Eens, maar waarom zou Guti alleen voor Hendrix in de ploeg kunnen komen? Als je het mij vraagt komen alle drie de middenvelders eigenlijk wel in aanmerking om gewisseld te worden voor Guti. Dus al helemaal geen reden meer om hem op de bank te houden, en zeker niet onder het excuus dat hij nog zou moeten wennen. Nog nooit zo'n onzin gehoord.

Ik noem vooral Hendrix omdat ik hem momenteel het snelst door het ijs zie zakken. Pereiro heeft aanvallende kwaliteiten en speelt op een positie wat eigenlijk niet de plek voor Guti is en waar hij denk ik ook minder tot zijn recht zal komen. Rosario vind ik momenteel beter spelen, hoewel ook een dip, maar laat in topwedstrijden wel zien beter mee te kunnen dan Jorrit.
 
Ergens heb ik ook het gevoel dat Guti gewoon opgedrongen is aan van Bommel. PSV was er al lang mee bezig en nu was er de kans en is hij eigenlijk in een split-second gehaald. Het zou me niets verbazen als van Bommel toch een statement wil maken door hem zo lang op de bank te houden. Wanneer de resultaten dan niet tegenzitten kan dat ook zonder veel weerwoord, maar vandaag zie je al meteen dat Guti een enorme aanvallende kwaliteitsimpuls geeft met zijn passing en goede loopacties met de bal (itt Hendrix die dit ook doet maar vaak de bal verliest).

En je kan het recht proberen te praten dat Hendrix veel vuil werk op knapt, maar ik geloof er ook in dat Guti dit in een 'Guardado-rol' kan doen. Dat is immers ook zijn natuurlijke positie. Daarnaast is het ook niet nodig om in de Eredivisie met een echt blok op het middenveld te staan en in topwedstrijden zit je met twee rappe vleugelspitsen maar niemand die de pas kan geven om zo gebruik te maken van de ruimte. Dit zag je vandaag ook sterk verbeteren bij het invallen van Guti.

Ik weet even niet meer wat ik nog moet schrijven, maar om maar zo krampachtig vast te houden aan een Hendrix en om dan Guti op de bank te houden die aantoonbaar beter is en met enorme potentie om nog beter te worden denk ik dat de koppigheid van de trainer vooral de reden is dat hij 90% van de tijd het bankje warm mag houden. Dit heeft waarschijnlijk punten gekost in de CL (en dus geld) en zal nog punten gaan kosten in de Eredivisie, we kunnen alleen maar hopen dat MvB snel het licht zal zien.

Ik denk dat Van Bommel teveel winnaar is om een speler die het elftal beter maakt op de bank te houden, puur en alleen omdat een transfer hem opgedrongen zou zijn. Van de andere kant... Van Bommel is wel een eigenwijze donder natuurlijk. Nee, hij is toch meer een winnaar dan dat hij eigenwijs is volgens mij...

Misschien mag Hendrix in de winterstop wel een transfer maken, en moet hij tot die tijd nog wat meer spelen ivm de transferwaarde?
 
Dat Mark zich zou ergeren aan zijn spelers vind ik dat raar. Hij stuurt zijn spelers het veld op met een strijdplan. Sommige spelers (Willems, Pröpper) sjokten over het veld en wilden het strijdplan niet uitvoeren, terwijl de spelers vandaag het strijdplan niet konden uitvoeren vanwege het spel wat Feyenoord speelde. Ik zie bepaalde patronen terugkeren in het spel van PSV: De verdedigers en controlleurs staan dicht op elkaar, de aanvallers plus Pereiro zetten druk en de verdedigende en aanvallende linie staan vaak ver van elkaar af wanneer er druk wordt gezet. Gio heeft hier een goede oplossing voor gevonden, hij positioneerde zijn centrale verdedigers namelijk op een grote afstand van de rest. Hiermee lokt hij onze voorhoede uit de kast en blijft er niet veel meer van ons blok over. In contrast met Barcelona, een team dat wat dichter op elkaar stond waardoor er minder grote afstanden overbrugd moesten worden. Dat maakte het voor PSV makkelijker om te storen, omdat onze controlleurs tevens een minder grote afstand moesten overbruggen om toch deel te nemen aan het drukzetten. Dat zag je ook regelmatig terugkomen wanneer de bal naar de zijkanten van het veld werd gestuurd.

Nog een opvallend puntje is dat onze laatste linie altijd teruguit holt bij omschakeling van de tegenstander. Hendrix en Rosario zijn dus eigenlijk degene die moeten instappen om schoten te voorkomen of dergelijk gevaar van afstand. Wanneer je druk zet op deze twee, en met succes de bal verovert, kun je ongestoord naar onze goal toe dribbelen omdat vrijwel niemand toch durft/mag instappen. Super leuke patroontjes voor tegen Emmen, wat in negentig minuten tijd wel een foutje maakt en je kunt afstraffen, maar het is o zo kwetsbaar tegen teams die vol overtuiging en lef durven te spelen. Die slopen gewoon ons middenveld en dat ligt echt aan onze speelwijze en niet aan spelers met een zogenaamde 'off-day' dan wel kwaliteitsgebrek.
Wat hebben Propper en Willems er mee te maken?

Tuurlijk het strijdplan faalde mede door de houding van Feyenoord. Maar volgensmij zag ik in het begin van de wedstrijd Hendrix een dribbel beginnen en heel 'dom' de bal verliezen. Zoiets was bijvoorbeeld onnodig en als iemand dat irritant vind is het MvB wel. Dat bedoelde ik met ergeren. Wanneer spelers domme fouten maken dan heb ik het gevoel dat zoiets ergernis oproept bij MvB.

Dat laatste ben ik niet met je eens over de spelwijze. Ten eerste het vrij logisch dat een verdeding teruit holt, zeker wanneer je geen top verdeding hebt die 1 op 1 kunnen spelen en weinig snelheid hebben. Ten tweede, tegen Feyenoord was namelijk voornamelijk het probleem dat het middenveld al zijn duels verloor en vrij slordig was in de passing. Dan kun je wel als verdediger instappen, wat ook wel eens gebeurd, maar dan kom je altijd een man te kort. Zeker gezien Schwaab en Viergever matige verdedigers zijn. Dan verwacht je juist duel kracht en verdedigings kracht van Hendrix en Rosario. Maar in de eerste helft lieten die twee zich gewoon af troeven door de felheid van de Feyenoorders. Denk niet dat je daar als coach in een wedstrijd nog veel aan kan veranderen. Na één nederlaag (tegen een team wat je op papier moet verslaan) is opeens het hele systeem niet meer goed. Dat is gewoon opportunisme. Om een voorbeeld te geven, Periero is het veld ingestuurd met bepaalde taken en instructies. Die worden niet gevolgd dus ligt Pereiro er binnen 45 min (terecht) uit. Kun je wel het systeem de schuld geven maar volgensmij had Pereiro gewoon vandaag individueel gefaald. Hetzelfde geld voor een Hendrix.
 
Wat hebben Propper en Willems er mee te maken?

Tuurlijk het strijdplan faalde mede door de houding van Feyenoord. Maar volgensmij zag ik in het begin van de wedstrijd Hendrix een dribbel beginnen en heel 'dom' de bal verliezen. Zoiets was bijvoorbeeld onnodig en als iemand dat irritant vind is het MvB wel. Dat bedoelde ik met ergeren. Wanneer spelers domme fouten maken dan heb ik het gevoel dat zoiets ergernis oproept bij MvB.

Dat laatste ben ik niet met je eens over de spelwijze. Ten eerste het vrij logisch dat een verdeding teruit holt, zeker wanneer je geen top verdeding hebt die 1 op 1 kunnen spelen en weinig snelheid hebben. Ten tweede, tegen Feyenoord was namelijk voornamelijk het probleem dat het middenveld al zijn duels verloor en vrij slordig was in de passing. Dan kun je wel als verdediger instappen, wat ook wel eens gebeurd, maar dan kom je altijd een man te kort. Zeker gezien Schwaab en Viergever matige verdedigers zijn. Dan verwacht je juist duel kracht en verdedigings kracht van Hendrix en Rosario. Maar in de eerste helft lieten die twee zich gewoon af troeven door de felheid van de Feyenoorders. Denk niet dat je daar als coach in een wedstrijd nog veel aan kan veranderen. Na één nederlaag (tegen een team wat je op papier moet verslaan) is opeens het hele systeem niet meer goed. Dat is gewoon opportunisme. Om een voorbeeld te geven, Periero is het veld ingestuurd met bepaalde taken en instructies. Die worden niet gevolgd dus ligt Pereiro er binnen 45 min (terecht) uit. Kun je wel het systeem de schuld geven maar volgensmij had Pereiro gewoon vandaag individueel gefaald. Hetzelfde geld voor een Hendrix.

Ons team is vandaag overrompeld en gelijk beginnen er mensen te spreken over 'ongemotiveerde' spelers of dergelijk. Met mijn voorbeeld waarbij Pröpper en Willems aanhaalde wilde ik duidelijk maken dat deze twee apatisch over het veld sjokten vanwege hun instelling. Vandaag liepen er een stel voetballers apatisch over het veld omdat zij simpelweg niet meer wisten wat ze moesten doen, wat los staat van een slechte instelling mijn inziens.

Anyway, dat voorbeeld is niet van groot belang voor de eigenlijke discussie.

Ik ben het met het eerste deel eens. Ik begrijp ook wel dat we met Schwaab en Viergever geen 1-op-1 kunnen spelen ;), maar het probleem met ons systeem is dat je dit wel móét doen, zodra de tegenstander onze Jorrit en Pablo voorbij zijn, omdat er zo'n gigantisch gat tussen ons verdedigend blok en de voorhoede is na het drukzetten. Daarom zijn wij zo ontzettend zwak bij de omschakeling van de tegenstander. Als je verdediging teruguit loopt, dien je daar een stabiel blok voor te zetten. Jorrit en Pablo zijn stabiel genoeg voor 80% van de wedstrijden in de Eredivisie, maar voor die andere 20% loop je gewoon tegen problemen aan. Een 4-4-2 zoals tegen Barcelona zou dus een goede oplossing zijn om toch een stabiel blok te vormen. En nee, ik baseer niet op één wedstrijd dat ons systeem slecht is, dat doe ik op meerdere. Kijk maar naar Groningen, PEC of Fortuna. Hetzelfde probleem komt weer bovendrijven. Ik bekritiseer ons 4-2-1-3 systeem nota bene al sinds de Johan Cruijff Schaal. Dat onze zwaktes voor zo'n lange tijd onopgemerkt zijn gebleven is een wonder te noemen.

Dat Jorrit en Pablo zo vaak liggen te knoeien is tevens een grove fout van ons krakkemikkig systeem. Zij zijn namelijk onze verbindingsspelers die de verdediging met de voorhoede alles behalve kunnen verbinden! Kijk anders wat Feyenoord vandaag de hele wedstrijd heeft gedaan: Alles over de flanken gespeeld! Dat kunnen Bergwijn & Angelino of Lozano & Dumfries ook heel makkelijk doen, maar dat gebeurt niet. Onze voorhoede staat daarvoor te diep en is onaanspeelbaar voor de rest van het team. Veel te veel afhankelijk van de lange bal.

En Pereiro heb ik al verdedigd sinds ik op dit forum ben gekomen. Deze speler dien je te gebruiken wanneer je vooruit speelt vanuit de omschakeling. Oftewel wanneer je druk zet en controle hebt over het veld. Dan vallen er ruimtes waarmee Pereiro goed raad weet. Als je onder druk uit moet komen heb je weinig aan Pereiro en al helemaal niet wanneer er dan fysieke duels bij komen kijken.

Je kan wel zeggen dat Pereiro gewoon wat meer ballen had moeten tonen vandaag, niet zo traag moet zijn en weet ik veel wat, maar we moeten ondertussen toch wel weten dat dit zijn kwaliteiten gewoon niet zijn. Dat Pereiro vandaag slecht speelde is geen verrassing maar een verwachting.
 
Ons team is vandaag overrompeld en gelijk beginnen er mensen te spreken over 'ongemotiveerde' spelers of dergelijk. Met mijn voorbeeld waarbij Pröpper en Willems aanhaalde wilde ik duidelijk maken dat deze twee apatisch over het veld sjokten vanwege hun instelling. Vandaag liepen er een stel voetballers apatisch over het veld omdat zij simpelweg niet meer wisten wat ze moesten doen, wat los staat van een slechte instelling mijn inziens.

Anyway, dat voorbeeld is niet van groot belang voor de eigenlijke discussie.

Ik ben het met het eerste deel eens. Ik begrijp ook wel dat we met Schwaab en Viergever geen 1-op-1 kunnen spelen ;), maar het probleem met ons systeem is dat je dit wel móét doen, zodra de tegenstander onze Jorrit en Pablo voorbij zijn, omdat er zo'n gigantisch gat tussen ons verdedigend blok en de voorhoede is na het drukzetten. Daarom zijn wij zo ontzettend zwak bij de omschakeling van de tegenstander. Als je verdediging teruguit loopt, dien je daar een stabiel blok voor te zetten. Jorrit en Pablo zijn stabiel genoeg voor 80% van de wedstrijden in de Eredivisie, maar voor die andere 20% loop je gewoon tegen problemen aan. Een 4-4-2 zoals tegen Barcelona zou dus een goede oplossing zijn om toch een stabiel blok te vormen. En nee, ik baseer niet op één wedstrijd dat ons systeem slecht is, dat doe ik op meerdere. Kijk maar naar Groningen, PEC of Fortuna. Hetzelfde probleem komt weer bovendrijven. Ik bekritiseer ons 4-2-1-3 systeem nota bene al sinds de Johan Cruijff Schaal. Dat onze zwaktes voor zo'n lange tijd onopgemerkt zijn gebleven is een wonder te noemen.

Dat Jorrit en Pablo zo vaak liggen te knoeien is tevens een grove fout van ons krakkemikkig systeem. Zij zijn namelijk onze verbindingsspelers die de verdediging met de voorhoede alles behalve kunnen verbinden! Kijk anders wat Feyenoord vandaag de hele wedstrijd heeft gedaan: Alles over de flanken gespeeld! Dat kunnen Bergwijn & Angelino of Lozano & Dumfries ook heel makkelijk doen, maar dat gebeurt niet. Onze voorhoede staat daarvoor te diep en is onaanspeelbaar voor de rest van het team. Veel te veel afhankelijk van de lange bal.

En Pereiro heb ik al verdedigd sinds ik op dit forum ben gekomen. Deze speler dien je te gebruiken wanneer je vooruit speelt vanuit de omschakeling. Oftewel wanneer je druk zet en controle hebt over het veld. Dan vallen er ruimtes waarmee Pereiro goed raad weet. Als je onder druk uit moet komen heb je weinig aan Pereiro en al helemaal niet wanneer er dan fysieke duels bij komen kijken.

Je kan wel zeggen dat Pereiro gewoon wat meer ballen had moeten tonen vandaag, niet zo traag moet zijn en weet ik veel wat, maar we moeten ondertussen toch wel weten dat dit zijn kwaliteiten gewoon niet zijn. Dat Pereiro vandaag slecht speelde is geen verrassing maar een verwachting.
Ik vind dit toch wel een mooie analyse.

Ik vroeg me eigenlijk tijdens de wedstrijd af, waarom PSV in de eerste helft geen 4-3-3 speelde? Lozano en Bergwijn tegen St. Juste en Malacia. Daar leken mij wel kansen te liggen? Feyenoord speelde ook 4-3-3, dus dan is er minder ruimte voor de backs van PSV om op te stomen, lijkt me.
 
Ik ben bang dat Guti alweer heel snel zal willen vertrekken bij PSV, zeker als zijn vriend Lozano in de winter en anders zeker in de zomer een transfer maakt. Ook denk ik dat het niet opstellen van Guti tot gevolg heeft dat spelers wel twee keer na gaan denken voordat ze naar PSV gaan doordat ze zien hoe je zomaar op de bank belandt ondanks je kwaliteiten. Offer Hendrix nou eindelijk eens op. Dat is duidelijk de minste speler in het team.
 
Ons team is vandaag overrompeld en gelijk beginnen er mensen te spreken over 'ongemotiveerde' spelers of dergelijk. Met mijn voorbeeld waarbij Pröpper en Willems aanhaalde wilde ik duidelijk maken dat deze twee apatisch over het veld sjokten vanwege hun instelling. Vandaag liepen er een stel voetballers apatisch over het veld omdat zij simpelweg niet meer wisten wat ze moesten doen, wat los staat van een slechte instelling mijn inziens.

Anyway, dat voorbeeld is niet van groot belang voor de eigenlijke discussie.

Ik ben het met het eerste deel eens. Ik begrijp ook wel dat we met Schwaab en Viergever geen 1-op-1 kunnen spelen ;), maar het probleem met ons systeem is dat je dit wel móét doen, zodra de tegenstander onze Jorrit en Pablo voorbij zijn, omdat er zo'n gigantisch gat tussen ons verdedigend blok en de voorhoede is na het drukzetten. Daarom zijn wij zo ontzettend zwak bij de omschakeling van de tegenstander. Als je verdediging teruguit loopt, dien je daar een stabiel blok voor te zetten. Jorrit en Pablo zijn stabiel genoeg voor 80% van de wedstrijden in de Eredivisie, maar voor die andere 20% loop je gewoon tegen problemen aan. Een 4-4-2 zoals tegen Barcelona zou dus een goede oplossing zijn om toch een stabiel blok te vormen. En nee, ik baseer niet op één wedstrijd dat ons systeem slecht is, dat doe ik op meerdere. Kijk maar naar Groningen, PEC of Fortuna. Hetzelfde probleem komt weer bovendrijven. Ik bekritiseer ons 4-2-1-3 systeem nota bene al sinds de Johan Cruijff Schaal. Dat onze zwaktes voor zo'n lange tijd onopgemerkt zijn gebleven is een wonder te noemen.

Dat Jorrit en Pablo zo vaak liggen te knoeien is tevens een grove fout van ons krakkemikkig systeem. Zij zijn namelijk onze verbindingsspelers die de verdediging met de voorhoede alles behalve kunnen verbinden! Kijk anders wat Feyenoord vandaag de hele wedstrijd heeft gedaan: Alles over de flanken gespeeld! Dat kunnen Bergwijn & Angelino of Lozano & Dumfries ook heel makkelijk doen, maar dat gebeurt niet. Onze voorhoede staat daarvoor te diep en is onaanspeelbaar voor de rest van het team. Veel te veel afhankelijk van de lange bal.

En Pereiro heb ik al verdedigd sinds ik op dit forum ben gekomen. Deze speler dien je te gebruiken wanneer je vooruit speelt vanuit de omschakeling. Oftewel wanneer je druk zet en controle hebt over het veld. Dan vallen er ruimtes waarmee Pereiro goed raad weet. Als je onder druk uit moet komen heb je weinig aan Pereiro en al helemaal niet wanneer er dan fysieke duels bij komen kijken.

Je kan wel zeggen dat Pereiro gewoon wat meer ballen had moeten tonen vandaag, niet zo traag moet zijn en weet ik veel wat, maar we moeten ondertussen toch wel weten dat dit zijn kwaliteiten gewoon niet zijn. Dat Pereiro vandaag slecht speelde is geen verrassing maar een verwachting.
Degenen die Pereiro altijd verdedigen vinden hem toch zo goed omdat hij er altijd staat in topwedstrijden?
 
Ik ben bang dat Guti alweer heel snel zal willen vertrekken bij PSV, zeker als zijn vriend Lozano in de winter en anders zeker in de zomer een transfer maakt. Ook denk ik dat het niet opstellen van Guti tot gevolg heeft dat spelers wel twee keer na gaan denken voordat ze naar PSV gaan doordat ze zien hoe je zomaar op de bank belandt ondanks je kwaliteiten. Offer Hendrix nou eindelijk eens op. Dat is duidelijk de minste speler in het team.
Lozano gaat niet weg in de winter. En Guti gaat alleen weg als PSV dat wil. En daar is na 1 jaar helemeel geen reden toe, of er moet iemand 30 m voor hem bieden.
 
Van Bommel weer gezakt voor een examen wat gemakkelijk hoort te zijn. Altijd dezelfde 11 in de basis. Nooit komen met een verrasingstaktiek. En maar lullen tegen de 4e man. Hendrix, Pereiro idd niet meer in de basis IPF en Rosario loopt ook maar een beetje mee. Ik ben even klaar met onze coach en zijn zgn. strijdwijze. Het is gewoon genant als je ziet dat 20 minuten lang in de 1e helft Feyenoord alle duels won en PSV daar niets tegenoverzet. Dit kan wel eens de lanstitel kosten. Mijn enthousiasme wat tot afgelopen nacht duurde is in elk geval flink getemperd, en ik hoef die kop van van Bommel even niet meer te zien.

Erg veel krediet had hij dan blijkbaar sowieso niet bij je... :cautious:
 
Ik ben bang dat Guti alweer heel snel zal willen vertrekken bij PSV, zeker als zijn vriend Lozano in de winter en anders zeker in de zomer een transfer maakt. Ook denk ik dat het niet opstellen van Guti tot gevolg heeft dat spelers wel twee keer na gaan denken voordat ze naar PSV gaan doordat ze zien hoe je zomaar op de bank belandt ondanks je kwaliteiten. Offer Hendrix nou eindelijk eens op. Dat is duidelijk de minste speler in het team.
Logisch inderdaad, dat spelers niet naar PSV zullen gaan komen. Van Bommel maakt zich belachelijk door Guti nauwelijks kans te geven in PSV 1.
Zo'n goede voetballer, zeg ik nog maar eens.
 
Anyway, dat voorbeeld is niet van groot belang voor de eigenlijke discussie.
Was wel een goed voorbeeld hoor. Ik begreep het alleen even niet.

Ik ben het met het eerste deel eens. Ik begrijp ook wel dat we met Schwaab en Viergever geen 1-op-1 kunnen spelen ;), maar het probleem met ons systeem is dat je dit wel móét doen, zodra de tegenstander onze Jorrit en Pablo voorbij zijn, omdat er zo'n gigantisch gat tussen ons verdedigend blok en de voorhoede is na het drukzetten. Daarom zijn wij zo ontzettend zwak bij de omschakeling van de tegenstander. Als je verdediging teruguit loopt, dien je daar een stabiel blok voor te zetten. Jorrit en Pablo zijn stabiel genoeg voor 80% van de wedstrijden in de Eredivisie, maar voor die andere 20% loop je gewoon tegen problemen aan. Een 4-4-2 zoals tegen Barcelona zou dus een goede oplossing zijn om toch een stabiel blok te vormen. En nee, ik baseer niet op één wedstrijd dat ons systeem slecht is, dat doe ik op meerdere. Kijk maar naar Groningen, PEC of Fortuna. Hetzelfde probleem komt weer bovendrijven. Ik bekritiseer ons 4-2-1-3 systeem nota bene al sinds de Johan Cruijff Schaal. Dat onze zwaktes voor zo'n lange tijd onopgemerkt zijn gebleven is een wonder te noemen.
Ik twijfel alleen of dat 4-4-2 direct de oplossing is. Want 4-4-2 of 2-3-1-3. In beidde situaties als je een speler voorbij zit dan creeër vaak een gat. Tenminste als dit komt door een individuele actie of duel (zoals bij Feyenoord vaak). Dan komt ook in een 4-4-2 je Schwaab en Viergever tegen. Misschien als je meer Gegenpress speelt en met meerdere spelers er meteen op zit. Maar goed dat moet onze verdediging ook aankunnen want ook dan laat je gaten lopen. Denk tegen Feyenoord dat zowel Rosario als Hendrix allebei op duelkracht slap waren en ook in hun passing middelmatig. Als ze dat niet zijn dan is het eigenlijk een prima blok (alleen voetballend komt het wat te kort). Weet niet of 4-4-2 tegen PEC en Fortuna beter was geweest. Dan mis je alsnog de verbinding. Of je moet het spelen met een Guti(of een thomas) die juist de verbinding is tussen de verdediging en de aanval. Maar ik heb het idee dat zo een speler ook in het 4-2-1-3 systeem kan spelen. Alleen zou de nummer tien wat meer verdedigende taken moeten uitvoeren. Ik snap je punt. Maar ik weet niet of het aan het systeem ligt. Ik vermoed eerder van de vorm van de betreffende spelers. Als ze goed in vorm zijn dan is er weinig aan de hand maar als ze zwak dan ziet het er lek uit. Maar veel grote kansen gaven we toch ook niet weg tegen bijv. Groningen. Was toch meer de slordigheid van verdediging naar de aanval was misging. Als ik me goed herinner.

En Pereiro heb ik al verdedigd sinds ik op dit forum ben gekomen. Deze speler dien je te gebruiken wanneer je vooruit speelt vanuit de omschakeling. Oftewel wanneer je druk zet en controle hebt over het veld. Dan vallen er ruimtes waarmee Pereiro goed raad weet. Als je onder druk uit moet komen heb je weinig aan Pereiro en al helemaal niet wanneer er dan fysieke duels bij komen kijken.

Je kan wel zeggen dat Pereiro gewoon wat meer ballen had moeten tonen vandaag, niet zo traag moet zijn en weet ik veel wat, maar we moeten ondertussen toch wel weten dat dit zijn kwaliteiten gewoon niet zijn. Dat Pereiro vandaag slecht speelde is geen verrassing maar een verwachting.
Ergens mee eens. Maar meestal weet Pereiro wel goed de bal te vragen, creeërt hij kansen en kan aardig een vrije trap/corner nemen. Maar die dingen lukte totaal niet tegen Feyenoord. Ik ben blij dat Pereiro een kans kreeg onder MvB en ik schrijf hem niet af hoor. Kijk de duels en strijd kan je niet echt van Pereiro verwachten. Wel hopen. Maar een vrije trap nemen en ruimtes benutten dat zou hij in zijn rol wel moeten doen. Daar kwam hij juist tekort. Dan ligt dat in mijn ogen aan Pereiro.

Overigns prima post. Ik kan me wel in je punten vinden. Zelfs als dat misschien niet lijkt.
 
Mark van Bommel z'n teksten beginnen me steeds minder aan te staan. Als we geen kampioen worden is dit een absoluut verrot mislukt jaar. En als MvB dat niet vindt, zit hij op de verkeerde plek. Wellicht probeert hij de druk bij de selectie weg te halen, maar dan nog vindt ik niet dat deze teksten bij PSV als topclub passen.
 
Mijn balans tot nu toe:
De schaal verloren op strafschoppen van Feyenoord (zonde, mark niet echt aanrekenbaar denk ik)
De beker uitgevlogen met een oningespeeld B-team van wissels (schade, mark deels aanrekenbaar)
De CL gehaald na winst van BATE (verwacht)
De CL uitgevlogen als vierde in een poule met Barca, TH en Inter (verwacht) - maar naar behoren/kunnen gespeeld m.i.
De eredivisie begonnen met 13 winsten, 1 verlies (prima, vooraf voor getekend)
Ramselaar en Isi op plan B (prima)
Ontwikkeling bergwijn, Rosario, Angelino, Dumfries, Luuk, Schwaab, Viergever lijkt erg goed.
Malen krijgt met regelmaat speeltijd (prima)
Aantal doelpunten tot nu toe: 47 voor, 7 tegen (prima).
Guti nog niet echt laten doorbreken (begrijp ik niet, lijkt sterk in zijn wedstrijdminuten)

Ergens ben ik het wel met Mark eens dat het geleuter over verloren seizoen (mocht ajax eroverheen gaan) op dit moment (als koploper) apart is? Vergeleken met hoe het team vorig jaar stond heb ik wel het idee dat we nu sterker, leuker, en aantrekkelijker spelen en de meeste spelers die op het veld staan laten zien zich te verbeteren en meestal met plezier in dit team te spelen. Dat is denk ik zeker een verdienste van Mark. Als het hem lukt om Ajax tot het eind van de rit voor te blijven dan heeft hij het als beginnend coach en met dit team (wat qua spelerwaarde en kwaliteit toch onder Ajax staat) uitstekend gepresteerd. Maar ook als hij *laten we het niet hopen* als tweede eindigd vind ik kwalificaties als waardeloos, verrot en verloren nog niet direct nodig. Maar goed, laten we niet verder vooruit willen kijken dan de eerst volgende wedstrijden. We zijn nog niet eens halverwege het seizoen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn balans tot nu toe:
De schaal verloren op strafschoppen van Feyenoord (zonde, mark niet echt aanrekenbaar denk ik)
De beker uitgevlogen met een oningespeeld B-team van wissels (schade, mark deels aanrekenbaar)
De CL gehaald na winst van BATE (verwacht)
De CL uitgevlogen als vierde in een poule met Barca, TH en Inter (verwacht) - maar naar behoren/kunnen gespeeld m.i.
De eredivisie begonnen met 13 winsten, 1 verlies (prima, vooraf voor getekend)
Ramselaar en Isi op plan B (prima)
Ontwikkeling bergwijn, Rosario, Angelino, Dumfries, Luuk, Schwaab, Viergever lijkt erg goed.
Malen krijgt met regelmaat speeltijd (prima)
Aantal doelpunten tot nu toe: 47 voor, 7 tegen (prima).
Guti nog niet echt laten doorbreken (begrijp ik niet, lijkt sterk in zijn wedstrijdminuten)

Ergens ben ik het wel met Mark eens dat het geleuter over verloren seizoen (mocht ajax eroverheen gaan) op dit moment (als koploper) apart is? Vergeleken met hoe het team vorig jaar stond heb ik wel het idee dat we nu sterker, leuker, en aantrekkelijker spelen en de meeste spelers die op het veld staan laten zien zich te verbeteren en meestal met plezier in dit team te spelen. Dat is denk ik zeker een verdienste van Mark. Als het hem lukt om Ajax tot het eind van de rit voor te blijven dan heeft hij het als beginnend coach en met dit team (wat qua spelerwaarde en kwaliteit toch onder Ajax staat) uitstekend gepresteerd. Maar ook als hij *laten we het niet hopen* als tweede eindigd vind ik kwalificaties als waardeloos, verrot en verloren nog niet direct nodig. Maar goed, laten we niet verder vooruit willen kijken dan de eerst volgende wedstrijden. We zijn nog niet eens halverwege het seizoen.
Ja, daar heb je ook wel een punt. Ik zie gewoon als een berg op tegen een seizoen, waarin we al vroeg nergens meer voor spelen. Dat vind ik echt PSV onwaardig. En ik ben er erg bang voor. De 13 gewonnen wedstrijden waren tegen de kleintjes en thuis. Dat is een enigszins vertekend beeld volgens mij. De enige moeilijke uitwedstrijd hebben we kansloos verloren. Vanavond thuis tegen Excelsior zullen we wel winnen, maar de volgende test is volgende week uit tegen heracles en thuis tegen AZ. Men heeft nu gezien hoe het moet, PSV verslaan, daar hoef je dus echt geen goede spelers voor te hebben.
 
Ja, daar heb je ook wel een punt. Ik zie gewoon als een berg op tegen een seizoen, waarin we al vroeg nergens meer voor spelen. Dat vind ik echt PSV onwaardig. En ik ben er erg bang voor. De 13 gewonnen wedstrijden waren tegen de kleintjes en thuis. Dat is een enigszins vertekend beeld volgens mij. De enige moeilijke uitwedstrijd hebben we kansloos verloren. Vanavond thuis tegen Excelsior zullen we wel winnen, maar de volgende test is volgende week uit tegen heracles en thuis tegen AZ. Men heeft nu gezien hoe het moet, PSV verslaan, daar hoef je dus echt geen goede spelers voor te hebben.

Ajax heeft zelf de enige moeilijke uitwedstrijd kansloos met 3-0 verloren. ;)
 
Mark van Bommel z'n teksten beginnen me steeds minder aan te staan. Als we geen kampioen worden is dit een absoluut verrot mislukt jaar. En als MvB dat niet vindt, zit hij op de verkeerde plek. Wellicht probeert hij de druk bij de selectie weg te halen, maar dan nog vindt ik niet dat deze teksten bij PSV als topclub passen.

Voordat het seizoen begon waren prijzen als een beker, fruitschaal, mooie Europese campagne en een tweede plaats voor mij al genoeg voor een geslaagd seizoen. Even kijken hoe we er nu voorstaan.

Beker, kansloos eruit
Fruitschaal, niet gehaald
Europese campagne, deels gehaald, het Europese seizoen heeft voor mij te kort geduurd, maar dat is van Bommel niet aan te rekenen.
Titel, nog steeds geen zekerheid.

In kort: van de vier doelstellingen zijn er nu al drie niet gehaald. Mark, zonder titel is dit een verloren seizoen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan