PSV - VVV Venlo | Zaterdag 6 oktober | Eindstand 4-0

Status
Je kunt niet meer reageren.

Rednas

Administrator
Administrator
R9FSxO5.png

Onderlinge ontmoetingen
PSV verloor in de Eredivisie 4 keer van VVV-Venlo, maar voor het laatst op 12 september 1976 (2-0 in Venlo).
Sinds die nederlaag is PSV 29 Eredivisie-wedstrijden op rij ongeslagen tegen VVV (W24-G5-V0), tegen geen ploeg heeft PSV een langer lopende reeks zonder verlies.
PSV is in eigen huis 18 Eredivisie-wedstrijden tegen VVV ongeslagen (W15-G3-V0), won de laatste 4 en kreeg in die wedstrijden geen doelpunt tegen.
VVV-Venlo won in de Eredivisie 2 keer in Eindhoven, 0-1 zowel op 19 oktober 1958 als 25 november 1956.

PSV
PSV won dit seizoen al zijn 7 wedstrijden in de Eredivisie. De Eindhovenaren scoorden al 26 keer en kregen slechts 3 goals tegen.
PSV kan voor de 4e keer zijn eerste 8 Eredivisie-wedstrijden van een seizoen winnen, na 1974/1975, 1987/1988 (eerste 17 duels) en 1999/2000.
De enige Eredivisie-club die na 8 speelronden nog zonder puntverlies was maar geen kampioen werd, was Feyenoord: in 1967/1968 (2e), 1969/1970 (2e) en 1993/1994 (2e).
De enige Eredivisie-club die sinds 2000 zijn eerste 8 Eredivisie-wedstrijden van het seizoen won was Feyenoord in 2016/2017 (eerste 9 duels van het seizoen).
In de laatste 20 jaar scoorde PSV slechts 2 keer vaker dan 26 keer in de eerste 8 speelronden van een Eredivisie-seizoen: in 1999/2000 (40) en in 2012/2013 (28).
De laatste keer dat PSV een beter doelsaldo had na 8 speelronden dan de huidige +23 was in 1999/2000 (+34).
In totaal is PSV in de Eredivisie ongeslagen in zijn laatste 14 wedstrijden (W11-G3-V0). De laatste nederlaag was de 5-0 bij Willem II op 10 maart. De Eindhovenaren zijn als enige club nog ongeslagen in dit Eredivisie-seizoen.
De laatste keer dat PSV een langere ongeslagen serie noteerde was van september 2016 tot februari 2017 (17 duels).
Het doelsaldo in de laatste 3 wedstrijden van PSV in de Eredivisie is 12-0. De laatste keer dat PSV in de Eredivisie 4 keer op rij de nul hield was in augustus-september 2016.
PSV is ongeslagen in zijn laatste 34 thuiswedstrijden in de Eredivisie (W30-G4-V0), sinds een 0-1 nederlaag tegen Feyenoord op 18 september 2016. De laatste keer dat PSV thuis langer ongeslagen bleef was van januari 2005 tot januari 2007 (37, W34-G3-V0).
Luuk de Jong scoorde in de laatste 3 Eredivisie-wedstrijden van PSV. De laatste speler die in meer opeenvolgende Eredivisie-wedstrijden van de Eindhovenaren scoorde was De Jong zelf, in april-mei 2016 (5 wedstrijden).
Gastón Pereiro scoorde in de laatste 3 thuisduels voor PSV in de Eredivisie. De laatste PSV'er die in de Eredivisie in 4 opeenvolgende thuisduels scoorde was Marco van Ginkel in januari-februari 2017.
Al 10 verschillende PSV-spelers maakten dit Eredivisie-seizoen een doelpunt. In het gehele vorige Eredivisie-seizoen scoorden 13 verschillende PSV-spelers (exclusief eigen doelpunten).
Mark van Bommel kan de 2e PSV-trainer worden die zijn eerste 8 Eredivisie-duels wint, na Eric Gerets in 1999. Gerets verspeelde in zijn 9e wedstrijd voor het eerst punten (2-2 gelijk tegen FC Twente).

VVV-Venlo
VVV-Venlo verloor afgelopen speelronde op bezoek bij Excelsior (1-0), waarmee een einde kwam aan een reeks van 4 ongeslagen duels in de Eredivisie.
VVV staat op 11 punten na 7 duels dit Eredivisie-seizoen. Alleen in 1956/1957 (15), 1958/1959 (15) en 1960/1961 (14) had VVV minimaal 14 punten na 8 wedstrijden in een Eredivisie-seizoen (alles omgerekend naar 3 punten voor een overwinning).
VVV kan zijn 200e Eredivisie-wedstrijd winnen. Op 2 september 1965 won de club voor het eerst, 1-0 thuis tegen GVAV-Rapiditas.
In de laatste 4 seizoenen dat VVV actief was in de Eredivisie won het slechts 1 wedstrijd in oktober, de 4-1 overwinning op RKC Waalwijk op 22 oktober 2011. De andere 14 Eredivisie-duels in oktober in deze 4 seizoenen werden allemaal verloren.
De laatste keer dat VVV in oktober een uitduel won in de Eredivisie was op bezoek bij Fortuna Sittard op 19 oktober 1991 (0-1).
VVV kreeg de meeste corners tegen dit Eredivisie-seizoen zonder dat er een doelpunt uit viel (36).
VVV (39%) heeft dit seizoen gemiddeld het minste balbezit van alles clubs.
Tino-Sven Sušic is dit seizoen met 3 goals topscorer van VVV-Venlo, waaronder 2 in uitduels. Vorig seizoen scoorden alleen Clint Leemans (5) en Ralf Seuntjens (3) meer uitdoelpunten voor VVV in de Eredivisie. Danny Post staat ook al op 2 uitdoelpunten dit seizoen.
Sušic kreeg in de laatste 3 uitwedstrijden in de Eredivisie een gele kaart.
Maurice Steijn verloor elk van zijn 8 Eredivisie-duels als trainer tegen PSV (6 met ADO, 2 met VVV). Geen enkele andere trainer stond aan de leiding van meer Eredivisie-duels tegen PSV zonder ooit een punt te pakken.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
VVV speelt best aardig. Ik verwacht dat Unnerstall de wedstrijd van zijn leven heeft, en we uiteindelijk nipt met 2-0 winnen.
 
Voor mij als geboren Venlonaar toch altijd een lastige wedstrijd. Wat het gemakkelijker maakt is dat VVV zich toch wel redt en de punten dus niet nodig heeft. PSV natuurlijk wel tot we zeker zijn van de titel dus: :PSV:. 3-1, met twee assists en een doelpunt van Guti. ;)
 
"VVV (39%) heeft dit seizoen gemiddeld het minste balbezit van alles clubs."
Dan weten we meteen hoe de wedstrijd er uit zal zien... Ik hoop dat ze nog wat energie over hebben na de wedstrijd tegen Inter en dat ze een hoger tempo dan tegen NAC kunnen hanteren.
 
"VVV (39%) heeft dit seizoen gemiddeld het minste balbezit van alles clubs."
Dan weten we meteen hoe de wedstrijd er uit zal zien... Ik hoop dat ze nog wat energie over hebben na de wedstrijd tegen Inter en dat ze een hoger tempo dan tegen NAC kunnen hanteren.
Als energie de bottleneck is, dan moet MvB ingrijpen en rouleren.
 
"VVV (39%) heeft dit seizoen gemiddeld het minste balbezit van alles clubs."
Dan weten we meteen hoe de wedstrijd er uit zal zien... Ik hoop dat ze nog wat energie over hebben na de wedstrijd tegen Inter en dat ze een hoger tempo dan tegen NAC kunnen hanteren.

Het is een thuiswedstrijd. Dat maakt heel veel uit.
 
Goed punt.


Energie kan ook mentaal zijn natuurlijk. En daar komt dan het 'naar ik hoop' verschil tussen Bommel en Cocu naar voren. Ik hoop dat Bommel ze weet te prikkelen.
Ik hoop met je mee :)

Heb goeie hoop, wedstrijden voor Europees voetbal zijn vaak erger dan erna.
 
Energie kan ook mentaal zijn natuurlijk. En daar komt dan het 'naar ik hoop' verschil tussen Bommel en Cocu naar voren. Ik hoop dat Bommel ze weet te prikkelen.
Nu zou van Bommel wel de eerste coach in de geschiedenis zijn die zijn ploeg voor elke wedstrijd weet te motiveren en prikkelen. Zelfs de absolute topclubs met bezeten coaches als Atletico Madrid, Liverpool en Manchester City nemen wel eens een snipperdagje als ze op bezoek moeten bij een middenmotor. Dat is inherent aan de vele wedstrijden die die jongens moeten spelen, denk ik.
 
3-0 en 24 uit 8 zou geweldig zijn. AZ verliest zowieso dus we moeten absoluut die 3 punten pakken, Hopen op een basisplaats voor Guti.
 
Hier mag je echt geen misstap begaan. Komende drie wedstrijden winnen van VVV, Emmen en Groningen en dan vol goede moed de uitwedstrijd in de Kuip in. Na tien wedstrijden dertig punten hebben zou fantastisch zijn.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan