Gastón Pereiro (A)

Tegen Barcelona heeft PSV m.i. weinig aan De Jong, als aanspeelpunt wint hij het toch niet en lever je alleen maar in op dynamiek. Mannetje naar middenveld halen en met Lozano en Bergwijn in de spits spelen en gokken op de omschakeling.

Dacht dat Barcalona juist door de lucht nog wel eens als kwetsbaar word/werd gezien (veel kleine mennekes)? In dat geval is Luuk bij corners en hoge voorzetten natuurlijk bij uitstek geschikt voor een (onverdiend maar o-zo-lekker) doelpuntje..?
 
Dacht dat Barcalona juist door de lucht nog wel eens als kwetsbaar word/werd gezien (veel kleine mennekes)? In dat geval is Luuk bij corners en hoge voorzetten natuurlijk bij uitstek geschikt voor een (onverdiend maar o-zo-lekker) doelpuntje..?
Dat klopt, al speelt Luuk de Jong dan wel tegen Umtiti en Pique, die dan wel weer sterk zijn in de lucht. Bij corners zou je eventueel toe kunnen slaan als de dekking van Barcelona niet klopt, zoals (naar ik dacht) uit tegen Roma.
 
Doordat PSV zoveel aanvalt zullen we heel wat penalties mee krijgen. Aleen al daarom moet Pereiro altijd spelen. Al het andere van hem is puur bonus. Toch kan ik echt van zijn techniek genieten al laat hij nog te weinig daarvan zien, vandaar het bonusverhaal.
 
Nou ja, als er 3 man op Pereiro staan, is hij niet aanspeelbaar. Dan kan hij wel uitzakken, maar daar staan Hendrix en Rosario al. Die moeten het dan dus laten zien.

Kortom, 1 controleur is voldoende. Je hebt minimaal 2 creatieve spelers op je middenveld nodig van wie er ook nog eens 1 regelmatig een goal maakt.
 
Deze baas scoort zojuist gewoon weer voor Uruguay, uit tegen Japan. Na zijn uitgoal tegen Mexico zijn tweede goal in honderd gespeelde minuten voor Uruguay.
Geweldig! De meeste PSVers komen met een lekker gevoel terug. Alleen Zoet heeft niet gespeeld en daarom misschien teleurgesteld. En om Lozano maak ik me niet echt druk. Ookal verliest hij met Mexico, dan nog zal hij hier weer vrolijk op het veld staan en dreigend blijven.
 
Nog maar twaalf eredivisiegoals en hij staat op vijftig (!) eredivisiegoals voor PSV. Niet slecht. ?

Overigens nog zeven om überhaupt tot vijftig goals te komen voor PSV. Ik geloof dat het hem allebei dit seizoen gaat lukken.

Fraaie stats voor een speler die drie seizoenen tussen bank en basis heeft geschoven op vier posities. Grande Gaston! :clap:
 
Pereiro is zo verschrikkelijk wisselvallig. De ene keer is hij heel goed met veel inzet en de andere keer is hij onzichtbaar en lijkt hij zijn taken te verzaken. Met name tegen de kleintjes lijkt hij te verzaken en tegen de betere ploegen laat hij het wel zien. Eigenlijk om gek van te worden.
 
Komt gewoonweg tekort voor PSV een speler met alleen in zijn bagage techniek is gedoemd te mislukken. Snelheid,overzicht,inzet,conditie zijn aspecten waar in iedergeval op te trainen is. Ik zie geen ontwikkeling. Een middenveld met Guti,Jorrit en Pablo is m.i veel meer in balans en effectiever.
 
Terug
Bovenaan Onderaan