Pablo Rosario (M)

Ach joh... met de mishandeling bedoelde ik de vader van Memphis...
En als je die docu van Rosario ziet en zijn interview, dan weet je wel wat ik bedoelde met “geen/weinig verantwoordelijk willen nemen”.
Bovendien weet ik uit (werk) ervaring dat kinderen ontzettend loyaal blijven naar hun ouders en altijd op zoek zijn naar die ene lach, bevestiging en liefde van hun ouders, ondanks dat ze zelfs hun kinderen verwaarloosden en/of mishandelden. Op latere leeftijd kun je veel dingen beter relativeren of mensen vergeven. En dat doe je al heel gauw met je ouders want “ze wisten/konden niet beter”. Als je weet wat Memphis en zijn moeder allemaal hebben meegemaakt met zijn vader, dan begrijp je totaal niet dat hij nu naar zijn roots zoekt en dat ie het überhaupt heeft bijgelegd met zijn vader.

Ik weet niet beter dan dat het tig vaker voorkomt dat jeugdige mensen zich afzetten tegen hun ouders en veelal met het verstrijken der jaren tot inzicht komen dat die aantijgingen op drijfzand berustten.
In dat licht en vanuit dat perspectief mogen de beweegredenen van Depay en Rosario ook weleens belicht worden.
Dan valt het wellicht wel reuze mee dat Depay het wil bijleggen.
(Ik vind Depay trouwens een topgozer!)

Ik ben er uiteraard niet bijgeweest en ik wil absoluut niet bagetaliseren dat er serieus problemen zijn, maar ik weet wel dat een moeilijk verleden lekkerder bekt voor een documentairemaker.

Of laat ik het anders stellen: ik ben superblij dat er op mijn 19e geen documentaire gemaakt is over mij met mijn gescheiden ouders...terwijl dat de mooiste mensen op aarde zijn. En die laatste zin zou jou zeker verbazen na het zien van die docu.
 
Laatst bewerkt:
Het was een hartstikke leuke documentaire maar de laatste 2 wedstrijden voegt hij weinig toe aan het rendement. Vooralsnog blijft die wereldgoal thuis tegen Inter zijn absolute hoogtepunt. Hopelijk laat hij meer zien de komende wedstrijden anders Guti op zijn plaats zetten en hém de kans geven zich te bewijzen.
 
Het was een hartstikke leuke documentaire maar de laatste 2 wedstrijden voegt hij weinig toe aan het rendement. Vooralsnog blijft die wereldgoal thuis tegen Inter zijn absolute hoogtepunt. Hopelijk laat hij meer zien de komende wedstrijden anders Guti op zijn plaats zetten en hém de kans geven zich te bewijzen.

Bij Oranje en tegen Tottenham was het inderdaad niet best. Met name gisteren leek het af en toe alsof hij handelingssnelheid tekort kwam. Hoop dat hij zich snel herpakt. Overigens vind ik Hendrix eerder rijp voor een wissel. Guti mag wat mij betreft ook een kans krijgen in de basis.
 
Bij Oranje en tegen Tottenham was het inderdaad niet best. Met name gisteren leek het af en toe alsof hij handelingssnelheid tekort kwam. Hoop dat hij zich snel herpakt. Overigens vind ik Hendrix eerder rijp voor een wissel. Guti mag wat mij betreft ook een kans krijgen in de basis.
Behalve Lozano kon niemand van deze groep Tottenham bijbenen... Dus ook tegen Metalium zeg ik: onzin om een nieuwe jonge speler er uit te pieken... Bovendien was hij zowat de enige die slimme passes naar voren speelde maar ook als taak had om Eriksen af te stoppen wat hem idd niet goed afging. Benieuwd of die oh zo geweldige Guti dat allemaal tegelijk kan...
 
Behalve Lozano kon niemand van deze groep Tottenham bijbenen... Dus ook tegen Metalium zeg ik: onzin om een nieuwe jonge speler er uit te pieken... Bovendien was hij zowat de enige die slimme passes naar voren speelde maar ook als taak had om Eriksen af te stoppen wat hem idd niet goed afging. Benieuwd of die oh zo geweldige Guti dat allemaal tegelijk kan...

Sowieso...hij kreeg de kans en heeft die gegrepen met prima spel. Nu even minder. Dan moet hij meteen geslachtofferd worden? Ik mag hopen dat Mark niet zo impulsief / opportunistisch is. Het is niet zo dat Rosario ons nu een berg punten heeft gekost.
 
Sowieso...hij kreeg de kans en heeft die gegrepen met prima spel. Nu even minder. Dan moet hij meteen geslachtofferd worden? Ik mag hopen dat Mark niet zo impulsief / opportunistisch is. Het is niet zo dat Rosario ons nu een berg punten heeft gekost.
Lastige is natuurlijk dat er een aankoop van 8 milj staat te wachten op een kans. Dus een dip zal niet te lang mogen duren. Al vind ik ook dat Hendrix op basis van zijn spel eerder in aanmerking zou kunnen komen voor een wissel.
 
Lastige is natuurlijk dat er een aankoop van 8 milj staat te wachten op een kans. Dus een dip zal niet te lang mogen duren. Al vind ik ook dat Hendrix op basis van zijn spel eerder in aanmerking zou kunnen komen voor een wissel.

Tsja, achter Luuk de Jong staat er 1 van 10 miljoen... ;)
 
Stel je de breedte van het veld voor.
En dan de zones waarin Dumfries, De Koning, Hendrix en Angelino spelen.

Dan speelt Dumfries tussen zijlijn en penaltystip. Rosario tussen rand strafschotgebied en penaltystip.
Hendrix zie ik nog weleens in de zone van Rosario komen tot aan de zijlijn van Angelino en Angelino zit tussen rand strafschotgebied en zijlijn.
Dat kan Hendrix nooit belopen tegen bv Inter, mede veroorzaakt omdat hij niet voldoende rugdekking krijgt van Rosario.

Rosario, sorry Koning Rosario, is een soort Clasie, maar dan anders. Clasie komt ook de middencirkel niet uit.
(Zijn er statistieken hoeveel Hendrix en Rosario lopen per wedstrijd en met welke intensiteit?)
 

Een kwestie van niet altijd de bal volgen tijdens een wedstrijd, dan zie je/jullie het misschien ook.

Rosario lijkt zo goed omdat hij heerser is in zijn gebiedje wat erg klein is. Maar laat daardoor anderen verzuipen in zijn directe omgeving bv Pereiro en Hendrix.
 
Laatst bewerkt:
Stel je de breedte van het veld voor.
En dan de zones waarin Dumfries, De Koning, Hendrix en Angelino spelen.

Dan speelt Dumfries tussen zijlijn en penaltystip. Rosario tussen rand strafschotgebied en penaltystip.
Hendrix zie ik nog weleens in de zone van Rosario komen tot aan de zijlijn van Angelino en Angelino zit tussen rand strafschotgebied en zijlijn.
Dat kan Hendrix nooit belopen tegen bv Inter, mede veroorzaakt omdat hij niet voldoende rugdekking krijgt van Rosario.

Rosario, sorry Koning Rosario, is een soort Clasie, maar dan anders. Clasie komt ook de middencirkel niet uit.
(Zijn er statistieken hoeveel Hendrix en Rosario lopen per wedstrijd en met welke intensiteit?)

Gewoon om er zeker van te zijn.

Je stelt dus dat Rosario een klein gebied dekt, namelijk dat tussen de penaltystip en rand van de 16, oftewel een half strafschopgebied, terwijl de overige spelers (Angelino, Hendrix en Dumfries in dit geval) dekking geven over een veel groter gebied?

In dat geval zal ik er tegen Heracles op proberen te letten.
 
Gewoon om er zeker van te zijn.

Je stelt dus dat Rosario een klein gebied dekt, namelijk dat tussen de penaltystip en rand van de 16, oftewel een half strafschopgebied, terwijl de overige spelers (Angelino, Hendrix en Dumfries in dit geval) dekking geven over een veel groter gebied?

In dat geval zal ik er tegen Heracles op proberen te letten.


Klopt.
Gezien?

Daarnaast zie ik nu ook wat tegenstanders doen in balbezit van PSV.
Tenminste dat denk ik te zien.
Rosario iets vrijlaten en zorgen dat hij alleen in balbezit kan komen als hij met zijn gezicht naar Zoet staat. Hij kan niet snel draaien, dus zodra hij aangespeeld wordt, zetten ze druk. Hij heeft zo al ettelijke keren balverllies geleden, daarom zie je ook alleen maar obligate tikkies terug. Hij staat gewoon nooit meer ‘open’ als hij aangespeeld wordt.
Dan heeft hij ook nog eens de pech dat zijn voorwaartse passes, hij ziet altijd fantastisch de mogelijkheden, telkens net niet aankomen.

Die jongen heeft mogelijkheden waar je u tegen zegt, maar als PSV zo doorgaat met hem (zijn 1-tempo snelheid accepteren), zal hij blijven hangen op dit niveau.
Ik vind ook niet dat hij uit-vorm is.
Dit is het op dit moment.
Vind ik.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan