Vechtsport

Tegen een andere atleet. Afkomst en religie doen er -vind ik- niet toe in de ring.
Vindt jij,en dat respecteer ik, maar ik denk dat het voor hem een gigantische mentale klap is om door een moslim met zoveel overmacht verslagen te worden. Het is ongelooflijk dat hij het Octagon zonder kleerscheuren heeft verlaten en dat hij buiten niet is opgewacht door die verhitte Amerikanen die zwaar voor McGregor waren.. Of zou hij nog steeds in een afgesloten kleedkamer zitten?
Mc Gregor kan beter stoppen daar hij nu van zijn troon is gevallen. En sportief gezien meer dan terecht met zijn snoeverij.
 
Vindt jij,en dat respecteer ik, maar ik denk dat het voor hem een gigantische mentale klap is om door een moslim met zoveel overmacht verslagen te worden. Het is ongelooflijk dat hij het Octagon zonder kleerscheuren heeft verlaten en dat hij buiten niet is opgewacht door die verhitte Amerikanen die zwaar voor McGregor waren.. Of zou hij nog steeds in een afgesloten kleedkamer zitten?
Mc Gregor kan beter stoppen daar hij nu van zijn troon is gevallen. En sportief gezien meer dan terecht met zijn snoeverij.

Want McG is zo religieus wil je zeggen? Hij heeft niks met moslims, dat werd duidelijk uit de persconferenties, maar dat hij er mee zal zitten dat hij door een moslim is verslagen; nee, lijkt me echt zeer onwaarschijnlijk.

Overigens, aan zijn hele toneel van tevoren kon je al proeven dat hij dat allemaal alleen maar deed om zichzelf moet in te praten; die wist zelf ook wel dat hij geen schijn van kans had. Maar hij heeft z'n portomonnee weer gevuld.
 
Tegen een andere atleet. Afkomst en religie doen er -vind ik- niet toe in de ring.

Ja, ho eens even. Daar denken de goden anders over, hoor! ;)

Ik ben verder een buitenstaander, maar nadat ik deze beelden heb gezien ben ik van mening dat als je jezelf als sport serieus neemt en serieus genomen wil worden je deze knakker voor een paar jaar schorst (danwel als bond niet accepteert).
 
[...]
Mc Gregor kan beter stoppen daar hij nu van zijn troon is gevallen. En sportief gezien meer dan terecht met zijn snoeverij.
McGregor is een karikatuur van zichzelf geworden. Hij mag van mij nog tien keer op z'n bek gaan alvorens hij weggehoond wordt en met stille trom door de achterdeur verdwijnt. En dan graag meer gevechten zoals Pettis tegen Fergusson. Een ouderwets lekkere partij.
 
Want McG is zo religieus wil je zeggen? Hij heeft niks met moslims, dat werd duidelijk uit de persconferenties, maar dat hij er mee zal zitten dat hij door een moslim is verslagen; nee, lijkt me echt zeer onwaarschijnlijk.

Overigens, aan zijn hele toneel van tevoren kon je al proeven dat hij dat allemaal alleen maar deed om zichzelf moet in te praten; die wist zelf ook wel dat hij geen schijn van kans had. Maar hij heeft z'n portomonnee weer gevuld.
Dat laatste zowieso maar Conor werd wel gruwelijk vernederd. Kansloze partij voor hem. Misschien dat hij nu wel ophoudt met zijn dom gebral.
 
McGregor is een karikatuur van zichzelf geworden. Hij mag van mij nog tien keer op z'n bek gaan alvorens hij weggehoond wordt en met stille trom door de achterdeur verdwijnt. En dan graag meer gevechten zoals Pettis tegen Fergusson. Een ouderwets lekkere partij.
Dat was eigenlijk ook een finale.
 
Ik ben verder een buitenstaander, maar nadat ik deze beelden heb gezien ben ik van mening dat als je jezelf als sport serieus neemt en serieus genomen wil worden je deze knakker voor een paar jaar schorst (danwel als bond niet accepteert).

Wat een poppenkast inderdaad. Die hebben de vechtsport niet op de kaart gezet.
 
McGregor is een karikatuur van zichzelf geworden. Hij mag van mij nog tien keer op z'n bek gaan alvorens hij weggehoond wordt en met stille trom door de achterdeur verdwijnt. En dan graag meer gevechten zoals Pettis tegen Fergusson. Een ouderwets lekkere partij.

Ik weet dat de kans dat het gaat gebeuren heel klein is, maar Khabib vs Ferguson lijkt me nog steeds een geweldig match-up. Sowieso zal Khabib, als hij als undisputed GOAT van zijn gewichtsklasse vereeuwigd wil worden zijn titel tegen Ferguson moeten verdedigen. Daarna nog tegen Kevin Lee, en als ie die allebei wint, dan heeft ie echt iets ongelooflijks neergezet en kan ie eigenlijk maar beter stoppen.
 
Ik weet dat de kans dat het gaat gebeuren heel klein is, maar Khabib vs Ferguson lijkt me nog steeds een geweldig match-up. Sowieso zal Khabib, als hij als undisputed GOAT van zijn gewichtsklasse vereeuwigd wil worden zijn titel tegen Ferguson moeten verdedigen. Daarna nog tegen Kevin Lee, en als ie die allebei wint, dan heeft ie echt iets ongelooflijks neergezet en kan ie eigenlijk maar beter stoppen.
In de podcast van Joe Rogan werd al gezegd dat hij wellicht al na deze partij zou stoppen. Dat zou ik jammer vinden.
 
In de podcast van Joe Rogan werd al gezegd dat hij wellicht al na deze partij zou stoppen. Dat zou ik jammer vinden.

Al helemaal omdat die "mr. sunglasses" Ferguson dan gaat kraaien dat hij hem ontwijkt en laf is enz. Zie liever dat Khabib Ferguson ook nog even aan de zegekar bindt.
 
Al helemaal omdat die "mr. sunglasses" Ferguson dan gaat kraaien dat hij hem ontwijkt en laf is enz. Zie liever dat Khabib Ferguson ook nog even aan de zegekar bindt.
Ik ook. En eigenlijk had ik het geweldig gevonden als Clay Guida in zijn (Khabib's) schoenen zou staan. Leukste lichtgewicht ooit. Jammer dat hij tekort kan voor de échte top.
 
Ik ook. En eigenlijk had ik het geweldig gevonden als Clay Guida in zijn (Khabib's) schoenen zou staan. Leukste lichtgewicht ooit. Jammer dat hij tekort kan voor de échte top.

Heb hem even opgezocht want ik kende hem niet, maar hij is nog actief? Laatste gevecht was in juni dit jaar. Overigens vond ik het wel een fantastisch gevecht hoor, tussen Ferguson en Pettis, ze maakten er allebei echt een geweldige show van; jammer dat Pettis op moest geven met een gebroken hand. Ik vind Ferguson dan wel een ontzettende eikel, maar hij kan wel vechten.
 
Heb hem even opgezocht want ik kende hem niet, maar hij is nog actief? Laatste gevecht was in juni dit jaar. Overigens vond ik het wel een fantastisch gevecht hoor, tussen Ferguson en Pettis, ze maakten er allebei echt een geweldige show van; jammer dat Pettis op moest geven met een gebroken hand. Ik vind Ferguson dan wel een ontzettende eikel, maar hij kan wel vechten.
Geen idee of Guida nog wedstrijden op zijn contract heeft staan. Het zal eerdaags wel klaar zijn verwacht ik.

De partij van Ferguson en Pettis was inderdaad ouderwets! Ik ben er van genoten. Een echt telefooncelgevecht.
 
Whaha! :lol:
Ik volg het op het moment minder intensief dan voorheen. Mede door de McGregor-kermis. Hij verdedigde zijn titels niet en hij is structureel respectloos en arrogant. Het draait, zo lijkt het, alleen nog maar om de centen en niet meer om de sport. Zijn grote bek levert hem wel veel geld op, met als gevolg dat andere atleten ineens ook geforceerd de badboy uit gaan hangen. Het is inmiddels meer zo'n ouderwetse WWF-show dan MMA op topniveau. Ik mis de dagen van Pride en de tijd dat UFC nog om het knokken ging.
Hopelijk komt er in de toekomst een ommekeer, dan ga ik zeker weer meer kijken.

Moet zeggen dat ik ook heb genoten van Lewis, een van de grootste sport culthelden ooit. Moet nog steeds bijkomen van zijn interview na afloop. Zo dik achter staan en nog met 10 seconden op de klok Volkov zo genadeloos tegen de grond slaan en nog genadelozer opgevolgd met ground and pound was echt goud. UFC maakt wel een grote fout door hem gelijk de eerstvolgende UFC event tegenover DC te zetten. Geef die jongen wat rust.

Jij volgt de sport al langer dus jij hebt een referentiekader. Ik volg het misschien pas een jaar of drie waarvan laatste jaar pas echt heel intensief. Het is een geweldige sport en zelfs van de hypes rondom gevechten kan ik genieten en de podcasts van Joe Rogan.
 
Ik weet dat de kans dat het gaat gebeuren heel klein is, maar Khabib vs Ferguson lijkt me nog steeds een geweldig match-up. Sowieso zal Khabib, als hij als undisputed GOAT van zijn gewichtsklasse vereeuwigd wil worden zijn titel tegen Ferguson moeten verdedigen. Daarna nog tegen Kevin Lee, en als ie die allebei wint, dan heeft ie echt iets ongelooflijks neergezet en kan ie eigenlijk maar beter stoppen.

Lee heeft al vier verliespartijen op zijn naam staan waaronder tegen Al Iaquinta en Ferguson. Khabib heeft helemaal niets tegen hem te bewijzen. Ferguson heeft wat mij betreft het eerste recht op een title shot. Daarna de winnaar tussen Max Holloway en Ortega. Daarna wil ik hem ook wel in actie zien tegen Nate Diaz en Dustin Poirier, als ze een goede serie neerzetten. Tot slot om de GOAT discussie definitief te eindigen zie ik hem ook graag tegen GSP. Daarna mag hij op welverdiende pensioen en zal zijn GOAT status vereeuwigd worden.
 
Ortega zit toch een gewichtsklasse lager? Ik zie momenteel alleen Ferguson tegenstand bieden...
 
De een moet de ander niet op zijn geloof beledigen, de ander moet niet om de 4 zinnen ons inwrijven dat hij pro-Allah is. Who fucking cares, hou beide je muil over het geloof en als je er zo trots op bent ga lekker naar de kerk/moskee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan