Racisme & Discriminatie

Er wordt me hier weer eens van alles in de schoenen geschoven, waarschijnlijk omdat ik mezelf niet duidelijk heb uitgelaten. Dus, bij deze:

-Ik heb het boerkaverbod niet ingesteld
-Ik heb niet om het boerkaverbod gevraagd
-Ik heb het boerkaverbod niet verdedigd
-Ik vind een boerkaverbod praktisch vrij zinloos (met uitzondering van bijvoorbeeld de beveiliging van evenementen met een "hoog risico" en elke situatie waarin een persoon zich dient te identificeren)
-Ik ben wel fel gekant tegen de boerka

Over de vrijwilligheid kunnen we lang en kort doen (erg lang zelfs). Kledingvoorschriften (religieus en anderszins) zijn voorschriften, en dus niet vrijwillig. Dit geldt voor de jasjes in de tweede kamer en ook voor religieuze kledij. Je kunt natuurlijk zeggen dat je er zelf voor hebt gekozen om jezelf te conformeren aan voorschriften, maar zeker in het geval van religieuze conformering is de correlatie tussen religie van je ouders en plaats van geboorte en je uiteindelijke "keus" waar je je aan conformeert een zeer duidelijk teken aan de wand dat dit verre van vrijwillig is.

Ik ben niet tegen de boerka omdat het islamitisch is. Ik ben net zo fel gekant tegen de christentaliban en haar uitwassen. Elke suggestie van doelbewust moslimpesten werp ik verre van mij.

Ik ben niet eens tegen de boerka omdat het een op archaische verzinsels, door mannen bedacht en in stand gehouden voorschrift is. Ik ben er tegen omdat het een van de belangrijkste pijlers van onze maatschappij (en mijnsinziens de sleutel tot een betere wereld buiten ons land) ondermijnt: de emancipatie van vrouwen. Een vrouw in een boerka heeft in Nederland nu eenmaal niet dezelfde kansen als andere vrouwen (laat staan mannen). EDIT: in andere landen en culturen kan een boerka natuurlijk statusverhogend werken.

Je zult mij trouwens niet zo snel foto´s zien posten in een mooiste vrouw topic, en ik krijg werkelijk waar kromme tenen van de posts in het topic vrouwenvoetbal. Ik word zelfs een beetje onpasselijk van de stompzinnigheid van de inhoud van dat topic.

Het is natuurlijk niet zo dat het alternatief voor de boerka direct met je blote tetten op instagram staan is. Je kunt heel goed jezelf netjes en "kuis" kleden zonder dat je jezelf allerlei, door je omgeving afgedwongen, sociale barrieres oplegt.

goeie post!

uDXy.gif
 
De kans dat er onder al die miljoenen niet-gesluierden terroristen zitten is ook aanwezig. De laatste aanslagen waar ik over gelezen heb lieten niets waren volgens mij gedaan door boerkaloze lullen.
Dat is ook zo natuurlijk, maar het kan wel. Kan niet linken dus even zo...

Screenshot_20181129-171613_Chrome.jpg
 
Dat is ook zo natuurlijk, maar het kan wel. Kan niet linken dus even zo...

Het gaat hierbij over een kerel die een Burka heeft aangetrokken als vermomming. Daar kan je de reguliere Burka-dragers toch niet op gaan aankijken? Dat is een beetje omgekeerde wereld. Dan moeten we carnaval gaan verbieden, Sinterklaas, de Kerstman. Vervolgens jassen ed. Voor je het weet leef je in een samenleving waarbij je niet mag vliegen met een flesje water want dat zou een bom kunnen zijn. Dat flesje gooien we in een prullenbak waar een flinke rij staat want bom weet je.. ow wacht.

edit... angst, schijnveiligheid, zucht
 
Het gaat hierbij over een kerel die een Burka heeft aangetrokken als vermomming. Daar kan je de reguliere Burka-dragers toch niet op gaan aankijken? Dat is een beetje omgekeerde wereld. Dan moeten we carnaval gaan verbieden, Sinterklaas, de Kerstman. Vervolgens jassen ed. Voor je het weet leef je in een samenleving waarbij je niet mag vliegen met een flesje water want dat zou een bom kunnen zijn. Dat flesje gooien we in een prullenbak waar een flinke rij staat want bom weet je.. ow wacht.

edit... angst, schijnveiligheid, zucht

Wat is er mis met carnaval verbieden?
 
Het gaat hierbij over een kerel die een Burka heeft aangetrokken als vermomming. Daar kan je de reguliere Burka-dragers toch niet op gaan aankijken? Dat is een beetje omgekeerde wereld. Dan moeten we carnaval gaan verbieden, Sinterklaas, de Kerstman. Vervolgens jassen ed. Voor je het weet leef je in een samenleving waarbij je niet mag vliegen met een flesje water want dat zou een bom kunnen zijn. Dat flesje gooien we in een prullenbak waar een flinke rij staat want bom weet je.. ow wacht.

edit... angst, schijnveiligheid, zucht
Ik kijk ze er ook niet op aan, maar het is wel 1 van de vele redenen om het te verbieden. Men komt steeds terug op dat ik gezegd heb dat er een verklede terrorist onder kan zitten, maar dat is maar 1 van de meerdere redenen die er zijn om het te verbieden. In het stenen tijdperk liep men met houten knotsen, of weet ik veel waarmee, om op jacht te gaan naar voedsel. Daar word ik in deze tijd voor opgepakt als ik er mee loop. Meegaan met de tijd. Deze mensen zijn in het stenen tijdperk blijven hangen. Daar is geen plaats voor hier in Nederland.
 
Ik kijk ze er ook niet op aan, maar het is wel 1 van de vele redenen om het te verbieden. Men komt steeds terug op dat ik gezegd heb dat er een verklede terrorist onder kan zitten, maar dat is maar 1 van de meerdere redenen die er zijn om het te verbieden. In het stenen tijdperk liep men met houten knotsen, of weet ik veel waarmee, om op jacht te gaan naar voedsel. Daar word ik in deze tijd voor opgepakt als ik er mee loop. Meegaan met de tijd. Deze mensen zijn in het stenen tijdperk blijven hangen. Daar is geen plaats voor hier in Nederland.

Allereerst zou het geweldig zijn als die terrorist onder de burka verkleed zou zijn. Ik ga voor een Jomanda-pak.

Je post een artikel over een aanslag, gepleeg door een man in een burka. Dan moet je niet gaan zeiken als ik reageer. Verder heb ik teruggelezen en komt elke post erop neer.

Over het argument dat deze mensen met hun tijd mee moeten gaan: dat is een waarde oordeel waarbij het gevaarlijk is om een grens te trekken.
Hoever wil je dit doortrekken. Oude van dagen die niet online bankzaken regelen? Iedereen verplicht Hyves? Vervolgens gaan we kijken naar andere waardeoordelen... er zijn mensen die voetbal onzin vinden. Afschaffen?
 
Allereerst zou het geweldig zijn als die terrorist onder de burka verkleed zou zijn. Ik ga voor een Jomanda-pak.

Je post een artikel over een aanslag, gepleeg door een man in een burka. Dan moet je niet gaan zeiken als ik reageer. Verder heb ik teruggelezen en komt elke post erop neer.

Over het argument dat deze mensen met hun tijd mee moeten gaan: dat is een waarde oordeel waarbij het gevaarlijk is om een grens te trekken.
Hoever wil je dit doortrekken. Oude van dagen die niet online bankzaken regelen? Iedereen verplicht Hyves? Vervolgens gaan we kijken naar andere waardeoordelen... er zijn mensen die voetbal onzin vinden. Afschaffen?
Op het terrorisme ga ik verder niet meer op in. Er werd gesuggereerd dat er geen aanslagen gepleegd zijn door mensen in een burka. Ik heb een artikel geplaatst waarin staat dat dat dus wel gebeurd is. Het ging er mij om dat een burka misbruikt kan worden door terroristen.
Je laatste vergelijkingen gaan natuurlijk mank. Maar goed ik wil er wel op antwoorden. Ik vind dat cultuur bij een land hoort. Besluit je om je land te verlaten en bijvoorbeeld naar Nederland te gaan dan laat je je cultuur achter, en kies je voor de cultuur in het desbetreffende land. Niet alleen de lusten zoals de sociale voorzieningen, die steeds minder worden juist dankzij de vele asielzoekers die er nu gebruik van maken, maar ook de 'lasten'. Kleding dragen die bij de cultuur van dat land past, dus geen burka, geen jurken, die trek je maar aan in de moskee. De moskee hoort hier ook niet is mijn mening. Wil men hun cultuur niet achterlaten dan moet men helemaal niet aan zo een verhuizing beginnen. Ik ga als PSV fan ook geen PSV stickers plakken in de Arena.
Iedereen heeft recht op zijn eigen identiteit, maar de eigen cultuur dien je op te geven. Dit is niet racisrisch want de mensen hebben zelf de keuze. Wanneer dit allemaal zo makkelijk kan kunnen we net zo goed de naambordjes bij de grens weghalen.
 
Op het terrorisme ga ik verder niet meer op in. Er werd gesuggereerd dat er geen aanslagen gepleegd zijn door mensen in een burka. Ik heb een artikel geplaatst waarin staat dat dat dus wel gebeurd is. Het ging er mij om dat een burka misbruikt kan worden door terroristen.
Je laatste vergelijkingen gaan natuurlijk mank. Maar goed ik wil er wel op antwoorden. Ik vind dat cultuur bij een land hoort. Besluit je om je land te verlaten en bijvoorbeeld naar Nederland te gaan dan laat je je cultuur achter, en kies je voor de cultuur in het desbetreffende land. Niet alleen de lusten zoals de sociale voorzieningen, die steeds minder worden juist dankzij de vele asielzoekers die er nu gebruik van maken, maar ook de 'lasten'. Kleding dragen die bij de cultuur van dat land past, dus geen burka, geen jurken, die trek je maar aan in de moskee. De moskee hoort hier ook niet is mijn mening. Wil men hun cultuur niet achterlaten dan moet men helemaal niet aan zo een verhuizing beginnen. Ik ga als PSV fan ook geen PSV stickers plakken in de Arena.
Iedereen heeft recht op zijn eigen identiteit, maar de eigen cultuur dien je op te geven. Dit is niet racisrisch want de mensen hebben zelf de keuze. Wanneer dit allemaal zo makkelijk kan kunnen we net zo goed de naambordjes bij de grens weghalen.
Die hoort hier wel, want vrijheid van godsdienst is vastgelegd in de grondwet en we hebben geen staatsreligie. Onze cultuur (en de bijbehorende tradities) is afhankelijk van de bevolkingssamenstelling en die is de afgelopen decennia totaal veranderd. Dat mensen daar aan moeten wennen, snap ik. Maar "Pas je aan mij aan en anders rot je maar op" gaat in ons land gewoon niet op.
 
Die hoort hier wel, want vrijheid van godsdienst is vastgelegd in de grondwet en we hebben geen staatsreligie. Onze cultuur (en de bijbehorende tradities) is afhankelijk van de bevolkingssamenstelling en die is de afgelopen decennia totaal veranderd. Dat mensen daar aan moeten wennen, snap ik. Maar "Pas je aan mij aan en anders rot je maar op" gaat in ons land gewoon niet op.
Ik vind dat je eigenlijk helemaal gelijk hebt met je post. Ik mis alleen bij de vele moslims ook het aanpassen aan ons en ik stoor mij daar zo aan dat ik vaak inderdaad denk rot maar op. Het moet wel van twee kanten komen en net iets meer van de kant die hier binnenkomt.
 
Ik vind dat je eigenlijk helemaal gelijk hebt met je post. Ik mis alleen bij de vele moslims ook het aanpassen aan ons en ik stoor mij daar zo aan dat ik vaak inderdaad denk rot maar op. Het moet wel van twee kanten komen en net iets meer van de kant die hier binnenkomt.
Helemaal mee eens, we moeten het samen doen. Dus iedereen moet zich in bepaalde mate aanpassen. Maar het ging mij om je opmerking dat moskeeën niet in Nederland horen. ;)
 
Helemaal mee eens, we moeten het samen doen. Dus iedereen moet zich in bepaalde mate aanpassen. Maar het ging mij om je opmerking dat moskeeën niet in Nederland horen. ;)
Vind ik nog steeds, maar jouw punt is ook zeker waar.
 
Oh, maar hemel... Laten we in ieder geval niet beleefdheid met het strafrecht proberen te regelen, want dan zijn we nog wel even bezig. Wat bijvoorbeeld te doen met leggings met camel toe?

Daarvoor is de modepolitie opgericht.

Maar nogmaals: ik vind de ACAB-tattoo een mooi voorbeeld. Is dat een kwestie van belediging of van onbeleefdheid. Zorgt een boerka voor een onprettig gevoel bij anderen, of is het slechts onbeleefdheid? Zeg het maar....
 
Op het terrorisme ga ik verder niet meer op in. Er werd gesuggereerd dat er geen aanslagen gepleegd zijn door mensen in een burka. Ik heb een artikel geplaatst waarin staat dat dat dus wel gebeurd is. Het ging er mij om dat een burka misbruikt kan worden door terroristen.
Je laatste vergelijkingen gaan natuurlijk mank. Maar goed ik wil er wel op antwoorden. Ik vind dat cultuur bij een land hoort. Besluit je om je land te verlaten en bijvoorbeeld naar Nederland te gaan dan laat je je cultuur achter, en kies je voor de cultuur in het desbetreffende land. Niet alleen de lusten zoals de sociale voorzieningen, die steeds minder worden juist dankzij de vele asielzoekers die er nu gebruik van maken, maar ook de 'lasten'. Kleding dragen die bij de cultuur van dat land past, dus geen burka, geen jurken, die trek je maar aan in de moskee. De moskee hoort hier ook niet is mijn mening. Wil men hun cultuur niet achterlaten dan moet men helemaal niet aan zo een verhuizing beginnen. Ik ga als PSV fan ook geen PSV stickers plakken in de Arena.
Iedereen heeft recht op zijn eigen identiteit, maar de eigen cultuur dien je op te geven. Dit is niet racisrisch want de mensen hebben zelf de keuze. Wanneer dit allemaal zo makkelijk kan kunnen we net zo goed de naambordjes bij de grens weghalen.

Onzin, want dan moet iemand die van Noord/Zuid-Holland naar Limburg komt, zich ook opeens aanpassen. "De Nederlandse cultuur" bestaat helemaal niet, op een paar overeenkomsten na.
 
Ik vind dat je eigenlijk helemaal gelijk hebt met je post. Ik mis alleen bij de vele moslims ook het aanpassen aan ons en ik stoor mij daar zo aan dat ik vaak inderdaad denk rot maar op. Het moet wel van twee kanten komen en net iets meer van de kant die hier binnenkomt.
Die van “twee kanten en iets meer van die kant...” is eigenlijk heel hypocriet. Zolang je zelfs de kinderen van “mijn” kinderen de buitenlanders, allochtonen, Marokkanen, Turken of wat dan ook blijft noemen wanneer je iets negatiefs tegen komt of hoort, dan wil je van jouw kant helemaal geen beweging maken. Nee, zij moeten zich aanpassen en het maakt niet uit hoe goed velen het doen, maar bij slecht nieuws komt die verborgen aap weer uit de mouw. Zo werkt het niet Ralf. Het is of zij horen er voor 100% bij, bij voor- en tegenspoed, hun moskeeën worden net als de kerken gewoon geaccepteerd en hun groepje extreem conservatieven net zo goed als de zwarte kousen Kerk, of je moet niet zeiken dat zij zich steeds terugtrekken in eigen kringen.
 
Onzin, want dan moet iemand die van Noord/Zuid-Holland naar Limburg komt, zich ook opeens aanpassen. "De Nederlandse cultuur" bestaat helemaal niet, op een paar overeenkomsten na.
Anderzijds, als je je in Limburg niet aanpast, dan wordt je gewoon gediscrimineerd.
 
Anderzijds, als je je in Limburg niet aanpast, dan wordt je gewoon gediscrimineerd.

Als ik naar een ander deel van het land ga, krijg ik ook gelijk opmerkingen. Leer je mee leven. Moet zelfs mijn naam anders uitspreken, want Roger (Franse uitspraak) is daar onbekend. Dus is het Roger (Engelse uitspraak), want anders wordt het Rogier of Rosjee.
 
Die van “twee kanten en iets meer van die kant...” is eigenlijk heel hypocriet. Zolang je zelfs de kinderen van “mijn” kinderen de buitenlanders, allochtonen, Marokkanen, Turken of wat dan ook blijft noemen wanneer je iets negatiefs tegen komt of hoort, dan wil je van jouw kant helemaal geen beweging maken. Nee, zij moeten zich aanpassen en het maakt niet uit hoe goed velen het doen, maar bij slecht nieuws komt die verborgen aap weer uit de mouw. Zo werkt het niet Ralf. Het is of zij horen er voor 100% bij, bij voor- en tegenspoed, hun moskeeën worden net als de kerken gewoon geaccepteerd en hun groepje extreem conservatieven net zo goed als de zwarte kousen Kerk, of je moet niet zeiken dat zij zich steeds terugtrekken in eigen kringen.
Zolang deze kinderen nog opgevoed wordt door ouders die nog steeds leven volgens de regels uit het stenen tijdperk zal ik dat zo blijven zien. Lastig als je zo een mening hebt omdat je dan gauw als racist weggezet wordt. Ik kom uit de buurt van Gouda en die positiviteit die jij benoemt zal er zeker zijn, maar ik zie het niet. Ik ga niet slijmen bjj je maar jouw kinderen en vele Iraniërs zullen het goed doen en dragen hun steen bij, maar het gros der Marokkanen verpest het zo erg dat ik er geen positief verhaal van kan maken. Deze mensen weigeren zich aan te passen, waardoor ik er echt een gruwelijke hekel aan hebt. Als dst de definitie is van een racist dan ben ik er zeker één. Ik voel me er in ieder geval niet alléén schuldig aan.
 
Die hoort hier wel, want vrijheid van godsdienst is vastgelegd in de grondwet en we hebben geen staatsreligie. Onze cultuur (en de bijbehorende tradities) is afhankelijk van de bevolkingssamenstelling en die is de afgelopen decennia totaal veranderd. Dat mensen daar aan moeten wennen, snap ik. Maar "Pas je aan mij aan en anders rot je maar op" gaat in ons land gewoon niet op.

Moskeeën horen hier ook niet. Nederland is vanuit vroeger een Christelijk land en daarbij staan onze kerken symbool. Ik geloof zelf niet en velen zullen ook niet meer in het Christendom geloven, maar toch is het wel een stuk cultuur van ons Nederland. En zo heeft ieder land en cultuur haar symbolen: In Marokko en Turkijke hebben ze moskeeën, in Egypte piramides en in boeddhistische landen hebben ze tempels.

Nou pleit hier niemand voor het weghalen van kerken, dus tot zover heb ik nog geen punt kunnen maken. Echter door het bouwen van moskeeën verander je de Nederlandse cultuur in een multifunctionele cultuur. Wellicht hebben we over honderd jaar van ieder geloof wel een tempel of bidplaats in iedere stad staan. Dan spreken we van een echte multiculture samenleving. Als Nederlander wordt ik daar niet vrolijk van: Je woont in een Nederland wat steeds minder als een Nederland voelt; Dan voel je je een buitenlander in eigen land. Daarom vind ik dat moskeeën dus niet in Nederland horen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan