Eredivisie Algemeen

Heracles Almelo dwarsboomt verbod op kunstgras in eredivisie

link

Een verbod op kunstgras in de eredivisie? Heracles Almelo ligt dwars. Het dreigde zelfs naar het CAS te stappen. Door die club gedwongen is nu een compromis in de maak.
Alleen clubs die op natuurgras spelen, kunnen vanaf 2021 rekenen op een deel van de inkomsten uit Europees voetbal, kunstgrasclubs krijgen niets. Met dat compromis hoopt de Eredivisie CV komende week een akkoord te bereiken met alle achttien clubs, om zo kunstgras uit de eredivisie te weren. De Almelose club, de eerste profclub die in 2003 kunstgras aanlegde, heeft binnen het cluboverleg met juridische stappen gedreigd, desnoods tot het sporttribunaal CAS aan toe.

Het is heel simpel ... Als de overige clubs Heracles boycotten speelt Heracles geen enkele wedstrijd meer. :bye:
:unsure: Dat zou Ajax wel goed uitkomen. ;)
 
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...voortaan-twee-rechtstreekse-degradanten-.html

De hele voetbalelite is bezig met de wereld; fanbase in Tokio uitmelken, competitiewedstrijden organiseren op een ander continent, een superliga maken.

En wat doet NL?
Wat treurig. Van alle mogelijke scenario’s doet NL dit.
Navelstaren (op advies van een Engels bureau).
Stilstaan dus.

Lekker voor PSV om dit te promoten in Mexico.

Ik ben heel chagrijnig. Apenland.

Ik weet niet waar dit voorstel vandaan komt, maar sowieso, als je Eric Gudde, Nico-jan Hoogma, Art Langeler en RVC voorzitter Jan "kunstgras" Smit als topmannen van de KNVB hebt kun je nooit vooruitgang verwachten.
 
Weet iemand wat de meerwaarde is van twee directe promotie/degradatieplekken? Wat is de motivatie om dit te doen?
 
Weet iemand wat de meerwaarde is van twee directe promotie/degradatieplekken? Wat is de motivatie om dit te doen?

Geen idee. Klinkt meer als "kijk eens, we proberen alles om een sterkere competitie te creëren en zie eens welk een groots initiatief wij hebben opgetuigd, zo vernieuwend" bullshit.
 
Geen idee. Klinkt meer als "kijk eens, we proberen alles om een sterkere competitie te creëren en zie eens welk een groots initiatief wij hebben opgetuigd, zo vernieuwend" bullshit.

We verdubbelen de kans dat een club met potentie (Sparta, NAC, Twente) in een financieel gat valt en de kans dat een veredelde amateurvereniging (FC Emmen) de competitie komt verwateren. Dat soort bullshit?
 
We verdubbelen de kans dat een club met potentie (Sparta, NAC, Twente) in een financieel gat valt en de kans dat een veredelde amateurvereniging (FC Emmen) de competitie komt verwateren. Dat soort bullshit?

Juist! Je zou zo bij de KNVB kunnen werken, jij Finse spin doctor!
 
Juist! Je zou zo bij de KNVB kunnen werken, jij Finse spin doctor!

Fijn! Ik ben op zoek naar werk, dus als u meeleest, KNVB, stuur gewoon een PM-etje.

*p.s. ik ben ook van mening dat we moeten proberen de volgende wedstrijd te winnen. Dat vind ik echt een top-beleid!
 
Fijn! Ik ben op zoek naar werk, dus als u meeleest, KNVB, stuur gewoon een PM-etje.

*p.s. ik ben ook van mening dat we moeten proberen de volgende wedstrijd te winnen. Dat vind ik echt een top-beleid!

De klasse spat hier vanaf.
 
Fijn! Ik ben op zoek naar werk, dus als u meeleest, KNVB, stuur gewoon een PM-etje.

*p.s. ik ben ook van mening dat we moeten proberen de volgende wedstrijd te winnen. Dat vind ik echt een top-beleid!

Het is geen kwestie van proberen, dus wil ik, herstel de KNVB, het veel sterker stellen:
“We moeten alles zetten op het feit dat we vanaf nu iedere wedstrijd moeten winnen.”

Ondertussen:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...ven-het-gebaar-van-ajax-en-psv-terzijde-.html

A
Pen
Land

Nederland is veel te veel bezig met de zwakkere in de maatschappij.
Zoals daar zijn: de terreur van de gehandicapten, besluitvorming in de eredivisie, de rechtzaken om zelfs ieder kleurtje op de wang uit te bannen tijdens een kinderfeestje geïnitieerd door een zielig individu met een treurige jeugd, eeuwig durende processen en procedures voor al dan niet terechte/onterechte asielzoekers.

We hebben ietsje pietsje meer dictatuur nodig hier.
 
Laatst bewerkt:
Het is geen kwestie van proberen, dus wil ik, herstel de KNVB, het veel sterker stellen:
“We moeten alles zetten op het feit dat we vanaf nu iedere wedstrijd moeten winnen.”

Ondertussen:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...ven-het-gebaar-van-ajax-en-psv-terzijde-.html

A
Pen
Land

Nederland is veel te veel bezig met de zwakkere in de maatschappij.
Zoals daar zijn: de terreur van de gehandicapten, besluitvorming in de eredivisie, de rechtzaken om zelfs ieder kleurtje op de wang uit te bannen tijdens een kinderfeestje geïnitieerd door een zielig individu met een treurige jeugd, eeuwig durende processen en procedures voor al dan niet terechte/onterechte asielzoekers.

We hebben ietsje pietsje meer dictatuur nodig hier.

Zeer irritant dat 1 club het voorstel om kunstgras uit te bannen kan tegenhouden. In principe zou je het plan gewoon door moeten zetten. Dan krijgen alle clubs behalve Heracles een zak centen om echt gras te leggen. Hou je i.i.g. nog maar 1 club over die op het nepgras speelt.
Vervolgens alle supporters op te roepen om thuis te blijven wanneer voor hun club de uitwedstrijd tegen Heracles op het programma staat, onder het mom van alle beetjes helpen. Misschien nog een extra (eenmalige) bonus aanbieden aan al die clubs die wel instemmen zodat die allemaal financieel aansluiting vinden bij Heracles of nog verder uitlopen.
 

Denk ik een algemene ontwikkeling die we allemaal wel herkennen. Toch iets waar Ajax en PSV zich ook nadrukkelijk mee moeten gaan bemoeien. We kunnen we onze best blijven doen om jonge talenten zo lang mogelijk in onze eigen competitie te houden, en om af en toe spelers als Tadic en Guardado hierheen te halen, maar als het niveau van de rest van de clubs maar blijft dalen is dat uiteindelijk ook kansloos. Mooi voorbeeld hoe het uiteindelijk niet loont om egoistisch om te springen met verdeling van o.a. tv-opbrengsten.
 
Denk ik een algemene ontwikkeling die we allemaal wel herkennen. Toch iets waar Ajax en PSV zich ook nadrukkelijk mee moeten gaan bemoeien. We kunnen we onze best blijven doen om jonge talenten zo lang mogelijk in onze eigen competitie te houden, en om af en toe spelers als Tadic en Guardado hierheen te halen, maar als het niveau van de rest van de clubs maar blijft dalen is dat uiteindelijk ook kansloos. Mooi voorbeeld hoe het uiteindelijk niet loont om egoistisch om te springen met verdeling van o.a. tv-opbrengsten.
Het probleem is natuurlijk dat de totaalpot gewoon te klein is. Dan kun je alle gelden naar 1 club duwen, die heeft dan Europees gezien een kansje. Of je verdeelt het evenredig en dan heb je uiteindelijk geen Nederlandse teams in Europees voetbal meer. Zolang er clubs zijn die blijkbaar/schijnbaar 80 miljoen willen uitgeven aan een nog nauwelijks bewezen talent dan ga je die niet in Nederland houden door spannender pothes ajaks-PEC.

Wat wel positief kan werken is het intrekken van trainerslicenties van trainers van zwakke teams die "uitgaan van eigen kracht", aanvallend willen spelen en hoog druk willen zetten tegen ajaks of PSV.
 
En men vergelijkt Ajax en PSV ook vaak met Real/Barca of Bayern, ja de titels gaan alleen naar deze club(s) maar in dat soort competities zijn de Werder-Monchengladbach of Valencia-Sevilla toch stukken aantrekkelijker dan Feyenoord-Groningen.
Ik zou ze eerder met Celtic en de Schotse competitie vergelijken.

Hoeveel krijgt de best betaalde PSVer eigenlijk? Ik zie dat Tadic 3.5miljoen per jaar opstrijkt. Ons salaris plafond was een aantal jaren geleden nog 1 miljoen euro!
 
En men vergelijkt Ajax en PSV ook vaak met Real/Barca of Bayern, ja de titels gaan alleen naar deze club(s) maar in dat soort competities zijn de Werder-Monchengladbach of Valencia-Sevilla toch stukken aantrekkelijker dan Feyenoord-Groningen.
Ik zou ze eerder met Celtic en de Schotse competitie vergelijken.

Hoeveel krijgt de best betaalde PSVer eigenlijk? Ik zie dat Tadic 3.5miljoen per jaar opstrijkt. Ons salaris plafond was een aantal jaren geleden nog 1 miljoen euro!

Alleen in de Engelse competitie zijn er meer dan 2 gegadigden voor de titel. In elke andere topcompetitie zijn er meestal 2, soms 3. Ik zie niet in waarom dat dan in Nederland ineens een probleem moet zijn. Zo is het nu eenmaal, en zo is het altijd al geweest, en ik vind dat juist mooi.
 
Het probleem is natuurlijk dat de totaalpot gewoon te klein is. Dan kun je alle gelden naar 1 club duwen, die heeft dan Europees gezien een kansje. Of je verdeelt het evenredig en dan heb je uiteindelijk geen Nederlandse teams in Europees voetbal meer. Zolang er clubs zijn die blijkbaar/schijnbaar 80 miljoen willen uitgeven aan een nog nauwelijks bewezen talent dan ga je die niet in Nederland houden door spannender pothes ajaks-PEC.

Wat wel positief kan werken is het intrekken van trainerslicenties van trainers van zwakke teams die "uitgaan van eigen kracht", aanvallend willen spelen en hoog druk willen zetten tegen ajaks of PSV.

Ik ga stuk :ROFL:
 
Denk ik een algemene ontwikkeling die we allemaal wel herkennen. Toch iets waar Ajax en PSV zich ook nadrukkelijk mee moeten gaan bemoeien. We kunnen we onze best blijven doen om jonge talenten zo lang mogelijk in onze eigen competitie te houden, en om af en toe spelers als Tadic en Guardado hierheen te halen, maar als het niveau van de rest van de clubs maar blijft dalen is dat uiteindelijk ook kansloos. Mooi voorbeeld hoe het uiteindelijk niet loont om egoistisch om te springen met verdeling van o.a. tv-opbrengsten.

Maar wat kan ajax of PSV daadwerkelijk doen dan? Die doen toch in principe al hun best om hun eigen talenten binnenboord te houden? De motivatie is wellicht minder altruïstisch dan in een ideale wereld, maar het effect is dan hetzelfde. De enige optie die ik zie is dat de andere clubs meer geld krijgen maar ik zie dat niet zo snel gebeuren, ik zou niet weten waar dat vandaan zou moeten komen. Maar ajax en PSV kunstmatig afremmen lijkt me ook een vreemde oplossing.
 
Terug
Bovenaan Onderaan