FC Groningen - PSV | Zaterdag 27 oktober | Eindstand: 1-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Pff wat een wedstrijd. Zat per ongeluk vlak naast de harde kern, in een open situatie. Ik hield me lekker kalm, geen zin in gezeik en heb ook respect voor de gastheer.

Mijn mexicaanse studievriend, echter, had een andere mentaliteit. Vrij snel was hij heerlijk in de olie, en schreeuwde hij de hele club bij elkaar. Chucky! Chucky, en dan volgde spaanstalige liedjes.

De harde kern van Groningen werd steeds meer geirriteerd, dus ik hoopte minstens net zo hard op een rustig einde, als op een Eindhovense overwinning. Hij bleef ook maar doorgaan, zéker toen er nieuw bier kwam en Guti in het elftal kwam. Ik bleef maar zeggen: tranquillo, tranquillo, maar het hielp niet.

Had het zelf ook wel zwaar na de actie van Denzel "Intercity" Dumfries. Alles in je schreeuwt, maar daar moet het ook zoveel mogelijk blijven. Wát een rush, als hij zo naar het zuiden zou lopen, is hij er eerder dan de spelersbus.

Gelukkig heeft mijn maat het net niet te erg genaakt. Stiekem heb ik er toch wel van genoten. Weet in ieder geval weer nieuwe woorden, liedjes en scheldwoorden. Top, volgend jaar weer!
 
Ja dat blijft idd Gaston. Een heel nonchelante look. Maar goed die sprint haalde hij gewoon niet en door zijn houding lijkt het of hij het opgeeft. Ja dat niet mee rent, klopt zou moeten. Aan de andere kant hebben de meeste creatieve spelers die op tien spelen dat. Die sparen dat soort momenten voor een actie. Effectief is Gaston meestal, maar komt niet als werker over of als verdediger. Dat hoort bij zo een type speler daarom staat er ook een controlerend blok achter.

Dat was nou juist niet de Gaston onder MvB. Hij maakte juist meer meters en was veel strijdbaarder. Het heeft niets met zijn 'houding' te maken dat het lijkt alsof hij opgeeft. Hij gaf het gewoon op, getuige het sjokken dat volgde. Er wordt harder getraind, spelers zouden fitter zijn dan ooit, dus er is geen excuus of uitzondering voor Pereiro omdat de meeste nummers 10 die trekjes blijkbaar hebben. MvB moet dit snel in de kiem smoren, want als er meer zo gaan verslappen gaat PSV na een superstart hard stilvallen.
 
Dat was nou juist niet de Gaston onder MvB. Hij maakte juist meer meters en was veel strijdbaarder. Het heeft niets met zijn 'houding' te maken dat het lijkt alsof hij opgeeft. Hij gaf het gewoon op, getuige het sjokken dat volgde. Er wordt harder getraind, spelers zouden fitter zijn dan ooit, dus er is geen excuus of uitzondering voor Pereiro omdat de meeste nummers 10 die trekjes blijkbaar hebben. MvB moet dit snel in de kiem smoren, want als er meer zo gaan verslappen gaat PSV na een superstart hard stilvallen.
Als we het over dezelfde loop actie hadden. Die tegen het eind. Had ik het gevoel dat hij het niet meer redden. Dus gewoon zeker was dat het niet meer lukt. Dan houd hij zelf daarna een beetje een geef op houding aan. Dat sjokken blijft een beetje typisch Pereiro. Zal er denk ik ook nooit helemaal uit. Maar ik heb wel het gevoel dat hij op zijn eigen manier zich voor de ploeg inzet. Met name terug te zien in de meters die hij bijvoorbeeld europees maakte.
 
Wat was PSV slecht, zeer slecht, maar door mijn subjectieve bril toch verdiende gewonnen. De slechtste man op het veld was Makkelie. Wat slecht zeg. Nooit geel voor die stevige fysieke overtredingen van de Groningers. ( opdracht Buys ??) En dan een onterchte penalty. Beide spelers geven elkaar een trekje. De scheids en de VAR hielpen hier Groningen aan een doelpunt. Daarom een terechte overwinning met zeer slecht spel.
 
Vond zelf Pereiro wel de slechtste dit keer.
Misschien gekke gedachte Mark, maar aanstaande dinsdag eens Guti in de basis zetten tegen RKC en dan kijken hoe het middenveld rendeert met Guti, Hendrix en Rosario....experiment die het proberen waard is tegen een eerste divisie club.
 
Misschien gekke gedachte Mark, maar aanstaande dinsdag eens Guti in de basis zetten tegen RKC en dan kijken hoe het middenveld rendeert met Guti, Hendrix en Rosario....experiment die het proberen waard is tegen een eerste divisie club.
Guti is geen aanvallende middenvelder. Bovendien was Hendrix vele malen slechter dan Pereiro en lijkt Rosario ook toe te zijn aan een beetje rust.
 
Onwaarschijnlijk slechte wedstrijd. Dumfries de enige voldoende.
De selectie is breed genoeg, dus Van Bommel moet wel echt meer rouleren om iedereen fris te houden.

Maar het is ook geen jurysport, dus m.i. onbetwistbaar dat PSV de verdiende winnaar is. Het is alleen moeilijk voetballen, met een clown als leidsman. Vroeger werden wedstrijden geleid door mannen met haartjes op hun plasser, nu is er ruimte voor iedere zichzelf niet-respecterende onkundige prutser.

Het lijkt wel alsof de KNVB met de VAR wil aantonen dat ze ook gewoon heel slecht zijn. Het oordeel wordt niet beter, we kunnen het nu ook feitelijk vaststellen.

Gisteren was armoe op werkelijk alle vlakken en de reden waarom ik vorig jaar enkele maanden het voetbal links heb laten liggen.
 
Omdat je na 9 overwinningen 1-0 achterstaat (met nog 50 min te spelen)? Ga je schamen.
IK schaam me niet , ik wil het beste voor mijn club en PSV die moest zich schamen en jij ook met je kinderlijke opmerking naar mij toe, ras PSV-er in hart en nieren.
Bovendien voorspelde ik een 1-2 overwinning en dat was een schot in de roos.:clap2:
 
Laatst bewerkt:
Ik erger me dood aan al die terugspeelballen van Dumfries met zoveel ruimte telkens voor hem. Aanvallend is hij juist sterk. Een van de allerslechtste wedstrijden die ik ooit van mijn PSV heb gezien sinds 1973. Ik vreesde dan ook dat met die wedstrijd tegen Tottenham het verval was ingezet. Gelukkig dat notabene Dumfries die winnende goal maakte. Ik gun het hem van harte. Het tempo moet omhoog en we mogen hopen dat Bergwijn snel weer gaat spelen.
 
Dit zijn de bonus punten die je hard nodig hebt. Uitwedstrijden winnen is sowieso een moeilijke vereiste opdracht.
Pereiro ben ik beu een middenveld met Pablo,Jorrit en Gutti moet er komen in mijn ogen. Een lange cross bal zie onze luie Pereiro nooit goed geven en tactiek en overzicht is niet aan hem besteed.

Kortom heerlijke 3 punten en nu hopen op Fnoord.
 
Wat was PSV slecht, zeer slecht, maar door mijn subjectieve bril toch verdiende gewonnen. De slechtste man op het veld was Makkelie. Wat slecht zeg. Nooit geel voor die stevige fysieke overtredingen van de Groningers. ( opdracht Buys ??) En dan een onterchte penalty. Beide spelers geven elkaar een trekje. De scheids en de VAR hielpen hier Groningen aan een doelpunt. Daarom een terechte overwinning met zeer slecht spel.
Kan best dat Buys opdracht geeft om stevig te spelen, het is aan Makkelie om de grens te stellen, en dat deed hij gewoon niet. Daarnaast een heel gemakkelijk gegeven strafschop. Na zijn belachelijke uitval tegen Luuk in de wedstrijd tegen ajaks had ik gehoopt dat ie minder wedstrijden van PSV zou fluiten. Jammer genoeg dus niet....
 
Ik miste tempo, creativiteit en scherpte.
Ik zag te vaak dat er vrijwel niemand vrij liep, en dat verdedigers elkaar breedtepassjes gaven terwijl we nog een doelpunt nodig hadden.
Hoop dat we hier lering uit kunnen trekken.
 
Kan best dat Buys opdracht geeft om stevig te spelen, het is aan Makkelie om de grens te stellen, en dat deed hij gewoon niet. Daarnaast een heel gemakkelijk gegeven strafschop. Na zijn belachelijke uitval tegen Luuk in de wedstrijd tegen ajaks had ik gehoopt dat ie minder wedstrijden van PSV zou fluiten. Jammer genoeg dus niet....
Makkelie was slecht, maar floot niet zozeer tegen ons. Zo mochten we niet mopperen dat Viergever geen vrije trap tegen kreeg bij die overtreding op de rand 16. Wel heerlijk trouwens dat hij al dat tijdrekken van Groningen afstrafte door maar 2 minuten blessuretijd bij te tellen.
 
IK schaam me niet , ik wil het beste voor mijn club en PSV die moest zich schamen en jij ook met je kinderlijke opmerking naar mij toe, ras PSV-er in hart en nieren.
Bovendien voorspelde ik een 1-2 overwinning en dat was een schot in de roos.:clap2:

En dit zei jij bij de 1-0 achterstand:

Dag kampioenschap.

:clown: En dat voor een ras PSV-er in hart en nieren. :confused: :maniac: :zien:
 
Misschien gekke gedachte Mark, maar aanstaande dinsdag eens Guti in de basis zetten tegen RKC en dan kijken hoe het middenveld rendeert met Guti, Hendrix en Rosario....experiment die het proberen waard is tegen een eerste divisie club.

Ik weet dat je het niet ziet zitten in Pereiro maar dat was ook gisteren weer de beste middenvelder die ook altijd de drive naar voren heeft, op zoek is naar de steekpass, een goed schot heeft etc. Deze man heeft zoveel meer klasse dan Hendrix en Rosario dat ie altijd moet spelen en de rest moet voor hem werken. Zodra hij teveel moet meeverdedigen gaat dat ten koste van zijn aanvalsspel. Zonde. Altijd laten staan dus.
 
Trouwens. Wat was Hendrix weer belachelijk slecht gisteren. Is echt bezig aan een hele slechte reeks.

Kwam vorige week al goed weg dat die geen rood kreeg, tegen Spurs echt schandalig slecht, en nu gisteren weer heel slecht. Wordt misschien tijd, om Hendrix ff te laten banken want dit kan zo niet.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan