Feyenoord

En dat meten met twee maten -kom er maar in Sander!- is voor mij gewoon een extra reden om het voetbal steeds wat minder fanatiek te volgen. Er zijn zo ontzettend veel zaken die totaal scheef en / of oneerlijk zijn dat je ontzettend boos wordt wanneer je daar energie in steekt.

We worden snel calimero genoemd, maar als dit soort zaken nu niet groots op het journaal komen is het meten met die twee maten gewoon echt zo. De gemeente Eindhoven maakt zelfs winst op de deal met PSV, dit soort zaken, en ook eerder met de Arena en zowat alle steun aan de Nederlandse BVO's was dat bij lange na niet zo. Ik vind het volkomen normaal dat er een maatschappelijke discussie wordt gevoerd over alles wat op 'steun' vanuit de overheid richting een BVO lijkt, maar PSV is dan werkelijk de laatste club die in de spotlights had moeten komen te staan. Als datzelfde nu niet eens met Feyenoord gebeurt weten we gewoonweg genoeg, en doet in feite het journaille haar werk ook gewoonweg niet goed.
 
"De gemeente, die 135 miljoen euro bijdraagt in aandelen, grond en infrastructuur"

En daar komt dan géén onderzoek naar? Dat kán toch niet?
Er hoeft natuurlijk geen onderzoek te komen als ze het op dezelfde manier aanpakken als dat wij dat hebben gedaan. Daar bleek niks fout te zijn, dus zouden clubs dit kunnen kopiëren zonder dat het dus fout is.
 
We worden snel calimero genoemd, maar als dit soort zaken nu niet groots op het journaal komen is het meten met die twee maten gewoon echt zo. De gemeente Eindhoven maakt zelfs winst op de deal met PSV, dit soort zaken, en ook eerder met de Arena en zowat alle steun aan de Nederlandse BVO's was dat bij lange na niet zo. Ik vind het volkomen normaal dat er een maatschappelijke discussie wordt gevoerd over alles wat op 'steun' vanuit de overheid richting een BVO lijkt, maar PSV is dan werkelijk de laatste club die in de spotlights had moeten komen te staan. Als datzelfde nu niet eens met Feyenoord gebeurt weten we gewoonweg genoeg, en doet in feite het journaille haar werk ook gewoonweg niet goed.
Daar kunnen we zelf ook iets aan doen: een klacht indienen bij de Europese Commissie bijv. Dan komt het in het nieuws en dat gaat dan een eigen leven leiden. Wie van ons woont in Rotterdam e.o.?
 
Er hoeft natuurlijk geen onderzoek te komen als ze het op dezelfde manier aanpakken als dat wij dat hebben gedaan. Daar bleek niks fout te zijn, dus zouden clubs dit kunnen kopiëren zonder dat het dus fout is.
Wij verkochten eigen grond -waarop een eigen stadion staat- aan de gemeente. In Rotterdam schenkt de gemeente een shitload knaken + een compleet stadion aan een club...
Volgens mij zit daar een groot verschil.
 
Wij verkochten eigen grond -waarop een eigen stadion staat- aan de gemeente. In Rotterdam schenkt de gemeente een shitload knaken + een compleet stadion aan een club...
Volgens mij zit daar een groot verschil.
Maar als ik ff heel kritisch mag zijn.... Wat kan de gemeente Ehv met de grond nu?
Daarbij, mocht PSV ooit verhuizen dan hebben ze geen ruilmiddel meer voor andere grond en moeten ze de grond gaan huren of kopen.
 
Maar als ik ff heel kritisch mag zijn.... Wat kan de gemeente Ehv met de grond nu?
Daarbij, mocht PSV ooit verhuizen dan hebben ze geen ruilmiddel meer voor andere grond en moeten ze de grond gaan huren of kopen.

Ze verpachten de grond aan PSV, en daar maakt men winst mee. Indien de club onverhoopt failliet zou gaan, heeft de club een mooi stukje grond in het centrum.
 
Ze verpachten de grond aan PSV, en daar maakt men winst mee. Indien de club onverhoopt failliet zou gaan, heeft de club een mooi stukje grond in het centrum.

Precies. Vergelijk de winst die de gemeente Eindhoven maakt gedurende de huidige looptijd, waarna ze nog steeds eigenaar van de grond blijven, eens met de situatie in Rotterdam (bron):

[...]Club en stadion meldden zich met dat verzoek bij het stadhuis en vroegen de gemeente Rotterdam om voor 40 miljoen euro aandelen te nemen in het nieuwe stadion. Bovendien wordt de bouwgrond aangekocht voor maximaal 60 miljoen euro (en in erfpacht uitgegeven aan de stadionorganisatie) en nog eens 35 miljoen euro in verkeer en vervoer gestoken.[...]

[...]In plaats van huur te betalen – zoals nu in De Kuip – krijgt Feyenoord een vergoeding voor het spelen van wedstrijden in het stadion.[...]

Dus naast dat ze gewoon een nieuwe stadion van de gemeente krijgen, moeten ze ook nog betaald krijgen om erin te spelen. Want het is natuurlijk volkomen oneerlijk dat ze de huidige inkomsten die ze uit de 'oude' Kuip krijgen dan kwijtraken...
 
Maar als ik ff heel kritisch mag zijn.... Wat kan de gemeente Ehv met de grond nu?
Daarbij, mocht PSV ooit verhuizen dan hebben ze geen ruilmiddel meer voor andere grond en moeten ze de grond gaan huren of kopen.
Als PSV gaat verhuizen dan ben ik benieuwd wie dat stadion gaat kopen. Die grond kopen is voor PSV nog wel het kleinste probleem.
 
Als PSV gaat verhuizen dan ben ik benieuwd wie dat stadion gaat kopen. Die grond kopen is voor PSV nog wel het kleinste probleem.
Misschien dat Prins Bernard jr. het een lucratief project ziet naast zijn project in Zandvoort....geld heeft hij zat, maar ja, dat hebben wij belastingbetalers hem de afgelopen 5 decennia gratis cadeau gedaan....
 
Wat een matige selectie heeft Feyenoord.....de enige speler die er echt toe doet is Berghuis. Haal die eruit en Feyenoord weet niet meer te winnen, of slechts met heel veel pijn en moeite en een dosis geluk...Berghuis als regelmatige aangever en af en toe zelf als afronder...
 
Wat een matige selectie heeft Feyenoord.....de enige speler die er echt toe doet is Berghuis. Haal die eruit en Feyenoord weet niet meer te winnen, of slechts met heel veel pijn en moeite en een dosis geluk...Berghuis als regelmatige aangever en af en toe zelf als afronder...
Kun je nagaan, zo matig en maar 5 punten verschil (er van uitgaande dat ze thuis winnen van VVV) met de oh zo geweldige selectie van Ajax....
 
Kun je nagaan, zo matig en maar 5 punten verschil (er van uitgaande dat ze thuis winnen van VVV) met de oh zo geweldige selectie van Ajax....
Dat geeft dan ook direct het huidige niveau aan binnen de eredivisie, want ook PSV en Ajax spelen regelmatig onder het gangbare niveau, dus erg matig. Er zijn maar een paar spelers die het verschil maken bij de traditionele Top-3....
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Wat een matige selectie heeft Feyenoord.....de enige speler die er echt toe doet is Berghuis. Haal die eruit en Feyenoord weet niet meer te winnen, of slechts met heel veel pijn en moeite en een dosis geluk...Berghuis als regelmatige aangever en af en toe zelf als afronder...
Zul je zien dat wij het erg moeilijk gaan krijgen tegen hen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan