Jeffrey Bruma

Die is volgens mij zeer gewaardeerd en vaste basisspeler bij Brighton? Die staan keurig in de middenmoot van de PL, doet het meer dan prima.
Doet het idd prima bij Brighton. Ik verwacht dan ook dat hij over een jaartje of 2 naar een betere club zal verhuizen.
 
Locadia daarentegen...
Dat die jongens nu zo ontzettend teleurgesteld zijn, is omdat ze nu onder ogen moeten zien dat ze eigenlijk niet zo goed waren als ze dachten. (Of dat ze precies zo goed zijn als ze dachten, maar dat dat niveau gewoon niet goed genoeg is voor de absolute top) Dat was met Afellay en Assati ook het geval. Elke dag de hele dag vertelt iedereen om hen heen hoe verschrikkelijk goed ze zijn en uiteindelijk gaan ze daar zelf ook in geloven. Maar als je één van de betere spelers bij PSV bent, ben je dat nog niet in een grotere competitie.
 
Dat die jongens nu zo ontzettend teleurgesteld zijn, is omdat ze nu onder ogen moeten zien dat ze eigenlijk niet zo goed waren als ze dachten. (Of dat ze precies zo goed zijn als ze dachten, maar dat dat niveau gewoon niet goed genoeg is voor de absolute top) Dat was met Afellay en Assati ook het geval. Elke dag de hele dag vertelt iedereen om hen heen hoe verschrikkelijk goed ze zijn en uiteindelijk gaan ze daar zelf ook in geloven. Maar als je één van de betere spelers bij PSV bent, ben je dat nog niet in een grotere competitie.

Deels natuurlijk waar, maar Bruma en Locadia hebben gewoonweg ook de omstandigheden niet mee gehad. Niet om iets goed te praten, maar dat zijn nu eenmaal belangrijke factoren. Bij Locadia begon plotseling de eigenlijk al afgeschreven oude targetman van Brighton als een dolle te scoren, en die is daar nog steeds niet mee opgehouden. Jürgen heeft nooit langer dan één wedstrijd de kans gekregen. Wolfsburg kwam na de op papier heel verstandige transfer van Bruma direct in een gigantische crisis en een circus van trainerswisselingen terecht. Daarna kreeg hij ook nog eens een aantal zware blessures. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat ze beiden het niveau van Brighton en Wolfsburg aankunnen, dat wil echter nog niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk slagen.
 
Deels natuurlijk waar, maar Bruma en Locadia hebben gewoonweg ook de omstandigheden niet mee gehad. Niet om iets goed te praten, maar dat zijn nu eenmaal belangrijke factoren. Bij Locadia begon plotseling de eigenlijk al afgeschreven oude targetman van Brighton als een dolle te scoren, en die is daar nog steeds niet mee opgehouden. Jürgen heeft nooit langer dan één wedstrijd de kans gekregen. Wolfsburg kwam na de op papier heel verstandige transfer van Bruma direct in een gigantische crisis en een circus van trainerswisselingen terecht. Daarna kreeg hij ook nog eens een aantal zware blessures. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat ze beiden het niveau van Brighton en Wolfsburg aankunnen, dat wil echter nog niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk slagen.
Natuurlijk zouden ze het niveau van Brighton en Wolfsburg aan moeten kunnen. Maar laat die woorden nog eens op je inwerken. Welk niveau? Dat zijn clubs waar we een paar jaar geleden nog om moesten lachen. En dat is nog steeds andere koek dan het niveau dat zulke jongens denken te hebben.
 
Toch wel jammer dat zoveel ex PSVers mislukken in het buitenland. Nu hebben we alleen Memphis en Gini nog die het goed doen.
Nu staat er ook geen lijstje tegenover van Nederlandse spelers die het wel goed doen in het buitenland van de andere clubs. Eigenlijk is PSV dan met twee spelers volgens mij hofleverancier van getransfereerde (is dat en woord?) spelers naar het buitenland van het huidige Oranje.
 
Dat die jongens nu zo ontzettend teleurgesteld zijn, is omdat ze nu onder ogen moeten zien dat ze eigenlijk niet zo goed waren als ze dachten. (Of dat ze precies zo goed zijn als ze dachten, maar dat dat niveau gewoon niet goed genoeg is voor de absolute top) Dat was met Afellay en Assati ook het geval. Elke dag de hele dag vertelt iedereen om hen heen hoe verschrikkelijk goed ze zijn en uiteindelijk gaan ze daar zelf ook in geloven. Maar als je één van de betere spelers bij PSV bent, ben je dat nog niet in een grotere competitie.
Precies, en dus ideaal om terug te halen. Ze zullen zich nu nog meer inzetten bij PSV omdat ze weten dat dat hun plafond is. De Jong is een aardig voorbeeld daarin.
 
Precies, en dus ideaal om terug te halen. Ze zullen zich nu nog meer inzetten bij PSV omdat ze weten dat dat hun plafond is. De Jong is een aardig voorbeeld daarin.
Zou echt een leuke en goede zet zijn om Bruma volgend jaar (of zelfs deze winter?) terug te halen. Niet altijd de slimste, maar wel eentje die ik altijd erg waardeerde. Daarnaast was hij vrij betrouwbaar achterin.
 
Precies, en dus ideaal om terug te halen. Ze zullen zich nu nog meer inzetten bij PSV omdat ze weten dat dat hun plafond is. De Jong is een aardig voorbeeld daarin.
De Jong wil nog wel een nieuw buitenlands avontuur, dacht ik gelezen te hebben?
Daarnaast is De Jong op het veld ook in meer dingen een voorbeeld, maar dat voorbeeld wordt lang niet altijd gevolgd.

Ik kan me óók voorstellen dat jongens zo gedesillusioneerd zijn dat ze PSV eigenlijk niet goed / groot genoeg vinden, maar toch wel graag een betaald voetbal-contract willen. Met als mogelijk gevolg arrogant geslenter van een jongen die niets meer hoeft te bewijzen om een mooi contract in het buitenland te verdienen.
 
Zou echt een leuke en goede zet zijn om Bruma volgend jaar (of zelfs deze winter?) terug te halen. Niet altijd de slimste, maar wel eentje die ik altijd erg waardeerde. Daarnaast was hij vrij betrouwbaar achterin.
Alleen het laatste jaar (in mijn herinnering) was aardig.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
De Jong wil nog wel een nieuw buitenlands avontuur, dacht ik gelezen te hebben?
Daarnaast is De Jong op het veld ook in meer dingen een voorbeeld, maar dat voorbeeld wordt lang niet altijd gevolgd.

Ik kan me óók voorstellen dat jongens zo gedesillusioneerd zijn dat ze PSV eigenlijk niet goed / groot genoeg vinden, maar toch wel graag een betaald voetbal-contract willen. Met als mogelijk gevolg arrogant geslenter van een jongen die niets meer hoeft te bewijzen om een mooi contract in het buitenland te verdienen.
Ja dat risico is groter. Doe maar niet nee.
 
Zou echt een leuke en goede zet zijn om Bruma volgend jaar (of zelfs deze winter?) terug te halen. Niet altijd de slimste, maar wel eentje die ik altijd erg waardeerde. Daarnaast was hij vrij betrouwbaar achterin.
Nou betrouwbaar? Nee niet echt vind ik. Behalve in het laatste jaar heb ik hem weinig mogen betrappen op betrouwbaarheid. En ondanks zijn postuur werd hij vaak eenvoudig op zij gezet. Ik geloof dat ik Schwaab eigenlijk betrouwbaarder vind. En dat wil in mijn geval veel zeggen.....
 
Nou betrouwbaar? Nee niet echt vind ik. Behalve in het laatste jaar heb ik hem weinig mogen betrappen op betrouwbaarheid. En ondanks zijn postuur werd hij vaak eenvoudig op zij gezet. Ik geloof dat ik Schwaab eigenlijk betrouwbaarder vind. En dat wil in mijn geval veel zeggen.....
Alleen het laatste jaar (in mijn herinnering) was aardig.

Ik ga dan ook uit van het laatste jaar, aangezien een speler zich ontwikkeld.
 
Ik ga dan ook uit van het laatste jaar, aangezien een speler zich ontwikkeld.
Oké duidelijk. Maar heeft hij zich de laatste jaren ontwikkeld? Volgens mij heeft nooit meer die lijn door kunnen trekken.
 
Grootverdiener Bruma op weg naar de uitgang bij Wolfsburg

Jeffrey Bruma vertrekt waarschijnlijk nog voor het sluiten van de winterse transfermarkt bij VfL Wolfsburg. Schalke 04 en FC Augsburg hebben interesse in de 27-jarige verdediger, die bij zijn huidige club weinig aan spelen toekomt.

Veel pech gehad met blessures, chaos en een absurd aantal trainerswisselingen bij Wolfsburg. Hij kan mits fit het Bundesliga-niveau prima aan, dus hopelijk komt dit rond en gaat hij weer spelen. Als hij de keuze heeft wel lastig. Weet niet hoe groot de speelkans bij Schalke is, maar die willen schijnbaar wel een optie tot koop meenemen. Augsburg lijkt hem meer dringend nodig te hebben, maar die zitten er zo te zien weer meer voor de korte termijn in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan