Aller machtige koning Frenkie 'Iniesta' de Jong is in 4 maanden qua marktwaarde met 33 miljoen gestegen. Ik vraag me af waar zoiets precies op gebaseerd wordt
 
Aller machtige koning Frenkie 'Iniesta' de Jong is in 4 maanden qua marktwaarde met 33 miljoen gestegen. Ik vraag me af waar zoiets precies op gebaseerd wordt

Wellicht de optredens in het Nederlands elftal?
Verder is er maar 1 koning en dat is Pablo.
 
Aller machtige koning Frenkie 'Iniesta' de Jong is in 4 maanden qua marktwaarde met 33 miljoen gestegen. Ik vraag me af waar zoiets precies op gebaseerd wordt

avatars-000176011902-i8jw0d-t500x500.jpg


;)
 
Aller machtige koning Frenkie 'Iniesta' de Jong is in 4 maanden qua marktwaarde met 33 miljoen gestegen. Ik vraag me af waar zoiets precies op gebaseerd wordt

Wellicht de optredens in het Nederlands elftal?
Verder is er maar 1 koning en dat is Pablo.


Hype. En gegeven dat hij [vooruitzichtelijk] basis-international zal zijn voor Oranje (volgens een zooitje analisten).
Ben benieuwd of Dumfries en Bergwijn een straks een gelijke stijging laten zien..
Ik denk dat Rosario nog niet als (basis)speler voor Oranje zal uitkomen, maar ook die zal na de mooie goal tegen inter wel hot zijn. Aan hype trekt ons forum rondom hem iig alles uit de kast. ;)
 
Bergwijn doet eigenlijk helemaal niet onder voor Lozano op dit moment. Integendeel!
Bergwijn is inmiddels 40 mln waard. En als hij dit vol houdt of zelf verder doorgroeit, dan zou vraagprijs voor hem ook gewoon 60 mln moeten zijn.
 
Bergwijn doet eigenlijk helemaal niet onder voor Lozano op dit moment. Integendeel!
Bergwijn is inmiddels 40 mln waard. En als hij dit vol houdt of zelf verder doorgroeit, dan zou vraagprijs voor hem ook gewoon 60 mln moeten zijn.

In plaats van allerlei prijzen op spelers te plakken moeten ze eerst maar eens wat prijzen winnen.
 
Bergwijn doet eigenlijk helemaal niet onder voor Lozano op dit moment. Integendeel!
Bergwijn is inmiddels 40 mln waard. En als hij dit vol houdt of zelf verder doorgroeit, dan zou vraagprijs voor hem ook gewoon 60 mln moeten zijn.

Zeker als je ziet dat Ajax voor Dolberg al minimaal 30 miljoen vraagt.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
En hoeveel prijzen heeft Dolberg nou gewonnen? Of de rest van dit elftal?
Nou best veel al hoor:
Prijs voor grootste mond.
Prijs voor meest arrogant.
Prijs voor meest overgewaardeerd.
Prijs voor meest schichtige coach (hij doet me denken aan die eekhoorn uit Pieter Konijn: dezelfde motoriek).
Prijs voor meeste misplaatste commentaar.
:p
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Waarom vergelijken we onszelf steeds met een club die al een tijdje droog staat? Je hoeft ze niet te negeren. Het is gewoon een goede concurrent. En hoe sterker de concurrent, hoe sterker de competitie. Heb je alleen baat bij. Maar als je dan toch zo graag vergelijkt, vergelijk jezelf dan met topclubs uit de Italiaanse, Franse en Portugese competitie. Clubs die de laatste jaren Europees net wat beter presteren dan dat wij doen. Clubs als Benfica, Porto, Roma, Inter en Lyon. Ik denk namelijk dat dat niveau binnen een paar jaar te halen is. De Premier League ,Bundesliga en Primera Division zijn weer een stapje verder.
 
Waarom vergelijken we onszelf steeds met een club die al een tijdje droog staat? Je hoeft ze niet te negeren. Het is gewoon een goede concurrent. En hoe sterker de concurrent, hoe sterker de competitie. Heb je alleen baat bij. Maar als je dan toch zo graag vergelijkt, vergelijk jezelf dan met topclubs uit de Italiaanse, Franse en Portugese competitie. Clubs die de laatste jaren Europees net wat beter presteren dan dat wij doen. Clubs als Benfica, Porto, Roma, Inter en Lyon. Ik denk namelijk dat dat niveau binnen een paar jaar te halen is. De Premier League ,Bundesliga en Primera Division zijn weer een stapje verder.

Nou, de vergelijking werd gemaakt omdat je post suggereerde dat Bergwijn eerst maar eens prijzen moest gaan winnen om zulke bedragen waard te gaan zijn. Maar we zien bij Ajax dat het niet uitmaakt of je een prijs wint of niet, als je gewoon bluft en hyped, dan krijg je dat bedrag ervoor. Maar bij PSV zijn we te 'realistisch' en nuchter en accepteren we fooien voor onze spelers omdat dat de werkelijke waarde zou zijn. Zelfs AZ, een subtopper die nooit iets wint, is PSV inmiddels voorbij gestreefd als het aankomt op het geld wat ze vangen voor hun spelers, en die spelers winnen nooit prijzen en geven nooit thuis in de topwedstrijden. Dat moet te denken geven. Als Davy Propper,een zogenaamde sterkhouder van de kampioen, voor 15 miljoen weggaat naar Brighton, en Alireza voor 25 miljoen naar diezelfde club, dan krab ik wel even achter m'n oren hoor.
 
Nou, de vergelijking werd gemaakt omdat je post suggereerde dat Bergwijn eerst maar eens prijzen moest gaan winnen om zulke bedragen waard te gaan zijn. Maar we zien bij Ajax dat het niet uitmaakt of je een prijs wint of niet, als je gewoon bluft en hyped, dan krijg je dat bedrag ervoor. Maar bij PSV zijn we te 'realistisch' en nuchter en accepteren we fooien voor onze spelers omdat dat de werkelijke waarde zou zijn. Zelfs AZ, een subtopper die nooit iets wint, is PSV inmiddels voorbij gestreefd als het aankomt op het geld wat ze vangen voor hun spelers, en die spelers winnen nooit prijzen en geven nooit thuis in de topwedstrijden. Dat moet te denken geven. Als Davy Propper,een zogenaamde sterkhouder van de kampioen, voor 15 miljoen weggaat naar Brighton, en Alireza voor 25 miljoen naar diezelfde club, dan krab ik wel even achter m'n oren hoor.

Voor Pröpper hebben we gewoon een marktconforme prijs ontvangen hoor. Jahanbaksks is een aanvaller en voor aanvallers wordt doorgaans meer betaald dan voor verdedigers. Daarnaast was Jahanbaksks in tegenstelling tot Pröpper wel aanwezig op het WK afgelopen zomer dus zo gek is het niet dat er voor hem wat meer is betaald. Leg je de verkoop van Jahanbakshs (86 wedstrijden / 35 goals naast die van Depay (90 wedstrijden / 39 goals) dan blijft er weinig over van het argument dat we te weinig vragen. Sterker nog we zijn inmiddels 2 jaar verder en de transferbedragen zijn significant gestegen.
 
Bovendien moesten we Propper verkopen vanwege het mislopen van europees voetbal, en was BHA toen promovendus. Een jaartje later in de PL heb je ook extra geld. Dus het is wel dezelfde club, maar niet dezelfde omstandigheden.

Terug naar Stevie: Gister niet onverdienstelijk gespeeld, maar ook niet echt wat gebracht. Prima. Tegen Belgie misschien nog wat minuten, en dan weer lekker scoren tegen Emmen. Grote speler.
 
Nou, de vergelijking werd gemaakt omdat je post suggereerde dat Bergwijn eerst maar eens prijzen moest gaan winnen om zulke bedragen waard te gaan zijn. Maar we zien bij Ajax dat het niet uitmaakt of je een prijs wint of niet, als je gewoon bluft en hyped, dan krijg je dat bedrag ervoor. Maar bij PSV zijn we te 'realistisch' en nuchter en accepteren we fooien voor onze spelers omdat dat de werkelijke waarde zou zijn. Zelfs AZ, een subtopper die nooit iets wint, is PSV inmiddels voorbij gestreefd als het aankomt op het geld wat ze vangen voor hun spelers, en die spelers winnen nooit prijzen en geven nooit thuis in de topwedstrijden. Dat moet te denken geven. Als Davy Propper,een zogenaamde sterkhouder van de kampioen, voor 15 miljoen weggaat naar Brighton, en Alireza voor 25 miljoen naar diezelfde club, dan krab ik wel even achter m'n oren hoor.

Je weet helemaal niet wat er in de contracten van die spelers staat. Misschien tekenen ze wel voor minder geld bij PSV omdat hen na PSV een mooie transfer gegund wordt, terwijl Ajax meer moet betalen voor spelers omdat ze er ook meer aan willen verdienen. Misschien is dit - gezien de provinciale status van PSV - wel de enige manier om echte goede spelers naar Eindhoven te halen. Ik laat het bedrijfsmatige graag over aan hen die de contracten en de spelers kennen. Zolang wij die niet kennen, blijft het koffiedik kijken. Maar als je op langere termijn een grote club wilt zijn en nog groter wilt worden, word je dat niet door je spelers voor de hoofdprijs te verkopen, maar door zieltjes te winnen om wat je op het veld laat zien.
Een uitzondering (Man City, PSG e.d.) daargelaten.
 
Voor Pröpper hebben we gewoon een marktconforme prijs ontvangen hoor. Jahanbaksks is een aanvaller en voor aanvallers wordt doorgaans meer betaald dan voor verdedigers. Daarnaast was Jahanbaksks in tegenstelling tot Pröpper wel aanwezig op het WK afgelopen zomer dus zo gek is het niet dat er voor hem wat meer is betaald. Leg je de verkoop van Jahanbakshs (86 wedstrijden / 35 goals naast die van Depay (90 wedstrijden / 39 goals) dan blijft er weinig over van het argument dat we te weinig vragen. Sterker nog we zijn inmiddels 2 jaar verder en de transferbedragen zijn significant gestegen.

Je eerste argument is nu juist precies datgene waartegen ik ageer; namelijk dat van die martkconforme bs. Ik stel juist dat we daar aan moeten ontstijgen net zoals ze bij Ajax en AZ doen. PSV handelt altijd netjes binnen de lijnen qua transfersommen, en dus is er te weinig gevraagd (marktconform) voor Propper, en ook voor Locadia.

Ook ga je, want dat doet jouw argument geen goed, voorbij aan het feit dat ik aanhaalde er een wezenlijk verschil is tussen een speler kopen van een subtopper zoals AZ, waar niks moet en alles mag als speler zijnde, of een speler kopen van een topclub, waar presteren een must is. Twee zeer verschillende omstandigheden, en die zijn ook een groot verschil in geld waard, indien de speler zich bewezen heeft op dat niveau, zoals het geval was bij Propper en Locadia. Als club zijnde loop je veel minder risico op het kopen van een flop door een speler te kopen van een topclub waar presteren een must is dan een speler te kopen van een club als AZ.

Leg je de verkoop van Alireza naast die van Depay dan blijft er dus nog meer dan voldoende over van het argument, en Alireza ging ook nog eens naar het nietszeggende BHA, terwijl Depay naar Manchester United ging, een topclub die zoals iedereen weet altijd veel en veel teveel betaalt voor iedere speler. Het bedrag dat voor Depay werd neergeteld is dan ineens helemaal niet zo bijzonder (lees, te weinig). Die Martial die v.Gaal haalde had bijvoorbeeld nog helemaal niets gepresteerd en daar werd al 49 miljoen voor neergelegd. Kun je wel zeggen, ja maar Franse competitie, maar lees goed, hij had nog helemaal niks gepresteerd. Hij werd gekocht op de belofte dat het iets zou worden. Dan gaat het argument van de Franse competitie niet op.

Argumenten zoals die van Weltmeister zijn ook de standaard dooddoeners, want het lukt het 'provinciale' AZ immers ook om zijn spelers voor grotere bedragen dan die van PSV te verkopen, en die hebben veel minder budget.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan