PSV - Ajax | Zondag 23 september | Eindstand 3-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Conclusie moet nu ook direct getrokken worden dat Wober niet goed genoeg is.
Je zou ook de conclusie kunnen trekken dat Ten Hag gewoon geen goede trainer is voor een topclub. Dat zou in ieder geval de mijne zijn als ik ajax supoporter was.
 
Dat zei hij pas nadat de interviewer bleef doorvragen.

Ten Hag is geen mediawonder. Het ziet er altijd een beetje uit alsof hij tijdens het interview per ongeluk wat druppeltjes plas in zijn Bjorn Borg laat lopen. En zenuwachtige windjes niet te vergeten. Die je niet hoort, maar wel ruikt. Dat is Erik - 'de opgepleurde man' - ten Hag ten voeten uit.
 
Ja dat vinden ook meer mensen. Zonder echt een kans te krijgen wordt hij al beoordeeld.

Ik denk ook dat dat meer zegt over Ten Hag dan Wober. Vasthouden aan je idee is goed, maar je fouten inzien nog beter.

Een goede trainer (of speler, of elke andere vorm van werknemer) moet kunnen leren van fouten. Het zou kunnen zijn dat hij dat intern wel doet, maar naar de media vasthoudt. Toch schat ik hem niet zo in. Ik vind Ten Hag - met alle respect - sowieso niet super indrukwekkend. Ik denk dat hij veel trainerseigenschappen wel heeft, maar een manager zijn van een staf en spelersgroep hoort daar niet bij. Lijkt me een nare man om mee te werken. Daarnaast, met deze selectie zouden heel veel trainers in staat zijn veel punten te pakken. Ik denk dat EtH de sterke punten van Ajax veel sterker maakt, maar de zwakke punten probeert te ontwijken, waardoor het onevenwichtig lijkt. Als het loopt, is het geweldig (onevenredig) goed, maar met een tegenslag is het ook meteen erg lastig.

Want naast het hele Blind - Frenkie verhaal, zou ik altijd vd Beek opstellen in plaats van Eiting. Eiting kan weer leuke passjes geven, maar heeft weinig strijd. vd Beek is een van de enige spelers in de Ajax-selectie met strijd, fysiek en diepgang. Daarop heeft Ajax het verloren, imo.
 
Een goede trainer (of speler, of elke andere vorm van werknemer) moet kunnen leren van fouten. Het zou kunnen zijn dat hij dat intern wel doet, maar naar de media vasthoudt. Toch schat ik hem niet zo in. Ik vind Ten Hag - met alle respect - sowieso niet super indrukwekkend. Ik denk dat hij veel trainerseigenschappen wel heeft, maar een manager zijn van een staf en spelersgroep hoort daar niet bij. Lijkt me een nare man om mee te werken. Daarnaast, met deze selectie zouden heel veel trainers in staat zijn veel punten te pakken. Ik denk dat EtH de sterke punten van Ajax veel sterker maakt, maar de zwakke punten probeert te ontwijken, waardoor het onevenwichtig lijkt. Als het loopt, is het geweldig (onevenredig) goed, maar met een tegenslag is het ook meteen erg lastig.

Want naast het hele Blind - Frenkie verhaal, zou ik altijd vd Beek opstellen in plaats van Eiting. Eiting kan weer leuke passjes geven, maar heeft weinig strijd. vd Beek is een van de enige spelers in de Ajax-selectie met strijd, fysiek en diepgang. Daarop heeft Ajax het verloren, imo.

Vergeet het scorend vermogen van vdBeek niet. Hij mag er dan uitzien als Petje Pietamientje, het is een speler met meer kwaliteit dan Eiting.
 
Een goede trainer (of speler, of elke andere vorm van werknemer) moet kunnen leren van fouten. Het zou kunnen zijn dat hij dat intern wel doet, maar naar de media vasthoudt. Toch schat ik hem niet zo in. Ik vind Ten Hag - met alle respect - sowieso niet super indrukwekkend. Ik denk dat hij veel trainerseigenschappen wel heeft, maar een manager zijn van een staf en spelersgroep hoort daar niet bij. Lijkt me een nare man om mee te werken. Daarnaast, met deze selectie zouden heel veel trainers in staat zijn veel punten te pakken. Ik denk dat EtH de sterke punten van Ajax veel sterker maakt, maar de zwakke punten probeert te ontwijken, waardoor het onevenwichtig lijkt. Als het loopt, is het geweldig (onevenredig) goed, maar met een tegenslag is het ook meteen erg lastig.

Want naast het hele Blind - Frenkie verhaal, zou ik altijd vd Beek opstellen in plaats van Eiting. Eiting kan weer leuke passjes geven, maar heeft weinig strijd. vd Beek is een van de enige spelers in de Ajax-selectie met strijd, fysiek en diepgang. Daarop heeft Ajax het verloren, imo.

Ik snap dat ook niet, van Vd Beek. Was er niet een gevalletje dat hij had aangegeven toe te zijn aan een nieuwe stap en daarom werd hij op de bank gehouden?
 
Zozo, de superlatieven in de media..'orkaan PSV blaast kansloos Ajax omver' knap inderdaad maar die hand van Van Bommel, dat is het he? Precies, onder hem heeft PSV duidelijk meer allure en bravoure gekregen. Was Cocu nooit echt gelukt en L. de Jong, complimenten van alle kanten.
Kan niet laten dit linkje te plaatsen. Wat ging er daar toch fout....:CHEER::BALL:
Deze ajax supporter vat het goed samen: "Vooraf babbelen we als Barça, maar achteraf verzinnen we excuses als AZ." :lol:
 
Vergeet het scorend vermogen van vdBeek niet. Hij mag er dan uitzien als Petje Pietamientje, het is een speler met meer kwaliteit dan Eiting.

Eiting is natuurlijk wel veel meer een controleur, waar Van de Beek diepgang heeft. Maduro beschreef het pas nog goed (al vind ik dit niet kunnen vanuit een werknemer van de KNVB / Jong Oranje, maar dat terzijde), hij zit met hetzelfde probleem als Ramselaar. Het verschil van de controleur Eiting t.o.v. Hendrix en Rosario bij PSV gisteren was overduidelijk; felheid.
 
Ik snap dat ook niet, van Vd Beek. Was er niet een gevalletje dat hij had aangegeven toe te zijn aan een nieuwe stap en daarom werd hij op de bank gehouden?
Tja, dat vinden heel veel mensen hier ook van Hendrix, die zou er ook maar uit moeten. Ik ben blij dat wij tenminste wel een trainer hebben die weet wat er op topnivo gevraagd wordt, en dat is meer dan als het allemaal lekker loopt een paar fantastische passjes geven, bij voorkeur 'no-look'.
 
Zozo, de superlatieven in de media..'orkaan PSV blaast kansloos Ajax omver' knap inderdaad maar die hand van Van Bommel, dat is het he? Precies, onder hem heeft PSV duidelijk meer allure en bravoure gekregen. Was Cocu nooit echt gelukt en L. de Jong, complimenten van alle kanten.
Kan niet laten dit linkje te plaatsen. Wat ging er daar toch fout....:CHEER::BALL:

Je zou ook kunnen stellen dat het geen wonder is dat Luuk ten tijden van Cocu juist te maken kreeg met een enorme vormdip. Het vak trainer wordt vaak overschat. Behalve als je een goede trainer hebt.
 
Een goede trainer (of speler, of elke andere vorm van werknemer) moet kunnen leren van fouten. Het zou kunnen zijn dat hij dat intern wel doet, maar naar de media vasthoudt. Toch schat ik hem niet zo in. Ik vind Ten Hag - met alle respect - sowieso niet super indrukwekkend. Ik denk dat hij veel trainerseigenschappen wel heeft, maar een manager zijn van een staf en spelersgroep hoort daar niet bij. Lijkt me een nare man om mee te werken. Daarnaast, met deze selectie zouden heel veel trainers in staat zijn veel punten te pakken. Ik denk dat EtH de sterke punten van Ajax veel sterker maakt, maar de zwakke punten probeert te ontwijken, waardoor het onevenwichtig lijkt. Als het loopt, is het geweldig (onevenredig) goed, maar met een tegenslag is het ook meteen erg lastig.

Want naast het hele Blind - Frenkie verhaal, zou ik altijd vd Beek opstellen in plaats van Eiting. Eiting kan weer leuke passjes geven, maar heeft weinig strijd. vd Beek is een van de enige spelers in de Ajax-selectie met strijd, fysiek en diepgang. Daarop heeft Ajax het verloren, imo.

Dit is juist, zo denk ik er ook over idd.

Daarin moet ik Ten Hag wel verdedigen. Ik begrijp wel dat Eiting, in het geval dat Frenkie in de verdediging staat, opgesteld wordt boven Donny. Het zijn compleet verschillende spelers en in het geval van een Frenkie in de achterste linies, heb je een Eiting nodig. Eiting speelt doorgaans goed, gister belachelijk slecht. Laten we hopen dat het leermoment zijn voor zo'n speler. Donny heeft inderdaad diepgang, maar neemt een ploeg niet op sleeptouw. Op het moment dat Tadic en Neres en Ziyech onzichtbaar zijn, zie ik niet dat een Donny daar verandering in kan brengen.
 
Dit is juist, zo denk ik er ook over idd.

Daarin moet ik Ten Hag wel verdedigen. Ik begrijp wel dat Eiting, in het geval dat Frenkie in de verdediging staat, opgesteld wordt boven Donny. Het zijn compleet verschillende spelers en in het geval van een Frenkie in de achterste linies, heb je een Eiting nodig. Eiting speelt doorgaans goed, gister belachelijk slecht. Laten we hopen dat het leermoment zijn voor zo'n speler. Donny heeft inderdaad diepgang, maar neemt een ploeg niet op sleeptouw. Op het moment dat Tadic en Neres en Ziyech onzichtbaar zijn, zie ik niet dat een Donny daar verandering in kan brengen.

Je kunt je afvragen waarom Eiting doorgaans goed speelt en tegen PSV niet. Tegen andere tegenstanders in de eredivisie krijgt hij niet zoveel tegenstand en kan hij vrijer uit spelen en krijgt hij meer tijd als hij de bal heeft.
 
Dit is juist, zo denk ik er ook over idd.

Daarin moet ik Ten Hag wel verdedigen. Ik begrijp wel dat Eiting, in het geval dat Frenkie in de verdediging staat, opgesteld wordt boven Donny. Het zijn compleet verschillende spelers en in het geval van een Frenkie in de achterste linies, heb je een Eiting nodig. Eiting speelt doorgaans goed, gister belachelijk slecht. Laten we hopen dat het leermoment zijn voor zo'n speler. Donny heeft inderdaad diepgang, maar neemt een ploeg niet op sleeptouw. Op het moment dat Tadic en Neres en Ziyech onzichtbaar zijn, zie ik niet dat een Donny daar verandering in kan brengen.
Ik vond het opvallend dat Eiting toestond dat Pereiro steeds met z'n sterke been mocht schieten... Je zou toch zeggen dat daar door de technische staf op gewezen moet zijn in de wedstrijdbespreking? Pereiro is stijf links, dat is een huiswerkpuntje dunkt mij.
 
Ik vond ook wel verschil dat PSV spelers, zelfs de toppers, voor iedere bal gingen. Lukte het niet gingen ze er voor werken. Dit vond ik tamelijk ontbreken bij Ajax. Nauwelijks loopacties om iets te verzinnen maar meestal de bal in de voeten willen en er van uit gaan dat jou kwaliteiten (Ziyech en Tadic voornamelijk) genoeg zijn. Maar als je tegen een team speelt wat zo dicht op jou speelt heeft dat weinig zin. Dan moet je echt diepte gaan zoeken. In begin liep Neres twee keer goed vrij door juist naar de vrije ruimte te zoeken (Die daarna kleiner werd). En dat doen juist Bergwijn en Lozano 90 min lang. Overal kijken waar ruimtes liggen, meters maken. Ik denk dat topclubs daar op zitten te wachten. Daarom denk ik dat Ziyech ook nog geen club gevonden had in de zomer. Technisch prima. Maar altijd achter de bal. Als je als club niet bijna al je wedstrijden op de helft van de tegenstander speelt dan heb je eigenlijk een stuk minder aan een Ziyech.
 
Nou.. Dat zei 'ie niet helemaal. Hij lijkt het wel te zeggen, maar in de zin erna toch weer niet.
Dat klopt. Die tweede zin kwam echter op mij over alsof hij dat pas op dat moment besefte.

En dat hij tot dat moment dacht: wat goed genoeg is voor AEK thuis werkt ook wel voor PSV uit.
 
Ik vond het opvallend dat Eiting toestond dat Pereiro steeds met z'n sterke been mocht schieten... Je zou toch zeggen dat daar door de technische staf op gewezen moet zijn in de wedstrijdbespreking? Pereiro is stijf links, dat is een huiswerkpuntje dunkt mij.

Terwijl Pereiro ook echt niet van het snelle kappen en draaien is. Ik vond het ook erg makkelijk gaan, inderdaad. Volgens mij is Eiting zelf ook wel een linkspoot, dat is verdedigend in zijn nadeel in die situatie. Maar ook dan had dit nooit zo makkelijk mogen gebeuren. Zet Hendrix of Rosario in gedachten op die plek neer en dat schot wordt geblokt.
 
Terwijl Pereiro ook echt niet van het snelle kappen en draaien is. Ik vond het ook erg makkelijk gaan, inderdaad. Volgens mij is Eiting zelf ook wel een linkspoot, dat is verdedigend in zijn nadeel in die situatie. Maar ook dan had dit nooit zo makkelijk mogen gebeuren. Zet Hendrix of Rosario in gedachten op die plek neer en dat schot wordt geblokt.
En de bal wordt meteen diep gespeeld.
 
En de bal wordt meteen diep gespeeld.
En terecht. Met Lozano tegen die Tagliafico is het altijd prijs als ze om het hardst achter een dieptepass aanrennen.

Ik vond het jammer dat we dat in de 2e helft niet meer uitbuitten, het was zo simpel en effectief in de eerste helft.
 
Je kunt je afvragen waarom Eiting doorgaans goed speelt en tegen PSV niet. Tegen andere tegenstanders in de eredivisie krijgt hij niet zoveel tegenstand en kan hij vrijer uit spelen en krijgt hij meer tijd als hij de bal heeft.

Zo zie ik het niet, omdat het team faalt is het meteen iemand die in de grote wedstrijden er niet staat? Te kort door de bocht in mijn ogen.

Ik vond het opvallend dat Eiting toestond dat Pereiro steeds met z'n sterke been mocht schieten... Je zou toch zeggen dat daar door de technische staf op gewezen moet zijn in de wedstrijdbespreking? Pereiro is stijf links, dat is een huiswerkpuntje dunkt mij.

Mee eens, moet er wel bij gezegd worden dat er meerdere fouten werden gemaakt bij dat doelpunt. Want dat was wel echt een kut goal.
 
[...]
Mee eens, moet er wel bij gezegd worden dat er meerdere fouten werden gemaakt bij dat doelpunt. Want dat was wel echt een kut goal.
Bij drie man door de benen, dat is meer geluk dan wijsheid. Neemt niet weg dat Pereiro vaak de bal goed mocht leggen en naar zijn linker mocht kappen. Die goal was zo'n moment, maar er waren er meer.
 
De cijfers volgens Ben Wijnstekers.
SScoUh0.jpg
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan