Ergernissen

Mijn favoriete mensen zijn de mensen die vinden dat je hun titel moet gebruiken wanneer je ze aanspreekt/schrijft. Mensen die vinden dat ze bijzonder zijn omdat ze toevallig een goed stel hersens hebben. Dat mag natuurlijk, maar ik doe niet mee aan die misplaatste zelfverheerlijking.

Of (vaak diezelfde) mensen die hun volledige naam op Linkedin hebben aangepast naar iets als Jan Pieters Msc, en daar ook hun mail mee afsluiten.
 
Of (vaak diezelfde) mensen die hun volledige naam op Linkedin hebben aangepast naar iets als Jan Pieters Msc, en daar ook hun mail mee afsluiten.

Hmm, bij facebook of een mailtje naar de schoenmaker geef ik je gelijk.
Linked-in (door de gerichtheid op werkgevers etc) vind ik dan juist weer een uitzondering waar het wel zin heeft zo'n titel te gebruiken.
 
Hmm, bij facebook of een mailtje naar de schoenmaker geef ik je gelijk.
Linked-in (door de gerichtheid op werkgevers etc) vind ik dan juist weer een uitzondering waar het wel zin heeft zo'n titel te gebruiken.

Waarom? Credentials zijn op Linkedin te bekijken via het kopje Education. Als recruiters of HR-personeel Linkedin gebruikt om potentiele werknemers te zoeken gebruiken ze zoekopdrachten waarin het opleidingsniveau een van de op te geven criteria is. Volgens mij heb je er richting werkgevers helemaal niets aan, behalve dat als het toevallig iemand als onze vriend De Bouterbaas is. Die zal je dan direct wegklikken.
 
Waarom? Credentials zijn op Linkedin te bekijken via het kopje Education. Als recruiters of HR-personeel Linkedin gebruikt om potentiele werknemers te zoeken gebruiken ze zoekopdrachten waarin het opleidingsniveau een van de op te geven criteria is. Volgens mij heb je er richting werkgevers helemaal niets aan, behalve dat als het toevallig iemand als onze vriend De Bouterbaas is. Die zal je dan direct wegklikken.

Ik klik niemand op voorhand weg, dat zou arrogant zijn. Dat iemand z'n titel gebruikt om een baan te vinden kan ik best begrijpen.

edit: ban in baan veranderd. Dank u heer Bacchus
 
Sowieso een k$#maatschappij. Proberen elke cent uit hun passagiers te knijpen. Volgens mij vliegen ze al niet meer vanuit Eindhoven, of minder? Hoe dan ook, dat ze kapot mogen vallen.
Jawel ze vliegen helaas ook nog steeds vanuit Eindhoven. Maar als het aan de baas van Ryan Air ligt dan is het geen basis meer. Dat houdt in dat piloten onder een andere vestiging komen te vallen, waarschijnlijk een Ierse. Dan hebben ze minder rechten.

Maar over het elke cent uit hun passagiers knijpen.. Dat idee heb ik ook steeds meer met Wizz air.

Als ik naar de bioscoop ga en ik bestel 2 kaartjes dan krijg ik 2 plaatsen naast elkaar. In het verleden gold dat ook voor als je een vlucht boekt via Wizz Air. Dat is de laatste jaren veranderd. Je krijgt 2 plaatsen maar het liefst de een op rij 1 en de ander op rij 30. Je kunt wel naast elkaar boeken maar dan moet je de stoelen reserveren en daar betaal je dan extra voor. Hierdoor wordt voor en tijdens de vlucht regelmatig een stoelendans gehouden waarbij mensen toch weer naast elkaar komen te zitten. Niet echt bevordelijk voor de vertrektijden en de rust in het vliegtuig. Iedereen moet weer staan, bagage wordt overgeheveld en dan uiteindelijk is er weer even rust voordat de volgende gaat wisselen. Heel handig.

Ik heb het ook al meegemaakt dat er een man telkens behoorlijk verward opstond op zoek naar zijn vrouw die een aantal rijen achter hem zat.
Maar ook zelf heb ik al eens voor een verrassing gestaan. Ik ben van de bagage en mijn vrouw van de tickets. Dat is best lullig als je dan onderweg naar het vliegtuig erachter komt dat alleen mijn vrouw de tickets op haar toestel heeft staan en de een voor en de ander achter moet instappen.

Maar ook met de handbagage zijn ze aan het rommelen. Voorheen mocht je de standaard afmetingen meenemen als handbagage. Tegenwoordig moet je priority boeken(€25p.p per vlucht) om handbagage mee te mogen nemen en dan nog is het niet gegarandeerd. Je mag iets kleins mee nemen maar dat mag dan niet in de bagage opslag boven je.

Het voelt als passagiertje pesten. Maak gewoon de tickets duurder en schei uit met die onzin.
 
Die bedrijven zijn er ook, zoals een KLM en vele anderen.

KLM, een nog grote k.tbedrijf dan Ryanair. Daar vlieg ik principieel echt nooit meer mee. (Onze "vrienden" hadden even 177.000 miles laten vervallen omdat die in drie jaar niet gebruikt waren. De vliegreis van mijn zus, die we ermee geboekt hadden telde namelijk niet mee) Zijn we in ieder geval ook van die achterlijke huisjes af.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
KLM, een nog grote k.tbedrijf dan Ryanair. Daar vlieg ik principieel echt nooit meer mee. (Onze "vrienden" hadden even 177.000 miles laten vervallen omdat die in drie jaar niet gebruikt waren. De vliegreis van mijn zus, die we ermee geboekt hadden telde namelijk niet mee) Zijn we in ieder geval ook van die achterlijke huisjes af.

Volgens mij zijn de air miles niet van KLM, maar is het een spaarservice die ook bij hen te besteden is. Daarnaast vlieg ik honderd keer liever met KLM dan met enige prijsvechter, ik word er kriegelig van de manier van doen, de klanten enzovoorts.
 
Ter info: ik heb een aantal berichten uit "Racisme en Discriminatie" hierheen verplaatst, leek mij een beter plek.

KLM, een nog grote k.tbedrijf dan Ryanair. Daar vlieg ik principieel echt nooit meer mee. (Onze "vrienden" hadden even 177.000 miles laten vervallen omdat die in drie jaar niet gebruikt waren. De vliegreis van mijn zus, die we ermee geboekt hadden telde namelijk niet mee) Zijn we in ieder geval ook van die achterlijke huisjes af.

Inderdaad, van de KLM ben ik ook niet onder de indruk. En dat is dan de duurdere maatschappij.
Zij hebben het eens voor elkaar gekregen een vliegtuig te overboeken, en ons mede te delen dat mijn Kroatische schoonouders (die geen Engels kunnen) en een nicht van mijn vrouw wellicht uit elkaar gehaald zouden worden en op verschillende vluchten terug moesten naar Kroatië. Gewoon een totaal gebrek aan begrip voor de situatie, en de grondstewardess vond het ook niet nodig om excuses te maken. Ik snap best dat zij er niks aan kan doen, maar je vertegenwoordigt toch de KLM. En sowieso: hoe krijg je het voor elkaar een vliegtuig te overboeken? Hoop je dan dat er mensen niet kunnen opdagen? Dat zijn praktijken die ik ook eerder bij een maatschappij als Ryanair zou verwachten, en niet bij de KLM. Ik vermijd ze zo veel mogelijk (maar soms ontkom je er niet aan tenzij je de hoofdprijs wil betalen).
 
En sowieso: hoe krijg je het voor elkaar een vliegtuig te overboeken?

Vaak heb je Airlines die premium klanten voorrang geven, zelf afgelopen september meegemaakt toen ik vanuit de Dominicaanse republiek naar de US vloog, andere mensen werden vliegtuig uitgehaald en er kwamen 3 zakenlui voor in de plaats.
 
Vaak heb je Airlines die premium klanten voorrang geven, zelf afgelopen september meegemaakt toen ik vanuit de Dominicaanse republiek naar de US vloog, andere mensen werden vliegtuig uitgehaald en er kwamen 3 zakenlui voor in de plaats.

Dat kan ook nog. Nog steeds onacceptabel.
 
Ter info: ik heb een aantal berichten uit "Racisme en Discriminatie" hierheen verplaatst, leek mij een beter plek.



Inderdaad, van de KLM ben ik ook niet onder de indruk. En dat is dan de duurdere maatschappij.
Zij hebben het eens voor elkaar gekregen een vliegtuig te overboeken, en ons mede te delen dat mijn Kroatische schoonouders (die geen Engels kunnen) en een nicht van mijn vrouw wellicht uit elkaar gehaald zouden worden en op verschillende vluchten terug moesten naar Kroatië. Gewoon een totaal gebrek aan begrip voor de situatie, en de grondstewardess vond het ook niet nodig om excuses te maken. Ik snap best dat zij er niks aan kan doen, maar je vertegenwoordigt toch de KLM. En sowieso: hoe krijg je het voor elkaar een vliegtuig te overboeken? Hoop je dan dat er mensen niet kunnen opdagen? Dat zijn praktijken die ik ook eerder bij een maatschappij als Ryanair zou verwachten, en niet bij de KLM. Ik vermijd ze zo veel mogelijk (maar soms ontkom je er niet aan tenzij je de hoofdprijs wil betalen).

De meeste, zo niet alle maatschappijen doen dit. Dit is om de vliegtuigen vol te krijgen omdat een bepaald percentage van de reizigers niet op komt dagen omdat ze hun aansluiting hebben gemist of om andere, hen moverende redenen. Door deze praktijk kunnen de ticketprijzen lager blijven: blijkbaar levert het ze meer op dan de kosten die ze maken door reizigers om te boeken en compensatie te bieden. De KLM is hier echt geen uitzondering, hooguit toevallig de maatschappij waar jij deze ervaring mee hebt. Als je flexibel bent in je plannen, let er eens op: je kunt vaak leuke bedragen krijgen voor het vrijwillig veranderen van vlucht (als de wachttijd wat lang is kun je er zelfs een dag extra vakantie mee krijgen (hotel betaald) of als het om uren gaat vraag je om een toegangskaartje voor de lounge: een beetje in alle rust in een luie stoel gratis hapjes en drankjes genieten).

Er is trouwens een grote kans dat de drie zakenmensen waar Gewitwel het over had drie piloten waren die elders nodig waren om weer 300 andere mensen te vervoeren.
 
De meeste, zo niet alle maatschappijen doen dit. Dit is om de vliegtuigen vol te krijgen omdat een bepaald percentage van de reizigers niet op komt dagen omdat ze hun aansluiting hebben gemist of om andere, hen moverende redenen. Door deze praktijk kunnen de ticketprijzen lager blijven: blijkbaar levert het ze meer op dan de kosten die ze maken door reizigers om te boeken en compensatie te bieden. De KLM is hier echt geen uitzondering, hooguit toevallig de maatschappij waar jij deze ervaring mee hebt. Als je flexibel bent in je plannen, let er eens op: je kunt vaak leuke bedragen krijgen voor het vrijwillig veranderen van vlucht (als de wachttijd wat lang is kun je er zelfs een dag extra vakantie mee krijgen (hotel betaald) of als het om uren gaat vraag je om een toegangskaartje voor de lounge: een beetje in alle rust in een luie stoel gratis hapjes en drankjes genieten).

Er is trouwens een grote kans dat de drie zakenmensen waar Gewitwel het over had drie piloten waren die elders nodig waren om weer 300 andere mensen te vervoeren.

Gaat ie weer een beetje rationeel lopen doen... ;P

Ik snap wel dat dat het principe is hoor. Ik had alleen de (wellicht naieve) hoop dat een "premium" maatschappij als de KLM dit niet zou doen.
 
Gaat ie weer een beetje rationeel lopen doen... ;P

Ik snap wel dat dat het principe is hoor. Ik had alleen de (wellicht naieve) hoop dat een "premium" maatschappij als de KLM dit niet zou doen.

Hehe...ja, nee, die doen dat juist (ik heb geen cijfers, maar stel mij voor dat Easyjet en Ryanair een veel hoger opkomstpercentage hebben, want wellicht minder overstappers). Maar je hebt gelijk, hoor, ik ben weer eens te rationeel: alle vliegmaatschappijen aan de allerhoogste boom! ;P
 
Jawel ze vliegen helaas ook nog steeds vanuit Eindhoven. Maar als het aan de baas van Ryan Air ligt dan is het geen basis meer. Dat houdt in dat piloten onder een andere vestiging komen te vallen, waarschijnlijk een Ierse. Dan hebben ze minder rechten.

Maar over het elke cent uit hun passagiers knijpen.. Dat idee heb ik ook steeds meer met Wizz air.

Als ik naar de bioscoop ga en ik bestel 2 kaartjes dan krijg ik 2 plaatsen naast elkaar. In het verleden gold dat ook voor als je een vlucht boekt via Wizz Air. Dat is de laatste jaren veranderd. Je krijgt 2 plaatsen maar het liefst de een op rij 1 en de ander op rij 30. Je kunt wel naast elkaar boeken maar dan moet je de stoelen reserveren en daar betaal je dan extra voor. Hierdoor wordt voor en tijdens de vlucht regelmatig een stoelendans gehouden waarbij mensen toch weer naast elkaar komen te zitten. Niet echt bevordelijk voor de vertrektijden en de rust in het vliegtuig. Iedereen moet weer staan, bagage wordt overgeheveld en dan uiteindelijk is er weer even rust voordat de volgende gaat wisselen. Heel handig.

Ik heb het ook al meegemaakt dat er een man telkens behoorlijk verward opstond op zoek naar zijn vrouw die een aantal rijen achter hem zat.
Maar ook zelf heb ik al eens voor een verrassing gestaan. Ik ben van de bagage en mijn vrouw van de tickets. Dat is best lullig als je dan onderweg naar het vliegtuig erachter komt dat alleen mijn vrouw de tickets op haar toestel heeft staan en de een voor en de ander achter moet instappen.

Maar ook met de handbagage zijn ze aan het rommelen. Voorheen mocht je de standaard afmetingen meenemen als handbagage. Tegenwoordig moet je priority boeken(€25p.p per vlucht) om handbagage mee te mogen nemen en dan nog is het niet gegarandeerd. Je mag iets kleins mee nemen maar dat mag dan niet in de bagage opslag boven je.

Het voelt als passagiertje pesten. Maak gewoon de tickets duurder en schei uit met die onzin.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik ben oud genoeg om me te heinneren hoe het was toen de tickets ‘gewoon duurder’ waren. Toen kostte een retourtje Adam-londen bv ‘gewoon’ 500 Euro. En dan betaalde je standaard voor het kiezen van je plaats, eten, drinken, ruim en handbagage, om boeken, annuleren, het meenemen van surfboards, fietsen etc, of je dat nou wilde of nodig had of niet. Nee, de prijsvechters zijn een zegen geweest. Je betaalt voor het vervoer, alles wat je extra wilt moet je voor betalen
 
Laatst bewerkt:
Hehe...ja, nee, die doen dat juist (ik heb geen cijfers, maar stel mij voor dat Easyjet en Ryanair een veel hoger opkomstpercentage hebben, want wellicht minder overstappers). Maar je hebt gelijk, hoor, ik ben weer eens te rationeel: alle vliegmaatschappijen aan de allerhoogste boom! ;P
Jet2.com, waar ik graag mee vlieg voor vakantie (normale vluchttijden) zegt zelfs nadrukkelik dat ze nooit over boeken
 
KLM, een nog grote k.tbedrijf dan Ryanair. Daar vlieg ik principieel echt nooit meer mee. (Onze "vrienden" hadden even 177.000 miles laten vervallen omdat die in drie jaar niet gebruikt waren. De vliegreis van mijn zus, die we ermee geboekt hadden telde namelijk niet mee) Zijn we in ieder geval ook van die achterlijke huisjes af.

Ik ben een frequent flyer dus dit soort regels zijn bekend bij mij en leveren geen verrassingen op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan