Feyenoord - PSV | Zondag 2 december | Eindstand 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Dat wilde ik ook net posten: tegen Barca speelde hij uitstekend.

Maar tegen Excelsior is een middenveld Rosario - Pereiro - Guti toch prima?

Ik heb vooral het idee dat Pereiro moeite heeft met fysiek spelende teams. Als er een paar keer hard op hem wordt ingegaan lijkt hij te verdwijnen.
 
Dat wilde ik ook net posten: tegen Barca speelde hij uitstekend.

Maar tegen Excelsior is een middenveld Rosario - Pereiro - Guti toch prima?
Lastige vind ik gewoon dat er geen peil op te trekken valt. Zijn ondergrens is soms zij verdomde diep... dieper dan bij anderen. Aan de andere kant hij inderdaad zomaar komende wedstrijd floreren.
 
Lastige vind ik gewoon dat er geen peil op te trekken valt. Zijn ondergrens is soms zij verdomde diep... dieper dan bij anderen. Aan de andere kant hij inderdaad zomaar komende wedstrijd floreren.
Erg onwaarschijnlijk, als hij tegen Bracelona al goed gespeeld heeft. Dan duurt het over het algemeen weer een wedstrijd of 6-7 voordat hij weer een keer behoorlijk speelt. Ik ben er wel klaar mee, vooral nu we prima alternatieven achter de hand hebben (Guti, Malen)
 
Erg onwaarschijnlijk, als hij tegen Bracelona al goed gespeeld heeft. Dan duurt het over het algemeen weer een wedstrijd of 6-7 voordat hij weer een keer behoorlijk speelt. Ik ben er wel klaar mee, vooral nu we prima alternatieven achter de hand hebben (Guti, Malen)

Ik ook. Hopen op een opleving is vooral irritant. Pereiro mag wat mij betreft morgen vertrekken. Gewogen en te licht bevonden.
 
Dus onterecht gewisseld in de rust? Ik denk ook niet dat Pereiro met een andere speler dan Hendrix opeens anders gaat spelen.
Zondag was hij enorm slecht. Het lijkt me niet dat iemand dat gaat tegenspreken. De wedstrijd ervoor was hij een van de betere spelers.
 
Dus onterecht gewisseld in de rust? Ik denk ook niet dat Pereiro met een andere speler dan Hendrix opeens anders gaat spelen.
Nee hoor. Ik vind het alleen opmerkelijk dat hij bij MvB duidelijk minder krediet heeft dan Hendrix. Pas toen die laatste eruit werd gehaald (en Guti kwam) ging het echt beter lopen.
 
Hendrix was ook gewoon bar slecht. Pereiro was niet slechter dan Hendrix. En van Hendrix worden andere dingen verwacht dan van Pereiro, maar toch blijft men van Pereiro verwachten dat hij een nummer 10 is, maar ook een controleur dat allerhande verdedigende taken uitvoert. Tsja.
 
Om de een of andere reden wordt Pereiro vooral op zijn zwakke punten beoordeeld en Hendrix vooral op zijn sterke (al weet ik ook niet precies wat die zijn).
 
Hendrix was ook gewoon bar slecht. Pereiro was niet slechter dan Hendrix. En van Hendrix worden andere dingen verwacht dan van Pereiro, maar toch blijft men van Pereiro verwachten dat hij een nummer 10 is, maar ook een controleur dat allerhande verdedigende taken uitvoert. Tsja.

Pereiro kan niet verdedigen. Als je Pereiro opstelt heb je iemand nodig die het vuile werk opknapt. Pereiro is een aanvaller die als hij de ruimte krijgt wonderschone dingen kan laten zien. Als Pereiro de hele wedstrijd flink op de huid gezeten wordt heeft hij het heel lastig en heeft hij er geen zin meer in. Bij balbezit van de tegenstander heb je helemaal niets aan Pereiro. Hij doet aan schijnverdedigen. Soms meelopen met de tegenstander, maar hij grijpt nooit in.
 
Pereiro kan niet verdedigen. Als je Pereiro opstelt heb je iemand nodig die het vuile werk opknapt. Pereiro is een aanvaller die als hij de ruimte krijgt wonderschone dingen kan laten zien. Als Pereiro de hele wedstrijd flink op de huid gezeten wordt heeft hij het heel lastig en heeft hij er geen zin meer in. Bij balbezit van de tegenstander heb je helemaal niets aan Pereiro. Hij doet aan schijnverdedigen. Soms meelopen met de tegenstander, maar hij grijpt nooit in.

Maar dat zal exact het verschil zijn tussen het pro- en contrakamp: het contrakamp vindt dat hij beter moet verdedigen, het prokamp vindt dat hij daar niet op beoordeeld zou moeten worden.
Verder is het ook (zoals TotalBB zo'n beetje aangeeft) dat verdedigend werk opknappen meer Hendrix' core business is dan Pereiro's. Lijkt me.
 
Ik volg de Pereiro discussie hier en hoewel ik het begrijp, ben ik gecharmeerd van hem. Geweldige voetballer; hem zien spelen tegen Barca thuis was genieten. Ik zou hem altijd opstellen, maar wellicht in een wat andere rol. Pereiro banken is wat mij betreft geen optie. Te veel kwaliteit. Daarnaast lijkt Guti ipv Hendrix me ook een no-brainer (en niet ipv Rosario, omdat die imo veel meer potentie heeft dan Hendrix en hij het verdient zich verder te ontwikkelen).

Wellicht een gek idee van een gekke Amsterdammer, maar ik zou Pereiro laten spelen in de "Ziyech-rol" (hangend/vrij op rechts) en Bergwijn op zijn plek zetten. Dan kan Lozano ook gewoon vanaf links spelen, waar hij volgens mij beter tot zijn recht komt dan op rechts (naar binnen komen/schieten). Bergwijn, De Jong en Pereiro kunnen evt. ook veel van positie wisselen, zoals Ten Hag dat doet met Tadic, Neres en Ziyech bijvoorbeeld. Al met al een opstelling met veel meer aanvallende intenties, maar ik vind dat jullie selectie simpelweg de kwaliteiten heeft om gedurfder te spelen:

Lozano-De Jong-Pereiro
--------Bergwijn---------
Guti----------------Rosario
Angelino-Viergever-Schwaab-Dumfries

En Zoet.
 
Ik volg de Pereiro discussie hier en hoewel ik het begrijp, ben ik gecharmeerd van hem. Geweldige voetballer; hem zien spelen tegen Barca thuis was genieten. Ik zou hem altijd opstellen, maar wellicht in een wat andere rol. Pereiro banken is wat mij betreft geen optie. Te veel kwaliteit. Daarnaast lijkt Guti ipv Hendrix me ook een no-brainer (en niet ipv Rosario, omdat die imo veel meer potentie heeft dan Hendrix en hij het verdient zich verder te ontwikkelen).

Wellicht een gek idee van een gekke Amsterdammer, maar ik zou Pereiro laten spelen in de "Ziyech-rol" (hangend/vrij op rechts) en Bergwijn op zijn plek zetten. Dan kan Lozano ook gewoon vanaf links spelen, waar hij volgens mij beter tot zijn recht komt dan op rechts (naar binnen komen/schieten). Bergwijn, De Jong en Pereiro kunnen evt. ook veel van positie wisselen, zoals Ten Hag dat doet met Tadic, Neres en Ziyech bijvoorbeeld. Al met al een opstelling met veel meer aanvallende intenties, maar ik vind dat jullie selectie simpelweg de kwaliteiten heeft om gedurfder te spelen:

Lozano-De Jong-Pereiro
--------Bergwijn---------
Guti----------------Rosario
Angelino-Viergever-Schwaab-Dumfries

En Zoet.
Ondanks dat ik het niet met je eens ben :D, vind ik het leuk dat je hier in gaat op de PSV opstelling. Pereiro speelde voorheen altijd op rechts. Ik vond hem daar toch minder dan vlak achter De Jong.
 
Malen en Guti zijn geen nrs 10. Hendrix is de zwakke schakel op het middenveld, niet Pereiro.
Guti kan prima nr 10 spelen, en als dat niet kan dan spelen we zonder nr 10, maar met 3 middenvelders? Als je Malen infbrengt wordt Luuk de nr 10, dat gaat prima hebben we gezien.
 
Ik volg de Pereiro discussie hier en hoewel ik het begrijp, ben ik gecharmeerd van hem. Geweldige voetballer; hem zien spelen tegen Barca thuis was genieten. Ik zou hem altijd opstellen, maar wellicht in een wat andere rol. Pereiro banken is wat mij betreft geen optie. Te veel kwaliteit. Daarnaast lijkt Guti ipv Hendrix me ook een no-brainer (en niet ipv Rosario, omdat die imo veel meer potentie heeft dan Hendrix en hij het verdient zich verder te ontwikkelen).

Wellicht een gek idee van een gekke Amsterdammer, maar ik zou Pereiro laten spelen in de "Ziyech-rol" (hangend/vrij op rechts) en Bergwijn op zijn plek zetten. Dan kan Lozano ook gewoon vanaf links spelen, waar hij volgens mij beter tot zijn recht komt dan op rechts (naar binnen komen/schieten). Bergwijn, De Jong en Pereiro kunnen evt. ook veel van positie wisselen, zoals Ten Hag dat doet met Tadic, Neres en Ziyech bijvoorbeeld. Al met al een opstelling met veel meer aanvallende intenties, maar ik vind dat jullie selectie simpelweg de kwaliteiten heeft om gedurfder te spelen:

Lozano-De Jong-Pereiro
--------Bergwijn---------
Guti----------------Rosario
Angelino-Viergever-Schwaab-Dumfries

En Zoet.
Volledig, maar dan ook volledig eens met je eerste alinea. Wat minder met je tweede. Zoals Mikasa al zei, komt Pereiro op rechts toch minder tot zijn recht.
 
Ik volg de Pereiro discussie hier en hoewel ik het begrijp, ben ik gecharmeerd van hem. Geweldige voetballer; hem zien spelen tegen Barca thuis was genieten. Ik zou hem altijd opstellen, maar wellicht in een wat andere rol. Pereiro banken is wat mij betreft geen optie. Te veel kwaliteit. Daarnaast lijkt Guti ipv Hendrix me ook een no-brainer (en niet ipv Rosario, omdat die imo veel meer potentie heeft dan Hendrix en hij het verdient zich verder te ontwikkelen).

Wellicht een gek idee van een gekke Amsterdammer, maar ik zou Pereiro laten spelen in de "Ziyech-rol" (hangend/vrij op rechts) en Bergwijn op zijn plek zetten. Dan kan Lozano ook gewoon vanaf links spelen, waar hij volgens mij beter tot zijn recht komt dan op rechts (naar binnen komen/schieten). Bergwijn, De Jong en Pereiro kunnen evt. ook veel van positie wisselen, zoals Ten Hag dat doet met Tadic, Neres en Ziyech bijvoorbeeld. Al met al een opstelling met veel meer aanvallende intenties, maar ik vind dat jullie selectie simpelweg de kwaliteiten heeft om gedurfder te spelen:

Lozano-De Jong-Pereiro
--------Bergwijn---------
Guti----------------Rosario
Angelino-Viergever-Schwaab-Dumfries

En Zoet.
Bergwijn op 10 zetten is hem vermoorden, geen goed plan. En Pereiro heeft seizoenen lang onder Cocu in de Ziyech rol op rechts gespeeld, en dat was geen success, om het maar voorzichtig uit te drukken. Toen werd gezegd, dat dat niet eerlijk was, dat Pereiro geen buitenspeler is (klopt overigens, daar heeft hij veel en veel te weinig energie voor), maar dat hij fenomenaal was als hij op z'n eigen positie, de nr 10, kon spelen. Daar staat hij nu in dit seizoen onder MvB, en het is niks verbeterd, heel soms enorn goed, soms beslissend met goals en passes, maar vaak speel je ipv met een nr 10, met 10 man.
 
Hmm ok, ik moet eerlijk bekennen dat ik Pereiro niet actief heb gevolgd toen hij op rechts speelde (ik weet alleen nog dat hij 2x in de ArenA scoorde, maar die vent scoort helaas altijd tegen ons - waarschijnlijk ook als je hem laatste man zet), dus jullie zullen het wel beter weten :grin:
 
Ik volg de Pereiro discussie hier en hoewel ik het begrijp, ben ik gecharmeerd van hem. Geweldige voetballer; hem zien spelen tegen Barca thuis was genieten. Ik zou hem altijd opstellen, maar wellicht in een wat andere rol. Pereiro banken is wat mij betreft geen optie. Te veel kwaliteit. Daarnaast lijkt Guti ipv Hendrix me ook een no-brainer (en niet ipv Rosario, omdat die imo veel meer potentie heeft dan Hendrix en hij het verdient zich verder te ontwikkelen).

Wellicht een gek idee van een gekke Amsterdammer, maar ik zou Pereiro laten spelen in de "Ziyech-rol" (hangend/vrij op rechts) en Bergwijn op zijn plek zetten. Dan kan Lozano ook gewoon vanaf links spelen, waar hij volgens mij beter tot zijn recht komt dan op rechts (naar binnen komen/schieten). Bergwijn, De Jong en Pereiro kunnen evt. ook veel van positie wisselen, zoals Ten Hag dat doet met Tadic, Neres en Ziyech bijvoorbeeld. Al met al een opstelling met veel meer aanvallende intenties, maar ik vind dat jullie selectie simpelweg de kwaliteiten heeft om gedurfder te spelen:

Lozano-De Jong-Pereiro
--------Bergwijn---------
Guti----------------Rosario
Angelino-Viergever-Schwaab-Dumfries

En Zoet.

Lijkt Cocu’s idee wel, hangend op rechts. Al een paar jaar naar zitten turen. Schoot niet op.

(Oh, dat heeft Rico al gepost. Sorry, Rico, ik zat niet op te letten)
 
Om de een of andere reden wordt Pereiro vooral op zijn zwakke punten beoordeeld en Hendrix vooral op zijn sterke (al weet ik ook niet precies wat die zijn).

Hendrix is alleen goed als de tegenstander in balbezit is op eigen helft. Oftewel als ze ‘hoog druk’ zetten, want dan leest hij verschrikkelijk goed waar de afvallende bal of eerste/tweede pass gaat komen.

Dat is het.
Meer niet.
Opbouwend heb je niet veel aan hem.
Als de tegenstander in balbezit is op de helft van PSV ook niet.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan