Vechtsport

Joe Rogan was laatst nog heel complimenteus ten opzichte van Bellator. Schijnen wat goede vechters gecontracteerd te hebben, ook van de UFC. Maar ik moet zeggen dat ik er nog niet warm voor loop. Heb dan ook wel een bias vanuit kickbokspoot waar ik wat beter in zit dan MMA. Dat is gewoon ronduit prut. Dus die beeldvorming slaat bij mij ook over op MMA. Aangezien mijn interesse in MMA in ontwikkeling is sluit ik niet uit dat ik over tijdje Bellator wel ga volgen.
Voor mijn gevoel stappen de liefhebbers en de échte vechters over naar Bellator. De UFC is vooral veel politiek en daarnaast behoudend vechten om vooral maar niet te verliezen. Bellator lijkt meer op de oude UFC dan de UFC zelf.
 
Voor mijn gevoel stappen de liefhebbers en de échte vechters over naar Bellator. De UFC is vooral veel politiek en daarnaast behoudend vechten om vooral maar niet te verliezen. Bellator lijkt meer op de oude UFC dan de UFC zelf.

Het zit er een beetje tussenin voor mijn gevoel. Bellator heeft een aantal vechters die top waren (Cro cop, Emelianenko) een aantal vechters die het (imo) net niet zijn (Daley, Davis, Bader) en een paar vechters die in de UFC waarschijnlijk kampioen waren geweest (McDonald, Mouzari). Het probleem met MMA vind ik dat ze die verschillende promoties hebben die de sport kapot maken. Maak gewoon een wereldwijde divisie dan vechten de beste vechter tegen elkaar.

Kijk naar boksen, volledig onoverzichtelijk. Klytsko had in zijn gewichtklasse iets van 7 belts.
 
Het zit er een beetje tussenin voor mijn gevoel. Bellator heeft een aantal vechters die top waren (Cro cop, Emelianenko) een aantal vechters die het (imo) net niet zijn (Daley, Davis, Bader) en een paar vechters die in de UFC waarschijnlijk kampioen waren geweest (McDonald, Mouzari). Het probleem met MMA vind ik dat ze die verschillende promoties hebben die de sport kapot maken. Maak gewoon een wereldwijde divisie dan vechten de beste vechter tegen elkaar.

[...]
Bellator is niet bang om gevechten te 'maken' die het publiek wil zien. Dat betekent in veel gevallen dat het gerust kan gaan om Rampage, Emelianenko etc. De grote namen die lichamelijk misschien niet meer aan de absolute top staan, maar nog steeds een echt vechtershart hebben. Dat soort gasten zie ik liever dan de full contact schakers van de UFC.
Was het niet Paul Daley die door de UFC werd ontslagen omdat hij na de bel nog een tikkie kwam uitdelen aan Koscheck (Josh Koscheck was er ook eentje waar aan ik aan de ene kant een hekel had en aan de andere kant sympathie. Lastig.. En wat zag zijn gezicht er uit na 5 ronden GSP jabs!:lol:)?
Yes it was, yay Google.:grin:

Davis vergeleek ik altijd met Jones. Dat leek mij een geweldige match up. Achteraf gezien moest ik concluderen dat Davis niet half zo goed was als ik in beginsel dacht en dat het voor hem waarschijnlijk maar goed is dat die partij nooit door is gegaan.:zien:

Ik vond / vind gasten als Nate -The Great- Marquardt, Marcus -The Irish Handgrenade- Davis, Clay -The Carpenter- Guida, Matt Hughes, Vitor -The Phenom- Belfort (met name in zijn beginperiode), Matt Serra, Franky Edgar echt leuk om naar te kijken. Actieve, agressieve vechters. Daar lijken er steeds minder van te zijn nu de belangen groter en de contracten lucratiever worden. Ook hier gaat het geld boven de sport.
En voor mijn gevoel is dat bij Bellator toch nog minder. Mede natuurlijk omdat de organisatie (nog) niet zo groot is en atleten daar naartoe gaan omdat ze van de sport houden, niet omdat ze voor hun contract moeten vechten zpoals bij de UFC.
Bij de UFC vind ik het overigens ook jammer dat ze in zee zijn gegaan met Reebok. Bij Bellator hebben ze nog hun eigen walk out-shirts. Dat vind ik veel gaver.
 
Bellator is niet bang om gevechten te 'maken' die het publiek wil zien. Dat betekent in veel gevallen dat het gerust kan gaan om Rampage, Emelianenko etc. De grote namen die lichamelijk misschien niet meer aan de absolute top staan, maar nog steeds een echt vechtershart hebben. Dat soort gasten zie ik liever dan de full contact schakers van de UFC.
Was het niet Paul Daley die door de UFC werd ontslagen omdat hij na de bel nog een tikkie kwam uitdelen aan Koscheck (Josh Koscheck was er ook eentje waar aan ik aan de ene kant een hekel had en aan de andere kant sympathie. Lastig.. En wat zag zijn gezicht er uit na 5 ronden GSP jabs!:lol:)?
Yes it was, yay Google.:grin:

Davis vergeleek ik altijd met Jones. Dat leek mij een geweldige match up. Achteraf gezien moest ik concluderen dat Davis niet half zo goed was als ik in beginsel dacht en dat het voor hem waarschijnlijk maar goed is dat die partij nooit door is gegaan.:zien:

Ik vond / vind gasten als Nate -The Great- Marquardt, Marcus -The Irish Handgrenade- Davis, Clay -The Carpenter- Guida, Matt Hughes, Vitor -The Phenom- Belfort (met name in zijn beginperiode), Matt Serra, Franky Edgar echt leuk om naar te kijken. Actieve, agressieve vechters. Daar lijken er steeds minder van te zijn nu de belangen groter en de contracten lucratiever worden. Ook hier gaat het geld boven de sport.
En voor mijn gevoel is dat bij Bellator toch nog minder. Mede natuurlijk omdat de organisatie (nog) niet zo groot is en atleten daar naartoe gaan omdat ze van de sport houden, niet omdat ze voor hun contract moeten vechten zpoals bij de UFC.
Bij de UFC vind ik het overigens ook jammer dat ze in zee zijn gegaan met Reebok. Bij Bellator hebben ze nog hun eigen walk out-shirts. Dat vind ik veel gaver.

Persoonlijk vind ik de zwaargewichtwedstrijden minder interessant. De uitkomst kan tot het laatst spannend zijn omdat 1 rake klap het einde van de ander kan betekenen, maar de klasses die eronder zitten vind ik mooier om te zien. Sneller en technisch gezien vaak meer variatie.
 
Persoonlijk vind ik de zwaargewichtwedstrijden minder interessant. De uitkomst kan tot het laatst spannend zijn omdat 1 rake klap het einde van de ander kan betekenen, maar de klasses die eronder zitten vind ik mooier om te zien. Sneller en technisch gezien vaak meer variatie.
Bekijk mijn rijtje favoriete atleten even. ;) (Middle weight / Welterweight, Welterweight, Lightweight, Welterweight, Heavyweight / Light Heavyweight / Middleweight, Welterweight, Featherweight / Lightweight) Waarbij Belfort een gemaakte heavyweight was met z'n steroids.
 
Laatst bewerkt:
Voor mijn gevoel stappen de liefhebbers en de échte vechters over naar Bellator. De UFC is vooral veel politiek en daarnaast behoudend vechten om vooral maar niet te verliezen. Bellator lijkt meer op de oude UFC dan de UFC zelf.

Heeft het ook niet vaak te maken met gekrenkte ego's die vinden dat ze onderbetaald worden of nauwelijks meer op de fight card verschenen vanwege slechte reeks?
 
Whaha! :lol:
Ik volg het op het moment minder intensief dan voorheen. Mede door de McGregor-kermis. Hij verdedigde zijn titels niet en hij is structureel respectloos en arrogant. Het draait, zo lijkt het, alleen nog maar om de centen en niet meer om de sport. Zijn grote bek levert hem wel veel geld op, met als gevolg dat andere atleten ineens ook geforceerd de badboy uit gaan hangen. Het is inmiddels meer zo'n ouderwetse WWF-show dan MMA op topniveau. Ik mis de dagen van Pride en de tijd dat UFC nog om het knokken ging.
Hopelijk komt er in de toekomst een ommekeer, dan ga ik zeker weer meer kijken.


Een beetje het voetbal van de vechtsport dus. Het gaat om de show en de knikkers.
 
Genoten van Bellator 207 en 208.



Heb het dit keer opgenomen en helemaal gekeken. Moet zeggen dat ik er ook van genoten heb. Vedor is een fenomeen. Jammer dat ze al die afsplitsingen heb. Eigenlijk wil je gewoon de beste vechters tegen elkaar zien. Zou Bader bijvoorbeeld tegen DC willen zien. Allebei extreem goede worstelaars. En Fedor tegen Ngannou (in zijn goede vorm) had mij ook een heerlijke beukpartij geleken.
 
Laatst bewerkt:
Heb het dit keer opgenomen en helemaal gekeken. Moet zeggen dat ik er ook van genoten heb. Vedor is een fenomeen. Jammer dat ze al die afsplitsingen heb. Eigenlijk wil je gewoon de beste vechters tegen elkaar zien. Zou Bader bijvoorbeeld tegen DC willen zien. Allebei extreem goede worstelaars. En Fedor tegen Ngannou (in zijn goede vorm) had mij ook een heerlijke beukpartij geleken.
Cheick Congo's volgende gevecht is er ook eentje waar ik naar uit kijk. Wat een atleet...

Cormier tegen Bader zou inderdaad tof zijn. (Vindt Cormier ook volgens twitter)
 
Cheick Congo's volgende gevecht is er ook eentje waar ik naar uit kijk. Wat een atleet...

Cormier tegen Bader zou inderdaad tof zijn. (Vindt Cormier ook volgens twitter)

Ik vermoed dat Cormier dit "makkelijk" zou winnen. Bader is indrukwekkender op het oog maar Cormier heeft tegen veel mannen gestaan die op papier erg goed waren maar in de ring zwak leken.

Congo vind ik lastig, het was absoluut een beest maar voor mijn gevoel is hij niet meer geweldig. Dit komt wellicht door mij omdat ik Bellator nauwelijks volg en de namen die hij heeft verslagen nietszeggend voor mij zijn. Ik vond hem tijdens zijn laatste paar gevechten in de UFC niet geweldig meer.

Vedor is een fenomeen maar hoe goed is hij nog? (en hij is in die tijd ook nog gehyped, van zijn tegenstanders zitten heel veel namen die nietszeggend zijn, tegenstanders van naam die of over the hill waren of nog niet op hun hoogste niveau). Wederom, maak er gewoon divisies van. Is de UFC overigens de enige organisatie die hun vechters niet elders laten vechten? Pride had die regel volgens mij niet?
 
Cheick Congo's volgende gevecht is er ook eentje waar ik naar uit kijk. Wat een atleet...

Cormier tegen Bader zou inderdaad tof zijn. (Vindt Cormier ook volgens twitter)

Inderdaad een beest in de ring die Congo. Cormier heeft ook al tijdje geleden aangekondigd dat hij volgend jaar met pensioen gaat. Zou mooi zijn als de partij tegen een dopingvrije Jones er nog van gaat komen
 
Mexicaanse bokser tekent monstercontract van 316 miljoen euro

link

De Mexicaanse bokser Saul Alvarez, WBC- en WBA-kampioen bij de middengewichten, heeft vandaag een monstercontract getekend met de Amerikaanse streamingdienst DAZN. Alvarez strijkt 365 miljoen dollar of 316,9 miljoen euro op. Het is het grootste contract ooit door een sportman afgesloten.

Hij heeft zijn slag geslagen en er een slaatje uit geslagen. Er munt uit slaan. :fb: :money::maniac:
 
Prachtig gevecht afgelopen weekend gezien tussen Pitbull en Sanchez (Bellator 209). Laatstgenoemde was enorm actief, met een prachtige diversiteit aan aanvallen. Maar....zo goed als geen effect, en Pitbull is juist wél heel effectief. Die verdedigt goed, ontwijkt veel en kiest zijn momenten uit, met als gevolg dat hij op het eind nog redelijk fris en fruitig overkomt, en Sanchez er uit ziet alsof hij zojuist met zijn gezicht tegen een muur is gelopen.
 
Laatst bewerkt:
Toch blijf ik het zonde vinden, die verschillende organisaties. Maak gewoon een wereldwijde structuur waar je als vechter in kan vallen, met divisies zoals in het NL voetbal. Dan krijg je de beste vechters tegenover elkaar en dat maakt het (voor mij) leuker. Ik zou wel willen weten waar Pitbull in de UFC zou staan. (ik denk net echter Aldo?)

Ik train sinds binnenkort weer bij een Gym en we train met (langs/ in dezelfde training) een vechter die op korte termijn haar debuut maakt in Bellator.
 
Terug
Bovenaan Onderaan