Amerika

Walgelijke vent. Het is een ieder op dit forum waarschijnlijk bekend dat ik het Iraanse regime liever gisteren in elkaar zie storten dan vandaag. Maar ik moet hen nageven en vooral de minister van buitenlandse zaken, dat ze eigenlijk heel “beschaafd” reageren op deze gevaarlijke racist. Ik denk dat Ahmadinejad al ergens een bommetje op had gegooid als hij nog aan de macht was in Iran, op Israël of Saudie Arabië of de Emiraten (landen die een pact hebben gesloten tegen Iran).
 
En wat doe je na een gevoelige nederlaag? Jezelf op de borst kloppen blijkbaar...

De democraten hebben ondanks de aanhoudende anti-Trump massahysterie en media hetze, waar elke stap die hij zet negatief wordt belicht in het nieuws, alleen de House of Representatives maar nipt gewonnen, en dat ook nog eens met een vrij minimaal verschil. De Senaat werd door kamp Trump gewonnen, en dat is belangrijker. Ik vind het dus zo gek nog niet dat hij het een overwinning noemt.
 
De democraten hebben ondanks de aanhoudende anti-Trump massahysterie en media hetze, waar elke stap die hij zet negatief wordt belicht in het nieuws, alleen de House of Representatives maar nipt gewonnen, en dat ook nog eens met een vrij minimaal verschil. De Senaat werd door kamp Trump gewonnen, en dat is belangrijker. Ik vind het dus zo gek nog niet dat hij het een overwinning noemt.


De Senaat was een onneembare vesting, maar dat de zetels in de Senaat zijn uitgebouwd mag inderdaad gerust een overwinning genoemd worden. De hoop die de democraten hadden is dat ze wellicht meer zetels zouden krijgen (maar nog altijd niet de meerderheid).

Dit land is ten dode opgeschreven. Zo'n polarisatie zie je maar zelden of in dictaturen, waar er natuurlijk geen sprake is van een krachtige oppositie. Dit land is verscheurd. Het gaat er niet meer om wat het beste is voor het land. Het gaat vooral over hoe je je tegenstander zo veel mogelijk kan tegenwerken. Contra-productie gedrag van beide partijen. Tel daarbij op de groeiende kloof tussen superrijk en de rest en de openlijke oproepen tot discriminatie en je hebt een aardig vat voor met buskruit.

smiley2eatingpopcorn.gif
 
De democraten hebben ondanks de aanhoudende anti-Trump massahysterie en media hetze, waar elke stap die hij zet negatief wordt belicht in het nieuws, alleen de House of Representatives maar nipt gewonnen, en dat ook nog eens met een vrij minimaal verschil. De Senaat werd door kamp Trump gewonnen, en dat is belangrijker. Ik vind het dus zo gek nog niet dat hij het een overwinning noemt.
Goh jij ook hier? Waarschijnlijk ging het ontwerp het je toch te veel aan het hart :maniac:;P
 
De Senaat was een onneembare vesting, maar dat de zetels in de Senaat zijn uitgebouwd mag inderdaad gerust een overwinning genoemd worden. De hoop die de democraten hadden is dat ze wellicht meer zetels zouden krijgen (maar nog altijd niet de meerderheid).

Dit land is ten dode opgeschreven. Zo'n polarisatie zie je maar zelden of in dictaturen, waar er natuurlijk geen sprake is van een krachtige oppositie. Dit land is verscheurd. Het gaat er niet meer om wat het beste is voor het land. Het gaat vooral over hoe je je tegenstander zo veel mogelijk kan tegenwerken. Contra-productie gedrag van beide partijen. Tel daarbij op de groeiende kloof tussen superrijk en de rest en de openlijke oproepen tot discriminatie en je hebt een aardig vat voor met buskruit.

smiley2eatingpopcorn.gif
En daarbij nog eens bijna 400 miljoen vuurwapens in civiele handen. "Let's have a war!"
 
De Senaat was een onneembare vesting, maar dat de zetels in de Senaat zijn uitgebouwd mag inderdaad gerust een overwinning genoemd worden. De hoop die de democraten hadden is dat ze wellicht meer zetels zouden krijgen (maar nog altijd niet de meerderheid).

Dit land is ten dode opgeschreven. Zo'n polarisatie zie je maar zelden of in dictaturen, waar er natuurlijk geen sprake is van een krachtige oppositie. Dit land is verscheurd. Het gaat er niet meer om wat het beste is voor het land. Het gaat vooral over hoe je je tegenstander zo veel mogelijk kan tegenwerken. Contra-productie gedrag van beide partijen. Tel daarbij op de groeiende kloof tussen superrijk en de rest en de openlijke oproepen tot discriminatie en je hebt een aardig vat voor met buskruit.

smiley2eatingpopcorn.gif
Allemaal waar, maar de economie gaat als een speer. En Hilary's man zei het al: it's the economy, stupid. Zolang het economisch goed blijft gaan, is al het andere bijzaak, dat is in de VS zo, maar evengoed in Nl.
 
Allemaal waar, maar de economie gaat als een speer. En Hilary's man zei het al: it's the economy, stupid. Zolang het economisch goed blijft gaan, is al het andere bijzaak, dat is in de VS zo, maar evengoed in Nl.

Absoluut, en ergens wel begrijpelijk.
 
Allemaal waar, maar de economie gaat als een speer. En Hilary's man zei het al: it's the economy, stupid. Zolang het economisch goed blijft gaan, is al het andere bijzaak, dat is in de VS zo, maar evengoed in Nl.
Nee hoor. Zo lang je in Amerika maar zegt (of laat doorschemeren) dat bruine mensen slecht zijn, kun je rekenen op de steun van minimaal 35% van de bevolking. De economie - overigens al door Obama uit het slop gehaald - wordt alleen gebruikt om het racisme te markeren.
 
Laatst bewerkt:
Weer een shooting deze week.

Ondertussen zijn er in de 312 dagen die 2018 heeft gekend 307 shootings geweest... bericht
Tja, als er bijna iedere dag een shooting is dan kan je ook nimmer over gun-control beginnen omdat de shooting nog te vers is.

DrgNM9aU8AEflFZ.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor. Zo lang je in Amerika maar zegt (of laat doorschemeren) dat bruine mensen slecht zijn, kun je rekenen op de steun van minimaal 35% van de bevolking. De economie - overigens al door Obama al uit het slop gehaald - wordt alleen gebruikt om het racisme te markeren.

Ach, de economie. Ik geloof er niet in dat een president het eigenhandig booming of kapot kan maken. Een president kan slechts een zet in de goede richting geven - of andersom. Er zijn zo veel factoren, waarvan velen op wereldniveau, die een rol spelen. Zo kan goed beleid makkelijk hand in hand gaan met een slecht draaiende economie. Andersom idem dito. Zie bijvoorbeeld de sterke groei van de Nederlandse economie in de jaren na de crisis ondanks de te rigoureuze bezuinigen van de kabinetten Rutte.
 
Tja, dan is er een keer een good-guy met n gun. Die stop de schietpartij... En wordt vervolgens omgelegd door de politie

bericht

Toch maar overgaan op gun-control?
 
Tja, dan is er een keer een good-guy met n gun. Die stop de schietpartij... En wordt vervolgens omgelegd door de politie

bericht

Toch maar overgaan op gun-control?

Dat is nu niet de tijd om over te praten na zo'n incident, eerst moeten de emoties zakken. Bovendien had dit makkelijk voorkomen kunnen worden als de omstanders wapens hadden gehad om de politieagent tegen te houden. Ten slotte had er een betere controle moeten zijn bij de deur van de oorspronkelijke dader zodat die niet zomaar met een pistool naar de bar had kunnen gaan. Als ik daar was geweest had ik de kogel gevangen en in zijn oog gegooid, dat geloof ik echt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan