Ergernissen

Ik ben een frequent flyer dus dit soort regels zijn bekend bij mij en leveren geen verrassingen op.

Good for you! :maniac:

Mijn vrouw was toen ook een frequent flyer, maar deze gedachtenkronkel van de KLM was haar pas duidelijk toen ze een zilveren kaart ter vervanging van haar platinum kaart. En inderdaad, het stond toch in de kleine lettertjes van de voorwaarden die je ergens kunt lezen.
Fuckers.
 
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik ben oud genoeg om me te heinneren hoe het was toen de tickets ‘gewoon duurder’ waren. Toen kostte een retourtje Adam-londen bv ‘gewoon’ 500 Euro. En dan betaalde je standaard voor het kiezen van je plaats, eten, drinken, ruim en handbagage, om boeken, annuleren, het meenemen van surfboards, fietsen etc, of je dat nou wilde of nodig had of niet. Nee, de prijsvechters zijn een zegen geweest. Je betaalt voor het vervoer, alles wat je extra wilt moet je voor betalen
Ik ben ook oud genoeg, toch is mijn beleving anders. Ik vind dat je ook kunt doorslaan.

Het is in mijn idee bij de bakker een brood bestellen. Ik betaal ook voor het brood maar:
- Gesneden brood kost extra
- Standaard krijg je een half brood, wil je een heel brood moet je bijbetalen (meer dan 2 x half brood)
- Wil je de sneetjes brood los mee of moet er iets om heen.
- De korsten kosten extra.
- Meteen meenemen kost extra. Standaard mag het brood pas na 2 dagen mee.

Dat is mijn gevoel bij Wizz Air. Ze verzinnen telkens iets nieuws en dat wordt dan ook nog eens slecht gecommuniceerd. En dat puur om dat ticket zo goedkoop te laten lijken.

Dan heb ik zoiets van geef mij gewoon een brood en reken die dingetjes gewoon door.
 
Ik ben ook oud genoeg, toch is mijn beleving anders. Ik vind dat je ook kunt doorslaan.

Het is in mijn idee bij de bakker een brood bestellen. Ik betaal ook voor het brood maar:
- Gesneden brood kost extra
- Standaard krijg je een half brood, wil je een heel brood moet je bijbetalen (meer dan 2 x half brood)
- Wil je de sneetjes brood los mee of moet er iets om heen.
- De korsten kosten extra.
- Meteen meenemen kost extra. Standaard mag het brood pas na 2 dagen mee.

Dat is mijn gevoel bij Wizz Air. Ze verzinnen telkens iets nieuws en dat wordt dan ook nog eens slecht gecommuniceerd. En dat puur om dat ticket zo goedkoop te laten lijken.

Dan heb ik zoiets van geef mij gewoon een brood en reken die dingetjes gewoon door.
Het verschil is brood kost €9.50, en dan kun je kiezen wat en hoe je wilt: een heel, een half, gesneden, verpakt, met of zonder korsten, meteen meenemen.

Bij de prijsvechtbakker, kost een half brood €0,75. Als je het gesneden wilt, of met kost kost het wat meer, snijden kost €0.30, korst is €0.75 en meteen meenemen kost nogmaals €1. Als je verpakt wilt, is het nog een €0.50 extra.
 
Student van mijn opleiding kreeg een aanbod van 600 euro (+ticket) om niet vlucht MH17 te nemen, maar eentje een paar uur later. Ben je achteraf toch blij dat het vliegtuig overboekt was.
 
Het verschil is brood kost €9.50, en dan kun je kiezen wat en hoe je wilt: een heel, een half, gesneden, verpakt, met of zonder korsten, meteen meenemen.

Bij de prijsvechtbakker, kost een half brood €0,75. Als je het gesneden wilt, of met kost kost het wat meer, snijden kost €0.30, korst is €0.75 en meteen meenemen kost nogmaals €1. Als je verpakt wilt, is het nog een €0.50 extra.
Maar waarom kan het dan niet gewoon als all inclusive voor € 3,31? Zonder dat je de kleine regeltjes telkens moet lezen?
Het hoeft niet meteen €9,50 te kosten. :)

Maar goed we zullen het niet eens worden vermoed ik. ;)
 
Nog een aardige ergernis; dat de media iedereen zo gauw de beurs iets minder draait een crisis aan probeert te praten. Bij de eerste de beste tegenvaller in paniek raken, beginnen te schreeuwen dat het mis gaat (stel je voor, je groeit eens een tijdje maar met 1% in plaats van 2%!), waarop iedereen het daadwerkelijk nog begint te geloven ook en je precies creëert waar je zo bang voor was. Klassieke self fulfilling prophecy.
 
Alle woorden met een A en een K (of K-klank) erin, waarbij de klemtoon op de A is.
Krant.

Let maar op: Kameroen gaat wel, Kámeroen klinkt daarentegen verschrikkelijk.

Maar het verschrikkelijkste woord, echt heel lelijk, is Ajax.
Aaaaaaaa, alsof de dokter in je keel kijkt als je ziek bent, en dan Jaks.
Dubbel lelijk.
Brrrrrrr.
 
Ach ach, mijn zoontje doet vandaag mee met het ADO netwerk toernooi. Die laten zich in mijn ogen van hun slechtste kant zien. Normaliter is hun eigen team (in dit geval jongens onder 11 jaar) deelnemer aan het toernooi. Er zijn 2 poules en de winnaars van de kruisfinales plaatsen zich voor de finale in het ADO stadion. Junior heeft 3x de finale gehaald (helaas 3x verloren). Dit jaar doet ADO niet mee aan de voorrondes, maar staan zij al in de finale en is er enkel een finaleplaats te verdienen. Een rare opstelling. Je ontneemt de deelnemers een kans om tegen ADO te spelen (in de poulefase, dus meerdere teams). Daarnaast lijkt het erop dat ze bang zijn de finale te halen. Vorig jaar verloren ze in de poule een wedstrijd en de halve finale van juniors team. Een sneue opstelling, vind ik.
 
Ach ach, mijn zoontje doet vandaag mee met het ADO netwerk toernooi. Die laten zich in mijn ogen van hun slechtste kant zien. Normaliter is hun eigen team (in dit geval jongens onder 11 jaar) deelnemer aan het toernooi. Er zijn 2 poules en de winnaars van de kruisfinales plaatsen zich voor de finale in het ADO stadion. Junior heeft 3x de finale gehaald (helaas 3x verloren). Dit jaar doet ADO niet mee aan de voorrondes, maar staan zij al in de finale en is er enkel een finaleplaats te verdienen. Een rare opstelling. Je ontneemt de deelnemers een kans om tegen ADO te spelen (in de poulefase, dus meerdere teams). Daarnaast lijkt het erop dat ze bang zijn de finale te halen. Vorig jaar verloren ze in de poule een wedstrijd en de halve finale van juniors team. Een sneue opstelling, vind ik.
Het lijkt wel op de KNVB-beker waar Feyenoord de finale thuis moet spelen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan