Ergernissen

Volgens mij zijn we het grotendeels eens, waarbij ik gewoonweg iets minder conservatief op dit vlak ben. Ik gruwel net zo hard als u (;)) van inconsistentie in de communicatie. Het geeft inderdaad geen pas om met Hoi *** te beginnen en formeel (zelfs zonder naam) af te sluiten. Of met geachte meneer te beginnen en dan eindigen met groetjes. Concludeer ik juist dat je het nog steeds ongepast had gevonden, maar dan met een iets lichtere kromming in je tenen dan nu het geval was, als ze gekozen hadden voor Beste *** en Groetjes van Truus van HR (nog steeds informeel, maar tenminste consistent)?

Ik vind overigens niet dat mensen het recht hebben om het gezeik met d's, t's en dt's op zijn beloop te laten. Structureel grote dt-fouten maken is in mijn ogen genoeg argumentatie voor ontslag op staande voet.

Heh, ja...als je het fout doet, doe het dan goed fout (en dus consistent).
 
Nog zo'n ergernis. Blikjes Red Bull-uitdelers op station Zoetermeer.

Verkleed als een red-bull blik? Of wat moet ik me hierbij voorstellen?
Het is me iets teveel moeite om een trein naar Soetermeer te pakken om het aan den lijve te ondervinden.
 
Blikjes die maar weggeflikkerd worden op de grond, en dus niet in een afvalbak. En dan met name in een bos.
 
Inzake de grote U/jij-discussie (en schrijven we U dan met een hoofdletter of juist niet?)

Persoonlijk heb ik liever de jij-vorm. Richting derden probeer ik altijd in te schatten wat zo iemand fijn zou vinden.
 
Dat tegenwoordig haast in ieder topic van spelers uit de selectie het alleen nog maar gaat over hoeveel we er voor moeten vragen, en dat we ze steeds te goedkoop weg doen, en dat Ajax steeds wel de hoofdprijs krijgt. Misschien een apart topic voor aanmaken.

Verder erger ik me aan de tune die afgespeeld wordt wanneer PSV een goal maakt. Waardeloze tune.
 
Het woord ‘krant’. Wat een lelijk woord is dat. Spreek het 4x hardop uit en je merkt het meteen.

En dan helemaal in de reclames op de radio.
‘Jauw KkrrânT’

Dit keer niet een BAH, maar een BRR.
Krant.
 
Denk dat het veel ligt aan de context, lijkt me logisch dat dit soort omgangsvormen internationaal van elkaar kunnen verschillen.
En ik vind echt dat je hier dingen verwart. Netjes en beleefd doen zouden mensen niet meer fijn vinden? Natuurlijk niet, dat vindt iedereen fijn. Maar ik vind niemand onfatsoenlijk of onbeleefd als ze me voor het eerst een mailtje sturen die begint met "Beste Thibault". Die koppeling bestaat niet in mijn hoofd. Misschien ben ik gek, maar ik heb dan ergens het vermoeden dat ik hierin toch niet de enige ben.

Eensch. Paul is m'n naam en die mag gebruikt worden door vrienden, bekenden en onbekenden. "Geachte" etc. vind ik zo 18e eeuws, dat gaat echt negens meer over. De Duitstalige landen zijn erg formeel (in volgorde van formeelheid: Oostenrijk, Duitsland, Zwitserland). ik ben beleefd, maar breek met Herr/Frau Dokter Schmidt. Gewoon Herr/Frau Schmidt. Ik spreek de schoenmaker tenslotte ook niet aan met Heer/Frau Schumacher Schmidt en ik heb echt niet meer respect voor een arts dan voor deze schoenmaker.

Mijn favoriete mensen zijn de mensen die vinden dat je hun titel moet gebruiken wanneer je ze aanspreekt/schrijft. Mensen die vinden dat ze bijzonder zijn omdat ze toevallig een goed stel hersens hebben. Dat mag natuurlijk, maar ik doe niet mee aan die misplaatste zelfverheerlijking.
 
Laatst bewerkt:
Eensch. Paul is m'n naam en die mag gebruikt worden door vrienden, bekenden en onbekenden. "Geachte" etc. vind ik zo 18e eeuws, dat gaat echt negens meer over. De Duitstalige landen zijn erg formeel (in volgorde van formeelheid: Oostenrijk, Duitsland, Zwitserland). ik ben beleefd, maar breek met Herr/Frau Dokter Schmidt. Gewoon Herr/Frau Schmidt. Ik spreek de schoenmaker tenslotte ook niet aan met Heer/Frau Schumacher Schmidt en ik heb echt niet meer respect voor een arts dan voor deze schoenmaker.

Mijn favoriete mensen zijn de mensen die vinden dat je hun titel moet gebruiken. Mensen die vinden dat ze bijzonder zijn omdat ze toevallig een goed stel hersens hebben. Dat mag natuurlijk, maar ik doe niet mee aan die misplaatste zelfverheerlijking.
Ik gebruik mijn titel ook nooit. Ik vind het ook overdreven om mij daarop voor te laten staan.
 
Ik gebruik mijn titel ook nooit. Ik vind het ook overdreven om mij daarop voor te laten staan.

Het leukste zijn mensen die vol trots er op staan dat "drs." voor hun naam gezet wordt.

Ik was ook blij te vernemen dat de meeste MBO-ers niet zo nodig een afkortingetje voor hun naam hoeven. Zinloze duurdoenerij, zinloos voorstel van GL.
 
Ik word zelf het liefst aangesproken met 'Majesteit'.

Of topic (hoewel, het is een ergernis) naar aanleiding van het googlen van de herkomst van het begrip majesteit:

"Ook handelingen als feestvieren na een nederlaag van het Romeinse leger, het hinderen van een hoge gezagsdrager of het spotten met de religieuze ceremoniën van de staat werden gezien als majesteitsschennis."

:unsure:..Zou je Turkse toeterdebielen op rotondes mogen aanklagen voor majesteitsschennis als ze - zoals na de EK kwalificatiewedstrijd - een overwinning op het Nederlands elftal vieren?
 
Of topic (hoewel, het is een ergernis) naar aanleiding van het googlen van de herkomst van het begrip majesteit:

"Ook handelingen als feestvieren na een nederlaag van het Romeinse leger, het hinderen van een hoge gezagsdrager of het spotten met de religieuze ceremoniën van de staat werden gezien als majesteitsschennis."

:unsure:..Zou je Turkse toeterdebielen op rotondes mogen aanklagen voor majesteitsschennis als ze - zoals na de EK kwalificatiewedstrijd - een overwinning op het Nederlands elftal vieren?
Zo ervaar ik het wel ja.:grin:
 
Terug
Bovenaan Onderaan