Eredivisie Algemeen

:ROFL: Hij slaat wel de spijker op zijn kop. Heb veel Portugezen collega's en hebben het wel eens over het verschil tussen de nederlandse en portugezen compertitie. Hij verteld dan dat een Porto of Benfica toch alles moeten geven tegen de "kleintjes" omdat die toch echt alles uit de kast halen om maar een puntje te pakken. toch anders als hier in Nederland.
 
Denk ik een algemene ontwikkeling die we allemaal wel herkennen. Toch iets waar Ajax en PSV zich ook nadrukkelijk mee moeten gaan bemoeien. We kunnen we onze best blijven doen om jonge talenten zo lang mogelijk in onze eigen competitie te houden, en om af en toe spelers als Tadic en Guardado hierheen te halen, maar als het niveau van de rest van de clubs maar blijft dalen is dat uiteindelijk ook kansloos. Mooi voorbeeld hoe het uiteindelijk niet loont om egoistisch om te springen met verdeling van o.a. tv-opbrengsten.

Ik begin mijn mening langzaam wel veranderen wat betreft de verdeling van TV-opbrengsten. Voorheen was mijn standpunt dat de best presterende club ook het meest zou moeten krijgen en de clubs die de meeste kijkers binnenhalen dus ook het meest horen te verdienen.

Echter zakt het niveau in de Eredivisie dusdanig af dat ik een bijdrage aan kleinere clubs wel voor lief zou kunnen nemen. Een kleine injectie voor andere clubs zou ze een eind op weg kunnen helpen. Betere spelers halen zou de eerste stap zijn. Het gevolg is dan hopelijk ook mooier voetbal te zien. De volgende stappen zouden dan meer gevulde stations zijn, wellicht zelfs uitbreiding van capaciteit. PSV en Ajax moeten zichzelf niet arm laten maken, maar een (tijdelijke) financiele bijdrage lijkt mij niet verkeerd.

Echter gun ik die :SC: jr. (AZ) met hun 'wij hebben onze twee sterspelers voor 40 miljoen verkocht en gaan meedoen met het kampioenschap' geen enkele cent. Wanbeleid zou voor eigen kiezen moeten komen en niet worden opgevangen door twee suikeromen.
 
:ROFL: Hij slaat wel de spijker op zijn kop. Heb veel Portugezen collega's en hebben het wel eens over het verschil tussen de nederlandse en portugezen compertitie. Hij verteld dan dat een Porto of Benfica toch alles moeten geven tegen de "kleintjes" omdat die toch echt alles uit de kast halen om maar een puntje te pakken. toch anders als hier in Nederland.

Ik blame onze ... media met hun eeuwig 'mooi voetbal' propaganda :braak:. Men is te opportunistisch of schaamt zich om met kont voor eigen 16 aan te hangen. Voor mij onbegrijpelijk, als ik een goed knokkende ploeg zie die alles op alles zet een puntje binnen te halen zou ik tevreden zijn. Maar dat is weer een heel andere dicussie.
 
Ik begin mijn mening langzaam wel veranderen wat betreft de verdeling van TV-opbrengsten. Voorheen was mijn standpunt dat de best presterende club ook het meest zou moeten krijgen en de clubs die de meeste kijkers binnenhalen dus ook het meest horen te verdienen.

Echter zakt het niveau in de Eredivisie dusdanig af dat ik een bijdrage aan kleinere clubs wel voor lief zou kunnen nemen. Een kleine injectie voor andere clubs zou ze een eind op weg kunnen helpen. Betere spelers halen zou de eerste stap zijn. Het gevolg is dan hopelijk ook mooier voetbal te zien. De volgende stappen zouden dan meer gevulde stations zijn, wellicht zelfs uitbreiding van capaciteit. PSV en Ajax moeten zichzelf niet arm laten maken, maar een (tijdelijke) financiele bijdrage lijkt mij niet verkeerd.

Echter gun ik die :SC: jr. (AZ) met hun 'wij hebben onze twee sterspelers voor 40 miljoen verkocht en gaan meedoen met het kampioenschap' geen enkele cent. Wanbeleid zou voor eigen kiezen moeten komen en niet worden opgevangen door twee suikeromen.
Wat zouden die clubs met meer geld gaan doen eigenlijk? Buitenlanders kopen?
 
Meer geld naar de andere clubs ten koste van de top 3?

Hoeveel geld is nodig om al die clubs een extra injectie te geven? Dat is niet op te brengen. Met een begroting van niks heb je heel veel geld nodig om goede spelers te kunnen halen en het salaris te betalen. Dan kun je beter de eredivisie opdoeken en amateur voetbal gaan spelen. Dan zijn de verschillen minder groot. Daarnaast wil een aantal clubs niet mee omdat ze te bang zijn voor de gevolgen van hun eigen club.

De enige manier om te overleven is als de Nederlandse top 2,3 of 4 zouden zeggen "dit is ons plan" dat kunnen we gezamelijk met jullie doen of zonder jullie. En dat is ongeacht welk plan, maar het mooiste zou zijn om tezamen met Belgie een competitie op te zetten.
 
Nou proficiat... jongens.. we sukkelen met zijn allen gewoon lekker door...

Dat zeg je nou wel, sukkelen, maar een flink deel op dit forum zal het ‘niets doen’ met gejuig begroet hebben. Die zijn niet zo van de veranderingen.

Belachelijk dat Emmen over bepaalde zaken geen mening heeft en dan kiest voor tegen stemmen ipv onthouding van stemmen.
 
Dat zeg je nou wel, sukkelen, maar een flink deel op dit forum zal het ‘niets doen’ met gejuig begroet hebben. Die zijn niet zo van de veranderingen.

Belachelijk dat Emmen over bepaalde zaken geen mening heeft en dan kiest voor tegen stemmen ipv onthouding van stemmen.
Als het verhaal van Emmen klopt dan hebben ze wel een punt. Als eredivisieclubs stemmen over een extra beloftenteam in de eerstedivisie is ook wel een vreemde gang van zaken.
 
Dat zeg je nou wel, sukkelen, maar een flink deel op dit forum zal het ‘niets doen’ met gejuig begroet hebben. Die zijn niet zo van de veranderingen..
Ik weet niet wie het zijn dus ik kan het hen niet vragen.. Maar wat win je met niets doen? We zien dingen fout gaan, maar als je dat niet corrigeert omdat je niet van verandering houdt betekend dat je gewoon genoegen neemt met het verder afglijden.

Ik begreep overigens dat er een tweederde meerderheid moest zijn en twee clubs tegen waren. Naar mijn weten zijn het 18 clubs die moeten beslissen. Waarom is het dan niet doorgegaan..
 
Dat zeg je nou wel, sukkelen, maar een flink deel op dit forum zal het ‘niets doen’ met gejuig begroet hebben. Die zijn niet zo van de veranderingen.

Belachelijk dat Emmen over bepaalde zaken geen mening heeft en dan kiest voor tegen stemmen ipv onthouding van stemmen.

FC Emmen vond principieel dat zij als Eredivisie-club hier niet over kon beslissen. Daarom heeft de club in de uiteindelijke stemming tegen gestemd.'

Volgend seizoen is FC Emmen weer een Eerste Divisie club. ;)
 
Ik weet niet wie het zijn dus ik kan het hen niet vragen.. Maar wat win je met niets doen? We zien dingen fout gaan, maar als je dat niet corrigeert omdat je niet van verandering houdt betekend dat je gewoon genoegen neemt met het verder afglijden.

Ik begreep overigens dat er een tweederde meerderheid moest zijn en twee clubs tegen waren. Naar mijn weten zijn het 18 clubs die moeten beslissen. Waarom is het dan niet doorgegaan..

Kijk het topic maar eens terug, dan vind je ze vanzelf. Als zelfs PSV-supporters al tegen play offs, inkrimping of/en internationale competitie zijn, dan zal het bij andere clubs en hun bestuur nog erger zijn.

Sommige veranderingen gaan door, daarvoor was er een meerderheid, voor andere zaken niet.
Voor andere voorstellen moeten er meer tegenstemmers zijn geweest, anders hadden we binnenkort 16 clubs.

Ik heb begrepen dat de eredivisie weer onderverdeeld is in 3 groepen van 6. Ook daar moet je 2/3 meerderheid hebben. Zo kan het zijn dat als er in 1 groep 3 tegenstemmers zijn en in de andere groepen nul, een plan afgeschoten kan worden. Maar of die constructie ook daadwerkelijk zo is, weet ik niet.
 
Ik zit net op een of ander forum vooral posts te lezen van niet-veranderaars. Treurig, wat er allemaal bij wordt gehaald om de eredivisie niet te veranderen. Alle andere competities in Europeese landen worden zo verdraaid en gedraaid dat wijzigingen overduidelijk onzinnig zijn.

Maar dat kan je dus niet weten. Wat je wel weet, is hoe de situatie nu is. En dat historie altijd uitgewezen heeft dat stilstand achteruitgang betekend.
 
In al die honderd jaar dat ik de eredivisievoetbal kijk is het dit seizoen een unicum dat ik alleen nog maar de wedstrijden en samenvattingen bekijk van PSV en Ajax. Geen idee hoe het anders moet, maar dat het anders moet lijkt mij wel duidelijk. Weet ook nog niet zo goed fusie met Belgische competitie meer interessante wedstrijden oplevert. Maar ik vind het wel het proberen waard.
 
In al die honderd jaar dat ik de eredivisievoetbal kijk is het dit seizoen een unicum dat ik alleen nog maar de wedstrijden en samenvattingen bekijk van PSV en Ajax. Geen idee hoe het anders moet, maar dat het anders moet lijkt mij wel duidelijk. Weet ook nog niet zo goed fusie met Belgische competitie meer interessante wedstrijden oplevert. Maar ik vind het wel het proberen waard.
Ik zag dit weekend weer wat beelden voorbijkomen. Kijk voor de grap eens PEC - ADO en let op de eerste goal van Zwolle. Klein foutje van Aaron Meijers. Ongekend, wat een niveau.
 
De eerste competitieronde van de Eredivisie in het seizoen 2019/’20 vindt plaats in het weekeinde van 2, 3 en 4 augustus.

link

Dat is wel heel vroeg.
 
PSV, 17 wedstrijden, 48 punten, doelsaldo 60-8
Aja, 17 wedstrijden, 46 punten doelsaldo 60-8

… ik had graag verder voorgestaan, maar je moet toch toegeven dat dit een heel bijzonder boeiend jaar is. Er wordt sinds lange tijd weer goed gevoetbald en veel gescoord.

… het zou toch geweldig zijn als we het verschil maken en daarmee kampioen worden in de onderlinge ontmoeting in de betonnen galmbak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan