Érick Gutiérrez (M)

Een reden om Guti speelminuten te geven. Om de kou te trotseren :)

PSV'er Gutiérrez maakt hardhandig kennis met Nederlandse kou

13:08 – Voor PSV'er Erick Gutiérrez was het zaterdagavond afzien: de middenvelder begon op de bank bij de Eindhovenaren en maakte hardhandig kennis met het Nederlandse klimaat. De Mexicaan had het extreem koud en was alleen daarom al enorm blij dat hij mocht gaan warm lopen van trainer Mark van Bommel. "Ik heb het niet vaak zo koud gehad", vertelde hij met een glimlach.
117700.jpg

Tegenover het Mexicaanse Marca Claro gaat hij in op het moeizame duel met Groningen. "Ik zat te verkleumen, dus gelukkig werd ik de dug-out uitgestuurd om mezelf op te warmen", aldus Gutiérrez, die ook wel weet waarom hij op de bank moest beginnen en nog geen basisplaats heeft veroverd bij PSV.
"Ik moet fysiek nog steker worden. Ik merk ook dat veel tegenstanders sterker zijn dan ik, daarom werk ik veel in het krachthonk", aldus de Mexicaan, die blij was met zijn speelminuten én overwinning in Groningen. "Het was zeker niet onze beste wedstrijd, maar we hadden het ook lastig met het fysiek spel van Groningen. Er werd niet telkens geel gegeven bij een harde overtreding, dat had de wedstrijd wellicht wat rustiger gemaakt."

Bron:https://www.fcupdate.nl/voetbalnieu...-maakt-hardhandig-kennis-met-nederlandse-kou/
 
En dat hij eraan werkt. Merk wel dat MvB het fysieke heel belangrijk vind. Zeker na zijn commentaar tegen Groningen. Ook wel te begrijpen, een fit en fysiek sterk team kan 90 minuten lang het teams lastig maken.
 
Viel in de 67e minuut in. Hoe deed hij het? Ik heb de wedstrijd niet kunnen zien.

Slordig, aantal keer erg onhandig in balverlies en verdedigen. Wel een aantal goede passes en oog voor ruimte gezien. Voor mij niet goed genoeg voor een voldoende (maar dat waren er ook maar 3 gisteren).
 
Slordig, aantal keer erg onhandig in balverlies en verdedigen. Wel een aantal goede passes en oog voor ruimte gezien. Voor mij niet goed genoeg voor een voldoende (maar dat waren er ook maar 3 gisteren).
Vond wel dat je zag waarvoor hij gehaald was. Namelijk het spel verdelen en verplaatsen. De opening zoeken. Maar verder idd wel slordig zoals heel PSV. Kan me ook voorstellen dat hij zichzelf heel erg wil bewijzen wat soms te koste gaat van je spel.
 
Een reden om Guti speelminuten te geven. Om de kou te trotseren :)

PSV'er Gutiérrez maakt hardhandig kennis met Nederlandse kou

13:08 – Voor PSV'er Erick Gutiérrez was het zaterdagavond afzien: de middenvelder begon op de bank bij de Eindhovenaren en maakte hardhandig kennis met het Nederlandse klimaat. De Mexicaan had het extreem koud en was alleen daarom al enorm blij dat hij mocht gaan warm lopen van trainer Mark van Bommel. "Ik heb het niet vaak zo koud gehad", vertelde hij met een glimlach.
117700.jpg

Tegenover het Mexicaanse Marca Claro gaat hij in op het moeizame duel met Groningen. "Ik zat te verkleumen, dus gelukkig werd ik de dug-out uitgestuurd om mezelf op te warmen", aldus Gutiérrez, die ook wel weet waarom hij op de bank moest beginnen en nog geen basisplaats heeft veroverd bij PSV.
"Ik moet fysiek nog steker worden. Ik merk ook dat veel tegenstanders sterker zijn dan ik, daarom werk ik veel in het krachthonk", aldus de Mexicaan, die blij was met zijn speelminuten én overwinning in Groningen. "Het was zeker niet onze beste wedstrijd, maar we hadden het ook lastig met het fysiek spel van Groningen. Er werd niet telkens geel gegeven bij een harde overtreding, dat had de wedstrijd wellicht wat rustiger gemaakt."

Bron:https://www.fcupdate.nl/voetbalnieu...-maakt-hardhandig-kennis-met-nederlandse-kou/

Daar schiet je ook geen steek mee op.
 
Hoe kan Gutierrez nu excelleren met dit brandhout om hem heen. Eerst stelt Bommel hem op, op een knollenveld in Maassluis, en nu dit weer.
 
Hoe kan Gutierrez nu excelleren met dit brandhout om hem heen. Eerst stelt Bommel hem op, op een knollenveld in Maassluis, en nu dit weer.
Maar een keer een balletje vooruit spelen is toch niet te veel gevraagd? De enige bal vooruit was dat rollertje in de eerste minuut.
 
Eerst stelt Bommel hem op, op een knollenveld in Maassluis, en nu dit weer.
Ik had me meer zorgen gemaakt als Guti ook tegen Maassluis en RKC niet in de basis stond.

Maar geen zorgen die komt er wel. Alleen zijn nadeel is dat met name Hendrix en Rosario fysiek heel sterk zijn en redelijk betrouwbaar (Laatste wedstrijden toevallig weer wat minder).
 
Guti wordt gewoon weer voor het Mexicaans Elftal opgeroepen voor de wedstrijd tegen Argentinië. Daar is hij een ster, hier wordt het hem vrijwel onmogelijk gemaakt zich te bewijzen. :eek: Bommeltje Bommeltje toch!
 
Guti wordt gewoon weer voor het Mexicaans Elftal opgeroepen voor de wedstrijd tegen Argentinië. Daar is hij een ster, hier wordt het hem vrijwel onmogelijk gemaakt zich te bewijzen. :eek: Bommeltje Bommeltje toch!
Hij krijgt wel erg weinig speeltijd. Ik snap daar ook niet veel van.
 
Guti wordt gewoon weer voor het Mexicaans Elftal opgeroepen voor de wedstrijd tegen Argentinië. Daar is hij een ster, hier wordt het hem vrijwel onmogelijk gemaakt zich te bewijzen. :eek: Bommeltje Bommeltje toch!
Een ster bij Mexico? Ik dacht het echt niet.. En als dat zo zou zijn, dan zegt dat iets over het niveau van het Mexicaanse elftal op dit moment.
 
Guti wordt gewoon weer voor het Mexicaans Elftal opgeroepen voor de wedstrijd tegen Argentinië. Daar is hij een ster, hier wordt het hem vrijwel onmogelijk gemaakt zich te bewijzen. :eek: Bommeltje Bommeltje toch!
Ik kijk niet naar de trainingen. Neem toch aan dat hij zich daar mag bewijzen. Meer speeltijd voor Guti zou ik zeker willen. Aan de andere kant dit elftal draait wel lekker met 36 ptn uit 12 wedstrijden. Hoewel, Rosario en Hendrix niet altijd lof hiervoor krijgen doen ze toch beidde, in mijn ogen, veel nuttig verdedigend werk. Wanneer Hendrix slecht speelt gooit hij zich nog wel voor iedere bal. Weet nog niet of Guti dat op dit moment kan opvangen.
 
Een ster bij Mexico? Ik dacht het echt niet.. En als dat zo zou zijn, dan zegt dat iets over het niveau van het Mexicaanse elftal op dit moment.

Kat in de zak?
Als het dat niet al was, dan zorgt MvB er op deze manier wel voor dat het dat wordt. Hij moet zogenaamd wennen aan de speelstijl maar hij krijgt nooit speeltijd, dus hoe kan hij ooit wennen...
 
Kat in de zak?
Als het dat niet al was, dan zorgt MvB er op deze manier wel voor dat het dat wordt. Hij moet zogenaamd wennen aan de speelstijl maar hij krijgt nooit speeltijd, dus hoe kan hij ooit wennen...
Ben het uiteraard mee eens dat hij meer moet spelen maar om hem nou de ster van Mexico te noemen, maakt het verhaal er niet echt geloofwaardiger op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan