PSV - Ajax | Zondag 23 september | Eindstand 3-0

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ik wil ook even een lans breken voor Zoet. Keepte een uitstekende wedstrijd. Kwam een paar keer goed uit, pakte ballen vast of bokste ze naar de zijkant in plaats van door het midden. Als hij zo keept is hij een baken van rust.

Speelde inderdaad foutloos. Daarom is de speler van de week verkiezing deze week ook zo wreed.
 
D'uhh... Cocu was pruts, men hier durft nu pas kritiek op hem te leveren maar toen hij er was vond men hem heilig. Cocu werd kampioen door geluk en doordat die net in zijn periode doorslaggevende spelers had, in zo'n situatie was ik en de koffiejuffrouw als trainer het ook geworden.

MVB had ik nooit een kans gegeven, amateurs moeten ergens anders maar prutsen en fouten maken. Maar met MVB pakt het bizar goed uit, al was die nu 5de op de lijst zou het nog niet erg zijn omdat je ziet dat er een stijgende lijn is. Met Cocu had je dat nooit.

En Van Bommel heeft geen goede spelers onder zich?
 
Speelde inderdaad foutloos. Daarom is de speler van de week verkiezing deze week ook zo wreed.
Eens. Eigenlijk was de minste man van het veld nog Lozano, maar die is met zijn snelheid, felheid en doelgerichtheid waanzinnig gevaarlijk. Op papier is onze verdediging het minst, maar als je ziet hoe fel ze erop zitten, zo kort en scherp, dan hebben we daar ook geen klagen over. Hendrix - Rosario zijn geweldig in vorm, voorin zijn ze levensgevaarlijk... dit elftal staat. Ik vraag me alleen nog af hoe sterk onze bank is.
 
Eens. Eigenlijk was de minste man van het veld nog Lozano, maar die is met zijn snelheid, felheid en doelgerichtheid waanzinnig gevaarlijk. Op papier is onze verdediging het minst, maar als je ziet hoe fel ze erop zitten, zo kort en scherp, dan hebben we daar ook geen klagen over. Hendrix - Rosario zijn geweldig in vorm, voorin zijn ze levensgevaarlijk... dit elftal staat. Ik vraag me alleen nog af hoe sterk onze bank is.
Vergeleken met Ajax hebben wij een veel sterkere bank. De selectie van Ajax is niet zo breed. Tadic of Zyjech geblesseerd en ze hebben weinig alternatieven.
 
Vergeleken met Ajax hebben wij een veel sterkere bank. De selectie van Ajax is niet zo breed. Tadic of Zyjech geblesseerd en ze hebben weinig alternatieven.
Vraag ik me af. Een fitte Dolberg, van de Beek, het talent van Eiting en de ervaring van Veltman en Labyad is geen zwakke bank. Als ik bij ons kijk word ik vooralsnog alleen warm van Guti en Malen.
 
Dumfries: 9. De eerste tien minuten gaf hij net iets meer ruimte weg dan goed was voor m'n gemoedsrust, maar daarna heeft hij ijzersterk gespeeld. Misschien wel zijn beste pot tot nu toe.

Wat me ook heel goed bevalt is dat hij het mentale spelletje, het zuigende, heel goed onder de knie heeft. Bij Heerenveen deed hij dat al met succes tegen PSV, maar ik ben blij dat we nu zo iemand in het eigen team hebben staan. Niet alleen fysiek sterk dus, maar snapt ook wanneer en hoe hij de spelers van de tegenstander uit hun spel kan halen met irritant gedoe. Nogmaals, heerlijk om in je team te hebben zo iemand.
 
Vraag ik me af. Een fitte Dolberg, van de Beek, het talent van Eiting en de ervaring van Veltman en Labyad is geen zwakke bank. Als ik bij ons kijk word ik vooralsnog alleen warm van Guti en Malen.
Behich, Sainsburry heb ik ook wel vertrouwen in. Isimat niet geweldig maar je kan hem er maar bij hebben. Geen zwakke bank Ajax ok, maar die van ons ook zeker niet.
 
Wat me ook heel goed bevalt is dat hij het mentale spelletje, het zuigende, heel goed onder de knie heeft. Bij Heerenveen deed hij dat al met succes tegen PSV, maar ik ben blij dat we nu zo iemand in het eigen team hebben staan. Niet alleen fysiek sterk dus, maar snapt ook wanneer en hoe hij de spelers van de tegenstander uit hun spel kan halen met irritant gedoe. Nogmaals, heerlijk om in je team te hebben zo iemand.
Dumfries lijkt nog vaak onder de indruk aan het begin van grote wedstrijden, maar na een minuut of 20 speelt hij dat van zich af. Dat gaat er in het komende half jaar uit en wordt hij een absolute klasbak. Hij heeft alles om de top te gaan halen.
 
En Van Bommel heeft geen goede spelers onder zich?

Tuurlijk wel, maar MVB heeft er wel een team van gemaakt. Waar Cocu volledig afhankelijk was van een Depay of de Graafschap. Als het bij MVB nu niet lukt kan het volgende week wel lukken, met Cocu kon je nooit op veel rekenen en zag je amper een lijn omhoog, niemand die beter werd of niemand die voor hem/team vocht.

MVB was een gok, die verdomd goed uit valt.
 
Wat me ook heel goed bevalt is dat hij het mentale spelletje, het zuigende, heel goed onder de knie heeft. Bij Heerenveen deed hij dat al met succes tegen PSV, maar ik ben blij dat we nu zo iemand in het eigen team hebben staan. Niet alleen fysiek sterk dus, maar snapt ook wanneer en hoe hij de spelers van de tegenstander uit hun spel kan halen met irritant gedoe. Nogmaals, heerlijk om in je team te hebben zo iemand.
Hij komt van Spartaan ‘20. Nou als je na de wedstrijden tegen hen nog heel bent of mentaal niet rijp voor de inrichting, dan heb je het heel knap gedaan. Het was altijd gedoe als mijn neef/zoon tegen hen moesten spelen.
 
het mysterie van VI is opgelost
DnzX2L3XoAExq0v.jpg:large
 
Mooi, maar ik weet het niet. Ik heb alleen de 2e helft kunnen zien en jouw punten lijken in de verste verte niet op datgene wat ik zag. Hebben we wel dezelfde pot zitten kijken?
De centrale verdedigers en Lozano de slechtste PSV-ers?

De eerste helft was dan ook wel wat sterker dan de tweede.
 
Frenkie de Jong: 'Niet in positie om te roepen dat wij de beste zijn'

https://www.vi.nl/nieuws/frenkie-de-jong-niet-in-positie-om-te-roepen-dat-wij-de-beste-zijn

'Ik denk dat wij nu nederig moeten zijn', vervolgde de middenvelder, die zondag in de verdediging stond opgesteld. 'PSV staat vijf punten voor, dus die doen het veel beter op het moment. Wij moeten zelf onze wedstrijden winnen en dan zien we het wel. Ik denk niet dat wij op dit moment in een positie zijn om te roepen dat wij de beste zijn.'

Zinnige teksten van Frenkie de Jong en een groot realiteitsbesef waarvoor hulde. :clap:
 
Mooi, maar ik weet het niet. Ik heb alleen de 2e helft kunnen zien en jouw punten lijken in de verste verte niet op datgene wat ik zag. Hebben we wel dezelfde pot zitten kijken?
De centrale verdedigers en Lozano de slechtste PSV-ers?
Zie post van Rednas. En eigenlijk ook de post die je citeerde: PSV heeft 35 minuten lang gas gegeven en vervolgens alles dichtgemetseld op 70% na een zware week. Een ultieme vernedering om Ajax zo weg te zetten als een reguliere subtopper die je even tussendoor moet winnen.

Edit: ja, drie spelers kregen een 8 (met daarbij een korte uitleg waarom ze een iets mindere waardering dan de rest kregen, maar een 8 is normaal gesproken een van de hoogste cijfers. Zij hebben ook een sterke pot gespeeld, dus om te zeggen "slechtste PSV-ers"? Dan gebruik je in mijn optiek het verkeerde woord om aan te geven dat ik de rest nóg beter vond.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan