PSV - FC Emmen | Zaterdag 20 oktober | Eindstand: 6-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Met 10-0 ben je nog steeds niet verzekerd van een kampioenschap. o.O

Geef mij maar wat spannende potjes. Of minstens een pot waarna ik kan zeggen dat PSV écht niet meer eruit had kunnen halen. Zoals het nu gaat hoeft het van mij ook niet echt...

Eens. Van weinig weerstand word je niet beter. Het wordt tijd voor een uitglijer. In de competitie welteverstaan.
 
Eens. Van weinig weerstand word je niet beter. Het wordt tijd voor een uitglijer. In de competitie welteverstaan.

images
 
Eens. Van weinig weerstand word je niet beter. Het wordt tijd voor een uitglijer. In de competitie welteverstaan.
Wow. PSV heeft eindelijk de weg omhoog ingeslagen (uitstekend veldspel, kansen om records te breken, kapitaal op het veld, jarenlange investeringen in de jeugd die eindelijk z'n vruchten begint af te werpen en ijzersterke resultaten) en dan zo een opmerking? Ik kan dat niet begrijpen.

Weinig weerstand valt overigens ook reuze mee. We hebben een wat makkelijk speelschema gehad, maar in twee maanden tijd hebben we Ajax, Feyenoord, Barca, Inter, Utrecht en Bate gehad, en in vijf van de zes wedstrijden hebben we bij tijd en wijlen uitstekend veldspel laten zien en een basis gelegd voor een mooie toekomst. Hoezo zouden wij een uitglijder nodig hebben? Om scherp te blijven na slechts 22 doelpunten voor en 0 tegen in de laatste vijf wedstrijden?
 
De vraag is waar Hendriks last van had, voor wie die zich zo hard wou bewijzen. Was echt een kip zonder kop
 
Dat ze rustiger aan deden in de tweede helft was niet meer dan logisch in dit geval. De buit was binnen en dus was het krachten sparen voor de wedstrijd tegen Tottenham. Maar dan nog gingen ze niet achteruit hollen zoals onder Cocu, maar probeerden ze toch nog een doelpunt te maken. En het lukte nog 2x ook.

In dat opzicht geef ik je wel volledig gelijk. (Y)
 
Der Muzikant, waar blijven de punten?
Der Muzikant had nachtdienst. Had je z'n foto in de app even gemist?:lmao:

Ik heb een leuke wedstrijd gezien. Dat het na de rust wat minder fel werd, snap ik wel. Emmen als opmaat in de ED is toch anders motiveren dan voor de Spurs in de CL. En tóch bleef PSV naar voren ballen.
Hendrix ging voorop in de strijd, maar mag daarbij in z'n handjes knijpen dat hij niet met rood van het veld ging. Ik kan me ook niet bedenken wat er nog precies aan zijn druistige gedrag ten grondslag lag. Misschien privéproblemen? Verkering uit? Geen idee...

Hoe dan ook, een prima uitslag en een -vooral na de eerste goal- vlot spelend PSV.
 
Wow. PSV heeft eindelijk de weg omhoog ingeslagen (uitstekend veldspel, kansen om records te breken, kapitaal op het veld, jarenlange investeringen in de jeugd die eindelijk z'n vruchten begint af te werpen en ijzersterke resultaten) en dan zo een opmerking? Ik kan dat niet begrijpen.

Weinig weerstand valt overigens ook reuze mee. We hebben een wat makkelijk speelschema gehad, maar in twee maanden tijd hebben we Ajax, Feyenoord, Barca, Inter, Utrecht en Bate gehad, en in vijf van de zes wedstrijden hebben we bij tijd en wijlen uitstekend veldspel laten zien en een basis gelegd voor een mooie toekomst. Hoezo zouden wij een uitglijder nodig hebben? Om scherp te blijven na slechts 22 doelpunten voor en 0 tegen in de laatste vijf wedstrijden?

Feyenoord, Barca en Inter hebben we verloren. Alleen het resultaat tegen Ajax mocht er wezen. De overige winstpartijen zijn niet meer dan normaal.

Als je een volgende stap in Europa wilt maken, zul je ook moeten leren omgaan met tegenslag. Ik vind het mooi dat PSV het zo goed doet in de competitie en de manier waarop spreekt me zeker aan. Ben dan ook blij met Bommel voor de groep. Maar ik ben nog niet tevreden. Ik vind dat Nederland en Nederlandse ploegen moeten streven naar de echte top. Zoals we dat jaren zijn geweest. Zowel qua Oranje als qua resultaten in Europa. Ik neem geen genoegen met 'we lopen mijlenver achter en halen het nooit meer in'. Dan verzin je maar een andere manier om de top te halen. Dat gaat niet in 1 keer. Maar een ploeg als Inter moet thuis gewoon verslagen kunnen worden. Dat moet de volgende stap zijn. En die volgende stap kun je alleen maken als de weerstand omhoog gaat. Van veel winnen treedt alleen maar verzadiging op. Ik geloof wel in een nieuwe lente. Hopelijk de leiding bij PSV ook.
 
Der Muzikant had nachtdienst. Had je z'n foto in de app even gemist?:lmao:

Ik heb een leuke wedstrijd gezien. Dat het na de rust wat minder fel werd, snap ik wel. Emmen als opmaat in de ED is toch anders motiveren dan voor de Spurs in de CL. En tóch bleef PSV naar voren ballen.
Hendrix ging voorop in de strijd, maar mag daarbij in z'n handjes knijpen dat hij niet met rood van het veld ging. Ik kan me ook niet bedenken wat er nog precies aan zijn druistige gedrag ten grondslag lag. Misschien privéproblemen? Verkering uit? Geen idee...

Hoe dan ook, een prima uitslag en een -vooral na de eerste goal- vlot spelend PSV.

Hendrix en Rosario hadden er allebei vanaf gemogen met rood. We mogen niet klagen met Bas. Ook al wat het een penalty.
 
Feyenoord, Barca en Inter hebben we verloren. Alleen het resultaat tegen Ajax mocht er wezen. De overige winstpartijen zijn niet meer dan normaal.

Als je een volgende stap in Europa wilt maken, zul je ook moeten leren omgaan met tegenslag. Ik vind het mooi dat PSV het zo goed doet in de competitie en de manier waarop spreekt me zeker aan. Ben dan ook blij met Bommel voor de groep. Maar ik ben nog niet tevreden. Ik vind dat Nederland en Nederlandse ploegen moeten streven naar de echte top. Zoals we dat jaren zijn geweest. Zowel qua Oranje als qua resultaten in Europa. Ik neem geen genoegen met 'we lopen mijlenver achter en halen het nooit meer in'. Dan verzin je maar een andere manier om de top te halen. Dat gaat niet in 1 keer. Maar een ploeg als Inter moet thuis gewoon verslagen kunnen worden. Dat moet de volgende stap zijn. En die volgende stap kun je alleen maken als de weerstand omhoog gaat. Van veel winnen treedt alleen maar verzadiging op. Ik geloof wel in een nieuwe lente. Hopelijk de leiding bij PSV ook.

Zo ontzettend eens. Tegelijkrtijd riepen we aan het einde van het afgelopen seizoen dat inpassen van de jeugd met vallen opstaan zal gaan en dat we moeten rekenen op een pittig jaar. Dat lijkt nationaal niet zozeer te kloppen, maar Europa is wellicht voor de juiste redenen een stap te ver.
 
Feyenoord, Barca en Inter hebben we verloren. Alleen het resultaat tegen Ajax mocht er wezen. De overige winstpartijen zijn niet meer dan normaal.

Als je een volgende stap in Europa wilt maken, zul je ook moeten leren omgaan met tegenslag. Ik vind het mooi dat PSV het zo goed doet in de competitie en de manier waarop spreekt me zeker aan. Ben dan ook blij met Bommel voor de groep. Maar ik ben nog niet tevreden. Ik vind dat Nederland en Nederlandse ploegen moeten streven naar de echte top. Zoals we dat jaren zijn geweest. Zowel qua Oranje als qua resultaten in Europa. Ik neem geen genoegen met 'we lopen mijlenver achter en halen het nooit meer in'. Dan verzin je maar een andere manier om de top te halen. Dat gaat niet in 1 keer. Maar een ploeg als Inter moet thuis gewoon verslagen kunnen worden. Dat moet de volgende stap zijn. En die volgende stap kun je alleen maken als de weerstand omhoog gaat. Van veel winnen treedt alleen maar verzadiging op. Ik geloof wel in een nieuwe lente. Hopelijk de leiding bij PSV ook.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...gste-begroting-psv-blijft-feyenoord-voor.html

"het totaal van alle Eredivisie-clubs is volgens VI ongeveer gelijk aan het budget van Liverpool."

Het is hetzelfde zeggen als: "De Graafschap zegt geen genoegen te nemen met 'we lopen mijlenver achter en halen het nooit meer in'. Dan verzin je maar een andere manier om de top te halen. Dat gaat niet in 1 keer."

Naar het hoogste streven is prima, maar een beetje realiteitszin kan ook geen kwaad. Immers: de basis van de teleurstelling ligt in de verwachting.
 
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuw...gste-begroting-psv-blijft-feyenoord-voor.html

"het totaal van alle Eredivisie-clubs is volgens VI ongeveer gelijk aan het budget van Liverpool."

Het is hetzelfde zeggen als: "De Graafschap zegt geen genoegen te nemen met 'we lopen mijlenver achter en halen het nooit meer in'. Dan verzin je maar een andere manier om de top te halen. Dat gaat niet in 1 keer."

Naar het hoogste streven is prima, maar een beetje realiteitszin kan ook geen kwaad. Immers: de basis van de teleurstelling ligt in de verwachting.

Klopt. Dat is precies de plek waar miljonairs miljonair zijn geworden en Jan Modaal op zijn kantoor heel knap 1 schaal omhoog is gegaan.
Ik weet wel dat er financieel een groot gat is. En ik weet ook dat je kwaliteit kunt kopen. En dat zij met het meeste geld altijd de grootste kans hebben om te winnen. Maar ik denk ook dat er andere wegen zijn om tot kwaliteit te komen. En als je het geld niet hebt om de concurrentie aan te gaan, moet je innovatief zijn. Daar ligt een taak. Om te beginnen moeten opleidingen veel meer terug moet naar techniek ipv tactiek.
Ik denk ook dat door o.a. een andere competitie-opzet met meer weerstand het niveau van een eredivisie - in welke vorm dan ook - stukken omhoog kan. Lullig voor Roda en NAC, maar PSV heeft er meer aan om 4 keer per jaar tegen Ajax en Feyenoord te spelen. Sterker nog, ik pleit voor een kleine elitecompetitie met play-offs in combinatie met de zuiderburen.

Ik denk overigens ook dat het met goed beleid haalbaar is voor een club als de Graafschap om zich veilig te spelen in de huidige eredivisie. En wellicht daarna een gedegen middenmoter te worden. Wie weet zelfs een keer de play-offs halen. Stap voor stap. Maar als je ieder jaar alleen heel erg realistisch bezig bent met net wel of net niet degraderen, gaat het nooit wat worden.
PSV pretendeert een topsportklimaat te hanteren. Prima, begin dan met de lat hoger te leggen dan de concurrent. Europa en Oranje zijn momenteel de enige plek waar onze jonge spelers beter worden. Niet van 6-0 winnen tegen Emmen.
 
Hendrix en Rosario hadden er allebei vanaf gemogen met rood. We mogen niet klagen met Bas. Ook al wat het een penalty.
Ach, hoe graag ik ook zeik op scheidsrechters, moeten we niet overdrijven. Rosario ja, Hendrix vond ik geen 2e geel. Zeker als je ziet hoe Emmen nadrukkelijk het spel speelt om te provoceren. Wel goede les voor PSV dat ze zich dan niet laten verleiden (en waarvoor Hendrix dus geen goed cijfer haalt). Bergwijn kun je meekrijgen, maar was ook inderdaad licht. Bij Ajax idem, maar die krijgt de penalty wél. Probleem is niet dat de penalty wel of niet gegeven wordt, probleem is dat dat per wedstrijd en scheidsrechter verschilt.
Echt slecht was de arbitrage NAC-W2.

De VAR helpt weinig. Probleem is namelijk nooit geweest dat het niet gezien werd, maar dat het zo verschillend beoordeeld wordt. Automatiseren van een proces is op zichzelf geen oplossing: dezelfde fouten worden gemaakt, maar dan geautomatiseerd. Wat pijnlijk duidelijk wordt is de willekeur.
 
Een wedstrijd waarin je met 6-0 wint hoef je geen gele kaarten te krijgen. Zeker niet op de plaatsen waar ze opgelopen zijn. Dan zijn het domme overtredingen. En zeker niet het risico lopen dat je een rode kaart kan krijgen.
 
Rosario ook? Dat ben ik niet met je eens. Ik had niet de indruk dat het een bewussie was.

Hij was gewoon te laat. Ik kon prima leven met geel, maar het was wel een donkergele. Ik vond deze in ieder geval heftiger dan die kwijtgescholden kaart van Persie laatst.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan