Gastón Pereiro (A)

Pereiro is zo verschrikkelijk wisselvallig. De ene keer is hij heel goed met veel inzet en de andere keer is hij onzichtbaar en lijkt hij zijn taken te verzaken. Met name tegen de kleintjes lijkt hij te verzaken en tegen de betere ploegen laat hij het wel zien. Eigenlijk om gek van te worden.
Het zal nooit anders worden want ik zie al 3 jaar geen enkele ontwikkeling in dat opzicht. En als hij nu ook tegen de betere tegenstanders zoals Tottenham verstoppertje gaat spelen, dan verliest hij bij mij gewoon zijn credits. Feit is dat je als trainer niet kunt bouwen op zulke gasten. Die laten jou gewoon zitten wanneer je ze echt nodig hebt. Tegen Ajax is namelijk heel PSV vaak top... Gaston staat op een plek waarvan verwacht wordt dat ie daar het verschil maakt. Hij krijgt vrijheid en wordt ontzettend ondersteunt door anderen om hem heen maar ik weet niet voor hoe lang nog. Ik denk dat Rosario en de Jong straks ook denken, bekijk jij het maar met je techniek....
 
Hij krijgt vrijheid en wordt ontzettend ondersteunt door anderen om hem heen maar ik weet niet voor hoe lang nog. Ik denk dat Rosario en de Jong straks ook denken, bekijk jij het maar met je techniek....
Ik zou graag Gutiérrez daar eens 90 minuten willen zien. Zou mij niets verbazen als dat beter gaat.
 
Ik heb enkel de samenvatting gezien, maar daar zag ik Pereiro toch wel wat goede dingen doen. Andere spelers waren zelfs in de samenvatting slecht.
 
Ik heb enkel de samenvatting gezien, maar daar zag ik Pereiro toch wel wat goede dingen doen. Andere spelers waren zelfs in de samenvatting slecht.
Dit is zo een pijnlijke maar accurate quote over die wedstrijd.

Normaliter geeft een samenvatting geen compleet beeld en zelfs vaak een vertekend beeld, maar in dit geval kon je het matige tot slechte spel van PSV alleen verbloemen als je in de samenvatting uitsluitend de goals had laten zien en verder helemaal niets.
 
Normaliter geeft een samenvatting geen compleet beeld en zelfs vaak een vertekend beeld, maar in dit geval kon je het matige tot slechte spel van PSV alleen verbloemen als je in de samenvatting uitsluitend de goals had laten zien en verder helemaal niets.

Gewoon Dumfries n go-pro op zijn kop zetten.. heb je iig leuke beelden. ;)
 
Ik heb enkel de samenvatting gezien, maar daar zag ik Pereiro toch wel wat goede dingen doen. Andere spelers waren zelfs in de samenvatting slecht.
En daar waren nog genoeg goede momenten die ze niet hebben laten zien.

Maar goed, als er verwacht wordt dat Pereiro even mee gaat in een vechtwedstrijd, met continu vier man om zich heen zonder dat er voor hem ook maar iemand beweegt om de bal kwijt te kunnen, dan vraag ik me af wat de verwachtingen zijn.
 
En daar waren nog genoeg goede momenten die ze niet hebben laten zien.

Maar goed, als er verwacht wordt dat Pereiro even mee gaat in een vechtwedstrijd, met continu vier man om zich heen zonder dat er voor hem ook maar iemand beweegt om de bal kwijt te kunnen, dan vraag ik me af wat de verwachtingen zijn.

Vind ik ook lastig. Het lijkt vaak alles of niets bij hem. Toch heeft hij op nog geen derde van de competitie er al 7 in liggen. Dat is niet verkeerd voor een middenvelder. Hoeveel assist staan er op zijn naam dit seizoen?
 
Vind ik ook lastig. Het lijkt vaak alles of niets bij hem. Toch heeft hij op nog geen derde van de competitie er al 7 in liggen. Dat is niet verkeerd voor een middenvelder. Hoeveel assist staan er op zijn naam dit seizoen?

4 in alle competities samen. Ik vind Pereiro een speler die zo goed is als het team is, hij trekt nooit het niveau van het team zelfstandig omhoog terwijl veel van de andere spelers dit wel kunnen. PSV is duidelijk zijn plafond.
 
4 in alle competities samen. Ik vind Pereiro een speler die zo goed is als het team is, hij trekt nooit het niveau van het team zelfstandig omhoog terwijl veel van de andere spelers dit wel kunnen. PSV is duidelijk zijn plafond.

Als hij zo goed is als het team is, dan is PSV niet zijn plafond :maniac:
 
Komt gewoonweg tekort voor PSV een speler met alleen in zijn bagage techniek is gedoemd te mislukken. Snelheid,overzicht,inzet,conditie zijn aspecten waar in iedergeval op te trainen is. Ik zie geen ontwikkeling. Een middenveld met Guti,Jorrit en Pablo is m.i veel meer in balans en effectiever.
Guti kan ook op de positie van Pereiro spelen, maar we kunnen niet ontkennen dat onze Uruguayaan goede statistieken kan overleggen.
 
Laten we de statistieken er inderdaad even bijpakken...en dan waar het om gaat:
JdZPFHj.png


Dus betrokken bij 53 doelpunten in 97 wedstrijden (dus iets beter dan 1 op 2). En dat is inclusief die periode waarin Cocu steevast Ramselaartje in de basis zette en Pereiro dan voor laatste 10-20 minuten nog even mocht opdraven.
Dit seizoen 7 doelpunten / 3 assists = 10 doelpunten in 10 wedstrijden (dus 1 op 1, ter benadrukking). EDIT: daar zit Vitesse dan nog niet bij. 11 wedstrijden dus, mea culpa.

Laten we deze speler inderdaad maar op de bank zetten.
 
4 in alle competities samen. Ik vind Pereiro een speler die zo goed is als het team is, hij trekt nooit het niveau van het team zelfstandig omhoog terwijl veel van de andere spelers dit wel kunnen. PSV is duidelijk zijn plafond.
IPF had het ook een keer over emotioneel geblokkeerd zijn. Als hij de inspiratie vind, zal hij denk ik een betere coordinatie hebben, betere handelingssnelheid, meer kracht. Meer drive. En dan zou hij het niveau van PSV nog kunnen ontstijgen, maar alleen dan en die kans lijkt me klein
 
Laten we de statistieken er inderdaad even bijpakken...en dan waar het om gaat:
JdZPFHj.png


Dus betrokken bij 53 doelpunten in 97 wedstrijden (dus iets beter dan 1 op 2). En dat is inclusief die periode waarin Cocu steevast Ramselaartje in de basis zette en Pereiro dan voor laatste 10-20 minuten nog even mocht opdraven.
Dit seizoen 7 doelpunten / 3 assists = 10 doelpunten in 10 wedstrijden (dus 1 op 1, ter benadrukking). EDIT: daar zit Vitesse dan nog niet bij. 11 wedstrijden dus, mea culpa.

Laten we deze speler inderdaad maar op de bank zetten.
Ook dit is een onbegonnen discussie. Als je zulke cijfers kan overleggen, met zijn sierlijkheid (esthetiek doet er ook nog toe hoop ik) en na twee kampioenschappen waarin hij een cruciale rol heeft gespeeld, dan is het onmogelijk om überhaupt discussie te voeren.

Verbeterpunten? Jazeker. Het hebben over banken? Compleet gestoord tot op het niveau #BommelOut.
 
Ook dit is een onbegonnen discussie. Als je zulke cijfers kan overleggen, met zijn sierlijkheid (esthetiek doet er ook nog toe hoop ik) en na twee kampioenschappen waarin hij een cruciale rol heeft gespeeld, dan is het onmogelijk om überhaupt discussie te voeren.

Verbeterpunten? Jazeker. Het hebben over banken? Compleet gestoord tot op het niveau #BommelOut.
Als Guti erin zou komen, zou ik hem op dit moment ten koste van Hendrix erin zetten. Wel zou v Bommel hem er eerder uit mogen halen als hij echt weer zo'n zaadwedstrijd heeft. Maar over het algemeen zou ik altijd met Pereiro beginnen.
 
Als Guti erin zou komen, zou ik hem op dit moment ten koste van Hendrix erin zetten. Wel zou v Bommel hem er eerder uit mogen halen als hij echt weer zo'n zaadwedstrijd heeft. Maar over het algemeen zou ik altijd met Pereiro beginnen.
Zelfs dan weet je dat hij, a la Bryan Ruiz, uit het niks nog een wedstrijd kan beslissen. Maar goed, als iemand een slechte dag heeft moet je hem gewoon wisselen, ondanks z'n status (Pereiro, De Jong, Lozano en Bergwijn).

Over Hendrix: die mag je op dit moment nog wisselen voor een stapel Pokémonkaarten op het veld.
 
Zelfs dan weet je dat hij, a la Bryan Ruiz, uit het niks nog een wedstrijd kan beslissen. Maar goed, als iemand een slechte dag heeft moet je hem gewoon wisselen, ondanks z'n status (Pereiro, De Jong, Lozano en Bergwijn).

Over Hendrix: die mag je op dit moment nog wisselen voor een stapel Pokémonkaarten op het veld.
Ik heb wel vaak de gedachte: Als Pereiro zijn goaltje vroeg maakt, kun je hem er ook meteen vanaf halen. Heeft hij zijn moment toch al gehad, dus dan kunnen we lekker doorwisselen.
 
Laten we de statistieken er inderdaad even bijpakken...en dan waar het om gaat:
JdZPFHj.png


Dus betrokken bij 53 doelpunten in 97 wedstrijden (dus iets beter dan 1 op 2). En dat is inclusief die periode waarin Cocu steevast Ramselaartje in de basis zette en Pereiro dan voor laatste 10-20 minuten nog even mocht opdraven.
Dit seizoen 7 doelpunten / 3 assists = 10 doelpunten in 10 wedstrijden (dus 1 op 1, ter benadrukking). EDIT: daar zit Vitesse dan nog niet bij. 11 wedstrijden dus, mea culpa.

Laten we deze speler inderdaad maar op de bank zetten.

Hier is niet tegen te discussiëren, zeker wetende dat hij continue gewisseld werd of moest invallen, en vaak hangend vanaf de vleugel speelde terwijl hij een echte 10 is. Dit seizoen is zijn werklust ook nog eens ongekend (wat eigenlijk niet bij zijn flegmatieke type past, waar is de tijd dat de nummer 10 gewoon zijn mannetje liet lopen en niet boven de 5km per wedstrijd kwam :sad:), en is zijn rendement uitstekend te noemen. Wat verwachten we nog meer?
 
Terug
Bovenaan Onderaan