Internationale Politiek

De verkiezing van die fijne nieuwe Braziliaanse president werkt wel heerlijk relativerend, moet ik zeggen. Ten opzichte van Bolsonaro, verheerlijker van geweld, racist, homo hater, slachter van de Amazone (die inheemse indianen moeten weg want ze stinken) valt Donaldje reuze mee, toch?
 
De verkiezing van die fijne nieuwe Braziliaanse president werkt wel heerlijk relativerend, moet ik zeggen. Ten opzichte van Bolsonaro, verheerlijker van geweld, racist, homo hater, slachter van de Amazone (die inheemse indianen moeten weg want ze stinken) valt Donaldje reuze mee, toch?
Ik zie het verschil niet zo...:confused:
 
Ik zie het verschil niet zo...:confused:

Ik zag die vent net op een balkon staan zwaaien met een gigantische mitrailleur, roepende dat ze nu alle linkse honden kunnen gaan afschieten. In de VS heb je een paar bommenbriefjes, dat is toch niet te vergelijken met het geweld dat losbarste tegen al die groepen die Bolsonaro wegzet? Ik blijf het wel bijzonder vinden met hoeveel dit soort populisten weg kunnen komen. Als 'ach, dat meent hij vast niet serieus' zelfs bij dit soort idioten de relativerende knee-jerk reactie blijft...
 
Het is een voorlopig akkoord. Het kan nog afgeserveerd worden. :cautious:
Van alle kanten. Vermoed dat May aardig wat water bij de wijn heeft moeten doen. Anderzijds, het lagerhuis mogelijk ook overstag gaan want n slechte deal geeft meer zekerheid dan geen deal
 
Van alle kanten. Vermoed dat May aardig wat water bij de wijn heeft moeten doen. Anderzijds, het lagerhuis mogelijk ook overstag gaan want n slechte deal geeft meer zekerheid dan geen deal

Behalve voor het deel van de Tory's die graag een no-deal willen, en Labour die bang is om mee te gaan met May's plannen. Wel een mooie soap-serie dat Brexit.
 
Zware tegenslag voor premier May, ministers stappen op om brexit-akkoord

link

Brexit-minister Raab heeft ontslag genomen. Naast hem zijn er vanochtend nog twee bewindspersonen uit het kabinet van premier May gestapt omdat ze het concept-akkoord met de EU niet kunnen steunen. Het gaat om de minister voor Werkgelegenheid en Pensioenen McVey en de staatssecretaris voor Noord-Ierland Vara.
Er wordt rekening gehouden met een domino-effect dat leidt tot een regeringscrisis. Parlementsleden discussiëren openlijk over de positie van May.

:unsure: Akkoord zal er niet komen. Chaos in het Verenigd Verdeeld Koninkrijk. :maniac:
 
:lol::ROFL: Raab is opgestapt. Raab is de Brexit onderhandelaar namens het VK?! Gespleten persoonlijkheid? "Ik kan me niet vinden in de deal die ik zelf gesloten heb"
Neemt het Verenigd Koninkrijk zichzelf nog wel serieus?

Die hele Brexit blijkt maar weer eens een ongelooflijk impulsieve actie.
Lang leve het populisme!
 
DsC_EO6WsAALI0p.jpg


Tja, als iets te mooi klinkt om waar te zijn.... is het meestal ook gewoon niet waar. Vooral vervelend voor het #remain kamp in het VK.

DsDA4iiXQAAr-MG.jpg
 
Ik blijf het wel bijzonder vinden met hoeveel dit soort populisten weg kunnen komen. Als 'ach, dat meent hij vast niet serieus' zelfs bij dit soort idioten de relativerende knee-jerk reactie blijft...
Het grote probleem is (in mijn ogen) dat de verschillende partijen de ander het licht in de ogen niet gunnen. Ze zijn veel meer bezig om elkaar zwart te maken dan dat ze proberen het land goed te besturen. In plaats van een goed plan te steunen waar ze achter staan, gaan ze moeilijk doen om politiek gewin of puur en alleen omdat het van de ander komt en ze die geen succesje gunnen. Daarbovenop zijn ze volledig blind voor de eigen extremisten om de ander maar geen munitie te verschaffen. Rechtsextremisten gebruiken geweld en de Republikeinen zijn stil. Linksextremisten (bijvoorbeeld Antifa) gebruiken geweld/intimidatie en de Democraten zijn stil.

Helaas zie je dat in Europa ook. Links extremisten zoals Antifa, Anarchisten, anti-globalisten, etc. slopen van alles, gebruiken geweld tegen politie en lopen gemaskerd rond en komen daarmee weg. Je weet dat bij iedere demonstratie gegarandeerd rellen zijn. Als rechts extremisten dat doen is de wereld te klein en komt er veel kritiek/media aandacht. Geweld vanuit rechts was bijna opgedroogd in Noord-West Europa terwijl het geweld vanuit Links systematisch was maar nooit/zelden veroordeeld. Je ziet dat dit veel kwaad bloed heeft gezet bij grote delen van de bevolking en je nu ziet dat geweld vanuit Rechterzijde weer aan het toenemen (maar nog altijd een fractie van wat je aan linkerzijde ziet). Maar de verontwaardiging bij geweld is nog steeds compleet gebonden aan de eigen stam: Doen mensen het met dezelfde denkbeelden dan is het allemaal niet zo erg (ze waren terecht boos daarom was het geweld eigenlijk terecht), maar als anderen het doen is dat moet het sterk veroordeeld worden. A plague on both their houses!

Voor mij telt: als je niet beide veroordeeld en degene straft die zich er schuldig aan maken ben je ongeloofwaardig.
 
Laatst bewerkt:
"C'est le ton qui fait la musique"

Als je een oude traditie ter discussie wilt stellen, dan is het misschien niet zo effectief om een hele bevolking af te schilderen als racisten. Zeker niet als één van de 'uitdagers' een weinig succesvolle kunstenaar is die z'n dagelijkse boterham eet dankzij subsidie van de grote boze witte bevolking. Of van een werkloze ex VJ die zelf nota bene jarenlang 'de zwarte lijst' presenteerde. Hoe is dat geen discriminatie? Idem als 'miss beautifull black' en zelfs (!) hetzelfde als de vrouwenverenigingen binnen bedrijven. Wat dat betreft geldt:

Gediscrimineerd voelen is een keuze...

De grote meerderheid was zich echt niet bewust dat er een deel van de negroïde medemens is die zich gediscrimineerd voelt. Dat is ook niet zo vreemd, want er zijn nogal wat donkere mensen die het kinderfeest gezellig meevieren!! John Johnsen bijvoorbeeld. Ook de huidige presentatrice van het Sinterklaasjournaal is niet uit de klei getrokken. Ik vraag met tot op de dag van vandaag af hoeveel donkere mensen zich nu eigenlijk echt gediscrimineerd voelen door het fenomeen Zwarte Piet. Jammer dat media niet een keer achter die vraag aan gaan.

Stereotypering dan? Wat een kul, drogreden. Alsof kinderen alle donkere mensen met Pieten associëren. Die oorring is ook geen standaard uitrusting en associeert geen kind met een symbool van slavernij. En als ik in de randstad in de metro sta, dan zie ik heel wat donkere mensen met oorringen. Zijn dat vrijwillige slaven?!

Maar een bekende van mij vertelde dat hij zich altijd heel ongemakkelijk heeft gevonden door Zwarte Pieten. Had ik mij nooit gerealiseerd. Ik heb het ook nooit als huidskleur beschouwd, maar als roet. Stom? Nee hoor, een paar geleden stelde de volledige doelgroep geen vragen bij bont gekleurde Pieten of zelfs Stroopwafel Pieten. Juist daarom is het geen enkele probleem om er roetveeg Pieten van te maken. Zelf vond ik de oplossing van de boot die door de regenboog gevaren was, een erg leuke oplossing overigens, maar dat geheel terzijde.

Kortom, geef ze roetvegen of houd ze wit, het maakt voor de kinderen echt geen reet uit. Morgen nog opgelost. Veruit het grootste deel van Nederland heeft daar geen probleem mee, daar ben ik van overtuigd.

Maar zet mij weg als oude bekrompen discriminerende slavendrijver, en dan is de animo om mee te bewegen (of beter: om te luisteren) ineens een stuk minder groot.
 
:lol::ROFL: Raab is opgestapt. Raab is de Brexit onderhandelaar namens het VK?! Gespleten persoonlijkheid? "Ik kan me niet vinden in de deal die ik zelf gesloten heb"
Neemt het Verenigd Koninkrijk zichzelf nog wel serieus?

Die hele Brexit blijkt maar weer eens een ongelooflijk impulsieve actie.
Lang leve het populisme!
En lang leve het referendum....
 
Jankbeweging There, I said it.

Lees dit. Zij stemde tegen, het is toch doorgegaan en daarom wordt niet geluisterd? Zucht...
Waar komt uw eigen onvrede dan vandaan?
,,Ik stemde bij een referendum tegen het associatieverdrag met Oekraïne. Toch is dat doorgegaan. Er wordt dus niet geluisterd.’’
 
Jankbeweging There, I said it.

Lees dit. Zij stemde tegen, het is toch doorgegaan en daarom wordt niet geluisterd? Zucht...
Waar komt uw eigen onvrede dan vandaan?
,,Ik stemde bij een referendum tegen het associatieverdrag met Oekraïne. Toch is dat doorgegaan. Er wordt dus niet geluisterd.’’
Jammer dat sommige goede punten mbt bijv de pensioenen, het uitkleden van de zorg en het vermarkten daar van, dure brandstofprijzen met daarnaast relatief duur OV (waardoor reizen voor bepaalde groepen steeds onmogelijker wordt) etc geclaimd worden door de meest domme groeperingen. Of de media zoekt dit soort groepen uit? Dat heb ik namelijk vaak met de discussies rondom de islam of integratie enz. Bij de talkshows zie ik vaak de meest domme dames en heren zitten die zogenaamd namens een bepaalde groep praten. Of mensen van wie het standpunt de media op dat moment goed uitkomt. Dit terwijl er zoveel andere slimme en goede geluiden vanuit die hoek zijn die niet gehoord worden.
 
Jammer dat sommige goede punten mbt bijv de pensioenen, het uitkleden van de zorg en het vermarkten daar van, dure brandstofprijzen met daarnaast relatief duur OV (waardoor reizen voor bepaalde groepen steeds onmogelijker wordt) etc geclaimd worden door de meest domme groeperingen. Of de media zoekt dit soort groepen uit? Dat heb ik namelijk vaak met de discussies rondom de islam of integratie enz. Bij de talkshows zie ik vaak de meest domme dames en heren zitten die zogenaamd namens een bepaalde groep praten. Of mensen van wie het standpunt de media op dat moment goed uitkomt. Dit terwijl er zoveel andere slimme en goede geluiden vanuit die hoek zijn die niet gehoord worden.

Helemaal mee eens. Op een gegeven moment ging men "Het journaal" veranderen. Het was te weinig toegankelijk. In plaats van deskundigen kreeg de man/vrouw op de straat het woord. Ongehinderd door kennis of kunde konden die dan waardevolle zendtijd verspillen. Opdat de kijker niets wijzer werd, maar zich kon spiegelen aan de onzin die er maar al te vaak uit de monden kwam.
 
Jankbeweging There, I said it.

Lees dit. Zij stemde tegen, het is toch doorgegaan en daarom wordt niet geluisterd? Zucht...
Waar komt uw eigen onvrede dan vandaan?
,,Ik stemde bij een referendum tegen het associatieverdrag met Oekraïne. Toch is dat doorgegaan. Er wordt dus niet geluisterd.’’

Dit soort quotes vind ik altijd wel interessant:
,,Er zullen best voordelen zijn, maar dat weegt niet op tegen wat we betalen aan Europa. Dat geld moet terug naar Nederland.’’

Dit werd ook als argument gegeven voor Brexit, maar de afgelopen onderhandelingsperiode heeft volgens mij wel voldoende aangetoond dat het nogal dubieus is of een land erop vooruit gaat wanneer zij de EU verlaten. Daarnaast is Nederland in nog veel grotere mate afhankelijk van exportopbrengsten, een industrie die ook volgens onderzoeken duidelijk gefaciliteerd is door het lidmaatschap van de EU.

Een demonstratie organiseren omdat je vermoedt dat "er best voordelen zijn, maar deze niet opwegen tegen wat we betalen" vind ik nogal zwak klinken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan