PSV - Excelsior | Vrijdag 7 december | Eindstand 6-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Om even wat tegengas te geven dan. Ja, Gutti speelde goed. Maar volgens mij niet zo goed als hij had kunnen spelen vanuit een andere positie. Verder speelde Gutti goed in een wedstrijd die we wonnen met 6-0. Pereiro speelde slecht in een wedstrijd waarin vrijwel alle spelers slecht speelde tegen de nummer 3.
Eens. Deze wedstrijd is geen maatstaf om Guti en Pereiro met elkaar te vergelijken. Bovendien vind ik dat ze ook samen kunnen spelen.
 
Ik zag nog even de eigen doelpunten opnieuw. Jammer dat ze niet tellen in het assist klassement, anders hadden Luuk en Lozano nog een assist mogen bijschrijven. Bij de tweede eigen goal overigens ook nog een mooie voorassist van Lozano.
Tellen assists niet bij eigen goals? Ook vreemd.
 
Guti speelde een goede pot, maar de 10 is zijn positie niet.
Misschien moet PSV klassiek 4-3-3 spelen, met Guti op 8, Rosario op 6 en Luuk op 10. Malen als diepe spits en Beegwijn en Lozano op de vleugels.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Om even wat tegengas te geven dan. Ja, Gutti speelde goed. Maar volgens mij niet zo goed als hij had kunnen spelen vanuit een andere positie. Verder speelde Gutti goed in een wedstrijd die we wonnen met 6-0. Pereiro speelde slecht in een wedstrijd waarin vrijwel alle spelers slecht speelde tegen de nummer 3.
Door zijn flegmatieke houding is hij bij supporters nu eenmaal de eerste naar wie wordt gewezen als het niet loopt. Tegen Feyenoord speelde hij inderdaad dramatisch, maar als het daar om gaat hadden er gisteren een stuk of 9 moeten banken. Pereiro doet het over het algemeen prima dit seizoen, als je door die houding heen kunt kijken. In zijn een na laatste wedstrijd, tegen Barcelona, was hij nota bene zo'n beetje de beste van het veld. En hij is nog steeds onze enige (of in elk geval beste) optie voor de nr. 10-positie.
 
Laatst bewerkt:
Ik zei thuis tegen mijn vrouw dat Pereiro in deze wedstrijd prima had kunnen spelen. Hij is goed in de kleine ruimte en had beter achter Luuk gepast dan Guti. Ik had verwacht (gehoopt) dat Pereiro in de rust Hendrix zou vervangen. Zoveel verdedigende spelers waren helemaal niet nodig tegen dit povere Excelsior

Ik denk ook dat hij een linie terug beter speelt. Guti lijkt me overigens niet zo snel.

Eens!

P.S. Iemand enig idee hoeveel balcontacten Zoet gisteravond heeft gehad? Ik schat in niet eens 10.

En dan waren het ook nog bijna allemaal terugspeelballen en/of doeltrappen.
 
Door zijn flegmatieke houding is hij bij supporters nu eenmaal de eerste naar wie wordt gewezen als het niet loopt. Tegen Feyenoord speelde hij inderdaad dramatisch, maar als het daarom gaat hadden er gisteren een stuk of 9 moeten banken. Pereiro doet het over het algemeen prima dit seizoen, als je door die houding heen kunt kijken. In zijn een na laatste wedstrijd, tegen Barcelona, was hij nota bene zo'n beetje de beste van het veld. En hij is nog steeds onze enige (of in elk geval beste) optie voor de nr. 10-positie.

Pereiro is ook in potentie de beste voetballer van deze selectie. Ik denk niet iemand dat betwijfelt.
 
Guti speelde een goede pot, maar de 10 is zijn positie niet.
Misschien moet PSV klassiek 4-3-3 spelen, met Guti op 8, Rosario op 6 en Luuk op 10. Malen als diepe spits en Beegwijn en Lozano op de vleugels.

Eens, al zou ik nog steeds wel Pereiro op 10 zetten en De Jong gewoon in de spits. Malen komt er wel, maar hoeft van mij nog niet elke wedstrijd te beginnen. Wellicht tegen Inter wel met de De Jong op 10.

Over deze wedstrijd is verder weinig te zeggen. Onthutsend zwak Excelsior, degelijk PSV. Lekker dat je toch nog 6 goals maakt. De echte test is volgende week weer.
 
Mario van der Ende@MariovanderEnde
Lozano wordt op volle snelheid licht geraakt en raakt daardoor uit balans. M.i. reden voor een strafschop en veldverwijdering voor Excelsior-verdediger voor ontnemen scoringskans. #VAR-ingrijpen weer eens nutteloos. #psvexc
...
Van Boekel 2x hopeloos gefaald bij de laatste 2 thuiswedstrijden van PSV. Eerst als scheidsrechter in het Philipstadion bij PSV - Heerenveen en gisteren in Zeist als VAR bij PSV Excelsior. :zien::FP:
 
Gênante vertoning in Eindhoven

link

Verliezen van PSV is geen schande. Maar Excelsior zette zich vrijdagavond, niet voor het eerst dit seizoen, op een gênante wijze voor schut in Eindhoven. De Kralingers creëerden niets, niet eens een schot naast de palen, en gingen er met 6-0 af.
En zo is het steeds knapper dat Excelsior nog altijd niet in de gevarenzone staat. Na vijftien wedstrijden staat de teller al op veertig tegendoelpunten. Ter vergelijking: vorig jaar kreeg Excelsior in het hele seizoen 56 doelpunten tegen.

Excelsior kwam er totaal niet aan te pas.
 
Mario van der Ende@MariovanderEnde
Lozano wordt op volle snelheid licht geraakt en raakt daardoor uit balans. M.i. reden voor een strafschop en veldverwijdering voor Excelsior-verdediger voor ontnemen scoringskans. #VAR-ingrijpen weer eens nutteloos. #psvexc
...
Van Boekel 2x hopeloos gefaald bij de laatste 2 thuiswedstrijden van PSV. Eerst als scheidsrechter in het Philipstadion bij PSV - Heerenveen en gisteren in Zeist als VAR bij PSV Excelsior. :zien::FP:
Manschot beslist uiteindelijk bij dat VAR-moment. Ook los daarvan floot hij overigens dramatisch.
 
Manschot beslist uiteindelijk bij dat VAR-moment. Ook los daarvan floot hij overigens dramatisch.

Ook dat is waar. Het neemt niet weg dat de VAR in dit geval helemaal niet moet ingrijpen.
Je raakt gewend aan het abominabele niveau van de scheidsrechters.
 
Ik vond het interview na de wedstrijd met de verdediger van Excelsior die de penalty veroorzaakte ook tenenkrommend. Dat je zegt dat je het vond dat het geen penalty was, dat snap ik nog. Maar dat je Lozano nog even een trap na geeft door te zeggen dat er de laatste weken genoeg is gezegd en geschreven over het val gedrag van Lozano vond ik triest. Beetje de Popi jopi uithangen nu je een keer voor de Fox sports camera mocht verschijnen.
 
Mario van der Ende@MariovanderEnde
Lozano wordt op volle snelheid licht geraakt en raakt daardoor uit balans. M.i. reden voor een strafschop en veldverwijdering voor Excelsior-verdediger voor ontnemen scoringskans. #VAR-ingrijpen weer eens nutteloos. #psvexc
...
Van Boekel 2x hopeloos gefaald bij de laatste 2 thuiswedstrijden van PSV. Eerst als scheidsrechter in het Philipstadion bij PSV - Heerenveen en gisteren in Zeist als VAR bij PSV Excelsior. :zien::FP:
Tja, de hetze van Derksen begint zijn wrange vruchten af te werpen..
 
Mario van der Ende@MariovanderEnde
Lozano wordt op volle snelheid licht geraakt en raakt daardoor uit balans. M.i. reden voor een strafschop en veldverwijdering voor Excelsior-verdediger voor ontnemen scoringskans. #VAR-ingrijpen weer eens nutteloos. #psvexc
...
Van Boekel 2x hopeloos gefaald bij de laatste 2 thuiswedstrijden van PSV. Eerst als scheidsrechter in het Philipstadion bij PSV - Heerenveen en gisteren in Zeist als VAR bij PSV Excelsior. :zien::FP:
Eindelijk toch iemand die er een penalty in zag.
Ik vond het interview na de wedstrijd met de verdediger van Excelsior die de penalty veroorzaakte ook tenenkrommend. Dat je zegt dat je het vond dat het geen penalty was, dat snap ik nog. Maar dat je Lozano nog even een trap na geeft door te zeggen dat er de laatste weken genoeg is gezegd en geschreven over het val gedrag van Lozano vond ik triest. Beetje de Popi jopi uithangen nu je een keer voor de Fox sports camera mocht verschijnen.
Ja, dat vond ik ook droevig. Hij heeft net met 6-0 op de broek gekregen, een penalty veroorzaakt, een eigen goal gemaakt en een donkergele kaart gekregen. #droeftoeter
Sadilek viel trouwens ook prima in, vond ik.
Die laat inderdaad de dingen zien, die wij allen van Rigo verwachtten, maar nooit te zien krijgen.
 
Lekker potje, wat een dominantie, bizar. Ik ben heel erg blij dat Guti eindelijk in de basis begon, maar liever zie ik hem nog achter Pereiro. Voorwaarde is dan wel dat die luilak 8 van de 10 wedstrijden presteert ipv minder dan de helft. In de eredivisie kan Guti prima op de plek van Hendrix spelen in de meeste wedstrijden.

Het verschil tussen Rosario en Hendrix werd gisteren ook maar weer eens duidelijk. Allebei nuttig en heel belangrijk in het snel terugveroveren, maar voetballend is Rosario stuk sneller in handelen en meer naar voren.
 
Lekker potje, wat een dominantie, bizar. Ik ben heel erg blij dat Guti eindelijk in de basis begon, maar liever zie ik hem nog achter Pereiro. Voorwaarde is dan wel dat die luilak 8 van de 10 wedstrijden presteert ipv minder dan de helft. In de eredivisie kan Guti prima op de plek van Hendrix spelen in de meeste wedstrijden.

Het verschil tussen Rosario en Hendrix werd gisteren ook maar weer eens duidelijk. Allebei nuttig en heel belangrijk in het snel terugveroveren, maar voetballend is Rosario stuk sneller in handelen en meer naar voren.

Nou..ik heb af en toe klamme handjes als Rosario ingespeeld wordt en er druk op hem wordt gezet. Zo snel gaat het allemaal niet. (Maar bijna altijd vindt hij net de oplossing)
 
Pereiro is ook in potentie de beste voetballer van deze selectie. Ik denk niet iemand dat betwijfelt.

Ja, ik.
Omdat ik bijna zeker weet dat hij niet sneller meer wordt. Zowel fysiek als denkend vermogen.

Ik vermoed dat het komt omdat zijn hoofd niet vast genoeg aan zijn romp zit. Het schuddelt teveel heen en weer.
Dat kost hem elke keer net een fractie, die hij nodig heeft de top te halen.
Hij zou een stierennek moeten kweken, maar dat lijkt me nogal wat.

Dus in potentie is wat mij betreft te veranderen in: dit is het, er zit geen rek meer in.

(Ik besef dat hier de golfer spreekt)
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan