als ik daar was geweest had ik de kogel gevangen en in zijn oog gegooid, dat geloof ik echt.
Mohr je account is gehackt door potus :fear: :unsure: :maniac:
 
Tja, dan is er een keer een good-guy met n gun. Die stop de schietpartij... En wordt vervolgens omgelegd door de politie

bericht

Toch maar overgaan op gun-control?

Dit moet toch wel het meest Amerikaanse bericht ooit zijn.

Gebruik van wapens? Check!
Politiegeweld tegen een zwarte? Check!
Meteen aanklagen voor exorbitant bedrag? Check!
 
Vele Amerikanen interesseert het geen reet wat in de rest van de wereld buiten de USA of zelfs buiten hun eigen deelstaat gebeurt.
Dat kan zo zijn, maar een leugenaar aan de leiding zetten geeft m.i. juist aan dat je weinig op hebt met je eigen wereld ;)

 
En we moeten niet vergeten, Pence is veel enger dan Trump....
Eens. Overigens valt het mij op dat ik vooralsnog geen berichten in NL kan vinden aangaande de PlannedParenthood zaak die gister gediend heeft in Amerika. Alhoewel ik geen voorstander ben van abortus (let wel, dat is iets anders dan een tegenstander) ben ik blij dat deze zaak zo is uitgevallen. Omdat a. PP veel meer doet dan alleen maar abortus, zoals voorlichting, verstrekken van voorbehoedsmiddelen etc. en B. omdat ik geen keuze kan maken voor een vrouw en deze niet wil terugjagen naar de kleerhanger.
 
Eens. Overigens valt het mij op dat ik vooralsnog geen berichten in NL kan vinden aangaande de PlannedParenthood zaak die gister gediend heeft in Amerika. Alhoewel ik geen voorstander ben van abortus (let wel, dat is iets anders dan een tegenstander) ben ik blij dat deze zaak zo is uitgevallen. Omdat a. PP veel meer doet dan alleen maar abortus, zoals voorlichting, verstrekken van voorbehoedsmiddelen etc. en B. omdat ik geen keuze kan maken voor een vrouw en deze niet wil terugjagen naar de kleerhanger.
En wat mij dan weer opvalt is dat na alle hel en verdoemenis verhalen over de conservatieve Kavanaugh (zijn positie, niet de beschuldigingen), hij ten faveure van planned parenthood heeft gestemd. Toch duidelijk minder religieus conservatief dan dat de linkse activisten over hem riepen. Zou toch denken dat er misschien wederom een gevalletje van "cry wolf" is.
 
En wat mij dan weer opvalt is dat na alle hel en verdoemenis verhalen over de conservatieve Kavanaugh (zijn positie, niet de beschuldigingen), hij ten faveure van planned parenthood heeft gestemd. Toch duidelijk minder religieus conservatief dan dat de linkse activisten over hem riepen. Zou toch denken dat er misschien wederom een gevalletje van "cry wolf" is.
Ik vermoed dat beide kampen verrast zijn over de keuze van Kavanaugh. Misschien had ie n biertje teveel op bij de stemming ;)
 
Ik vermoed dat beide kampen verrast zijn over de keuze van Kavanaugh.
Voor velen zal dat opgaan, voor mij (en ik heb er weinig kijk op: Amerika blijft een ver van mijn bed show met veel factoren die ik niet kan inschatten) kwam dit echter niet als een verassing. Dat Kavanaugh rechts van het centrum zit en niet ver rechts of vastgeroest conservatief was mij al duidelijk. Maar daar wilde de media niet aan. Alles dat Trump doet is tenslotte vanuit de slechtste beweegredenen en iedereen die met hem samenwerkt is natuurlijk een halve duivel.

(wat niet weg neemt dat Trump ongeschikt is als President)
 
Voor velen zal dat opgaan, voor mij (en ik heb er weinig kijk op: Amerika blijft een ver van mijn bed show met veel factoren die ik niet kan inschatten) kwam dit echter niet als een verassing. Dat Kavanaugh rechts van het centrum zit en niet ver rechts of vastgeroest conservatief was mij al duidelijk. Maar daar wilde de media niet aan. Alles dat Trump doet is tenslotte vanuit de slechtste beweegredenen en iedereen die met hem samenwerkt is natuurlijk een halve duivel.

(wat niet weg neemt dat Trump ongeschikt is als President)
Trump doet een deel om zijn evangelische achterban te pleasen. Dan is de gedachte dat deze man wat conservatief zou zijn niet zo gek.
 
Trump doet een deel om zijn evangelische achterban te pleasen. Dan is de gedachte dat deze man wat conservatief zou zijn niet zo gek.
Dat hij sommige zaken doet om deze groep te vriend te houden lijkt mij wel hard te maken. Dat wil niet zeggen dat al zijn acties dat doel hebben. En het lijkt mij niet valide om bij iedere beslissing direct te roepen dat zijn beslissingen dat als doel hebben (of dat hij per definitie slechte bedoelingen heeft bij besluiten).
 
Dat hij sommige zaken doet om deze groep te vriend te houden lijkt mij wel hard te maken. Dat wil niet zeggen dat al zijn acties dat doel hebben. En het lijkt mij niet valide om bij iedere beslissing direct te roepen dat zijn beslissingen dat als doel hebben (of dat hij per definitie slechte bedoelingen heeft bij besluiten).
Nee, niet alle, maar dit was toch wel een dingetje voor de 'Evans' Waarover Trump volgens mij ook beloftes had gedaan in verkiezingstijd..
 
Absoluut!

En wel opvallend dat Obama daar nooit aan wilde
Het is er nog niet door.. Juich niet te vroeg.
Daarbij, als ik het goed heb heeft Obama ook enkele regels ingevoegd, o.a. meer backgroundcheck van iemand die een wapen koopt. Die wetgeving is weer teruggedraaid onder Trump dacht ik
 
Terug
Bovenaan Onderaan