Overigens meen ik ook een ander karakter te zien opkomen. Vroeger had je met Reygwart, Van der Ende, Blankesteijn, Van Egmond en Uilenberg degelijke scheidsrechters. Ze maakten ook heus wel fouten, maar per saldo waren het betrouwbare leidsmannen.

Nieuw is de lichting ijdeltuiten: Güzübüyük, Makkelie en Nijhuis. Buitengewoon tevreden met zichzelf, maar een ramp van iedereen die hoopt dat de scheids een onopvallende rol zal spelen op de wedstrijd.
Inderdaad, 1e rijtje was een groep kordate mannen die ook zonder kaarten konden zorgen dat een wedstrijd in het gareel liep. 2e rijtje mannen denkt gezag af te kunnen dwingen door kaarten te geven. Of erger nog, met een bandje met daarop 'respect' naar de zijlijn te rennen om de show te stelen :braak:
 
Met het huidige scheidsrechterskorps valt overal wat voor te zeggen, ben ik al blij dat ze geen kaarten geven voor onregelmatig draven..., maar uiteindelijk beschouw ik het toch als normvervaging.
Hmm, maar deze gouwe ouwe uit 91 was ook geel, waarbij het risico op schade aan de enkels misschien wel hoger ligt.
Wat dat betreft kan Hansie Hansie morgen beter zijn klep houden bij VI ;)

De normvervaging die ik zie is vooral het inconsequente fluiten. De ene week is iets geel, de andere week niks, de 3e week rood. Excelsior krijgt in week a een pingel voor iets, in week b krijgt de tegenstander die niet voor een vergelijkbaar geval. Juist van dat soort wisselvalligheid had ik gehoopt af te zijn. Daarbij mag wat mij betreft sterker worden opgetreden worden tegen: het janken om kaarten (ook bij de trainer), het wegtrappen van de bal (spelbederf) en het mekkeren tegen de scheids (de kaart die Luuk vorig seizoen standaard kreeg). Want ook hierin is geen enkele lijn te vinden, hoewel er aan het begin van het seizoen even een strakke lijn leek te ontstaan.
 
Hmm, maar deze gouwe ouwe uit 91 was ook geel, waarbij het risico op schade aan de enkels misschien wel hoger ligt.
Wat dat betreft kan Hansie Hansie morgen beter zijn klep houden bij VI ;)

De normvervaging die ik zie is vooral het inconsequente fluiten. De ene week is iets geel, de andere week niks, de 3e week rood. Excelsior krijgt in week a een pingel voor iets, in week b krijgt de tegenstander die niet voor een vergelijkbaar geval. Juist van dat soort wisselvalligheid had ik gehoopt af te zijn. Daarbij mag wat mij betreft sterker worden opgetreden worden tegen: het janken om kaarten (ook bij de trainer), het wegtrappen van de bal (spelbederf) en het mekkeren tegen de scheids (de kaart die Luuk vorig seizoen standaard kreeg). Want ook hierin is geen enkele lijn te vinden, hoewel er aan het begin van het seizoen even een strakke lijn leek te ontstaan.

Over het eerste deel zijn we het roerend eens.
Het tweede deel op zich ook wel, maar dat kunnen ze nu onmogelijk doen. Dat kan alleen als je zelf consequenter optreedt. Je kunt niet eerst een puinbak creëren en dan verbieden daar commentaar op te hebben. Dat zou mij iets te fascistische trekjes hebben dan.
 
Over het eerste deel zijn we het roerend eens.
Het tweede deel op zich ook wel, maar dat kunnen ze nu onmogelijk doen. Dat kan alleen als je zelf consequenter optreedt. Je kunt niet eerst een puinbak creëren en dan verbieden daar commentaar op te hebben. Dat zou mij iets te fascistische trekjes hebben dan.
Daar heb jij ook wel weer een punt ja.
 
Jouw eigen regel 1.
  1. Ernstig gemeen spel. Hierbij kan worden gedacht aan een tackle die de veiligheid van de andere speler in gevaar brengt.
I rest my case. :sleep:
Gemeen spel, ja. Ernstig? valt over te discussiëren, zeker met de voorbeeld die de KNVB geeft van ernstig gemeen spel. BTW, is niet mijn regel, is voetbalregelement. Maar let's agree to disaggree.
 
Gemeen spel, ja. Ernstig? valt over te discussiëren, zeker met de voorbeeld die de KNVB geeft van ernstig gemeen spel. BTW, is niet mijn regel, is voetbalregelement. Maar let's agree to disaggree.

OK ... Ik hoor bij de 95% die dit een overtreding met als straf een rode kaart vinden en jij waarschijnlijk bij de 5% die vinden van niet of twijfelen. ;)
Hopelijk schoppen ze onze spelers niet zo omver.
 
OK ...Ik hoor bij de 95% die dit een rode kaart vinden en jij waarschijnlijk bij de 5% die vinden van niet of twijfelen. ;)
Klopt, heb aangegeven dat deze in mijn beleving op het randje zit. Was het rood gebleven had je mij niet gehoord, met geel kan ik er ook begrip voor opbrengen.
 
Klopt, heb aangegeven dat deze in mijn beleving op het randje zit. Was het rood gebleven had je mij niet gehoord, met geel kan ik er ook begrip voor opbrengen.

Als de VAR Siemen Mulder niet had ingegrepen was er totaal geen discussie geweest.
 
Als de VAR Siemen Mulder niet had ingegrepen was er totaal geen discussie geweest.
Ja, en wat hadden wij dan nu moeten doen joh ;) Wat dat betreft ben ik wel heel benieuwd naar de uitleg van de VAR en de scheids, maar dat geldt wel voor meer situaties dit weekend.
 
Ja, en wat hadden wij dan nu moeten doen joh ;) Wat dat betreft ben ik wel heel benieuwd naar de uitleg van de VAR en de scheids, maar dat geldt wel voor meer situaties dit weekend.

Ze lullen zich er wel uit. Linksom of rechtsom vinden ze wel een uitweg.
Al zal het steeds moeilijker worden om er een draai aan te geven. De geloofwaardigheid is er al heel lang vanaf.
Het riekt naar Belgische toestanden. :cautious:
 
Mulder: 'Achteraf heb ik het verkeerd ingeschat'

link

'Achteraf had ik scheidsrechter Gözübüyük moeten steunen' zegt Siemen Mulder uit Uithuizen. Hij was de VAR bij de wedstrijd VVV Venlo - FC Groningen. Mulder wil wel benadrukken dat zijn advies niet bepalend is geweest. 'De scheidsrechter beslist of hij bij zijn beslissing blijft of niet. Achteraf gezien heb ik het verkeerd ingeschat. De gehele actie van Promes is roodwaardig. De voetbalwereld verwacht hier rood. Dan moeten we het als arbitrage begrijpelijk houden.'

Tsja ... :drool: :speechless:
 
Heb nu de beelden goed kunnen zien, en inderdaad, hij glijdt voor de speler langs, blokkeert daarmee de weg waarmee hij een veelbelovende aanval onderbreekt. Geel derhalve terecht. Been is niet gestrekt, raakt de speler niet maar blokkeert de weg.

Ik ben er gewoon sprakeloos van dat jij dit na het zien van de beelden als zodanig beoordeelt :zien:, maar gelukkig typen we op dit forum. Het is overduidelijk een bewuste actie, en het is slechts een kwestie van geluk (voor Doan) dat die debiel hem net niet helemaal 100% raakt, anders had Doan gelijk afgevoerd kunnen worden naar het ziekenhuis nadat die mafklapper hem zo bewust met gestrekt been en de noppen vooruit op kniehoogte (duidelijk te zien op de screenshot die Penalty geplaatst heeft) raakt en omverkegelt. Hoe dit in iemands ogen geen ernstig gemeen spel is zal mij oprecht een raadsel blijven.
 
Laatst bewerkt:
Overigens meen ik ook een ander karakter te zien opkomen. Vroeger had je met Reygwart, Van der Ende, Blankesteijn, Van Egmond en Uilenberg degelijke scheidsrechters. Ze maakten ook heus wel fouten, maar per saldo waren het betrouwbare leidsmannen.

Nieuw is de lichting ijdeltuiten: Güzübüyük, Makkelie en Nijhuis. Buitengewoon tevreden met zichzelf, maar een ramp van iedereen die hoopt dat de scheids een onopvallende rol zal spelen op de wedstrijd.
Je bedoelt dat er vroeger geen ijdeltuiten waren onder de scheidsrechters? Dan heb je de tijden van Frans Derks en Jan Keizer dus niet meegemaakt. En van recentere datum kan ik me ook nog 'de Luinge-show' herinneren.
 
Ik denk dat het wel klopt, ja, dat er hier en daar sprake is van omkoping en fraude op dit moment in de eredivisie.
Niet alleen ingegeven door kolderieke acties van spelers, maar zeker ook door belachelijke, met twee maten metende, beslissingen van scheidsrechters.
 
het stukje na de aap emoticon gemist? ;P [edit] oh, je hebt het nu gezien :grin:

Ben met een karretje over mijn telefoon gereden en heb een nieuw scherm, maar het touchen werkt nauwelijks meer. Schiet van links naar rechts.
Begin het op te geven met het toestel, begin sprakeloos te worden.

Ik wilde in de post hiervoor nog wat toevoegen, waardoor het weer klopte met jouw sprakeloos-zijn, maar dat ging onverrichterzake niet door.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er gewoon sprakeloos van dat jij dit na het zien van de beelden als zodanig beoordeelt :zien:, maar gelukkig typen we op dit forum. Het is overduidelijk een bewuste actie, en het is slechts een kwestie van geluk (voor Doan) dat die debiel hem net niet helemaal 100% raakt, anders had Doan gelijk afgevoerd kunnen worden naar het ziekenhuis nadat die mafklapper hem zo bewust met gestrekt been en de noppen vooruit op kniehoogte (duidelijk te zien op de screenshot die Penalty geplaatst heeft) raakt en omverkegelt. Hoe dit in iemands ogen geen ernstig gemeen spel is zal mij oprecht een raadsel blijven.
Overtreding is vergelijkbaar met eerder dit seizoen Promes tegen Lozano. Mij hoor je niet gillen dat rood onterecht zou zijn geweest. Mij hoor je alleen zeggen dat voor de beide kleuren kaart een uitleg mogelijk is.
Met jouw redenatie had het inglijden van Lozano op de keeper van AZ vorig jaar ook met rood bestraft moeten worden, kan je net zo'n still van tonen als bij de actie van gister. Ik ben echter van mening dat beide spelers in dit geval op het randje acteren.
 
Ik besef nu pas dat het eindelijk met feiten/cijfers te staven is dat scheidsfouten over een geheel seizoen niet uitgebalanceerd worden, hetgeen ik al jaren beweer. Ik beweer al jaren dat het zelfs zo’n 5 tot 8 punten per seizoen kunnen kosten/opleveren.

Je kunt die circa 4 VARmomenten per wedstrijd keurig op 1 hoop gooien en vergelijken.

Je zult zien dat dit jaar de topclubs voordeel hebben en het lijkt (voorlopig) naar Ajax te vallen.
Neem bv de goal van VVV in herinnering die afgekeurd werd ivm een duwtje in de rug, te vergelijken met het duwtje tegen Lozano.

Sinds ik voetbal (1975) en voetbal volg is een soortgelijkeovertreding van De Ligt tegen PEC rood.

Promes maakte tegen PSV precies dezelfde overtreding in vergelijking met Doan: rood versus geel.

Enz, enz, enz.

Ik ben benieuwd of een video-analist dat gaat doen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan